Ez is maszek cég ahol voltam, 2 éve voltam a főfelügyeletnél alvázszám probléma végett(a kéké nem fért ki a rovatába, és lusták voltak külön megjegyézt írni), ott mindent néztek világítás, munkalámpa külön külön ahány pár van, kormány munkahenger csapjait, a pótkocsi vonófejet, meg még pár dolgot, de azok már nem rémelenek Ja meg a végén már indulnánk haza, oda jön a fószer egy 4 ezer valamennyis csekkel még ezt be kell fizetni mert 4 kerék hajtású a traktor.
Bocsánat a kevésbbé idevágó téma miatt, de remélem kapok segítséget. Mbp 6,5 pótkocsi műszakira készítésébe fogtam és az egyik fékdobban tojás lehet, egy ponton fog a fék körülfordulás közben. Ezért megbuktathatják műszakin? Fékpadon fogják mérni a fékteljesítményt. Ha blokkolnak a fékek az gond, viszont ott tudnak csalni: befújnak valamilyen folyadékot a féktakaró lemez felől, de az ütéssel nem lehet csalni. Vigyem el felcentírozni mindenképp vizsga előtt a fékdobot? Köszönöm!
Helló és bocs hogy bele szolok de szerintem ha valaki turbózik egy MTZ-t ami nekem egyébként nem szinpatikus mert ha gyárilag nincs rajta akkor arra nem is szabad rakni az elvem............na mindegy nem is fontos de az biztos ha valaki mégis rak a gépre turbót akkor az minden képp alakitsa át papir betétes levegő szürősre.Ezt azért mondom mert ha már valaki szedett szét olajtükrös levegőszürő rendszert akkor az tapasztalhatja ,hogy a torokrendszer belseje tiszta olajgőz származékos belülről ami a turbó szivó ventilátor lapátokra nem vet kedvező hatást.............szerintem ez az én véleményem.
Üdvözlök mindenkit.Az Adagolós kollegához lenne kérdésem.Van egy olyan furcsa helyzet ,hogy egy MTZ 80-ról levettük az adagolót mert javitás alatt van a gép váltó probléma miatt és amig nem lessz kész addig az adagolót próba ként át tettük egy másik 80-ra.Az eredeti gépen amin volt üzem közben nagyon szépen üzemelt,inditás után egy deka füst nem jött a gépből szóval tökéletes volt minden ,gáz fröcsnél kicsike fekete füst de ez normális is.Át raktuk a másik 80-ra és ezen a gépen meg üzem közben és inditás közben is bőséges tömény füst jön belőle gáz adásnál is dombnak felfele is füstöl ezt a füstölési formát a másik gépnél abszolult nem csinálta................mi változott és változhatott.
Elég sokan irták ill. mondták hogy igy kell.mivel még nincs tapasztalatom a turbós motorok terén ezért én vissza vettem,de javarészt a keletagrósok mondták.Adagolós:korektor nincs rajt.
Nem értem mért veted el a fordulatot tőle. Szerintem tévednek azok, akik azt mondják, hogy kiszívja az olajat a szűrőből. Én is turbóztam a muszkát és nem piszkáltam a fordulatot csak cseréltem szűrőbetétet nála meg olajat . (magyar szűrőbetét). A motort elengedtem 2300 ig. és még ott sem kapta fel belőle az olajat.
és melyik csavar lenne az?
Mert van felűl talán 3db 6os csavar 10es kulccsal állitható az egyik kicsit oldalrább van a többitől,és alatta van 2 amit 22es vagy 24es kulcsal kell fellazitani és csavarhuzóval lehet tekerni.
Jó estét mindenkinek!Tisztelt Adagolós úr,megszeretném kérdezni,hogy jazda adagolókhoz mennyire ért,illetve a .3 porlasztokhoz amit nem tekergetni kell. hanem alátétes.
Reagálni fog a csavar állítására,de nem biztos hogy elégedett leszel vele.Ezen az adagolón van vagy 5 állítási lehetőség de ha nem egyiket a másikra alapozva sorrendben állítod padon ,akkor lehet hogy kompromisszumot kell vállalnod a használat során.Mindenesetre pontosan jegyezd fel hogy mit hova állítasz hogy szükség esetén vissza lehessen állítani.
Ugy értem hogy mivel turbos lett a gép visszavettem a fordulatot tartva azoktól az információktól hogy kiszivja az olajat a szűrőből ha hagyom a 2200 ford/percen gépet igy max 2000 a fordulat viszont ha megkapja a terhelést legyen az akár üres menet hegynek felfele azonnal 1800 lesz belőle de póttal,bálázóval is ugyanannyi ezt tartja.és mivel szerettem volna megtartani azt a 2000-es fordulatot próbáltam neki anyagot adni de tekerhettem én azt bárhova nem reagált rá semmit nincs korom fekete füst csak szürke.reggel pöccre indul.
műszerfal burkolatok, bal oldali ajtó behúzófogantyú, ajtózár+ellendarab, régi tipusú hátsó sárvédő- amiben még benne volt a lámpa, ajtóra való tükörtartó, TLT kapcsolókarnál lévő burkolat, stb.
Ha esetleg valakinek van, vagy tud, kérem jelezze itt, vagy e-mailre.
Nekem lenne egy olyan kérdésem hogy a Zetor k 25-ös traktoromon szervó kormány van és nyomja az olajat a kormányoszlopba. Ha a kormányoszlop le van véve akkor semmi baja de ha rajta van akkor fenn a kormánykeréknél kinyomja az olajat.Minden vadonat uj rajta. Szeretném megkérdezni hogy mitől van ez?
Hogy érted hogy egyik csavarra sem reagál?A füstcsavart(alsó)ha kifelé-befelé tekergeted nem változik sem a füsthatár sem a dinamika sem semmi?Amúgy meg indul és semmi gond?A reptetésen kívűl?
Az adagoló az egy kényes kis "patikamérleg"ezt szoktam mondogatni és ugye nagyon nehéz a motort leutánozni próbapadon,főleg az egyenetlenségi ill.a rángatásos jelenségeket.Külömböző módszereket alkalmazva és az alapsémák szabályainak betartása mellett azért kilehet küszöbölni a nemkivánatos szabálytalan működést.Mire gondolok?:pld mielőtt beépítek 4 elemet,egy ún."mesteradagolóban"meghatározom a szállítási jelleget és a fejszelepekkel ugyanígy csak ott más szempontok vannak.A képen amit felraktál a nyillal jelzett rugó az csak akkor feszül meg ha beindítod a motort és alapjáraton járatod.
Attól függ milyen talajmunkát és milyen munkagéppel. Pl 3-as ekével ha terep ötödikben viszi simán akkor mivel még bejáratós akkor az ötödik lefelezve vagy 4.ikkel szántanék és nem padlógázon max 1800 motorfordulat. A vízhőfokot meg az olajnyomást figyelném közben.
Nekem is így csinálta az adagoló egy télen gyakorolt 2 adagolós is rajta de rángatózótt az emlitett fordulatszámtartományban. Jött a tavasz kellet a gép majd kap másik adagolót később, előbb keressen is valamit :) 10üzemóra után elhagyta ezt a jelenséget. Azóta is ez már 6éve, hogy gond nélkül megy.
Akkor folytatnám az adagolós témát: MTZ öszvér (elvileg 552E), 80-as adagoló lett rárakva, újonnan vásárolt, de már felrakás után sem volt tökéletes. Nehezen indult, és rángatózva ment terhelés nélkül. Tartalék adagoló szakemberhez padra, majd csere, de az ugrálás ennél is megvan, alapjárattól kb1500-as fordulatig, onnan elhagyja. A leszerelt adagoló is szakemberhez (elemcsere, csapágycsere, beállítás, 2009-es adagolóról van szó). De felszerelés után a jelenség ugyanaz, csak kisebb mértékű. Belenéztem a levett adagolóba, de a nyíllal jelölt kis rugó lazaságán kívül mást nem látok benne.
folyt.tehát egy fordulaton belüli szögsebesség növekedés visszább huzza a fogaljesítmény vonatkozásábanslécet ami a szabályzó alkatrészeinek tömegtehetetlensége révén még kevesebbet fog szállítani mint ha nyugalmi helyzetben lenne emiatt begerjed a szabályzó és oda vissza nagy amplitudóval "rángatja"márfint a fogaslécet.Ez az a jelenség ami miatt a kiegyensúlyozatlan terménydarálót hoztam példának,meg hát nincs olyan gazdaember aki ezt ne ismerné sztem.!Teljesítmény pedig akkora lesz amekkora a legerősebb és leggyengébb hengerek effektív összege.Ez nem kívánatos szerkezeti igénybevételeket okoz.Remélem sikerült válaszolnom ,ha van kérdés szivesen segítek ,a korábbi kérdésedre elmaradt válasz miatt mégegyszer elnézést!
Elnézést kérek ,jogos a megrovás!Na tehát megpróbálom egy hasonlattal elmagyarázni hogy pld.a reptetés miből ered ill. hogy van összefüggésben a teljesítménnyel.A példa a kalapácsos terménydaráló aminek a kalapáccsai egyforma súlyúaknak kell hogy legyen,akkor azon a többezres fordulaton is simán fut ugyebár.Na mármost ha nem egyformán kopik akkor szép lassan elmegy a "centír"így elkezd a daráló vibrálni és talán még szét is szakítaná magát.A diesel motoroknál ha nem egyforma töltetet adunk az egyes hengereknek akkor szintén hasonló jelenség játszódik le de annyi külömbség azért van hogy az adagoló együtt forog a motorral,mitöbb ,a motor fordulatszáma az adagoló szállításától függ.Képzeld el hogy az adagoló egyes hengerei által szállítot dózis nagysága eltérő és amelyiké nagyobb,az a henger erősebb,és a főtengely ettől nagyobb szögsebességgel fog forogni ez a henger kvázi becsapja a szabályzót.folyt.köv...
