A GM Dexos 2 szabvány visszafelé kompatibilis a korábbi GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 szabványokkal, tehát mindenütt használható, ahol ezeknek a korábbi szabványoknak megfelelő olajok vannak előírva.
Ha GM 10W-40-es az olaj akkor jó a régebbi Opelokba.A C-s meg a X-es motorkódúba.A Z motorkódúba kell 0W vagy 5W-s.De majd jön Mantec és megmondja,ő jobban ért hozzá.
Amennyiben az az olaj megfelel az API SJ / ACEA A3 követelményeknek és legalább félszintetikus, akkor megfelel. Ez a minősítés annak a motornak a hazai éghajlati viszonyok mellett a minimál követelménye.
Köszönöm a segítő szándékot! Elnézést kérek de lehet, hogy nem fogalmaztam pontosan az olajat illetően! A GM alatt én a gyári Opel olajat értettem, gyári olajat kapott az elmúlt néhány évben. Az is tény, hogy az előző tulaj sem kímélte nagyon a gépet (mint utólag megtudtam) és hát nálam is előfordult, hogy a pálca aljáig lefogyott az olaj. Ha meleg a motor, akkor sokkal hangosabban csattog mint hidegen, indítás után. Napközben ajánlották még a motor tisztítását és az olajhoz adagolandó hidrotőke (javító?) fogyadékot. Mégegyszer köszönöm a segítséget és ha lenne még ötlet, azt is szívesen veszem. Üdv.
Nekem lenne egy problémám és szeretném ebben a segítségeteket kérni. Van egy 2.2dti c vectrám,ami hidegben tökéletesen izzít és pöcre indul. De ha megállok vele és egy kis idő múlva beszállok az autóba,akkor nagyon nehezen akar beindulni. Tudnátok nekem segíteni,mi lehet a baj? Előre is köszönöm..
Nekem Z12XE a motorom. en ilyen olajat toltogetek bele,(foton)mert sajna mindig folyik. Ez jo bele? opel corsa C.Voltam az opel szalonba,ott mondtak,hogy kellene egy olajszurohaz tomites es elso fotengelyszimering+agyresz csere. de meg nem javitattam meg:((
Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy vettem én balfék egy D corsát aminek szerintem kukára volt törve az eleje..és most nincs benne esőszenzor se automatikus fényszóró Bekapcsolás, a tetőkárpiton van egy kis vágás ahol gondolom menne valami vezeték a sötétedő tükörhöz. És a világítás kapcsolón sincs jele.ja persze kodlampa. ?.szerintetek vissza lehet építeni. De vezetéket nem találtam az a oszlopban
Segítséget szeretnék kérni mert tanácstalan vagyok, hogy mivel kezdjem az autó javítását. Van egy 2005-ös, 1.4-es, G Astrám Z14XEP motorkóddal, 130 ezer km-rel, GM 10-40-es olajjal. Hibája, hogy sok olajat fogyaszt és hangos a motor, "csattogós" hangja van - többen kérdezték, hogy dízel-e az autó... Előre is köszönöm a segítséget!
Még annyi jutott eszembe, hogy a gyertyákat vedd ki először, ha kormosak, akkor a túl dús keverék lehet gyanús, természetesen, ha a motor nem elhasználódott.
Ha szép világosbarnák a gyertyák, akkor én az üzemanyag hiányára gondolnék, természetesen második körben lehet ezer más dolog is.
A lamdaszondát meg nem kell ész nélkül cserélni, egy egyszerű multiméterrel meg kell mérni, ha jól emlékszem, 0,8Vnak kell lennie a mért értéknek, amit járó motornál és megfelelő kipufogógáz összetételnél mérni kell. Kérdezz utána, hogy a pontos típushoz milyen érték tartozik!?
Alapjárati motor, vákumcsöveket nálad is érdemes lenne megnyomkodni a repedések végett.
Visszaolvasod amit írtam, nekem a fojtószelepházon volt egy repedezett cső, ami az üzemanyagnyomásszabályzóhoz ment, ugyanezeket a hibákat produkálta a kocsi.
A corsaval is volt ilyen problémám, ott az AC összekötőcsöve hasadt fel, és nem lehetett észrevenni, mert a benzinben elég lágy volt, és összehegedt. AC-t is érdemes megnézni, mert lehet, hogy halódik.
