Megnéztem a váltómat, az enyém gyorsítós, 0.8 nyelestengely fordulatra fordul egyet a kihajtás-tengely 5. fokozatban. 1-esben 4.7 nyelestengely fordulatra fordul egyet a kihajtás.
Ha elég nem egész 5 nyelestengely-fordulat 1-esben egy egész kihajtástengely-fordulathoz, az már jó hír, mert a 110-es váltónak 6.5 az áttétele 1-esben, a 113-as esetében ez 4.7.
A tegnapi hozzászólásomban kicsit összekevertem az oldalakat, köszönöm a kollégának a javítást.
Nekem az ötödik fokozatban egy kihajtás fordulatra/360'/ egyet fordul a nyeles tengely...
A gyorsító 5. az egy nyelestengely fordulatra 1és1/4 a kihajtás fordulata...
A 0.8 ötödikben azt jelenti hogy nem egész egyet fordítasz a kihajtáson/ kb 3/4-et/ akkor fordul a nyeles tengely egy egészet...
Az 1.fokozat olyan rövid hogy még 1/4-et sem fordul a kihajtás amíg a nyeles tengely egy egészet..:-( Ez valószinű terep fokozat...Nem is tudom ha még lefelezem a terepváltót megmozdul-e egyáltalán a kocsi...
Az túlzás, hogy otthon vagyok benne, de van egy ilyen váltóm, egyelőre még nincs beépítve, így meg tudom nézni közelről.
Nem T1-be fog bekerülni, így a kulissza nincs rajta, de hogy gyorsítós-e, azt meg tudom nézni csütörtökön, ha el nem felejtem. Bár úgy rémlik, hogy amikor megvettem, megnéztem, és gyorsítós.
Ha a tiéd valami oknál fogva még sem az, akkor valaki beletehette a 110-es áttételét a 113-as házba.
5.ben 1 nyelestengely fordulatra 0.8at kellene fordulnia a kihajtásoldalon a flansninak. Egy teljes egész fordulatot fordul?
Nézd meg negyedikben, meg egyesben, mennyit fordul, az talán segít. De mindenesetre furcsa.
...ellenben balra fent van a rükverc ,bal hátul az 1.es , közép fent 2. hátra 3. jobb fent 4. lent "5".....és az 5. az egy nyeles t.fordulat egy kihajtás fordulat...NEM GYORSíTÓS..!!
De írhattam volna 20 fős Sprintert is (315-ös), direkt az autópályadíj miatt építették 315-re, mindenféle merevítésekkel, erősített gumikkal, aztán terhelten mégis úgy állt, mint amelyik ketté akar törni.
Igazából eddig a rendszer megengedő volt pl. a 14 fős Sprinterekkel a D1-gyel, mert jogszabály szerint a 9 főnél nagyobb autókat hívjuk busznak, súlyhatártól függetlenül. Kreszben, műszak vizsgán stb. Ez lett most összhangba hozva. Persze ez nagyságrendekkel nagyobb ugrás.
De például a 16 fős Masteres, ami gyárilag 3,9 tonna, az eddig is a buszban volt. Akkor melyik az igazságtalanság?
Jó megoldás lenne, ami pár országban is van, hogy a 3,9 tonnás és a 78 fős emeletes ne ugyanannyit fizessen: egy kategória 7,5-ig, felette a többiek.
December 31-ig a 3,5 tonna alatti buszok D1-ben voltak. Január 1-től B2-ben, mert a D1 ugye már eleve nem játszik nekik, a D2 meg azért nem, mert oda 3,5 tonna alatti személyautók, haszonjárművek és lakóautók tartoznak.
Nem egyértelmű a piktogram (3,5 tonna alatt, 7 fő felett). Ha csak ez lenne, érvényes lenne rád, de a D2 meghatározásánál az szerepel, hogy 7 fő feletti személyautó.
2008-as 5 tonnás Sprinterben tudna valaki segíteni? Melyik biztosíték az állófűtés? Nem működik, és lehet, hogy ez a baja. Tudom, spec, de hátha találkozott már vele.