üdv. 100 üó. bejáratás után ha talajmunkázni kell akkor egy-két kör után meg kell állni alapjáraton "pihentetni" a traktort vagy akkor már lehet vele dolgozni folyamatosan?Adagolós:Mi van olyankor ha egyik csavar állitásra sem reagál az utn adagoló,kérdeztem tőled a szabályzót ha reptet számit-e a teljesítményben de sajnos nem válaszoltál,voltam adagolósnál kicserélte a szabályzó részt egy másikra amit ugy kaptam,de ugyanugy reptet továbbra is,azt mondta az adagolós hogy próbáljam meg a felső csavart betekerni teljesen hátha elhadja de sajnos nem jártam sikerrel,hívtam és sajnos azt mondta hogy az adagoló reptetését 20 féle dolog is bafolyásolhatja.50-es és 80-as adagoló közt mi a különbség?annyit tudok hogy a szabályzó rész könnyitett a 80-nál és az többet kap enni,de van még más is?Turbó:ésszel kell használni és akkor előny származik belőle nem rossz vélemény,amit biztosra tudok mondani az enyém lucerna kaszálásnál ha-ként 3,5 literes fogyasztásra jöt ki(sip roto 165 kasza),nem csak egyenes terepen dolgoztam.
Köszi FREDDY!Egy mtz 50 es 80 as motorral szerlve van a haveromnak és az mondja ingídozik na mondom majd megoldom eézrt kérdeztem rá tudtam hogy a szűrő alatt kell tekerni csak nemtudtam melyiket kell és merre de mostmár tudom hogy a belsőt kell tekerni és befelé köszi.
pont egy MASCAR 2150-est néztem ki(120x150-est)! :-)
nálunk kb.:15ha széna+20-40ha szalma van csak évente!
ami nekem fontos az a hállós kötés(stabilabb mint a madzag). meg az apró széna és szalma felszedése lehetőleg amikor száraz!(tehát általában délután) :-)
Igazad van, a rúdláncost sokkal könnyebb hajtani a gépnek. A mostani bálázó előtt egy Welger RP12-est használtam, de azzal a lucernát csak 2.-3.-ban lehetett bálázni. A szalmát éjjel, a szénát meg néha sehogy sem vitte, vagy száguldozni kellett vele.
A kötözője viszont nagyon jó, teljesen automatikus.
Ugyan már ! Minek baszogatni az MTZ-t. Éppen azért szeretjük, mert nem nyugati. Belerug a dógozó oxt megy vele, amíg meg nem bolondul..(lehet, hogy én már azon is túl vagyok ....:DDDDDD)
claas-mtz nehezen boldogúl vele,olajnyomással kel tartani a bála kamra ajtaját és ez nem mtz-nek való,nagy erő igénye van ,a felépítésének köszönhetően.BONYOLÚLT szerelni,drágák hozzá a csapágyak,lánc garnitúra.Ha évi tízezer bálánál kevesebbet csinálsz akkor rúdláncost vegyél.Mtz 50-es is elviszi.Ilyen Volagri,Krone,Mascar.Fontos még a bálaméret a 150cm-est nehezebb felrakni(nem tudom milyen homlokrakodód van)Hálóval sokkal gyorsabb.nekünk claas rollandt 160-as útán ez van.Igaz azt használtan ,ezt újonan vettük.Ja a claas nagy melegben nem tud szalmát bálázni,csak kombány után közvetlen és a lucerna levelét töri.A rúdláncosok mindenben veri,talán bála tömörségben nem.
Sziasztok. segítségre lenne szükségem. A közelmúltban vettem egy mtz 50-est, a gondom vele, hogy a hátsó hidraulika teher alatt nem akar felemelkedni, üresen tökéletesen működik, nyomni is nyom a munkahenger, ki is emeli a traki hátulját. Olaj van a rendszerben. Szerintetek mi lehet e gond?
"Ha véletlenül pl 2,8 bar-nál megáll a nyomásnövekedés(ez kopott motornál fordulhat elő),a csavart nem szabad tovább befelé tekerni.Ha így beállítod,a szelep tartani fogja a 3bart a rendszerben melegen és hidegen is.Ha melegen alapjáraton estleg lejjebb menne a nyomás,az nem azt jelenti h.a szelep gondolt egyet és nyitott 2,5 bar-nál,hanem azt h.kis fordulaton többet eszik a motor mint amit a szivattyú nyom.Ha így beállítod,tökéletes lesz a rendszer üzemelése. "
"Ez a hűtő megkerülő szelep a nyomásszabályzóval egyvonalban van,csak hátrafelé néz.A nyomás beállítás a következő:Néhány percig járatod a motort h.melegedjen egy kicsit(max 40 fok).Leállítod,kitekered az első alsó zárócsavart,keresel egy odaillő csavarhúzót(volt h. egy elektródát lapítottunk el h.odaférjen).A záró csavaron belül van egy csavar ami a rugót nyomja.Ezt a csavart csavarod befelé,és így fogod adni neki majd a nyomást.Valakit beültetsz a gépbe,és beindítja (nem fog kifolyni az olaj!)Kb 1000 -es fordulatnál elkezded tekerni a csavart befelé.A sofőr állandóan mondja h.hol tart a nyomás!!!!!!tizedenként!!!!!Lassan és folyamatosan tekered a csavart befelé,és folyamatosan kell felfelé menni a nyomásnak.Bő 3 bar-ra tekered fel.Ez kb 2-3 teljes fordulatot jelent a csavaron. . fojt k."
Nem vagyok adagolós szaki,de mitől lenne sokkal jobb a fogyasztás,meg erősebb a motor a forgoelosztóstól?Megfelelő mennyiségű,nyomású anyag,meghatározott időben és ritmusban való bejuttatása a motorba,ez a dolga az adagolónak,függetlenűl a tipusától.Mondjuk a motor járása egyenletesebb lenne,az biztos,mivel közel egyenlő adagokat tol minden hengerhez a kőradagoló.Vagy rosszul gondolom?
lehet hogy igazad van amig nem csinálja meg valki nem fog kiderülni ... de a kör adagoló úrtechnika a soros adagolóhoz képest... pontosabb precizebb magasabb befencskendezesi nyomas dinnamikusabb előtöltés.nem"divat "mar a soros adagoló nezd meg a nyugati gepeket....( a commonrailt azert tulzasnak tartom egy traktorba)
Üdv. Én meg le merném fogadni hogy, ha lenne egyáltalán akkor is csak jelentéktelen teljesítmény növekedés lenne meg a fogyasztás sem lenne jobb, esetleg egyenletesebben járna. De a Motorpal adagolósok is egyenletesen járnak mégsem esznek kevesebbet, meg nem is igen erősebbek.
Ha valakinek sikerulne össze hangolni az mtz motorra a(fiat ducato kozvetlen befecskendezésü)boch forgó elosztós adagolóját akkor nem igen kellene turbozni.... valoszinunek tartom hogy a teljesitmeny novekedes mellet uzemanyag megtakaritas is lenne....
És egy komolyabb uzemanyag szürővel meg szinte örök eletü lenne...
A bálázó új szerzemény, két napot ment eddig, 100 bálát csináltam vele. Lucernát, szénát, aprót is, összeszedi. Ez csak madzaggal köt. Ha jól olvastam le a tábláját, 2000-es évjárat, szerintem a belső láncok, amik a görgőket viszik, azok még eredetiek, azt kellene cserélni benne. A 82-es nagyon könnyen viszi.
Józsi73: ez a bállázó(ami a képen látszik) hogy vált be? tud hállóval kötni, mekkora bállát csinál? ja és az apró szénával hogy boldogul?
elegem van a heston bálázóból! hétfőn bálláztuk, kissé apró volt a széna és 50bállából 15öt kikellet dobatni(közvetlen kötés elött) +még 4-5öt amiből nembírt gombócot csinálni! :-((
úgyhogy eldöntöttük hogy lecseréljük!
ki milyen bállázót használ,ajáll? csak körbállázó érdekes számunkra! :-)
Szerencsém volt egyrészt ,hogy a csavar megakadt a kipufogónál és nem esett le a földre. Csak a pozicionálás nem ment iába vettem le a csövet a helyéről és dróttal próbáltam helyre igazítani azt a kis eszközt de nem ment. Szóval a határba forró motort 35 fokba szerelni kellemes volt :S Csak a fene se tudja miért csavarodott ki az a csavar....mondjuk volt előzménye a napokban mert volt pár csepp olaj a turbókörül meg alatt csak nem látszódott rendesen honnan ered hát most meglett.
Rau membrános permetezőszivattyú robbantott ábráját keresném. A membránnál van egy 3szög keresztmetszetű gumigyűrű és az egyik oldalról ez hiányzik, mi a szerepe?
Hát úgy látom hogy a turbósítással kapcsolatban van itt hideg is meg meleg is!Ugye említettem hogy traktor turbósítást most csináltam először!Korbban több személy és kisteherautót tuningoltunk,de csak néhány eset volt amikor a tulaj kifejezetten azt kérte hogy ami elképzelésünk van ,azt mind építsük be a kocsijába.Akkor már mehetsz is kupplungért meg féltengelyért -mondom neki!Csak példának:golf IV.1.9 tdi,gyárilag 110LE tuning után vezérműtengely,porlasztó,adagoló,turbó,és tuning chip.Fél óra alatt megetette a kupplungot és jött hogy semmi probléma csak vegyem már ki legalább a tuning programot mert 3.ban is égeti a gumit.Tett rá bora váltót 6 fokozatút meg szinterkupplungot és akkor meg a sebváltót kellett cserélni 14-15000 km-ként.Elnézést kérek a kitérőért de ezek a tapasztalatok ha nem is mtz de témakör szerint idevág.Normál esetekben a 25-35% többlet teljesítmény az a mérték gjműnél ahol még nem kell az adott motort újratervezni.:)Erőgépnél észnél kell lenni z 50-est is meglehet csinálni jóra de ahogy szaby mondja ,körültekintően.
Sokan félreértelmezik a turbósítást. Az utólag turbósítást nem arra találták ki, hogy ha egy 50-es vagy 80-as motorra rátesszünk egy turbót az anyagot jól odacsavarjuk, hogy turbóval is feketén füstöljön jó öreg tsz-es megoldás, meg 4-es ekével meg 4m-es tárcsával járatjuk a gépet. Az utólagos turbósítást arra találták ki, hogy ha egy mtz-vel pl 3-as ekével terep V.ikben küszködve vagy nehezen viszi akkor turbóval és max +1cm3 anyag hozzáadásával könnyeben vigye a 3-as ekét és nem országúti 6.ikkal hanem ugyanúgy terep V.ikkel. Így üzemanyag "spórolható" meg vagy "hamarabb" kiszántható 1 hektár föld.