Lehúzod az injektorfejről az üzemanyagcsövet és megnézed, hogy van e nyomás.
Valaki biztosan megsúgja, hogy mekkorának kell lennie, nekem 0,8bar volt, de írták, hogy az újabbakon 2,5 körül van.
Az auto "original" kulfoldi:) Itt nincs beiirva motorkod. Te lenyegesen jobban jartal a Corsaval mint en. Koszi a tippeket. Ha enyhul kicsit a hideg es a szel, megnezem a burkolat alatti dolgokat. Egyenlore igy is megy az auto, max neha kikapom az akksit belole feltolteni. 162k-t mutatott az oraja amikor megvettem. A szamlalo szep egyenes vonalban mutatta a szamokat. Trukkozes, tekeres jele nem volt lathato. Ebben a regioban nem divat kis autoval nagyon sok kilometert menni. Arra veszik a nagyobb kat. gepkocsikat. Most 210k kornyeken jarunk az autoval. Szerintem jobb a helyzet mint feltetelezzuk. Barmikor elmernek vele indulni akar Afrikaba is. XD Parszor csinaltam 4-5k-as utakat vele. A szalszakadt gumin kivul szepen teljesitette a tavot. Inkabb bosszanto, hogy mindig kell bele valamit venni. Azert rendes, mert altalaban hazai palyan kezd nyugos lenni nem utkozben cseszik ki velem. A csoveket is at fogom nezni. Lehet itt megy el nemi teljesitmeny, es ugye a 45 menesnel nagyon szamit ha par darab elmegy kozuluk nyaralni. A legjobb lenne venni egy donort, csak sajna nincs lehetosegem itt tarolni, es Mo-n sem.
Van tippetek mi az oka a corsa x10xe alapjárat egyenetlen járása + terheletlenül rángatásnak? Az egr-t már levakoltam. A bontóban cserélgettem jó pár légtömegmérőt, lambda szondát. Lehet, azok se voltak jók? Bármelyik, előbb említett három alkatrész fajtánál is a lehúzott csatinál se volt változás.
Nem teljesen világos, ha magyar forgalmi van hozzá, akkor van motorszám, annak az eleje a motorkód. Ha a a kocsi is külföldön van, akkor nem tudom, de nem is annyira lényeg.
Én 12évesen vettem az A corsát, a szelepfedelet, légszűrőházat leszámítva ugyanaz.
22 évesen lett eladva, ez idő alatt egyszer néztem bele a hűtőbe, sose töltöttem utána, vezérmű cserénél fel lett töltve, és semmi nem fogyott belőle.
Ezt a rozsdát nem magyarázza az utcai tárolás, és szerintem a pára sem, de ha külföld, akkor nem ismerem a körülményeket.
A generátorcsapágyak be vannak nyomva kenőanyaggal, én nehezen tudom elképzelni, hogy a párától megrohadnának.
A vezérműszíj burkolata alá kell nézni, azért a biztonság kedvéért és ilyet kell keresni, a gyanús foltal.
Nem akarlak elkeseríteni, de hiába vetted nem alsó árkategóriába, nem tudom, hány km-el az órában, a leírtak alapján ez egy széthajtott autónak tűnik.
Szintén rövidtávok, 1,5km, 10-30 perc pihenő majd vissza, 4 sebességes váltó, 7l-es fogyasztás városban. És lomhának nem mondható, legalábbis a 960kg-os tömeggel, a C-t nem tudom, milyen nehéz.
A 10 év alatt alkatrészre nem költöttem 100e Ft
Féktárcsa, fékbetét, gyújtókábel, vezérmű szett, kézifékbovden , kuplungbovden, egy külső féltengelycsukló. 22 éves autóra nem sok, a karosszériára ment rá 120e mert már ment volna bontóba, de én is rászaladtam az átverős eladóra, ezért meg kellett csináltatnom még két évre.
Szerintem méressél kompressziót a hengerekben, az sokat elárul, meg ha járó motornál nívópálcánál, és olajbetöltőnél sapka nélkül erős kipufogógáz szag van, és erősen füstöl, akkor már a végét járja valószínűleg. Ezt te is meg tudod nézni otthon, de a bontóst is megkérheted, hogy néze meg, hogy mi a sok meg kevés kartergáz!?
