A keresztények szerint, János evangéliumának (3,14-18) idézete Jézus tanításának a lényege.
Ha ebből a pár sorból minden érthető, akkor mi szükség van a Biblia többi 1100 oldalára?
De tételezzük fel, hogy nincsen szükség az egész Bibliára, a kíváncsi ember csak ezt a pár mondatot kapja kézhez, ebből kell eljutnia, Istenhez, a benne való igazi hitre.
Ebbe a pár sorban ott van Jézus egész tanításának a lényege: Higgy bennem, és nem halsz meg soha.
A kíváncsi ember elolvassa tízszer, százszor, ezerszer ezt a részt, de nem lesz valódi hite.
Miért nem?
Nem nagyon volt rajta semmi, felejtsd el a szemérmes ágyékkötős képzőművészeti alkotásokat! Krisztus köntösére sorsot vetettek, semmi sem maradt, amit a magáénak tudhatott volna, még az Atyával való közössége sem. Ugye, nem a torinói lepel az, amit ilyen nagy izgalommal várunk, hogy fellibbenjen a fátyol erről a hatalmas titokról? :)))
" ezekre az előfordulásokra TE gyártasz egy egyéni szimbólum-megfeleltetést, és ezzel TE kiválasztasz egyfajta értelmezést a rengetegféle ugyanilyen módon lehetséges értelmezés közül! Semmi mást nem csináltál, mint az üres váz szövegbe beletöltötted a TE gondolataidat,"
Szerintem meg nincsen rengeteg értelmezési variáció, hanem csak ez az egy.
De ha van rengeteg, akkor légyszí mondjál egy másikat nekem.
Kíváncsi vagyok, hogy milyen értelmezési variációt mondasz a füge elátkozására, ami passzol az Ószövetség füge képéhez.
Mit látott Péter és János? Az üres sírt, benne a korábban Krisztus testét fedő lepedőket és az összegöngyölített kendőt, melyek egyiküknek Jézus Krisztus feltámadásának nyilvánvaló bizonyítékai lettek, pedig még mindig nem értették az Írást. Aztán hazamentek - zárja az epizódot lakonikus rövidséggel János apostol. Hazamentek.
Miféle üres sírt? és a sír mellékletek? Virágok, Jézus vérével szennyeződött tárgyak,
Talán arra gondolsz, hogy mire magdalai Mária visszaért a sírhoz, addigra már Péter és János járt ott, mert futva gyorsabbak voltak, benéztek a sírba, és amit láttak, az meggyőzte őket Jézus Krisztus feltámadásáról. Úgy tűnik, nem időznek sokat a sírnál, mire Mária odaér, már egyedül volt. Illetve nem volt egyedül, ott látta a két angyalt, és beszélt vele a feltámadott, élő Jézus Krisztus, aki akkor még nem ment fel az Atyához.
Talán arra gondolsz, hogy a két tanítvány is láthatta percekkel korábban Jézus Krisztust, de ezt az értelmezést nem engedi meg a szövegkörnyezet, mert Mária volt az, aki hírül vitte a tanítványoknak, hogy látta az Urat. Nem Péter és János, hanem Mária. Zsidó környezetben két férfi tanúvallomása perdöntő, míg egy nő szava... és mégis, Mária láthatta először. Nem mintha a sorrend számítana, de ez derül ki Isten Igéjéből.
Mit látott Péter és János? Az üres sírt, benne a korábban Krisztus testét fedő lepedőket és az összegöngyölített kendőt, melyek egyiküknek Jézus Krisztus feltámadásának nyilvánvaló bizonyítékai lettek, pedig még mindig nem értették az Írást. Aztán hazamentek - zárja az epizódot lakonikus rövidséggel János apostol. Hazamentek.
Mária nem csupán a látottakon töprengve hazament, hanem vitte a jó hírt a tanítványoknak, hogy a tanítványok is vihessék. De ekkor még a tanítványok bezárkózva gubbasztanak. Az az ajtó még nem nyílt ki, ami nem állta útját Jézus Krisztusnak, aki hamarosan közöttük volt. Ha a lezárt sír nem volt akadály, egy ajtó igazán semmiség! De vajon a bezárt szíveket megnyitni milyen nehéz? Embernek lehetetlen, ám Jézus Krisztus ezt is megteszi, ma is!