Az 50-es motornak is jól jön az a kis plusz levegő........
Üdvözlök mindenkit.Szerintem egy olyan motorra amire gyárilag nem szereltek turbóval arra nem is kell és nem is érdemes rakni mert abból jó ugy semm sül ki.Ez az MTZ turbózásos mániának semmi értelme nincs eleve a kuplung rendszer sem olyan ,hogy egy turbót hosszú ideig elviseljen még turbó nélkül is nehéz és komoly igénybevételeknél is gond van vele.De ezek a turbósitásokat már ugy is olyan sokszor ki lett itt vesézve......................
Pedig mondtam már neked párszor... 50-esre,nem való a turbó ! :-)) ..és a gyári cucc is,utángyártott gyári cucc...
Mikor kijöttek az 50-esek,eszükbe nem jutott a mérnököknek a turbózási lehetősége...(de tán még a seggükbe sem volt :-) Erőltetett ,üzletről-szóló,pénzszagú kutyafasza történet ez az egész 50-es turbósítás...:-)
Mi-jön majd ezután ..? ...hidróra pöccenő Simson ? :-)
Na meg.. mi az a 10 ló ..? egy T-25-öst biztosan feldobna....de egy 50-esnek,amit egy 80-as nem bír elhúzni kötélhúzásba,annak mindegy !:-)) ..mindenki látta itt a videót !
Az tényleg gáz,de egy kis szerencsével visszatudod tenni és nem kell szétszedni,max. az olajbemeneti csövet.Ugyanis az a csavar egy talán 6mm átmérőjű csapban végződik és ez a csap kapcsolódik a turbó tengelyének a siklócsapágyában kialakított kereszt furatba és ezzel axiális elmozdulás ill.tengelykörüli ekfordulás ellen biztosít.Nameg hogy ne folyjon ki az olaj.:)) Ha felülröl levesszük a nyomócsövet akkor egy olyan segédeszközzel ami nem sérti meg a csapágyfémet azzal betudod pozicionálni.Gondolom nincs meg a csavar,ezért lekell méretezni a helyét,a tengelyig ha bemérsz tolómérővel,akkor kb.legalább 1mm-el legyen rövidebb a csavar benyúlása.Vagy egy donort leméretezni és kész.
Épp a mai napon történt egy kis baleset a turbival :S megszivatott rendese ebbe a jó kis forró időbe.
Gyorsba jelöltem szóval sietős nyíl:) a níllal jelzet csavar valami oknál fogva kirázódott és priccolt az olaj mindenfelé. A helyén vissza sem tudta mcsavarni még szerencse h nem esett le a csavar mert speciális csavar való oda. Le kellett szerelnem a turbót, kipufogót,csöveket a tűző napon remek volt visszatenni :S
Amikor dolgozol a traktorral,miben jön ki a turbó hatása?Szántásban,talajmunkában magasabb fokozat,vagy kissebb fogyasztás azonos munkatempó mellett?Másik hűtő nem kell?Azért érdekel,mert motort kellene nagyjavitanom,vagy másikat/80-ast/beletennem a gépembe,és sok mendemonda van a turbókkal kapcsolatban.Egyébként elégedett lennék,a régi 50-es motorral is,ha tudná azt az erőt,amire tervezték,de ha már csinálnom kell,gondolkodok egy turbón/még csak elméleti sikon/is.
Volt egy kollégának LTZ-je szerintem a videót látván már bánhatja.. :))) Csak poén volt :)
Na Te vagy az első utánam akinek tetszik a köradagoló. :)Mindig azt mondom, hogy ésszerüen kell turbózni egy gépet. A 892.2-es ugyanaz kivülről a motor viszont csak 1800-at pörög és 90ló körül tud. Visszább van véve a fordulat és máris nem melegszik úgy. A kuplungházban oldották meg a gyorsítást, hogy 1800-as motorfordulaton ugyanannyit vagy még egy picivel többet tudjon menni.
A 1025-ös motorja már más felépítésű belülről több víz több hűtőtér stb. Duplatárcsás kuplung más váltó nem hiába....
Teljesen egyetértünk abban amit mondasz az ésszerűséget illetően.Amúgy az LTZ-t nem ismerem annyira,de az adagolóját azt egy kicsit igen.Egy elég jó elgondolású adagoló,az american bosch mintájára ugyebár,és mint a videón is látszik jól dolgozik a turbó is mert ez az adagoló olyat is tud amit a motorpal is csak közelít.Elkell ismerni hogy bika a gép.Kiváncsi lennék hogyha megmérnéd a turbó hőmérskletét amikor a tárcsa bevan merítve mit mutatna?!Köszönöm a véleményed!
Ígyvan. Nekem 80as motor van turbózva de nem kell 130lovas gépnek gondolni. Menne ez is 2 kerékre ágaskodva is ha tud fogni de kuplung váltó motor is bánhatja...
Pótkocsizás is nagyon jó turbós motorral könnyebben felveszi tempót.:)
Üdv MTZ-sek.Uj vagyok itt,látom,hogy turborol beszéltek,érdekelne pár dolog ez ügyben.Az a 4m-es tárcsát húzo MTZ meddig fogja birni?Főtengely,kuplung,váltó,egyébb erőátviteli részek.A hűtőviz nem forr fel,tudom hatlapát,de akkor is?Érdekelne még,tett e valaki kamrás,régi 50-esre turbót,milyen eredménnyel?Nekem 50-es van,elméletileg arra is lehet tenni turbót,kiváncsi lennék,mennyit dob rajta.Egy régi gépész,saját 50-es traktorjában probálta,de nem rávaló,hanem teherautó turbót.80-as főtengely,hajtokarok,gyári henger,zetor gyűrű,80-as adagoló,hatlapátos ventillátor.Szerinte a gép,mikor megmérték műszerrel/kardánra tettek valami műszert/110 le volt a mérés.Jo volt a gép,de nagyon melegedett,visszavettek a töltésen,akkor meg gyenge lett.Létezhet ez igy,vagy csak legenda?
Üdv. Jól sikerült, talán túl jól is , igaza van Szaby-nak nem szabad kihasználni teljes mértékben a turbó nyújtotta erőtöbbletet, annak sok a 4m-es tárcsa, elég a 3,2-es(2x15 vagy 16 lap). Egyébként is hiába a nagyobb 6-os hűtőlapát nyáron túl fog melegedni ha nagyon erőlteti, ezt mond meg a gazdájának mert ha gebasz lesz téged fog hibáztatni. Nekem is turbós van, és annyi előnyt ad hogy a 3 fejes ekét meg a 3,2-es tárcsát könnyedén viszi, esetleg egy picit tembósabban is mint a sima, de pl a Zetor Crystal munkagépeit nem lehet utána kötni.
Ilyen a jól sikerült turbósítás viszont a gép hamarosan kilöki a nyelvét....... vagy a moci vagy a hajtáslánc fog széthullanni..... A turbósítás az nem arról szól, hogy egy 80lovas mtz rögtön zetor cristál munkagépeket húz. Inkább ugyanaz a munkagépet könnyebben húzza amit eddig húzott tehát egy kis üzemanyag megtakarításra való inkáb.
Szeretném a véleményeteket kérni ,mivel nektek nagyobb a tapasztalat hisz napi szinten ezzel foglalkoztok.Nevezetesen néhány hónappal ezelőtt felkértek egy 820.2 turbósítására -ezen kívűl nem csináltam még,mármint traktor turbósítást.Megcsináltam a turbóval kapcsolatos átalakítást és a gyári motorpal adagolót is átépítettem turbókorrektorosra stb..A gazdájának nyilván van összehasonlítási alapja,és ennek alapján több mint elégedett, ill.magam is kimentem hozzá hogy valamilyen erőpróbát láthassak ! Adott egy 4-m es vontatott tárcsa (asszem 2 sorban 20-20 levél talán ötven valahány cm átm.?)Kötött fekete föld friss szántás .A tárcsával munka közben megállva tárcsa nem kiemelve a talajból és hosszú 5.-el simán elindul néhány méteren belül felvéve a fordulatot és sebességet teljesen füstmentesen,erőlködés nélkül viszi.Magyarán azt szeretném megtudni hogy ezzel a tárcsával ez a traktor az adott talajon megfelelő erőnlétet tükröz -e vagy sem?(Majd ha a netem helyre áll akkor tudok videót is feltenni talán nemolyan sokára)Előre is köszönöm a véleményeket!
Háát,..öszintén szólva még mindíg fennál a probléma. :) Eddig nem okozott gondotot mert nem sokat használtam a trakit ,de majd most kezdem hazahordani a fámat ,..úgyhogy kezdődik a rángatózás. :-)....:(....,dehát ezt is meg lehet szokni ...
Én-is tegnap szereltem/üzemeltem be a rádiót.:) Annyival egésziteném ki hogy én a két pozitív kivezetést összekötöttem (nemória és a sima+) ,,és kellett adnom még egy negatívot a háznak is a vezetékelésen kívül.
Nincsmit! És még annyit, hogyha jön ki a rádióból egy olyan kábel amin esetleg power antenna felirat van (nekem citromsárga színű volt) akkor az nehogy hozzáérjen a testeléshez, mert rövidzárlatot tud okozni. Sok sikert!
Pont tegnap szereltem be egy rádiót. Felső tetőt felnyitottam, 2 csavart kicsavartam ami rögzítette a belső "álmenyezetet". Ami takarja a ventillátorokat és kábeleket is. Le lehet hajtani a kormányra és onnan már könnyebb hozzáférni bármihez is. Egy kóbor +12 Voltos kábelt (piros vagy narancssárga) pontosan találtam a munkalámpakapcsolók és ablaktörlő-kapcsoló kábelkötegén, de a munkalámpa kapcsolójától is el lehet vinni egy szálat a rádiónak. Testet meg lehet adni, szintén a munkalámpakapcsolók testelésétől (fekete kábel). A rádión meg valószínűleg fel van tüntetve, hogy melyik a hangkimenet, arra meg a hangszórót kötni és kész, már csak egy antennát kell csatlakoztatni.
