A vadász felüdülésként rendszeresen járt vadászni. Egy napon szokásához híven kacsavadászatra indult. Ahogy az máskor is történni szokott, meglátott egy felröppenő kacsát, rálőtt, és figyelte, ahogy a súlyosan sérült madár a földre zuhan. Ekkor azonban váratlan dolog történt: a tojó, a sérült gácsér párja, a társa hátára ereszkedett, és kiterjesztett szárnyait oltalmazón reá terítette. Látván a tojó szeretetét, a vadász szíve megváltozott - a vadászattal pedig végleg felhagyott. David R. Hawkins.
a fétis imádat=istent hit-nek köszönve az emberiség szellemisége nem haladja meg a a világot nem ismerő, gyermek nemzésre specializálódott .. értelem nélküli, hangyabolyra hajaz, ahol a királynő teremtményei .. kiszolgálják a királynő magányképzetének meghaladását. Erre a maya, természetű tapasztalhatóság éppen alkalmas....
így mióta a tudomány is alátámasztja a halandói ideologia, meghaladhatattlanságát, mit az istenhit túlvilági ideológiája enged gondolni az elmének. Az *itt és most*lehetősége egyre csökkennek.. hisz ... valóban miért is gondolnék az emberiség jövőjére, ha a létem nagy része odaát zajlik.. hiszen az örökkévalósághoz képst csak pár évtizedet kelll ... e bolygón eltölteni.. hol az értelem nélküli ösztön az űr .. még ha vesz is jegyet .... foci meccset NÉZ .. TVt NÉZ.. hírcsatornákból tájékozódik .... mint minden rendes lény aki eleget tesz az idomár ....
... má hogyis számítana az információ csere értelelemnek ott .. ahol az idomíthatóság a lényeg=értelem.
.. szóval a békesség akkor lesz *tapintható*, ha midenkinek lesz * evolúció mérnöki diplomája*. Addig világegyetem kapui=sambala, kapui zárva lesznek előttetek=erőszakos=akarnok=izék.
két gondolat van a továbblét felől nézve: az egyik visszaverődik a tudat tükrén és tárgyiasúl, a másik amelyik gondolkodik. mert amig áramlanak a gondolatok addig van állandótlanság és az állandótlanság az müködés a müködés cselekvés a cselekvés pedig a lét. A nemcselekvés nem-lét. A nem-lét elnyugvás, az elnyugvás béke, a nirvána. Tudatállapot.
A bölcsesség nem műveltség és nem is tudás, mely a könyvekből könnyen megszerezhető. Nem is okosság, ahogy egyesek képzelik. A bölcsesség... nem más, mint helyes látás, mely abban segít minket, nehogy másnak lássék a világ mint ami. A bölcsesség nehezen sok szenvedés és téves nézet nézőpont után megszerzett tudás, mely nem tanulható.
"Gondoló gondolat gondolata" Először még értelmezni sem könnyü, aztán meglátom önmagamban hogy mi ez, később megtanulom figyelni, aztán nem engedem hogy elvigyen.
Ezt kevesen értik, pedig ott van bennük mint az én téves képzete.
Amida, ez tökéletes! Mégsem nevezhetem annak, hiszen a "tökéletes" nem tökéletes. Ha ezt a tanítást egy tökélyharcos olvassa, nem ragadtatja el magát, és nem is riad vissza.........
"Tudja már, hogy semminek sincs saját természete, Így csak az önfelülmúló megismeréssel foglalkozik"
......úgy hogy nem foglalkoztatja az "önfelülmúló megismerés" képzete.
"Mint a fejvesztésre ítélt milliókra, Akiket egy mágus varázsolt a piactérre, Úgy tekint a lényekre a tökélyharcos; Nem rettenti, hogy káprázat minden."
Amikor a tökélyharcos bölcsességszeme kinyílik, Attól kezdve mindenben megpillantja a születetlent; Hatalmas együttérzés fogja el, mégsem gondol a lényekre, Hanem az önfelülmúló megismeréssel foglalkozik.
25.
Ha a lények, a szenvedés képzete kél benne: "Szolgáljam a lények javát, szabadítsam meg őket a szenvedéstől!" Önmagáról és másokról képzeleg a tökélyharcos, És nem az önfelülmúló megismeréssel foglalkozik.
26.
Úgy látja a többi lényt, mint saját magát, A dolgokat meg éppen úgy, mint amazokat; Sem szülöttnek, sem nem-szülöttnek nem képzeli őket, Hanem az önfelülmúló megismeréssel foglalkozik.
27.
Túllépve mindenen, amiről a világon beszélnek, Felülmúlva mindent, ami csak keletkezett, Elérhető a felmérhetetlen, halhatatlan tudás; Ezt nevezik önfelülmúló megismerésnek.
28.
Azt a harcost, aki kitartóan ezzel foglalkozik, Kimozdíthatatlan bölcsességűnek kell nevezni; Tudja már, hogy semminek sincs saját természete, Így csak az önfelülmúló megismeréssel foglalkozik.
ha a mindenben vagy magadban vagy, és ha magadban akkor a mindenben ... mert ugy ismered meg a mindent mint önmagad ...stb.
Amikor a tökélyharcos bölcsességszeme kinyílik, Attól kezdve mindenben megpillantja a születetlent; Hatalmas együttérzés fogja el, mégsem gondol a lényekre, Hanem az önfelülmúló megismeréssel foglalkozik.
