Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sebike05 Creative Commons License 2016.03.23 0 1 13637

90.000Km nél a gyár előírja a cserét...

Előzmény: Relaxvideo (13636)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.03.22 0 0 13636

Ha nem az EGR szelep, esetleg a gyújtáskimaradás esélyes még,

mert még nem cseréltem gyertyakábeleket. 175 ezernél gondolom már erősen ajánlott.

Vagy ti hogy vagytok vele?

Előzmény: Relaxvideo (13635)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.03.22 0 0 13635

2004-es Kalos egyébként küld adatokat az aktuális fogyasztásról pl?

És ezt megjeleníti valamilyen ingyenes app?

Előzmény: Relaxvideo (13634)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.03.22 0 0 13634

nekem meg megint kigyulladt a check lámpa.

múltkor pár perc nagy fordulaton járatás után kialudt, azt hittem akkor kitisztult az EGR,

cseréltünk gyertyát, olajat, szűrőket, erre ma megint ég :(

 

Valakinek kódolvasó M1-M0-M3 mentén?..

 

Előzmény: stevegel (13633)
stevegel Creative Commons License 2016.03.22 0 0 13633

Megúsztam egy lambdaszonda cserét. Kimérve a fűtőszál szakadt volt. Párszor szét-össze rángattam a csatlakozóját, közben futottam a köröket hogy milyen szondát és mennyiért lehetne beszerezni. Közben az aksit lekötöttem 15 percre és lőn csoda. A check lámpa azóta se gyullad ki. Megnéztem a csatit: az egyik fűtőszál érintkező kontaktos. A vezeték a saruban oxidos. Gondoltam megosztom, hátha másoknak is lesz szerencséje. :)

Törölt nick Creative Commons License 2016.03.22 0 0 13632

Hello,

 

Az évjárat 2004-es és 1.2-es motor van benne. Köszönöm a segítséget, akkor nekivágok!

Előzmény: Ken_Block (13631)
Ken_Block Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13631

Üdv.

 

Ha jól látom ebben nincs érzékelő, nem tudom mikori, vagy milyen motor. Ha nincs benne valóban, neki eshetsz mint süket a csengőnek, 2 perc.

Specialitása nincs igazából, ha van lehetőség képn ellenőrizd, hogy így néz e ki. 

Kárt nem lehet benne tenni, kivétel ha homokviharban van cserélve....

 

 

 

gg69gg: Ég az arcom ,de így nem tudom. Esetleg egy kicsit távolabbi képet lehetne. Az megvan ,hogy szívó oldalon van, szedtem már szét motort, de nem jövök rá így.

Előzmény: Törölt nick (13630)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13630

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni, levegőcső cserével kapcsolatban! Fogtam már jó párszor kalapácsot életemben, de korántsem mondanám magamat jártasnak autószerelés terén.

 

Arra a harmonika csőre gondolok, ami a légszűrőházhoz csatlakozik és mindkét elágazása le van zárva:

 

 

 

A problémám az, hogy jobboldali helyzetjelző csere közben vettem észre (amúgy ember legyen a talpán, aki a fél motortér lebontása nélkül ki tudja cserélni a helyzetjelzőt, nekem nem sikerült), hogy igencsak megérett a kidobásra, mert lyukas:

 

 

A kérdésem mindössze csak annyi lenne, hogy vajon nyugodt szívvel kicserélhetem-e az alkatrészt? Pár bilincs tartja csak, de nem tudom, hogy ezen kívül milyen kárt tehetek az autóban a csere folyamán?

 

Nem szívesen vinném emiatt szerelőhöz, ha nem muszáj!

 

Valamint ha áldásotokat adjátok a cserére kell-e valamit speciálisat tudni, mikor megrendelem az új csövet?

 

Segítségeteket köszönöm!

gg69gg Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13629

Bocsi..a kép lemaradt...itt van :)

gg69gg Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13628

Sziasztok!

Képzeljétek, a bekarikázott részen kilyukadt a fekete "alkatrész"...ki tudná megmondani, mi a hivatalos elnevezése??? hogyan lehet ezt kicserélni??? Köszi előre is!

