Akkor apud rosszúl méri fel, mihez van szakértelme/szerszáma. Nem nyúlok olyanhoz amihez nem értek, jól felmérem mi az amihez itthon nyugodtan hozzá lehet kezdeni, így nem kell szakembereket hívogatni. Engem a bütykölés kikapcsol, jobb mint a nyugtató...
Töbször kaptam számlát mint gondolnád, pontosan annyiszor ahányszor kértem! És az alkatrészt is többnyire márkaképviseletről veszem számlával. Nekem így éri meg. Kis szervízben is adnak számlát ha kérsz, kettőn áll a vásár.
Elhiszek én mindent, hatalmas képzelőerővel áldott meg a sors!
Apám is álandoan agyal itthon hobbibol.:)Aztán szakembereket hivogat meg van amikor megáll a tudomány.:) A szervizt ketten nyomták.:) Te mennyiszer kaptál számlát egy autószerelőnél amikor javitattál?:) Nem is mondom,hogy mennyibe szerzem az alkatrészeket mert úgy sem hinnéd el.:)
Ez jó megoldás!Elöször a mezei szerelőm is igy csinálta.:)A legközelebbi cserénél inkább rááldozom a 160km-t Mindszentre 3000huf/liter kb annyi mint az Audi-ba és normálisan kiszintezve szakszerűen ki van cserélve.Én már nem tákolok otthon semmit.
Most cseréltek komplett vezérlést vizpumpával,trapéz hátsó szilentet,termosztátot,hátsó két féktárcsát,komplett olajcsere,ékszij vezetővel,hütőventilátort és ezért fizettem 20e huf munkadijat.Nem érdemes vacakolni. :)
Én amikor otthon cserélem, felfogom az összes leengedett olajat és mérőedényben megnézem, mennyi. Pontosan annyit szoktam visszatölteni, és bár van nívópálcám, nem kellett soha szintezgetni ezek után.
Nem mindegyik váltóbol jön le teljesen az olaj mert a wandler-be marad.Sőt nem is mindegyikben lehet szürőt cseréln,csak úgy ha darabokban van a váltó.A legjobb ha egy profi váltószerelő cseréli mert az tudja,hogy miként kell kiszintezni.:)
Az olajszint megállapítása nem olyan egyszerű, tekintettel arra, hogy semmi nem mutatja (se pálca, se szelep). Azaz le kell engedni, és feltölteni a gyárilag megadott mennyiséget. Viszont - állítólag - nem lehet teljesen leengedni, 2-2,5 liter még marad benne, tehát a megfelelő szintet nem is olyan könnyű belőni. Az olajcsere mellett kiolvasatom a computerét, hátha kiír valami jeladó hibát. Majd megírom a fejleményeket.
Amúgy érik a csere:-)
Más kérdés: mi a tapasztalat turbót illetően? Meddig bírhatja még? 200 van benne most, normál használat mellett.
Én másként közelíteném meg a kérdést...ezek a járgányok már kényesek a bemelegedésre...addig nem vált mondjuk 4 be,vagy tovább? amíg nem érte el a gyár által beállított hőmérsékleti értéket...és ezt honnan tudja? hát a jeladótól...
ezt a jeladót még nem kerestem, de mással már volt problemám...ennek a hőérzékelő jeladónak valószínű az a funkciója, hogy elektromosan valamit átenged, vagy pont nem enged...ha elfáradt a bimetal, akkor rángat a váltó, mert nem jó az érintkezés.. tehát elektromos oldalról vizsgálódnék.
Esetleg azért érdemes,ha tönkremegy a mostani nem kell keresgetni másik váltót,ami esetleg hónpokig is eltarthat. Ha érdekel egy ilyen váltó,akkor írj!
Én a szintet ellenőrizném, köztudott hogy hidegen alacsonyabban van a szint. Ha már ottvagyok az olaj állagát is ellenőrizném, ha barna és égett szagú akkor csere..
Ha rendben van a szint és az olaj, akkor meg váltócsere.
Megpróbáltam többé-kevésbé átfutni a topicot, hogy ne kérdezzek fölöslegesen, de ilyen jellegű problémát nem nagyon láttam.
2005-ös, Peugeot 607 2,7 HDI autóm automata váltója az alábbi dolgot kezdte csinálni: amíg be nem melegszik a motor (vagy valami), addig folyamatos, nem erős gázadásnál, rángatni kezd a fokozatok között (ált. 2-3-as, ill. 3-4 között), mintha hezitálna, hogy följebb váltson-e, vagy maradjon abban a fokozatban, amiben éppen van, illetve néha - váltáskor - felpörgeti a motort. (lehet, hogy amúgy semmi összefüggés nincs a kettő között)
Olyat olvastam a fórumon, hogy akkor rángat, ha bemelegedett, de nálam pont fordítva van.
Az alábbi variációkat hallottam a szerelőktől:
- elég csak olajat cserélni
- olajat és szűrőt is cserélni kell
- az egész váltót cserélni kell (valami egyre lazább), sőt olajcserével még jobban csúszni fog
Pár hónapja használok egy VW Caddy Life-ot DSG váltóval. Nemrég kezdett egy olyat csinálni, hogy mikor már bemelegszik az autó és mikor 4-ből felvált 5-be, olyan 1500-2000 fordulat körül elkezd az autó rezonálni. Ennek a rezgésnek az "utórezgése" még 5-ben kicsit érezhető, visszaváltásokkor ez a probléma nem jelentkezik.
Az autót 4 éves lesz, Németből hoztam be, vezetett szervizkönyves, igaz már 160e km van benne.
Van valakinek tapasztalata ezzel a jelenséggel kapcsolatban?
Esetleg az is hathat, ha a "kedves" szervizet már az ügyvéd keresi fel, ill. megkapják a bírósági idézést. De mindenki magának kell, hogy eldöntse, mi a jó neki. Ettől függetlenül lehet a váltót javítani másik szervizben, számlára, és azt a számlaértéket peresíteni. Én nem hagynám, de tolerálom a másságot.
Sziasztok! Tudna-e valaki segíteni Audi A6-os 2.5TDI tiptronik váltóval problémám. Pár km után a fokozat kijelző kivilágít, automatikusan berak 3-asba(azt hiszem) és nem lehet váltani tovább. Ha leállítom, és újraindítom akkor jó egy darabig, de ez a probléma megfigyelésem szerint, akkor jelentkezik, ha melegszik az idő (télen semmi gond nem volt vele) Már az olajat lecseréltük benne, de semmi változás. Nincs valami tippetek? előre is köszi
Erdélyi a barátja. Azaz nagyon valószinű, hogy nem kis hazánkban vették az autót ahol ritka az autópálya és kevesebbet autóznak az emberek mint tőlünk nyugatra. Szerintem vagy Olasz, Spanyol, de nagy valószinűséggel Német eredetű lesz a kocsi.
Igazad van abban, hogy ott is lehet venni kevés Km autót, DE mint tudjuk azt aranyárban mérik. Ezért azt gondolom, hogy nagyon valószinű az, hogy egy sok Km autót vettek meg visszapörgetett órával középszar árért.
A logikai fejtegetésem teljes mértékben feltételezéseken alapul. Akár TÉVEDHETEK is!