... ez előfordul. főleg ha korábban amikor a testre koncentráltál kezdetben átáltál valami tárgyra pl katana, vagy kavics vagy bármi és ezután pedig vártad az első gondolatot és azon elmélkedve haladtál át a tudatállapotokon.
Ilyesmi után megesik, hogy valami olyasmi gondolat marad benned a gyakorlás végére, amiről azt gondolod nosza minő frappáns kis gondolat ez itt nekem. De nem egészen így müködik, mert nem simán egy felismerés mint a szatori. Ez a gondoló gondolat gondolata, nem a tiéd, de rólad szól. Szóval olyasmi mint álmodban egy archetipusos képbe foglalt üzenet a tudattalanból. Az álmot lehet inkubálni, de a cselekvő gondolatot nem.
Érdemes valóban feljegyezni ezeket a gondolatokat, mint ahogy az álmokat is érdemes
...ha már szóbajött akkor mondok egy fontosat. Az álmok nem a vágyaid, és nem az elfojtásaid, ha kézben tartod vagy magad inkubáltad, hanem arról szól amire képes vagy, ami valójában vagy, amit nem szabad kihagyni. Igaz lassan jutsz odáig, hogy feltételek nélkül komolyan vedd az álmaidat, de pont ezért kell leírni, mert feldolgozás közben érted meg, vagy hatol igazán beléd. Aztán a feljeegyzett gondolataidat előbb vagy utóbb megtalálod írásban valahol egy egészen kiterjedt szövegkörnyezetben. Azt gondolom ilyenkor a csend tanít. A gyakorláshoz csend kell, hogy belső csend legyen.
... te mostanság eleget foglalkoztál a Hagakuréval. Most írjál néhány japán verset tanka vagy haiku formában a szabályokat megtalálod a neted deee google keresőt használj, és az sem baj ha szedsz néhány virágot és gyakorlás előtt rendezgeted magad előtt a földön ....
és akkor nézzük az okosságot pl ezt:
Te: Ha választanod kell inkább ne válassz. Ha választasz a halált választod.
"tengerbe vissza, magamba",....ezek elég egyszerü dolgok, pl.jól elvagyok egyedül. Kimegyek kertészkedni, szép az idő, süt a nap, a gondolatok elhagynak,.....azon kapom magam milyen szép a világ, milyen tökéletes,... valami túlcsordul bennem,...rajtam is túl.
Hizi abba hibába esett amiröl beszél hogy ne essünk bele. Nem vette észre, ezért írtan azt. Nem is válaszolt rá,....talán felismerte. Amit ír az a pozitív gondolkodás nem Buddhizmus. Nem teremtgetünk semmit, se paradicsomot, se poklot, ha a Tant követjük,....a karma működik azt ennyi. Elfogadom és viselem, se nem jó se nem rossz.
De ha ezt teszem: "tengerbe vissza, magamba" az egészen kellemes. Eddig ott is voltam amíg meg nem láttam a posztod,..... most meg ujra forr a vérem......
Mutatok valamit, szoktam jegyzetelni magamnak, ami megjelenik gyakorlás közben,...sőt mint az áradat úgy jön valahonnan. Neked jó a szemed, mit látsz, miért van ez? Gondolom aki gyakorol azokban is megjelennek ezek a dolgok.
Vagy ez a legnagyobb átverés?
Meditációs jegyzet 2018.03.20
A szabadság túl van életen és halálon.
Minden eszme illúziókhoz vezet.
Nincs bölcsesség, van igazság.
Ha választanod kell inkább ne válassz. Ha választasz a halált választod.
Tapasztalás azért van, mert állandótlan minden
Ha megszabadulsz állításodtól , semmid sem marad.
A létbe se belépni, se kilépni nem lehet.
Belégzés az élet, kilégzés a halál.
Ha nincs én, minden vagy.
Amit állítasz az átver, így ezt sem állítom.
Amit igaznak vélsz az hamis...a hamis sem igaz.
Ne akarj semmit, a semmit se.
Bármit gondolsz az nem megfelelő.
A tanítás arra tanít hogy el tudd hagyni.
A szabadság ott van benned.
Ha nem cselekszel, akkor cselekszel a legjobban. A nem cselekvést se cselekedd.
... meg kellene vére húzni a vonalat, meddig merülsz, minden hajón van ilyen vonal ... tengeralattjárón nincs de azzal még ne is próbálkozz.
Szóval, ha valaki beleesik a korpába, akkor megismeri mi a korpa és miért van ... ott egye meg a fene.
Ez azonban még annál is rosszabb: "....ez is ítélkezés felettem, de már nem érdekel."
Én nem tudom mi a fene esett beléd, de ekkora butaság hogy a francba jött ki belőled???
Ki felett és mikor "ítélkezhet" más .... amikor minden állandótlan???
Ha pedig valaki ítélkezik feletted, azzal miért társalogsz??? Ki a fene adott bárkinek jogot és tehetséget ahhoz, hogy mások felett ítélkezni tudjon???
De, nem másban van a gond, hanem benned. Szóval szedd össze magad, mert ez nagyon nem megfelelő gondolkodás.
Azért veled van a gond mert ezt írtad: "....ez is ítélkezés felettem, de már nem érdekel."
A lecke : a földi, halandó élet egyszerre szenvedéssel teli, állatias, és szellemmel teli, magasztos. Amíg ezt nem látod, addig ítélkezni fogsz, ami megakadályozza az együttérzés kifejlődését. Aki nem tud együtt érezni, az a földi létezést mint szenvedés éli meg.