Így ha lekapcsolom az áramtalanítót mindig elfelejti, hogy melyik rádióállomást hallgattam, de csak egy gombnyomás és újra megkeresi őket. És mégvalami .... egy ízzóval kerestem, hogy melyik kábelen jön +12 Volt, ha nincs multiméter, az is tökéletes megoldás.
Laci ! Várom a jobb minőségűt, hogy ellophassam. Nagyon szép kis ültetvény. Nektek kellett rá talajvédelmi tervet, meg hasonló baromságokat csináltatni? (terméktanács, stb. ) 2008 óta ez a szabályozás.
A pollen szűröt ki veszed és helyére befújod a klimatisztitót ,poll.szürő fedelet visszateszed,klima bekapcsol járatod ,majd új poll.szűrő be és kész./Nem kondenzor hanem elpárologtató./A légbefúvó csatornákba is fújhatsz a tisztítóhoz kapott hosszú csővel ha preciz akarsz lenni.
Sziasztok .. azt szeretném kérdezni, hogy valaki nem tud valami jó fortélyt, hogy az rm2 es fűkasza hogy vág a legkönnyebben? olyasmire gondolok, hogy valamelyik burkolatot levenni, vagy azt a két kúpszerű rendsodró részt valahogy levenni... vagy valami hasonló. .. nem lényeg, hogy mennyire szór szét, vagy magasabban vág vagy ilyesmi, csak könnyebben vágja a gazt. .. Tudom, nem ez az legjobb eszköz erre, de nekem most idén csak ez van és a lehetõ legtöbbet kellene kihozni belõle. .. pár nap és kész a traktor és utána indulnék levágni a gazt. ..
Szerintem evaporatív, (mint amilyen a csirke farmon szokott lenni) Elég jó hűvöst csinál az is, csak pótolni kell benne a folyadékot. Újságba láttam a hírdetesét, sajnos nincs új a nap alatt mivel ez is 200eFt :(
Klímát lehetne-e úgy beszerelni MTZ-be, hogy lehetőleg a lemezt ne kelljen megbontani rajta?
Van egy klímás ismerős, ő megcsinálná bontott alkatrészekből, de a buherálásnak nem vagyok híve, meg ha teszünk egy dobozt a traktor tetejére, akkor az már nem is esztétikus.
Gondolom a zégergyűrűs változat van a 4 kis görgővel. Lehet cserélni magát azt a részt amibe belemegy a csonk az egy tengely cseréld ki csavarosra amig kárt nem csinál mert ki eshet a csonk ha olyan munkagéppel dolgozol.Én már jártam így 30ezer kár hajtóműbe + 1 kuplungos kardán gajrament. Ne jác vele vagy hegeszd le h ne essen ki ha meg letörik a csonk cseréld egybe 12000 körül meg lehet uszni kb.
Üdv. urak. (Már rég voltam ,de rendszeres olvasó vagyok.)
Már mondtam neked régebben hogy ha kevesled az olajnyomást akkor a nyomáshatároló csavaron tekerj beljebb 1-2 fordulatot. (De csak akkor ha a hengerfej hátsó részénél a tömítés alól nem szivárog nagyon az olaj.)
Hidd-el hogy sokkal megnyugtatóbb lesz ránézni az órára ! :-)
A nagy nyomáskülönbség hideg és meleg motor között valószínűleg azért van mert kopott a főtengely és a hajtókar csapágyazásod ,..de ez még így is elmeny éveki. Ez orosz teknyika .:-)
Én már így szoktam meg barnán nem is volt kérdés milyenre festem :) meg hát ez a gyári színe is. A robur csak 6.50-20 gumival megy 8.25-ös az ifákon szokott lenni ha jól tudom.
Üdv Ma kész lett az mtz a cégnél olaj nem folyik se a hidraulikából se abból a mocsok difiből(de egy elbaszott egy valami ennek a 820.2 es nek),Felezője patent nem dobálja mostmár benne a golyó meg a rugó lenyúltam és lent hevert mind a kettő a váltóba már csak a bállaszállító marad hétfőn ah jól megy akkor kész mehet a szerelvény a szemlére.
Hát összesen 4 darab Roburom van mondhatjuk ugy is hogy gyűjtöm mert nem adnám el egyiket sem.
Faterom vette öket mert régen ezekkel dolgozott van egy dobozos az 1-2 éves korában került hozzánk az méhész autóként szolgált nálunk de amugy gyári mühelykocsi mindene megvan. van egy 21 személyes busz az szintén fiatalon került hozzánk az volt busz is meg lakó autóként is szolgált a kék platós meg ujjanon került hozzánk az fuvarozott a zöld pedig alkatrészként vette faterom 20 éve de mostmár az is ujból üzemképes. Hát az kell tudni róluk kb 15 évet áltak mamánál a kerbe átlagba és mostmár ujból mennek.Szépen lassan készülgetnek azok is majd.
Teszek egy két képet a bra Mtz-émről. Megkultivátoroztam vele 100 hektárt és közbe kuplungos lett de már számítottunk rá. 2 hete nekiáltam egy reggel megkuplungoztam és utánna meg ugy döntöttem kicsit retbeszedem mert megérdemli már. 18 éves ujj kora óta nálunk van és mostmár ráfért egy kis tatarozás. Kapott mindenhova ujj szűröt ujj olajat ujj vizcsövek füttéscsövek kuplung szerkezet tárcsa és csapágy is ujj benne meg egy ujj festést kapott.
így nézett ki a tavaszal.
És akkor mostni állapot. Hétfön nekiállok még kárpitozni és akkor teljesen kész.
Sikerült a nyomásmérő órát kicserélnem hidegen többet mutat mint a régivel mert most 2.8-bar de melegen ugyan olyan szar lemegy 1.3bar-a! Esetleg nem lehet hogy a hűtő megkerülő szelepen kellene állítani? Vagy hogy lehetne kiszűrni a hibát! Tudom mindig nyaggatlak titeket de idegesit hogy ilyen kevés melegen!
Nálunk itt egy 952.3-ason vannak fent a régiek művelőkerekei. Én is dolgoztam vele.
Elöl a 8,3x20-as, első felnit alakítani kellett a nyomtáv miatt. (mivel a permetezőé keskenyebb volt mint alapban a traktor első nyomtávja és állítani meg nem lehetett.)
Hátul meg a 9,5x42-es. Bután néz ki vele, de jó. :)
Sziasztok! Következő kérdésem lenne ki tudná nekem megmondani hogy 952.2-es MTZ-re mit az ápoló gumi méretek? Ha az eredeti elöl: 360/70 R24 hátul 18,4 R34. Előre is köszönöm!
vagy esetleg probálj csak meg szoritani azon a -kereten- ahova a kormányrúd belecsatlakozik a kormányműbe egy 13 kulcs feltágitod a saart szoritasz a kereten megprobálod ha nehéz csavarni a kormányt visszaengedetez segit egy kicsit attol hogy kivan kopva minden ha nem transzportolsz sokat ettöl még elmegy jó pár évig nem kell minjárt szétszedni
Maróti Tibor vagyok. Már párszor írtam mostanában a fórumon és most gondoltam bemutatkozom, mert vettem egy MTZ 80-ast és most már én is aktívabban fórumozok. Szerintem ez egy nagyszerű fórum, köszönöm az eddigi válaszokat, örülök hogy tagja lehetek a fórumnak!
Már is lenne egy kérdésem 9.-ben jöttem a 80-assal a földúton és felértem az aszfaltra, ahol van egy kis huppanó és ekkor a két első kerék elkezdett intenzíven jobbra-balra rángatózni, csellegni, mintha gyorsan ide-oda kormányoztam volna. Szerintetek mi lehet a hiba? Előre is köszönöm a válaszokat!
Jó napot! :) Egy kis +, igaz ehhez kell még egy ember.
32 -es villás kulcs a fötengővégére a hütőnél, váltó üresbe, és lehet mozgatni, persze ha középen nincs kikapcsolva a kardán. Ez még kuplungnál is bejön mindig, meg tlt javításnál is.
A többieknek hasikamapós dolog kicsit bonyolult, itt legalább nem kell alá bujkálni a gépnek, megha egyszer arra a részre rá jön a változás a sok lazítgatás végget csúnya dolgot tud csinálni... már nem 1 pótost(eb) láttam életre kelni ilyen dolog véget pedig még csak 23 éves vagyok.
én úgy szoktam csinálni hogy kiveszek 3 tő csavart úgy könnyebb kivenni de főleg vissza tenni egyszerűbb. és igen az előttem szóló tanácsát fogadd meg hogy lazísd fel a kampó csavarját mert általában az nem szokott engedni. de a kampó után van 2 db nagy csavar 27-es kulcs fogja azt ki kell venni mert akkor biztos nem jön le. azok is fogják a házat.
Ha van hasi kampó a gépen lazítsd fela csavarokat mind a 6 darabot, nem kell kivenni csak lazítsd fel.
Valamint fogsz egy 30-40 cm s csövet ráhúzod a tlt tengely végére jobban tudod billegtetni nekem is volt olyan hogy fél napot szenvedtem vele. Haver odajött egy brozdarabbal meg kilós kalapáccsal és finoman kocogtatta mikor én mozgattam a fedelet egyből visszament.
Üdv urak.Jön ma a főnök mondja hogy nemsoká aratási gépszemle lessz.MIndenkinek legyen egy gépje azt tegye rendbe amivel aratáskor melózik.Nekem hál isten megint bálahordás mtz 820.2 es sel jut amit imádok.Ma kicseréltem a kipufogó toroknál a tömítéseket mert már kifújt hozatok rá új kipufogót mert szarvolt,hoznak valameik nap poroltót annak csinálok valahova egy tartót az aksikat lefedem rögzítem meg a fülke alatt ömlik a hidraulika olaj azt holnap dúrom szét és megnézem mi baja.Kell még valami az ilyen szemlére.Még annyit ma nállunk 40mm eső esett fasza.