Ken_Block Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13627

Körülbelül igen, hasonló arány. 
4 éve tevékenykedem a szakmában, ez idő alatt 2 olajszűrőt láttam, amihez nem volt meg a gumigyűrű.

Biztos műszakváltás, vagy műszak kezdés. :D

Előzmény: Relaxvideo (13626)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13626

Valóban, felajánlották, hogy a köv. rendelésnél ingyen postáznak.

Akkor a péntek délutános műszakban lévő robot hibázott egyet.

Gondolom 10 ezerből 1. Megyek lottózni :)

Előzmény: 598 (13625)
598 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13625

Egyébként nagyon korrektek,gondolom nem ők vették ki a dobozból.Ha rájuk szólsz biztos küldtek volna egyet.Tudom nem ér az egész annyit.Én a multkor is rendeltem náluk de a webáruházban rosszul volt feltüntetve a hosszbordás szíj,mert az 1.4-eshez az 1.2 -é is fel volt sorolva.Megjött nézem ez nem jó.Telefon a hibát elismerték küldjem vissza és küldik a jót.Megjött a másik és a külömbözetet kifizettem.Erre nézem a számlámat és visszautalták anak a szíjnak a postaköltségét is amit én küldtem vissza nekik.

Előzmény: Relaxvideo (13622)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13624

:-))

Előzmény: Ken_Block (13623)
Ken_Block Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13623

Ne vegyél rá annyira mérget, hogy nem volt rajta. Jártam már úgy, hogy bekentem szilikonzsírral, viszem le aknába, tenném fel, olyan fura a teteje.....leesett valahogy, bakancs orrán ott figyelt.

De persze, hogy legyen ellentmondás is, láttam már 1-2-t, hogy tényleg nem volt hozzá.

Előzmény: Relaxvideo (13622)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13622

ok, de az se semmi, hogy gyűrű nélkül küldik..

Előzmény: 598 (13621)
598 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13621

-)))). Ok elolvastam de a véleményem nem változott a szerelőről.

Előzmény: Relaxvideo (13620)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13620

az olaj öreg..

Előzmény: 598 (13619)
598 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13619

S ha kérdeznéd miért?

Mert  ha egy tanuló lenne,akkor megérteném,hogy nem érzi felrakáskor hogy vas a vassal érintkezik,és nem gumival,de így,hogy írod öreg.Nem biztos ,hogy tapogatná az autómat többet.

Előzmény: Relaxvideo (13617)
598 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13618

Erre annyit............Az öreg egy f@sz!

Előzmény: Relaxvideo (13617)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13617

A történet a következő:

rendeltem denckermann olajszűrőt a  ko*****.hu-ról, pont Kaloshoz valót.

Meg is jött, de nem néztem át tüzetesen, csak átadtam a szerelőnek.

A nagyobb gond, hogy ő sem nézte át, sosem volt vele gond, felcsavarta ahogy szokta.

Másnap 10 centis folt az autó alatt. Azonnal hívom, kérdem ez hogy lehet?

Azt mondja, lehet kell még rajta húzni, pedig jól meghúzta. Minimálisat még tudott

rajta csavarni, de ráindításnál, így is jött az olaj körbe-körbe. Ráadásul egy ismerőse

azt mondta, ő csak kézzel szokta felcsavarni, a szerszám a leszedéshez kell,

mert a tömítőgumi olajtaszító, tágul, helyezkedik, stb. Nem kell ehhez meghúzó.

Ok, akkor rossz a szűrő, rakjuk vissza a régit (amíg nem veszek másikat).

Ahogy szedi le, azt mondja: hát ilyet még nem látott, hol a tömítőgyűrű?!

Nem volt a helyén. De még darabokban sem. A földön sem kiesve, az öreg, leeresztett

olajban sem, sehol. Egyszóval az a legvalószínűbb, hogy tömítés nélkül kaptam meg a szűrőt.

Tanulság: alaposan átvizsgálni mindent!

Előzmény: Ken_Block (13616)
Ken_Block Creative Commons License 2016.03.20 0 0 13616

Én kézzel szoktam, amennyire úgy tudom. Amennyiben hely nem engedi úgy, kézzel felforgatom ameddig megy, majd körmös "fogóval" 2-3-at húzok rajt.