Persze, de ettől még a forgalmiban 3,5 tonna van, és az a döntő! :)
Jármű kategória szerint te autóbusz vagy, ( ez van a forgalmidban ) ergo rád a B2 vonatkozik. Sem a személygépkocsi, sem a tehergépkocsi fogalma nem illik rád, tehát a D1 D2 neked kilőve. De mondom, elvileg neked eddig is a B2 kellett... :)
Ha a forgalmiban autóbusz szerepel, akkor az sajnos B2. Évek óta ez az igazságtalanság megy... ugyanannyit fizetek a 4.6 tonnás 20 fős Sprinterrel, mint a 22 tonnás, 70 fős, háromtengelyes emeletes busz... :S
Cdi esetében ez egy kicsit másképpen néz ki! :D Nekem csak relé vagy 30-40 ezer, plusz, ha nem jön ki a gyertya akkor vagy hengerfej le, vagy van valami szaki, aki kb 20000.-Ft / darab áron kiszedi azt ami beleszakadt! Aztán vehetem a gyertyák darabját 5-7 ezerért... :))
Hát igen ennél a fa ék motornál könnyű javítási siker élményt szerezni:) Jól tetted hogy csak óvatosan húztad meg mert ha túl megtéped akkor a menetnek annyi és elindul az őrület.
Hát nekem csak elmondták, hogy hogy kell megnézni, hogy melyik rossz... és, hogy ne húzzam nagyon meg...
Ezek után levettem a motor burkolatot és kb. 10 percig kerestem, hogy hol lehetnek az izzítógyertyák... mondták, hogy valami nagy kábellel vagy réz rúddal vannak sorbakötve... S mivel ilyet nem találtam, így csak észrevettem a vékony kábel végén gubsztót kis 8-as anyacsavart... aztán meglett még 3 ... a 4. nagyon el volt bújtatva.
Gondoltam akkor ne bonyolítsuk az életünket - és a remény hal meg utoljára... Szóval leszedtem az elsőről a kábelt - ehhez lehetett a legkönnyebben hozzáférni. Kerestem egy 3 m-es kábelt és hoztam az aksiról áramot... szikrozott mint a fene... A fene... akkor ez jó. Basszus, pedig de szívesen kicseréltem volna. ;)
Nézzük a következőt - ezt már nehezebben értem el. És amikor a 8-as anyát kezdtem lazítani az egész elkezdett kitekredni... na - szépen vagyunk. Rákontráztam - mint mondtam egy kulccsal is alig fértem hozzá... Szóval leszedtem a kábelt róla - jöhetett a próba szikra. Nagyon haloványan de azért szikrázott...
Na, mi legyen?
Mivel csak egy pót izzítót vettem így felhívtam az ismerős eladót, hogy a gyenge szikra az milyen... Azt mondja menjek tovább - szerinte nem ez a rossz.
Nézem a következőt - alig férek hozzá... sőt. Nem férek hozzá.
A negyediket meg konkréten nem is látom.
Na - nem szarakodunk itt. Mivel a kettes úgyse volt rendesen meghúzva, a szikra is gyenge... kivettem. Beraktam az újat... szikráztatom - az is gyenge.
Izzítok egyet - a hiba nem szűnt meg.... Basszus.
Hát én ezt már ki nem szedem.
Elmentem és vettem még 2 gyertyát. 1070 Ft/db... Ennyit csak megér.
Visszaérve próbáltam letestelve a két kiszedettet megszikráztatani, de semmi... szóval csak rossz volt az is.
Iszonyatos szenvedések és két vérző bütyköm feláldozva - csak kiszedtem a harmadikat is... Persze mondanom sem kell, hogy a vérem ontása után jöttem csak rá, hogy ha leszedem a gázbowden tartóját, akkor sokkal jobban oda férek... Leszedtem. Nézem - szikra semmi. Kiszedem - berakom az újat.
Izzítók - nincs hiba... jaj, de jó - így a 4-ket nem kell megkeresnem és maradt egy még tartaléknak is...
Na - ennyi volt az én MB100-as izzítógyertya-csere történetem.
(Ui. egyiket sem téptem meg - szerintem nem ártottam a meneteknek sem. Bár tény, hogy a harmadikat alig bírtam megindítani... lehet, hogy jobban meg kellett volna húzni?)
Basszus, ilyet még nem is hallottam! :( Ha a gyertyák, relé jó, üzemanyag jó, akkor indulnia kéne... szerintem. Nekem egy kis kályházás után indult már -20 alatt is, pöccre.