Találtam ott egy pár képet, ami némileg érdekelhet egy korábbi ötletelésünkkel kapcsolatban. Meg találsz rajta egyéb érdekes dolgot is... Bár, egy kicsit drasztikus a kivitelezés. :-)
A korrektor nélküli adagóbeállítás az tulajdonképpen csak abból áll hogy a füstcsavarral beállítjuk azt a legnagyobb mennyiséget a turbós tartományban,amelyet még füstmentesen el tud égetni.Viszont erre a mennyiségre csak a kialakult turbónyomás és az ehhez tartozó fordulatszám tartományban van szükség,az alacsony ford.számon nincs szükség de ha a terhelés úgy alakul akkor az adagoló odatolja neki csakhogy ez sok erre a tartományra és erőteljesen füstöl.A füstben elsősorban korom van ami a gyűrűket és a hengerfalat károsítja,azonkívűl pazarlás is.Ezért a motor azon fordulatáig és azon terhelési fokáig míg a töltőnyomás elkezd kialakulni,tehát a befecskendezett mennyiséget meg kell határozni és maximálni kell.Majd ezen a ponton be kell kapcsolódni a korrektornak amit maga a turbónyomás vezérel.A mérték és karakterisztika beállítható. Ez a szerkezet a végleges mennyiséget fogja adni.
Adagolós szeretném ha elmagyaráznád nekem ill. akik még nem értik a turbó és adagoló szerepét,ha kérhetem.viszont mig elmagyaráznád szeretnék előljároba annyit kérdezni hogy hogy van akkor az a dolog hogy amelyik turbós mtz-n nincs nyomás szabályzó az mégis tud szántani országuti 7.-el füstmentesen 28cm mélyen,aminek szemtanuja voltam.felbuzdulva ezen a dolgon,410E forintot öltem a traktorom motorjába turbóval együtt és nem veszem észre azt hogy az én gépem erősebb volna a régi állapotnál.(előtöltés jó helyen van,sem alapjáraton nem füstöl fehéren sem teljes töltésen)ami konkrét tapasztalat ,hegymenetben fordulat csökkenés direktfokozatban,fűstpamacsok a kipufogó füstben 8t kukorica szállitásnál.rövid emelkedőről van szó,turbónyomás 0,6bar,miután a traktor már nem erőlködik a turbónyomás 0.amit még szeretnék kérdezni tőled hogy ha a motor reptet befolyásolhatja-e a teljesitményt(jelen példámnál maradva a géppel 1500 alatt direktben nem lehet vele menni mert ugy megy mint a bakkecske)
Röviden annyi hogy a turbóval felszerelt motor legnagyobb teljesítményéhez szükséges, azt a legnagyobb dózist amit még füstmentesen el tud égetni a motor,csak a megfelelő mértékben kialakult turbónyomással arányosan ,fokozatosan szabályozza oda.Nem jó ha a motor kisfordulaton megkapja azt a dózist tulajdonképpen levegő nélkül mert ilyenkor a turbó működése nem hatékony .Ezért a motorra jellemzően bekell állítani a szívó tartomány lehető legmagasabb értékét,majd ugyanígy a turbóst is.Így elérjük a legoptimálisabb állapotot nyomaték,lóerő és az átmenetek simulékonyan finoman mennek végbe.
És ez még nem is minden, mert lehet hogy a hidraulika szivattyút meghajtó tengely gumigyűrűje is folyik és ott ha a ház is kivan kopva nehéz folyásmentessé tenni (de nem lehetetlen).
Szia Robi-man , bocs hogy későn reagálok de köszi a fotót, az a forgózsámoly tényleg elég megviselt és nem is sajátja, valami másé lehet ráhegesztve(ahogy mondtad).
Ezzel együtt érdemes kicserélni a TLT tengely és a nyelestengely közötti gumigyűrűt is, mert az szokott hamarabb elkopni, mint a kinyomócsapágy mögötti szimering.
vizes a váltóolaj! kell bele 40l olaj+nyelestengelyszimering+1tubus piros sziló+egy nap szerelés (széthúzni,szimeringcsere+kuplung ellenőrzés/hamár kéznél van/alsó kisablakot ujratömíteni, összetolni,háttul a tlt állítófedelét újratömítteni/valszeg ott kapott vizet/és
20l 80w90+20l 85w140-es olajal feltölteni) és kész is! :-)))
Lenne egy kérdésem! Most épp egy MTZ vásárlásba vagyok benne és minden nagyon jól működött, kipróbáltuk, de amikor leállítottuk utána a kuplungház aljánál, ott alul ahol az a lecsavarozható kis lemez fedél van onnan elkezdett csöpögni világos színű, tejeskávé színű olaj és kb. 5 perc alatt egy tenyérnyi folt. (Én szerintem a váltónál szar valami szimering és onnan folyik a hajtóműolaj.)
Szerintetek mi lehet a hiba és kb. mennyibe kerül megjavítani?
Az előbbi kérdésemet még kiegészíteném azzal a kérdéssel, hogy át akarok térni a hidraulika olajról motorolajra a hidraulika rendszerben. Marad még pár liter 6-7 l benne így ráönthetem arra vagy eresszem le teljesen?
Érdeklődnék, hogy szerintetek érdemes-e megvenni a vezérlőtömb javító készletett, vagy inkább szedjem darabokra és vegyek egy csapágyboltban minőségi O gyűrűket bele. A csészék már cserélve lettek, egy régi tömítéskészletből a lapos tömítések megmaradtak így csak O gyűrűk kellenének (látlatlanba mondom).
Nem a készlet ára miatt kérdezem, hanem a minősége miatt, mert szerintem a készletbe nincsenek minőségi cuccok, vagy tévedek!!!
Hirtelen meg is feledkeztem reggel a prezentációdról, pedig belenéztem amikor belinkelted. A hétvégén ránézek és nagyon remélem, hogy sikerül megoldani a problémát. Egyébként az a második probléma úgy nézne ki, hogy a tárcsa súlya húzta egyre feljebb a függesztőkarokat, hiába volt alapállásban a vezérlőkar, nem pedig az erőszabályzó emelte szép lassan felfelé. Alaphelyzetben is ha elkezdem emelni kézzel a függesztőkarokat, akkor szép lassan nyomódik befelé a munkahenger. A vezérlőtömb olajfolyás elhárítására is ráment 1,5 nap, de most így legalább kicserélem a munkahengerben is a tömítéseket ha már nekiállok, mert már az is kezdi ereszteni az olajat. Üdv!
Nézd meg a prezentációt amit készítettem! Semleges helyzetben (N) Nem szabadna eresztenie a függesztett darabot. Ha mégis ereszt, akkor vagy nincs semleges helyzetben (a kezelőkar, kardántengely, stb..) szóval valami holtjáték miatt a szelep nem áll be, vagy a házba levő golyók, nem fekszenek bele rendesen az ülékbe, és azok melett visszafolyik. (a képen láthatod) Ezeket anélkül meg tudod nézni, hogy levennéd a gépről a szabályzót. Figyelem! A baloldali golyó egy kis állítható házba van, figyelj rá hogy addig tekerd be ameddig volt! Ennek a kis csavarható háznak a tövén egyébként van egy O gyűrű, jó eséllyel az neked széjjel ment, és ott ereszti el a nyomást, ha már teher nélkül is lemegy 1-2 nap alatt.
A másik problémád hogy szép lassan emelkedik a függesztés magától, ha nem húzod hátra kart: A szabályzó tetjében van egy kis szelep. Abban is van egy pici golyó, nézd meg hogy a golyó mellett nem-e tört el a rugó, meg hogy a golyó nincs-e összebarmolva (ez már kicsit több bontást igényel) Második fényképen láthatod.
Ez a két dolog megoldhatja a szüllyesztéssel kapcsolatos problémád is. Más részt meg a munkahengert nézd meg, mert ott is átmehet az olaj :)
Jó reggelt! Szép kis csihi-puhi, meg vihar volt az éjjel, de ahogy látom még nyugaton most is tombol. :S Félelmetes felhők, meg jég is volt néhol.
Viszont azt szeretném megkérdezni, hogy az új típusú erő-helyzet szabályzó (820.1-ben van) betegsége javítható-e tömítésekkel? Nem tartja meg a munkagépet 15-20 percig se. Ha meg nincs rajta semmi, akkor is leengedi a felfüggesztőkarokat 2 nap alatt. És még olyan problémám volt vele, hogy hiába toltam előre a kart teljesen, nem akarta kitolni a munkahengert, csak jó nagy fordulaton, de az is elég vérszegény volt és ahogy lejjebb vettem a fordulatot visszaemelkedett. (nincs se az erő- se a helyzetszabályzó rúdja bekötve).
A tárcsázásnál lett volna nagy szerepe, mert a hátulja nehezebb volt a tárcsának, és hordozás közben néha leért a hátsó sor tárcsalap az úttesthez. Lassítószelepes közbetét van beépítve, nem ejti le az ekét, ha ez számít valamit. Összeállítási rajzot még nem sikerült róla szereznem, de már visszaolvastam tegnap a fórum hozzászólások nagy részét erről a témáról és nem találtam olyat róla. Inkább rákérdezek a tapasztaltabbaktól, mielőtt kikapom. Köszönöm!
Üdvözöllek tisztelt mérnökúr.Ááááááá nem akarok én itt megbántani senkit én mindenkinek a dolgaihoz segitően állok hozzá de ami sok az sok meg persze azért vannak dolgok amiket tiszteletben kell tartani.Gondolj bele ha a zetrósokhoz irogatnák MTZ probléma gondokkal-kérdésekkel.........mit irnának a kérdésemre...........?De én egyébként mindenki gépét és géptipusát tiszteletben tartom és nem akarom leszólni senki gépét és nincs is szándékomba.De egy fórumot tiszteletbe kell tartani szerintem vagy nincs igazam???????????mi a véleményed???
Betyár: Jó ötlet a csapágyazás, szerintem én is megcsinálom, mert a kispersely mindíg elcsúszik, meg elkopik.
Vezérlőtömb: Régebben arra gondoltam hogy kicserélem elektromágneses szelepesre az egész tömböt, és pár billenőkapcsolóval megoldódik az irányítás. Az helyzet-erő szabályzó helyett, pedig egy potmétert rakok a rudazat végére, kis elektronikával szépen kapcsolgatja majd amikor ereszt süllyed a munkaeszköz. Ez mind szép és jó lett volna.
A tervet akkor vetettem el, amikor megláttam 1 darab villamos szelep 80eFt-tól! (és ugye jobb esetben 3-ra szükség van, és ha lehet az is propocionális legyen ami jóval drágább). Amúgy biztos kényelmes lenne.