 

Aki azt mondta, hogy "menetszakadás veszélyig" kell húzni, annak szívesen meghúzok egy 10-15-öt, majd szedje le mondjuk egy long life, 20-30e-es olajcsere után.

Vannak kollégáim, hasonló elven dolgoznak. Ducato olajszűrőbe csavarhúzót kell ütni, mert nem lazul meg, meg már hülyére horpadt, a szíjas, a spanis, meg a körmös "fogó" után.....

Előzmény: Relaxvideo (13615)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.03.20 0 0 13615

Az olajszűrő csere alkalmával az újat elég kézzel érzésre meghúzni,

vagy jó szorosra kell egy szerszámmal amíg engedi és nem érezzük a menetszakadás veszélyét?

Hallottam ilyen és olyan véleményt is..

Ken_Block Creative Commons License 2016.03.20 0 0 13614

Mondhatni, sajnos vagy nem sajnos ezeknek a hengerfejtömítés amolyan "típushiba". 140e-ig bírta, már eléggé habzott benne a víz. Mondjuk az a 140e az 11 év eredménye. 2 helyen is elég nagy felületen átengedett amit csak tudott. Megcsináltam, hengerfejet megcsináltattam, összeraktam. Azóta valamivel szebb a hangja is,szebben is jár,víz nem fogy, olaj továbbra sem.

Előzmény: Törölt nick (13613)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.20 0 0 13613

Köszönöm mindenkinek a jó tanácsokat, tippeket.

 

Ki lett olvastatva a hiba, égéskimaradás és hátsó lambdaszonda-hiba.

Nos  már nem csak az olajat ette, hanem picit a hűtővizet is, valóban.

Időközben kiderült hogy a hengerfejpakolással van a gond.

A szerelő azt mondta, járhatok vele akármeddig, amíg nem habosodik az olaj.

Jártam is vele pár hetet (napi 82 km),

De gyorsan romlott az állapota.

A nehezen indulásból az lett a végére, hogy állt 2 napot a parkolóban,

aztán már be sem indult. Betolni nem lehetett, de még be tudtak húzni, vagy 200 méteren...

beindult az első henger... aztán a második.. majd az egész motor ment.

Vittem is egyenesen a szerelőhöz.

Már annyi hűtővíz szivárgott be, hogy átnedvesedett a gyújtógyertya, és ezért letestelt, emiatt nem, vagy nagyon nehezen indult.

Most szerelőnél van, hengerfej pakolás cserén.

És persze lambdaszonda cserén is...

Előzmény: heartmaxi (13572)
Ken_Block Creative Commons License 2016.03.20 0 0 13612

Alapjában véve a csatlakozási megoldás jó, csak nem ennyire nyitott helyen, teli megy sárral. ÉN is itthon, egy 30 percet fetrengtem alatta, mire le bírtam venni.

Előzmény: Relaxvideo (13611)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.03.20 0 0 13611

Hát ezt inkább nem vállaltuk be.

Valószínű még nem volt cseréve, és a kimenő és bemenő részhez nem volt szerszámunk,

haver átkozódott is, hogy lehet ilyet alkalmazni.

Majd a szervízben, úgyis májusban műszaki.

 

Előzmény: Ken_Block (13608)
Zolesz78 Creative Commons License 2016.03.19 0 0 13610

Sziasztok!

Tapasztalt már valaki olyat, hogy a hátsó szélvédőről darabokban lejön a fűtőszál? 2003-as autóról van szó.

Relaxvideo Creative Commons License 2016.03.19 0 0 13609

köszi

Előzmény: Ken_Block (13608)
Ken_Block Creative Commons License 2016.03.18 0 0 13608

Jobb-hátul híd szélén. Egy kb 10cm hosszú henger. 7-8-as kulcs valami formában, amivel oda férsz, feltéve ha volt cserélgetve már. A csőhöz meg valami specko fogó kéne, én seeger gyűrűnek a fogójával szedtem le, hozzá teszem nem jön le könnyen. Folyásirányra figyelni kell.

Előzmény: Relaxvideo (13607)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!