Renault Fluencet 1.6 benzinnel sosem vennék. Nagyon gyenge :( Főleg autópályán. Még mi dig az 1.5 dci 106LE a legjobb ebből a kocsiból. Illetve ha már benzines, akkor 2.0,de az meg zabál 10-12 litert átlagban.
Igen, termosztát csere. Mivel kb. 90-100 fok mérési tartományt fed le az első két rublika, néhány fok eltérés miatt már csak az első rublika jelenik meg. Én a 95 LE változatnál mértem OBD csatlakozón (szerintem a Te autód is vagy 95 LE, vagy nem 2015-ös), már párszor írtam az eredményeket:
- az 1. rublika akkor jelenik meg, ha a hűtővíz elérte az 50 fokot.
- a második rublika akkor jelenik meg, ha a hűtővíz eléri a 80 fokot.
- visszamegy 1 rublikára, ha a vízhőfok visszaesik 75 fokra, és ott is marad, ha nem éri el újra a 80 fokot (mert már nem teljesen jó a termosztát).
Nekem új korában üzemi hőfokon (100 km/h) 81-83 fokos volt a hűtővíz, amikor elkezdett rendetlenkedni kb. 5 éves korában, télen már csak 77 fokos volt. Ugyan tudtam, hogy csak 4-5 fokkal jár hidegebben, de ezt is soknak tartottam, és zavarta a szemem a műszerfalon az 1 rublika... :-)
A termosztát csere után visszaállt a hőfok 82-83 fokra, télen is.
Nekem volt ugyan ilyen hibám nem olyan régen. Én egy autóvillamosságishoz vittem az autót, ott a lámpa panelra rá forrasztott egy másik test kábelt amit a kocsi kábel kötegéhez kötött. Nyilván teljesen szakszeren és biztonságosan. Azóta nincs semmi gondom vele. Az egész művelet kb. 20 perc volt és ha jól emlékszem kb. 3000 FT-ba került.
Sajnos más tartós megoldás nincs, vagy a teljes lámpa csere mert külön lámpa panel nincs, vagy valami ilyesmi megoldás. Próbáltam én is a tisztítással de az nem volt tartós, pár hónap és ugyan úgy gond volt vele.
Egyébként nekem is az egyik tüske volt leoxidálódva.
Szia, igen szétszedtük a lámpatartót és nálam is valamelyik tüskével volt talán gond. Azt javasolta ismerősöm, hogy cseréljem ezt a lámpatartót csak neten ahol néztem ott lámpatestet adtak lámpatartó nélkül.
Ezt testhibára emlekeztet, bár inkább Clio2-nél szokott előjönni. Sőt, az enyémben a lámpa csatijában a tetkábel tüskéje volt oxidálódva. Okozhatja még hibás izzó is.
Sziasztok, nekem 1.5ös 90LE dízel flufim van már 4 éve, 2015ös évjárat. Imádom:)
Az lenne a kérdésem, hogy úgy fest megadta magát a bal hátsó index, konkrétan a csatlakozóval vagy áramkörrel van gond a lámpatartónál. Ha indexelek a hátsó helyzetjelző villog és a műszerfalon is sűrűbben kezd el villogni a visszajelző.
Kérdésem, hogy lehet ilyen lámpatartót utángyártottan valahol venni? Tapasztaltatok ilyen hibát?
Illetve, lassan átlépjük a 200ezer kilómétert. ilyenkor milyen komolyabb szervíz ajánlott?
Előre is köszi a kérdést és sorry a nem teljesen profi megfogalmazásért.
u.i, egy pár hónapja nekem is csak 1 szintet megy fel a hőfok jelző és nyáron is csak akkor megy a közepéig, ha komolyabb használatban van. Akkor nálam is esedékes a termosztát csere?
Mazdák aktiv Bose ládáját teszik sokan Megane3-ba a pótkerék helyére. A felül fehér matricásban benne van az erősítő is. 10-30 ezer között lehet kapni néha.
Na megvolt a "hullámzós" tempomat hibajavítás, egy pest környéki szakszervizben csinálták, a számlán befecskendező újraprogramozás szerepel, másfél óra alatt megvolt, nem volt 9000 Ft a díja.
Teszteltem is egy 1000 km-es ausztriai úttal, jelentem a "hullámzás" megszűnt. :-)
Akinek ilyen baja van ne szenvedjen vele, vigye el, de csak oda, ahol telefonban rögtön vágják mi a probléma.
Nekem pesti márkaszervizben elkezdtek hadoválni, hogy tankoljak másik kúton.
Talán korábban írta be ide egy tulaj, hogy kevésbé hajlamos az okoskerék problémákra mint a K4-es motor.
Nem hinném, hogy alkatrészellátási probléma lenne, bár azt el tudom képzelni, hogy motorhoz esetleg csak szakszervizben találsz alkatrészt, bár ahhoz meg ritkán kellhet...
Én is csak 1 db-ot látok HaHun, ezért félek is tőle...Alkatrészt hogy lehet kanpni hozzá? Mennyire megbízható a motor 250 000 km-rel? Van valami nyűgje konkrétan ennek a motornak? Mire kell odafigyelni??
Sziasztok. Fluence vásárlás előtt állok. Remek áron jutnék egy szép peldanyhoz, de sajnos 2.0 benzines. Igaz hogy ezek elég sokat zabalnak? Főleg mivel 1.5dci ben gondolkodom, 106 le változat. Mit tud ez a 2000es Renault benzines motor?
Nekem 2015-s gyártású 1.6 Limited van és nálam is volt/van a B oszlop pattogás. Leginkább, amikor a karosszéria csavarodna, akkor hallható egy-egy erős fémes pattanás, néha cicergés.
Ezzel a hibával gariban visszavittem a márkaszervizbe, ahol azt mondták, ismert a hiba, és pont ők találták ki a technológiát itthon a javításra. (Vagy igen, vagy nem, mondhattak akármit).
Egy darabig valóban nem volt hallható, de aztán szépen újra előjött, igaz sokkal ritkábban, mint korábban.
Úgy értettem hogy több rétegben vannak a lemezek és ezek hegesztése a problémás.
Egyébként cicergés hallható még a műszerfal felől is, nekem gyakran rákezd a középső óra/rádió kijelzőnél a felső rész belső fele.
Új korában nagyon bosszantott, így 6 évesen már nem annyira zavar. 😁
Hogy a futómű környékéről mit hallasz, azt így nehéz azonosítani. Elég sok minden lehet. Lengéscsillapító, stab pálca problémák is voltak.