A meglévő rendszeren már az okat dobna, ha nem csepegne. Jobb fajta tömítésekkel is, a vezérlőkarok tövénél félév után szivárog. A munkahenger dugattyúján az új O gyűrű, már lötyögött ezért teflon szalaggal béleltük alá. (teszem hozzá, 11 mázsás vetőgép sok egy MTZ-nek). Minden esetre azt mondom hogy rengeteget lehet apró, olcsó fogásokkal elérni.
Mtz-ébe veztömb. Ez alap még bele a 3 uszóállás kb 40+fába megáll. Egy pici átalakítással befér az ruszki helyére. Egy kicsit jobb minőség mint a hitvány másolatok.... igaz a csövezést át kell alakítani ez még plusz pénz, de megéri szerintem. Aki meg igényesebb az meg rendel hozzá még egy szűrőt és van egy tökéletes rendszer.
A ciklonfejek nyílási, hát igen az újakon néha a "sorja" bezárja őket, vagy csak nagyon kicsi a rés.
Én is mindig kivágom őket amennyire lehet. Ha porosabb helyen dologozik az ember, látszik, hogy jön ki rajtuk a por mint a fene. Elvégre ezért van rajta.
Ha az eső nem mosta le, majd lefényképezem a darálósnak a ciklonját. Szépen a lyukak után ráül a por.
Sajnálatosnak tartom (ahogy ti is) hogy a porciklon háttérbe szorúlt, az új papír szűrökkel szemben. Buszok tetején elvétve szoktam látni. Itt megemlíteném hogy a szomszéd fúrott kúthoz egy ciklonhoz hasonlító örvény tartályt készített, ahol a homok szemek kisodródnak egy oldalsótérbe, és ott lehúlnak. (leleményesség :D)
Még a szénázás szezon előtt van egy kis időm, úgyhogy szétszedtem az ócska antislipem. Megtanulmányoztam, készítettem belőle egy kis prezentációt. Iskolába jó lesz majd valamikor végig pörgetni. Itt közre adom kinek milyen észrevétele van hozzáteszem, megköszönöm.
Csak elgondolás volt a lecserélés, de amikor a fejembe vettem, nem gondoltam a szűrőteljesítményekre. Az egyszerű (levegős-átfúvásos) tisztítás fogott meg a dologban. De így biztosan marad a gyári verzió. Egyelőre maradok inkább az olajfolyások mérséklésénél így a nyár elején. Munkahenger és vezérlőtömb tömítéscseréknél, stb ... Az a baj, hogy ritkán fogy el a tennivaló. :)
,,T" = tinót lehet vele hajtani. Ehhez viszont bármelyik polgármesteri hivatalban találsz ,,járművet", de különösen nagy egyedsűrűségben vannak az országgyűlés padsoraiban.
Nem akarok én, semmi jónak az elrontója lenni... DE!
A papírszűrőket és minden légszűrőt az adott motorhoz terveznek. Mind a szűrési képesség, a nyomásveszteség, a "kapacitás" (mennyi koszt képes felfogni, szervízintervallum) felhasználási terület függvényében.
Jó a Fortschritt-é rá, nem mondom hogy nem.
Azért csinálnak már minden gépet papírszűrősre, mert a "felgyorsúlt világ" gyorsan hamar kész legyen a szervíz, ne kelljen tökölni az olajos kipucolásával, a szervízesnek alig kelljen csinálni valamit, fogd a pénzt és fuss, stb....
De a gyári olajtükrös helyett nem kell jobb. A legjobb, szűrőteljesítménye ennek van szerintem. Bátran mondhatom.
Szervízigényét tekintve elég igénytelen.
A papírszűrőt hamar cserélni kell/kellene (az olajtükröshez képest). Mert kifúvatni sűrített levegővel, nem éppen tanácsos.
Ezt a képet egy másik fórumon találtam, de meglehet, hogy itt is szerepel már. Ezt a megoldást elég korrektnek találom a gyári olajos helyett. :) Fortschritt kombájn légszűrő. Csak olcsóbb így, akár bontott alkatrésszel, mint egy új mtz 1221-hez való 40000ért.
Szia Szabi ! A kukorica nam bírja a hideg szeles időt , plussz a vegyszer hatása és stresszes , 2 napos meleg és hejreáll . Főleg a kis humusz tartalmu talajoknál jellemző !
Pirosrendszámos pótkocsi már nem minősül nehéznek vagy könnyűnek. Lassú jármű, az lassú jármű. A vonó jármű (traktor) forgalmijába megadott össztömegig húzhat lassú jármű pótkocsit.
Viszont a retkes annyába aki kitalálta ezt a sok szart, azt már nem írja oda a traktoros pistának, hogy figyejjé má, B-s jogsival az Mtz-del rá ne akassz a hugyos feri kamion kocsijára, mert nincs nehéz pótra jogsid!
A lényeg a "B-hez adott T kategória 185-ös korlátozással" szólt! :-))
a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a 750 kg-ot.
(tehát ez esetben a két jármű összsúlya akár 3500+750= 4250 kg is lehet!)
a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege meghaladja a 750 kg-ot, akkor
a két jármű együttes megengedett össztömege nem lehet több 3500 kg-nál, de a pótkocsi megengedett legnagyobb tömege nem haladhatja meg a vonó jármű saját tömegét.
mezőgazdasági vontatómezőgazdasági vontató, könnyű pótkocsivallassú járműlassú jármű pótkocsival (nehézzel is)segédmotoros kerékpár Max. 50 cm3 hengerűrtartalom állati erővel vontatott járműkerti traktor "
Ha mindkettő piros rendszámos,akkor húzhat nehéz-pótkocsit..(a fenti jogszabály szerint )
Jaj, kedves Endre nem szabad ennyire letorkolni azt, akinek más csodája van :-)
Engem nagyon felháborít, hogy más topikokon egyesek, hogy mocskolják az orosz gépeket (sőt még itt is volt rá példa!), holott szerintem tiszteletbe kell tartani mindenki választását (kivétel, ha fiú létére fiút választ, na de ez egy másik kategória :-) )
Azért mert a "B" kat. együtt beütött "T" kat. 185 -ös korlátozással, nem vontathat 2db nehéz pótkocsit. A külön megszerzett "T" kat 186 -os korlátozással viszont igen.
Szerintem te eltévesztetted a házszámot mert ez egy MTZ-s fórum...............................holmi talicskákkal mi itt nem foglalkozunk................egyébként nincs harag csak tanulj meg olvasni........MTZ.........MTZ.........MTZ.........MTZ..........MTZ.......MTZ.........ITT NINCS ZETRONCSOZÁS.........AZ EGY MÁSIK HELY...........DE SZOLJATOK HA ROSSZUL TUDOM......
Ma vonaton utaztam és sok ilyen kukorica táblával találkoztam. Nagyított kép rem látszik a lényeg. Mi lehet vele, hogy ilyen hullámos, meg a színe is világosabb a kelleténél? ?Érdekesség, hogy egyik tábla ilyen a másik gyönyörű vagy táblán belül is láttam ilyen részt.
Kevesebbet igen, de csak az elsőt szokták megfordítani! Leírtam az előbb miért.
Viszont erről már tárgyaltunk régebben. Szilárd talajra a "V" forma. Laza homokra az "A".
Ezt írta valami szak"i" valahol egyszer régen... "A" formában maga felé "húzza" a talajt a minta. De én senkit sem láttam homokon fordított gumiállással soha.
Ha elölről nézed, akkor "V" formát kell, hogy lássál. Így jó!
Általában az első gumikat azért fordítják meg, mert a kerékdőlés miatt "kagylósra" kopik a gumi. Ha "A' formában van, akkor kevésbe kopik. Főleg MTZ-re jellemző.
Olyan kérdésem volna, hogy kis traktor hajtás kerekének a külső gumijának a recéje vagy ráfja milyen formában kell hogy legyen? V vagy A forma szerint ha elölről nézem a gépet?
Googleben a képeket böngészve (MTZ, Rába, stb.) Gyárilag V formában vannak felszerelve a külső gumik. De találni olyant is ahol A formában. Kis egytengelyes traktorokon is látni a két formációt A vagy V. Tudna valaki írni erről magyarázatot hogy melyik formáció a hatásosabb és miért? A vagy V ?
Üdv!Szerintetek a kardántengelyeknél a B 01-B 02-B 03-B 04 pontosan mit jelentenek?Mert lóerő nem nagyon van meg adva a kardánokon,hogy melyik mennyit bir.
Nekünk a 820-asban az index visszajelző balra indexnél villan egyet, utána semmi, ha jobbra villog, akkor visszajelez rendesen. Nem tökéletes a rendszer :)
Egyébként egy tipp: Véletlenül nem 2 ízzószálas ízzó lett berakva az egyik index helyére? A pótkocsin az ilyen megoldás nekünk rendesen meghülyítette a rendszert. Villogott a helyzetjelző, és égett az index. Bármelyik irányba történő indexelés esetén kimegy a bizti?
Helló!Zsolti vagyok borsod megyéböl most találtam erre a fórumra.Kérdésem lenne az MTZ szakemberekhez és a fórum olvasoihoz.Hozám került egy MTZ80 BOREX árokásó és ehez szeretnék kérni tanácsokat.Pl.Hátul a két vezérmü tömb közül az egyik hibás lehet-e javitani?vagy csere.
A közös tüzelőanyag csatornát,amiből 2 van,ezek végeit hornyosfejű peremes vakcsavarok zárják le.Amiből 4 db van az adagolóházban.2 db a szabályzóház felől ,2db a hajtás felől.Ezeken "O"-gyűrű található és valószínőleg ezek engedhetnek!Kisebb szereléssel letudod ellenőrizni.Mégpedig ha az adagolóba menő üza.csövet lekötöd,a visszatérőt is kikötöd de itt lekellene dugózni ,majd a bemenő nyílásra csatlakoztass sűrített levegőt!Figyeld meg a vakcsavarok tömítettségét!A levegő nyomása kb 5-bar.Ha a csavaroknál enged,akkor szerintem adagolóshoz kell vinned,mert azok a csavarok nagyon nehezen szoktak kijönni,ez az egyik ok,a másik pedig az hogy ezek nem férnek ki a szabályzóház felső széle fedi a csavarokat kb.3 mm-es fedés van.