De lehet, hogy csak hasonlóan hozzám egy 300ft-os vákuumcső szivat a magas fogyasztással, meg a lomhasággal.
Nézz át minden csövet, nyomkodd meg őket, látsz e repedéseket rajta?
A generátor viszont tuti csapágyas, nem tudom, megéri e csapágaztatni, ha nem tudod magad megcsinálni, akkor a bontóba ráfizetéssel cseréltesd be, ha lehet.
Mivel "gazdasagi menekultkent" most kulfoldon elek, a feltetelek, szabalyok, javittatasi koltsegek teljesen masok mint Mo-on.
A forgalmiban nincs bejegyezve motorszam, motorkod. Ismerek egy opel bontost, es a heten talan el birok jutni hozzajuk.
Az elviselhetetlen nyirkos, nedves, esos klima miatt rozsdasodhat ennyire. Nyilvan auto es auto kozott akad kulonbseg. Az enyem sajna rozsdas. Valamint szabadban all a kocsi es nagyon rovid utakra van hasznalva. A vipumpa elkepzelhetoen szivaroghat, bar szemre nem csopog sehol. Hutofolyadek szaga nem erzodik ugyan az utasterben menet kozben, de ettol meg szivaroghat. Egy ilyen idos autonal nem tudom mennyire normalis fel evente 1 liter hutofolyadek utantoltese. Kb. 1.5 eve jart Mo-on a verda vizsga elotti felkeszitesre. Nehez olyan szerelot talalni aki becsuletes, megfizetheto aron dolgozik, az auto mellett lehet allni szereles kozben, tovabba gondosan at bir nezni mindent az auton. Pl. lat egy kezdodo rozsdas ekszijtarcsat es mar elore figyelmezteti a tulajt a csere szuksegessegerol. (ha tudsz/tudtok ilyen szerelorol Bp.tol max 100 km tavolsagig, priviben kernem az elerhetosegeit XD) Vezerlest csereltek rajta 1.5 eve. Markas szijak kerultek az autoba. Azota keveset futott. Talan evi 8000-10000 km. A szerelok mindig rohannak, tulterheltek, stresszesek.
Ha beadja a kulcsot, megy szepen a bontoba, es veszek egy Toyotat :) Erre az autora mar ra kellett koltenem a kocsi teljes vetelarat, pedig nem az also arsavban talalhato hirdetesekbol valasztottam. Az auto nincs hajtva, vigyazva van ra, es ennek dacara....... Birom amikor "olcson fenntarthato autonak" kialtanak ki egy ilyen kis Corsat. A fogyasztasa telen varosban, rovid utaknal eleg sok: 8.5-9 liter, csereben nem megy, lusta mint a dog :)
Regen egy diesel AX-et hajottam. Annak a szemet is kinyomtam. Szinte alig kellett rakolteni valamit.
A motorkód a forgalmiban lévő motorszám eleje, nekem A corsa volt, nagyon hasonló motorral, C12NZ motorkóddal.
Ami látszik az utolsó képen!
Az ékszíjad nem a nagyobb akkumulátortól szakadt el, azzal semmi gond, azt simán fel tudja tölteni.
A generátorod ékszíj tárcsája tiszta rozsda, és mint mondtad, nem tudod kézzel megforgatni, ami annyit jelent, hogy a csapágyak korrodáltak, és beálltak. Csapágycsere, vagy bontott generátor.
Ami jelenleg nagyobb probléma az az, hogy mitől ilyen rozsdás, nekem 22 év után semmi rozsda nem volt rajta.
Valószínűleg a vízpumpád szimeringje ereszti a hűtőfolyadékot, ami azért veszélyes, mert a vízpumpa csapácsát is kinyírja, és ha az megáll, akkor mindent összetör a motorban, szelepeket, dugattyúk megsérülnek, hajtókarok.
Mikor volt vezérmű szett cserélve benne, elvileg 60000km után cserélni kellene?
Én ezt nem indítanám be, és nem vinném saját lábán szervizbe, mert bármikor beadhatja a kulcsot, és akkor százezres nagyságrend a javítás.