Kiméne azért Péter és a másik tanítvány, és menének a sírhoz.4Együtt futnak vala pedig mindketten; de ama másik tanítvány hamar megelőzé Pétert, és előbb juta a sírhoz;5És lehajolván, látá, hogy ott vannak a lepedők; mindazáltal nem megy vala be.6Megjöve azután Simon Péter is nyomban utána, és beméne a sírba: és látá, hogy a lepedők ott vannak.7És a keszkenő, amely az ő fején volt, nem együtt van a lepedőkkel, hanem külön összegöngyölítve egy helyen.8Akkor aztán beméne a másik tanítvány is, aki először jutott a sírhoz, és lát és hisz vala.9Mert nem tudják vala még az írást, hogy fel kell támadnia a halálból.
Csak próbállak rávezetni titeket arra, mi volt még a sírban, ami meggyőzte Péter és Jánost arról, hogy az asszonyokkal ellentétben NEM ELLOPTÁK AZ ÚR TESTÉT - hanem FELTÁMADT!
Azért is, mert szombaton a zsinagógában kellett lenni, meg otthon, imádkozva, Tórát olvasva, a családdal, nem kint, a város szélén levő földeken. Nem lehetett nagyobb utat sem megtenni, sem dolgozni, ilyesmi.
Csakhogy Jézus válasza Dávidra utal. De különben sem volt tiltva a Tóra által:
Ha bemégy embertársad gabonája közé, szakíthatsz a kezeddel kalászokat, de sarlóval ne vágj embertársad gabonájából
Szerintem ennek egyik oka lehetett, hogy Isten tudta, asszonyok fognak odamenni,
Szerintem, meg szabad akarat van, ami ezt kizárja.
A másik az, hogy a követ lepecséltették, és ez a pecsét nem Isten akaratából volt rajta
Ha Isten tudta, hogy lesz rajta pecsét, akkor akaratának miért nem szerzett korábban érvényt? - és az őrség otthon felejtette volna.
A sír attól üres, hogy nincs benne Jézus Krisztus holtteste, de persze mégsem volt teljesen üres, hiszen ott voltak a leplek, meg az összegöngyölített kendő... Akkor most ez ellentmondás a Bibliában? :)))))
A második történet lelki tartalma számomra most, hogy üres a sír, nem kell a sírt lezáró kővel bajlódni, nem akadály a bezárt sír.
Tévedsz a sír nem üres. A bíborosprímás úr korábbi húsvéti beszéde a mindentudás egyetemén azt állítja, az üres sír látványa tette hívőkké Jánost és Pétert, de ez a szövegnek is ellentmond.
Recenziómra nem tudott felelni...de te megkísérelheted
A farizeusok "aratásnak, cséplésnek" értelmezték, amit tilt a 4. parancsolat.
Jól mondod! ( Bár az a 39 munkavégzés amelyet a farizeusok meghatároztak nyilvánvalóan önkényes - és később sokat fel is oldottak / pld. a sapkájukkal / ! ) De ne feledjük Jézust magát nem vádolták vele, ráadásul ez csak jóval később került rögzítésre a Misnában.
Ez volt az "ajtó" Itt jött ki a feltámadt Jézus
Rosszul mondod! Ezen az ajtón nem lehetett kijönni belülről. Az asszonyok szerint ellopták az Úr testét. Csak János és Péter gondolta, hogy " feltámadt " - de ehhez be kellett menniük a sírba.
Igen! dingdingdong éppen erre próbálja a figyelmet felhívni: a Bibliában eszement hülyeségek vannak, ha azt szó szerint akarjuk értelmezni!
Én meg arra próbálom felhívni a figyelmet, hogy ha a Bibliát egészében (vagy szelektíve) allegorikusan értelmezzük, akkor viszont a Biblia nem közöl semmit, ugyanis az allegóriák értelmezésekor a SAJÁT GONDOLATAINKAT fogjuk visszakapni és nem a közlő gondolatait!
Éppen emiatt szó szerint értelmezni a Bibliát őrültség, allegorikusan értelmezni meg értelmetlen időpocsékolás. Irodalmi műnek jó, másra nem. Lehet benne a szereplők személyiségét és cselekedeteit elemezni, de ugyanezt meg lehet tenni a Büszkeség és balitéletben vagy a Nyomorultakban is, és pontosan ugyanannyit lehet ezekből is tanulni.