Továbbra sem boldogulok az egyik 50esem adagolójával: a regulátorház és az adagoló között szivárog a diesel. Sem az adagolóban, sem a regulátorházban nem áll a gázolaj, sőt a pár nappal korábban beleöntött olaj is eltűnt (pedig nem is volt elindítva)és a leeresztő csavarokon fáradtolajat találtam. A gyanús alutömítéseket már kicseréltem lágyított rézre, de nem is onnan szivárog. A szerelővel tavaly a max fordulatot visszavetettem, ő ronthatott el valamit? Amúgy látszik, hogy nem egyforma a festés a trakival, tehát az adagoló nem eredeti rajta, lehet egy 80asét tették rá és központi olajzású (alul sincs túlfolyó, mint a másikon)? Nem akarnám adagolóshoz vinni, mert úgy érzem banális kis hiba lehet.....ráadásul sokkal könnyebben indul, mint a másik.
Indulásnál kinyomod a kuplungot(feltéve ha kiemel rendesen) 3-4 mp et vársz mire sebbeségbe teszed, nekem nem recseg így és ez is oldalváltós, utána megmár szép simán megy.
Ha kuplung és egyből lököd sebbeségbe ne is csodálkozz, hogy recseg.
Olyan kérdésem volna felétek, hogy 80-asomba vettem 1 kivezetéses BM-161-es üzemanyagszintmérőt, ilyen volt benne régen is és vettem UB-126-os mérőórát, ilyen volt benne régen is. Az a kérdésem hogyan kell bekötnöm a szintmérőt az órához, mert ahogy elnézem a vezetékelése nincs meg. Ha vki tudna segíteni megköszönném.
Ezért is nem akartam féltengelyt újat venni. Csak azért mert, az előző gazda/gizda inkább, lógó csapágyakkal járt sokáig. A szimeringek, meg fasza kis hornyokat koptattak a féltengelybe.
Szerencsére sikerült úgy megcsinálnom, hogy nem kellett másik féltengely, és nem is ereszt.
Kettő-kettő van benne plusz a gumgyűrű a fedélben.
Jó lenne valami olyan műhelyt találni, ahol felszórják fémmel és lemunkálják méretre.
Ilyen kis dologért nem kellene kidobni a féltengelyt.... de egy darabig így is jó lesz....
Másik problémám, hogy az adagoló tömszelence mellett engedi az olajat a gázkarnál. Kérdésem nehéz azt kicserélni? Ha leveszem a fedelet ki tudom úgy húzni a gázkar tengelyt, hogy a belseje úgy marad, hogy azt a tömszelence csere után csak vissza toljam, vagy nem olyan egyszerű.
Királycsapszeg nem lóg, azt már néztem. A többit sajnos még nem, annyira nincs most időm rá, egyenlőre csak a tanácsokat gyűjtöm, hogy ha nekiállok tudjam mit kell nézni.
Sokszor az új rosszabb mint a régi..... De ebben az alkatrészkereskedők a legnagyobb hibásak.
Az olcsóbb szart hozzák, a még F.orosz vagy orosz, drágábbal szemben.
Ezek is úgy fognak járni mint pl. simsonok. Amíg volt hozzá eredeti alkatrész jó volt, azóta csak a kínlódás... fiam is ezért szedi elő évente talán egyszer....
Hello! A trakimban a hűtő nagyon rossz állapotban van, a lamllák az oldalán levannak törve meg ereszti is a vizet, hiába forrasztjuk nem érünk vele semmit, tehát hamarosan cserélni kell. Azt akarom kérdezni, hogy hol javítanak szabolcsban hűtőt, vagy van a habinál alu hűtő is (29+áfa) annak szerintetek mennyivel kisebb a hatásfoka a rézhez képest? Megérné-e esteleg alura kicserélni?
Jó estét! Kb. 1,5 éve szó esett a rudazatos kuplung hidraulikusra való alakításáról, mint ahogy az újabb MTZ-ken is van. Valaki próbálkozott a kivitelezéssel azóta?
Szép jó estét.Adagoló hiba lehet az ha indítás után alapjáraton füstpamacsokat lő a füstbe,teljes gázon semmi füst.de ha visszaveszem alapjáratra akkor ugy áll vissza hogy belefüstöl és elhadja.turbós a traktor nem tudom számit-e ez.
Érdeklődnék, hogy nem tudja-e valaki, hogy hogyan lehetne megszüntetni a kormány csiga tengely hosszirányú mozgását. Azt vettem észre, hogy ha jobbra, majd balra fordítom a kormányt kb. 4 mm mozog a tengely hosszírányba és arra jöttem rá, hogy ez miatt van, hogy beszitál az eleje, mert amennyit tud mozogni az bőven elég a fogasív mozdításához ami szitálást eredményez. Egyik nap levettem a kormánymű fedelét és azt láttam, hogy a csigatengely csapágya a csapágyházban mozog hosszirányba. A kormány belsejéhez még nem volt nyúlva soha. A csigatengely fogain és a fogasíven kopás nem látszik, a fogak tökéletesen kapcsolódnak, csak a tengely mozgását kellene valahogy megállítani. Fenti eset nem egyedi, nagybáttyám 552-én is ez a probléma
Ha valaki már találkozott a problémával, vagy csak van ötlete az kérem írjon!
Nagy gondban vagyok, 50-es traktoromban cseréltem biztosíték tartót és nem akar indulni. Áramkeresővel néztem, van áram bár ha bármit be akarok kapcsolni azonnal megszűnik az áram. A bekötés ugyan úgy van mint a régi biztosíték tartónál. Amikor kicseréltem a tartót és indítani akartam akkor az akksi negatív sarujánál volt egy kis szikrázás.
Ha valaki járt már ugyanígy megköszönném ha elmesélmé hogyan hozta helyre a hibát.
Igen, valóban olaj! Bocsánat. Az adagolót még nem ismertem ki, és egyből gázolajra gondoltam. "a mociba nem nyöl az olajszint?"-el mire gondolt? Olajnyomás rendben van, csak már erősen megérett egy olajcserére.
Sziasztok. ... lassan kész a traki... ismét kellene egy kis segítség.... Vennem kellene egy 2m körüli tárcsát, csak nincs rá túl sok pénzem. .. egyéb megoldás is érdekel, amivel a gazt el tudom tüntetni es 80as elbírja...
Ilyeneket nem nagyon hirdetnek mert ami jó azt a kupec köcsög 1 nap vagy aznap megveszi, amit sokáig hirdetnek annak valami baja van vagy drágán hidetik....
Már rég voltam itt és nézegettem itt visszafele egy kicsit. A zetoros témáról nekem is van egy véleményem. A Zetor előnye: Kényelmes fülke, jobb alkatrész meg kevesebb olajfolyás legalábbis énszerintem. Hátránya: lassú, gyenge (mármint legalább egy 100 lóerős zetor kell, hogy helyettesítsen egy 82 est, mert nagyon kevés bennük a sebesség fokozatok száma, alacsony felépítés.
Télen érdemes bármilyen gépet venni, ami DIESEL üzemű. A mínusz fokok megmondják, hogy milyen motorikusan. A többit meg úgyis észreveszed, mikor kipróbálod.
Üdv! Motorpal adagolónál ki lehet cserélni a szimeringet a "gáz" tengelyéről az adagoló szétbontása nélkül ? Nagyjából 2 hete erősebben szivárog a gázolaj, mint előtte, így megérett a cserére. A gázkar és a határoló levétele után ki lehet piszkálni esetleg onnan? Vagy mindenféleképp meg kell bontani a cseréhez az adagolót? Köszönöm!
Ha van leghetőséged,akkor elcserélheted. Ha a jó MTZ megbomlik, akkor megette a fene. Haver most cserélt kuplungtárcsát és nem lehet a géppel tolatni olyan szar a z egész. Azt mondta, hogy ,,majd bekopik". Hát hogyne.
Hát én is inkább zetró mellett döntenék az mtz-vel szemben, pláne ha egyárban lenne a kettő. Már eleve az elsőhídjuk robosztusabb még az "egyenes híddal" szemben is!
:-)) ..na jóó... ennyire hülyék (is) tényleg vannak ! de én nem róluk beszéltem..:-)
Nekem volt már jó pár MTZ-m, (meg volt T-25-ösöm is..) de a fék, egyiken sem volt olyan, mint egy 90 lovas New Hollandon ! ..mert hogy, olyat is vezettem már... a baj az,hogy még csak meg sem közelíti !
Most egy 820.4 -essel dolgozok,azon már jobb egy kicsit,de még az sincs en sehol,egy 6 tonnás nyugati géphez..
Nem az MTZ fékrendszere szar,hanem a hatásfoka ! nulla lófasz semmi....
Igen valószínű mind hülye, amikor megkérdezik, hogy hol kell az adagolót feltölteni olajjal, azok Szerinted bemásznak a fülke mellé a féket beállítani, mert szerintem NEM.
"Fos fékszelep, bizonytalan üzemi fék.... Ilyen össztömegekhez valami komolyabb, precízebb fékrendszer dukál már.... (kétvezetékes). Ja és magán a traktoron is jobbnak "kéne" lennie már.... nem ugyan olyan még mindig, mint ezelőtt 40 éve....
Álltam már az országúton félkeresztbe Mtz-vel..... a hitvány "bekapós" fékje miatt.... (nem saját)"
fos fékszelep, ha lehet megjavítani, ha nem csere,
bizonytalan üzemifék: ha a fék elkopott akkor csere ,
a fék bekapásra is van megoldás
A hozzászólásod azt sugalja, hogy nem ártana a fékrendszert is karban tartani.
A fék témához csak annyit mondanék, hogy a Ti gépetek van sz-a-r-ú-l beállítva.
40 mázsához csak annyit, hogy 3 tonnás fék nélkűli trágyaszóróval olyan helyeken megfordultam minden probléma nélkűl ( kemény fagyon), hogy egy alföldi gyerek elsírná magát. A T-25-t fékje pedig normális beállítás mellett bármikor képes a blokkolásra.
Én is gondoltam erre,a derékszög hajtásnál mikor kivettem az olajbeöntöt szinte kicsapott az szóval milyen csavart tettél bele? látom hogy lapos a feje meg van alatta gumi alátét(?)
