Nem tudod, hogyan foglalj ingyen a Ryanairnél? A Wizzairnél? Nem akarsz kártyadíj-sarcot fizetni a légitársaságoknak? Gondod van a fizetéssel? Nem jött meg a megrendelt Wizz-bankkártyád?
Itt mindenre választ kapsz. Csak olyan gondban kérdezz vagy írj, ami a légitársaságok jegyeinek vagy más szolgáltatásainak kifizetésével kapcsolatos.
A hír annyi, hogy nincs hír. Ugyanis a benyújtott panaszom olyan gyorsan eljutott az illetékesekhez, és ők olyan gyorsan utánanéztek, hogy a tényleges terhelés még nem történt meg. Ezért nem tudtak az ügyemmel foglalkozni, de amennyiben 180 napon belül levonásra kerül az összeg írjak újra...
Természetesen mire ezt a levelet megkaptam (2-3 hét), addigra levonódott az összeg, szóval új jkv felvétel, stb. Most jött a levél, miszerint ez nemzetközi bla bla bla ezért a kivizsgálási idő 150nap. Addig legyek türelmes, háááát.
Ja, a rendőrség is küldött egy levelet a feljelentést követő 1,5-2hétre rá. Ismeretlen tettes hiányában az ügyet felfüggesztették.Rákérdeztem, ez annyit jelent, hogy ha az elkövető jelentkezik a rendőrségen és bizonyítja ,hogy ő volt a tettes, na akkor előveszik újra az ügyet. :)
Hát remélem. Az egyetlen probléma a hitelkártyával, hogy ott meg azon bukhatsz el, hogy biztonsági okokból a bankod visszautasítja a tranzakciót. Ez sokkal valószínűbb, mint egy bankkártyánál, mivel hitelkártya esetén a Matercard/Visa "pénzét" költöd először és csak később fizeted be - ha befizeted, míg egy bankkártya esetében már ott pihen a pénzt a kártyán és a sajátodat.
Van erre valami megoldás? Mármint elvileg lehetne előre jelezni, hogy az UEFA le fog vonni x összeget, ezt mindenképp hagyjátok jóvá? Még azt is megírják a FAQban, hogy milyen címről kezdeményezik a tranzakciót. Az OTPvel beszéljek vagy a Mastercarddal?
Ez a legeslegnagyobb vicc, hogy konkrétan mindkét megoldásnál szíhvatsz, tehát nincs 100%os megoldás. Vicc.
Mi a véleményetek az utolsó gondolatról? Az angol credit card szó magában foglalhatja az itthoni sima dombornyomott bankkártyákat (mastercard, visa - OTP)?
"Az UEFA tájékoztatása szerint nem garantálható, hogy a nem hitelkártyával jelentkezők jegyigénylését elfogadja a rendszer, így javasoljuk a hitelkártyával való jelentkezést. A jegyértékesítés bemutató cikkünkben (http://www.mlsz.hu/blog/2015/12/01/az-eb-sorsolas-utan-indul-a-jegyertekesites-az-euro2016-com-on/ ), és a hivatalos honlapra feltöltött Gyakori Kérdésekben és a jegyértékesítő portálon is hangsúlyoztuk ennek szükségességét.
Bankkártyájával, hitelkártyájával, annak felhasználásával kapcsolatos kérdésekben javasoljuk, hogy vegye fel a kapcsolatot a számláját vezető pénzintézettel (tekintve, hogy az angol credit card kártya akár lefedheti az Ön által használt, nem a klasszikus hitelkártya fogalmát is)."
A kartyaszamban van egy ellenorzo kod, amit te valoszinuleg nem ismersz, ezert nem tudsz magadtol ervenyes kartyaszamot megadni.
A kozhiedelemmel ellentetben nem kell CVC kod a kartya terhelesehez.
Bookingon csak virtualis kartyat erdemes hasznalni, mert a megadott adatokat sima e-mailben kuldik el a szallasra. Csak a szallason dolgozokon mulik, hogy bizalmasan kezelik-e, vagy peldaul kinyomtatva a recepcios pulton var arra, hogy majd feldolgozzak.
Nem működik a tévesen add meg, épp tegnap próbáltam, fél nap után jött, hogy nem jó a kártya adat. Utána mikor megadtam egy jót (cvc nélkül) azonnal lett egy 0 Ft-os vásárlás a booking.com-tól.
Sőt : a booking.com mostanában már nem is akarja a CVC-kódot, legalábbis az a két szállás biztosan nem amiket az utóbbi két hónapban foglaltam. Eleve olyat választok én is, ahol fel van tüntetve, hogy nem vonnak le semmit előre...... De ez a tévesen add meg nem rossz gondolat. Ha mégis kérnék.
Egy tipp a bookinghoz: eleve csak ott foglalok, ahol nem kell előre fizetni, nincs előzetes zárolás. A megerősítéshez pedig add meg a kártyád sorozatszámát és a lejárati dátumot, cvc kódot pedig direkt hibásan! Így ha rossz kezekbe kerülnek az adatok, akkor sem tudnak vele mit kezdeni, csak kapod az sms-eket a sikertelen tranzakciókról.
Mastercard típusú kártyák esetén pedig simán működik a chargeback, én már éltem vele párszor.
Nem kell aggódnod! A Mastercard megtérti a károdat. Az erre szóló "biztosítás" benne van a kártya éves djában. Ha vitatod a tranzakciót, a Mastercardnak kell bizonyítania, hogy te vásároltál, máskülönben vissza kell adja a jogtalanul levont összeget!
Beléptem a netbankba és azt látom, hogy nem látom a levont összeget. Minden eltűnt, mintha meg sem történt volna. Létezik, hogy ilyen gyorsan dolgoznának? Na majd gondolom 1-2 hét múlva kapok róla hivatalos levelet is.
pontosan ez történt velem is. letelt a várakozasi idő, legyártották ingyen az új kártyát, fillérre visszatették az összeget. még a pontokat is megtarthattam a csalós 'vásárlás' után. :)
Nem vagyok bankár sem pénzügyi szakember mint ő, de kizártnak tartom az említett összeget, mint maximum térítés.
Nem akarok viccelődni a bosszúságoddal, pláne Karácsony előtt, de a kíváncsiság nem hagy nyugodni, hogy mit sikerült "vásárolnod" az amúgy híres Cambridge-ben? És mennyiért?
Telefonon azonnal, a bankba pedig a feljelentés után még délelőtt bent jártam. A bankos "néni" annyit közölt, hogy szerinte csak 45000 forintig fogják megtéríteni a káromat. Nem szóltam rá semmit. Bízom benne ,hogy nem így lesz.
Nem elrettentés képen csupán tájékoztatásul leírom a mai napomat.
Hajnalban arra ébredek ,hogy jelez a telefonom. Miután 3x is pittyent ránéztem és látom ,hogy a Wizz HK-val vásárlás történt méghozzá Cambridge-ben. A másik két sms-ben már sikertelen vásárlás szerepelt. Rögtön felhívtam az Erste ügyfélszolgálatot. Letiltották a kártyám , majd elmondta, hogy menjek a rendőrségre és tegyek feljelentést. Utána pedig menjek a bankba ahol a papírral együtt kell az esemény kivizsgálását kérni.
Nos ezeken mind túl vagyok. A bankban azt mondták 30 nap a kivizsgálási időtartam. Nagyon remélem, hogy pozitív lesz a végeredmény, azaz nem kell kifizetnem az első sikeres vásárlást... Nem ész nélkül használtam, de rendszeresen használtam itthon és külföldön is egyaránt. :(