Nekem is egy 12 tonnás kocsim van az 550-es után. Aztán volt, hogy 15 tonna sóderral megrakva, majd 80 km-ről hoztam haza... Egyenesen a bányából...(Dráva) :-)
Nem azt modom, hogy nem bírja, de.... :-)
Fos fékszelep, bizonytalan üzemi fék.... Ilyen össztömegekhez valami komolyabb, precízebb fékrendszer dukál már.... (kétvezetékes). Ja és magán a traktoron is jobbnak "kéne" lennie már.... nem ugyan olyan még mindig, mint ezelőtt 40 éve....
Álltam már az országúton félkeresztbe Mtz-vel..... a hitvány "bekapós" fékje miatt.... (nem saját)
Egyszónak is száz a vége, vannak normális emberek és vannak a "traktorosok".... :-))
De amkor nem bírja, akkor nem bírja. De csakazért is megmutatják. :D
80-as kompresszornál milyen kenés van. Nekünk az oldal deknin nicsen semílyen kivezetés. Láttam olyant ahol ott bemegy az olaj. Most akkor milyennek kellene lenni?
Lehet, hogy nem jól számoltam, de a traktortípusokból nem jött ki a 62. :-) Az erdészeti gépek az más tészta megint.
Nem is a számok az annyira lényeg, hanem, hogy ebben a "széles" választékban még hiányzik egy-két verzió amit páran talán tudnának hová tenni. Hát még ha hoznának is befelé olyat is nem csak azt a párat, meg persze kevesebb humbukkal, és "barátibb" árakon. :-)
Nekem is 9000kg volt a forgalmiba írva, de amikor utoljára vizsgáztattam megnézték a vonófejen lévő adattáblát, azon 11000kg volt és a forgalmiba is ezt írták bele.
Ez 4 éve volt akkor ki kellett cserélni a forgalmit is az uj tipusúra.
Bármilyen hihetetlen az olaj mégis felfelé áramlik és aztán kifelé.
Mégpedig azért mert a kerékagyat úgy csinálták meg, hogy nincs szellőzése.
Amikor melegszik a külső hőmérséklet, netalán még a nap is rásüt a belsejében megnövekszik a nyomás és mivel másutt nem tud kijönni felnyomja az olajat a hüvelynél és felül elkezd szivárogni. Ezért folyik álltó helyben.
A felső szöghajtóműből nem tud kifolyni csak , ha rossz a tömítés, ha felülről elfogy az olaj az álltalában a szimering mellett lefolyik alulra.
Nekem is ezt csinálta, de amióta megoldottam a szellőztetést nem folyik.
hát azt ugy teszed be hogy a kar bal oldalán választod hogy a fehér vagy fekete mezö sebességeit akarod e bal oldalt a kar elöre akkor 2-6-7-8-9-r bal oldalt a kart le aztán sebesség 1-3-4-5-r-9
hát igy nehéz elmondani én sem értettem még nem lett egy 82-esem de mostmár megy
És akkor az miért van h az egyik sötét alapon van, a másik meg világoson? Meg ha van pl 1 gyors meg lassú, akkor az egymás melletti sebességet(1,2) hogyan teszem be?
Már bocs, hogy ilyeneket kérdezek, de most akarok venni egyet.
Hagyd rá.. ! azt hiszed te,hogy mindég tudja hogy mit beszél ..? rengeteget improvizál,oszt vagy bejön..vagy- nem ....:-)))))))) ..ez most éppen nem jött be........
82-en kicseréltem az elsőhajtás agyába található két darab gumigyűrűt állt a gép 3napot olaj nélkül ma feltöltöttem 140-es olajjal és délutánra álló helyébe elkezdett belőle folyni az olaj.Ötletem sincs hogyan.pedig még a szintig sem öntöttem.hogy szivárgott az olaj felfele aztán kifele?
Mi alapján kerül be a forgalmiba, hogy a munkagép mekkora terhet vontathat? A miénkbe 9000kg. Ez mi alapján került be? Ha műszakin nincs rajta vonófej akkor úgy tudom 750kg-ot írnak be. Tehát a vonófej mérete dönti el?
Eszerint a kép szerint pedig 2. Na most a váltó meletti kisebb váltó azzal gondolom a felezőt lehet kapcsolni. Meg a linken szereplő táblázat olyat ír h terep fokozat. Országuti ill felezős. Ez mit jelent?
a kuplungon már túl vagyok. .. már össze van tolva a gép. .. most egy jobb oldali rövid fék tengely kellene. .. az a csõ, amin a fék van, meg melletted a kézi fék es bemegy a diffibe es ott a legnagyobb fogaskerékhez csatlakozik a kihajtás nál...
De ha kell neked,most azonnal indulj érte ! :-) De mielőtt indulsz,hívd fel a tulajt,és mond meg neki,hogy akárki licitál rá míg oda nem érsz,te, mindenkinél egy 20-assal többet adol érte !:-)
"Ma 62 különböző modellt, több száz alkatrészt, az időjárási viszonyoknak megfelelően kínál ügyfeleinek."
Aztán ez milyen egyenlettel jött ki nekik? Ebből a "62 modellbőll" nem jön össze nekik pl. egy "3 hengeres 552-es"? Szerintem ennek a számnak a fele is sok! Érdekes humbukokat elő tudnak adni az mtz-nepperek.
Ide ne tegyél be hirdetést, mert figyelik az oldalt a kupecek és megveszik előled. Csak a képet rakd be máskor és csak olyat, ami nincs pl portálnévvel jelölve!
Ha kuplungoznál, akkor van egy apja-fia szerelőpáros, akiket ajánlanék. Mondjuk malacban hülyék voltak, de a kuplungot nem igazán reckíroznám meg nélkülük a minőség miatt.
Azért nem mindenüt ilyen szép,április közepén vetve, olyan 65-70 ezer közötti tőszámmal. Sajnos kicsit egyenenetlen a tőszám, és nem jövök rá hogy miért csinálja ezt a vetőgép, gyorsan nem megyek 7-8km/ó, és csak kukoricánál a napránál nem jellemző annyira, azt is megfigyeltem hogy homokosabb földbe egyenletesebb.
hát az összes gyártó szinte ugyanazt a glifozát meg izopilamin sót/480g ban használja és a saját márkanevén csomagoltat egy totális szert. Meg kell turbózni egy kis ammónitráttal és tapadásfokozóval,aztán mindent visz.
Az alsó hajtásokra van bevált módszer ,fűkasza damilos fejjel finoman...úgy jó haladós. ;)
Az én 82-em minden sebességbe gyorsabb mint a többi mtz hogy lehet ez???de már uj korától fogva azt mondta a volt gazdája.88-as kiadás.az adagoló még az eredeti rajt és mindenhol le van plombázva.
Mtz vásárlásán gondolkodok. Kb 80-as panorámásra lenne pénzem 1-2 hét múlva (ha minden össze jön). Az érdekelne 80-as és 82 között mekkora a különbség. Fahordásra( inkább családi körbe) , útjavításra, saját területek kaszálására, pótkocsizásra használnánk. Majd később vennék hozzá ekét, vetőgépet stb (kb 5-10 ha-ra). Aztán homlokrakodót. Ez ügyben kérném a véleményeteket.
Én az alsó hajtásokat,leszoktam szedni kézzel..(kétszer is egy idényben ) Kivétel,ha régi öreg tőkefejet akarok kiváltani a lenti hajtásokkal (tőkefelújítás)
Szinte mindég Glialkát (nem boltit !) használok...de ha véletlenül ráment pár ottfelejtett hajtásra,még soha nem volt baj belőle. Azok az agyonhígított szarok amiket manapság árulnak,(kurva drágán) még a gazt is alig akarják kivinni,nem hogy a tőkét... ezért kell egy idényben 2 szer is gyomirtózni..:-(
Régen nem így volt... a Hungazinnal,elégvolt 2 évente egyszer is.
Mtz szerelés során találkozott e már valaki olyannal hogy más fogszámu fogaskerék volt a váltóba vagy a felezőbe.80-as évekbeli gépről van szó nem a mostani turbós gyorsítós gépekről.
Üdv mindenkinek! A szőlősöktől kérdezném,hogy soralja permetezőnél mivel véditek a belógó hajtásokat,hogy ne kapjon a gyomirtóból? Glifozát hatóanyag nem vág oda a tőkének ha elkap egy két alsó hajtást,meg egy két zöld belógót?
vagy sokat járt alapjáraton vagy kisfordulaton dolgozott sokat.
nézd meg az olajszintet és ha minimális hiányzik akkor majd elhagyja ha le lesz terhelve kicsit, viszont ha sok hiányzik belőle akkor lehet megkellesz bontani.
A szervízes mikor csinálta az ismerősét akkor nem engedte le, legalább is ezt mondta, a nagyon mi rosz helyen vettük ki a szűrőt, így kénytelenek voltunk leengedni, de ha jól emlékszem, akkor minimális olajfolyással ki lehet venni mert van benne egy szelep ami lezár ha nincs benne a szűrő.
Természetesen volt gyomirtózva is, ami az első három képen van az DMA-6 tal, mert csak főleg kétszikű gyomok voltak benne.
Ami a másik három képen van az JUMBO TURBO-val volt, abban meg szinte csak muhar volt, de mint a kefe olyan sűrűn. Itt osztott kezelést terveztem, de a második permetezést kihagytam mert ojan jól kivitte, hogy nem maradt benne semmi.
Egy másik táblában is a JUMBO-t használtam egyszeri kijuttatással, de nagyon megfogta a kukoricát is néhol a levél szélek megperzselődtek meg a színe is világosabb lett.
Tegnap néztem, de mostmár úgynéz ki, hogy kiheveri. Igaz a gazt is kitakarította rendesen.
Köszönöm a felvilágosítást! Így már világos. Igen, az előző bendix is Seeger gyűrűvel volt rögzítve, de már fel is volt hajolva, olyan erővel lökte be a behúzótekercs. Szerencse, hogy a szabadonfutó rész szétment benne, és cserélni kellett, megelőztük a bajt így. :) A mostani 4-500 Ft-al volt drágább tőle és már vastagabb gyűrűvel van ráfogatva a határológyűrű. (más gyártó)