Keresés

Részletes keresés

nazareth Creative Commons License 2011.12.10 0 0 1130

Na igen, a terület nem túl nagy. Bár első pillanatra elég meghökkentő vágánykapcsolatok vannak benne. Akik nem tudják, hogy miről van szó, íme egy ábra, a jobb alsó sarokban egy háromszintes kereszteződéssel:

Camden

A lila összeköttetéseket természetesen én rajzoltam bele, és a BR-nél rendszeresített dimenziókapukat hivatottak jelképezni. Persze előfordulhat, hogy mégsem dimenziókapuk, de a Google Eart-ön hiába akartam kibogarászni, hogy mi-hogy-meddig, a háromszintes pálya felülnézetből elég átláthatatlan :)

 

Egy szó, mint száz, a Camden Jn. pontosan az a típusú csomópont, amilyet látván mindig megkérdem magamban, hogy "Atyavilág, hogy lehet itt forgalmat irányítani???". Hát tessék, most ki lehet próbálni :)

 

Egyébként a "kicsi" elég relatív. Érdekes módon az egyéni és hálózatos játék több aspektusban is eltér egymástól, teljesen más feladatokat ró az emberre, és a "játékélmény" is egészen más. Az említett King's Crossot példának véve (ezt ismerem jobban), méretét tekintve kellően nagy, hogy egy ember jól elszórakozzon rajta; egynémely kiegészítő menetrenddel pedig főként kihívás. Ugyanakkor több emberes üzemmódban is jópofa, még úgy is, ha 4-en játsszuk, tehát egy ember relative kis területet irányít; ekkor viszont már az kissé zavaró, hogy a sok kliensnek alig vannak jogai.

 

Nem kizárt tehát, hogy ha Eustont is megspékelik egy, a KX-szimulátorhoz hasonló méretű elővárosi szakasszal, mondjuk 3 központra osztva, akkor ha "egyszemélyes üzemmódra" nem is, de hálózati játékra kiválóan alkalmas szimulátorsorozatot kapunk :)

Előzmény: kemenyadam (1127)
SnailSims Creative Commons License 2011.12.10 0 0 1129

Sziasztok!

Megkaptam a kedvezmény kódot (Cupon code).
Ismét 50%-os kedvezményt kaptunk, AMI SAJNOS (a számításaim alapján csak 42%) MIVEL A FIZETÉSI KÖLTSÉGEKET RÁTERHELI A VEVŐRE A SIGNALSOFT. (egyik példa alapján a 50€ helyett csak 29€ kell fizetni PayPal-os fizetésnél, ami igen szép kedvezmény ismét)
Aki szeretne ezen a hétvégén vásárolni az jelezze felém és elküldöm a kódot (csak december 10-11).

A Signalsoft WEB áruházának oldala:
http://shop2.signalsoft.nl/index.php

 

Aki szeretne vásárolni az küldjön nekem emailt a info[kukac]simsig.hu címre egy levelet és visszaküldöm a kódot!

Legyél Te is forgalomirányító!

Üdv:

Snail Sims

kemenyadam Creative Commons License 2011.12.09 0 0 1128

Helló,

melyik pályákkal van gond?

Stag űgyben nézd meg ezt; szerintem ez még működik: http://stag.strasil.net/index.php

Előzmény: lacki (1125)
kemenyadam Creative Commons License 2011.12.09 0 0 1127

 Én még nem; legalább lesz miért félrerakni a kenyérpíritok írtását.

 

Eustont már vártam, de egy picit csalódtam is, mert egy kicsit nagyobb területre számítottam (ha nem is egy King's Cross méretűre, de legalább Watford-ig). Arról nincs hír, hogy tervben van-e a folytatása WCML felé?

 

 

 

 

nazareth Creative Commons License 2011.12.05 0 0 1126

Voltam. Jó volt. Legközelebb is ott leszek.

:)

Előzmény: SnailSims (1124)
lacki Creative Commons License 2011.12.04 0 0 1125

Sziasztok!

 

A Stanicarban lefagynak az új pályák 5-10 perc játék után. Tudja valaki az ellenszerét?

A stag járműparkját sikerül valakinek befrissítenie?

SnailSims Creative Commons License 2011.12.02 0 0 1124

December 4-én a Kispesti Munkásotthon Művelődési Házban ismét lesz Vonatmagazinos találkozó.

Várunk minden forgalomirányítót és persze a vonatozás szerelmeseit a rendezvényre, ahol a SimSig-en kívül a Signalsoft-os forgalomirányító szimulátorokat is ki lehet próbálni! Ezenkívül a Vonatmagazin jóvoltából kezelhetjük a World of Subways 3, a Bus & Cable Car Simulator és a RailWorks 3 szimulátorokat is.

 

Belépő: 300Ft/fő

Időpont: 2011. december  4. (10:00 - 16:00 között)

Helyszín: Kispesti Munkásotthon Művelődési Házban, 1191 Budapest, Teleki u. 50. (Térkép)

SnailSims Creative Commons License 2011.11.28 0 0 1123

Én már ki is próbáltam!

 

Előzmény: SÜNÖCSKe (1122)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2011.11.28 0 0 1122

Gondolom mindenki hallott már róla, hogy a hétvégén bővült a SimSig választéka :)

 

Link:

http://simsig.co.uk/index.php?option=com_content&view=article&id=94:new-toys&catid=3:newsflash

matteo14 Creative Commons License 2011.11.24 0 0 1121

Fogalmam sincs. :(

Előzmény: ms73 (1119)
csekzoli Creative Commons License 2011.11.22 0 0 1120

Hello!

Átküldtem, megkaptad?

Előzmény: Wals (1117)
ms73 Creative Commons License 2011.11.18 0 0 1119

Vágányutat hogy kell törölni?

Előzmény: matteo14 (1114)
cili111 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 1118

Sziasztok!

Bocs az OFF-ért, de ha jár itt olyan valaki, aki ismeri és/vagy használja a TrainPlayert, kérem, tegyen egy bejegyzést a "Terepasztal a képernyőn" c. topikban.

Kösz

Wals Creative Commons License 2011.11.17 0 0 1117

Szia!

 

Kerestem a neten a Dispecer progit, de nem találtam olyan oldalt ahonnan le lehetne tölteni. Megtennéd, hogy átküldöd? Előre is köszönöm! Minden a progihoz tartozó frissítés is érdekelne. A régi gépemen volt rajta, kb 6-7 éve, hogy anno telepítettem, de azóta sem frissítettem.

 

Kösz,

Wals

Előzmény: csekzoli (1106)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2011.11.08 0 0 1116

Hát egyelőre én se lettem okosabb, illetve még nem tudtam foglalkozni vele...

Előzmény: matteo14 (1114)
matteo14 Creative Commons License 2011.11.07 0 0 1115
Illetve amit kifelejtettem:
Engedélykérés és adás is van a játékben,de ha nem kérünk akkor sem dől össze a világ,mennek a vonatok anélkül is.(remélhetőleg nem tör rám/ránk a VBO ezmiatt)
Előzmény: matteo14 (1114)
matteo14 Creative Commons License 2011.11.07 0 0 1114
Közben rájöttem néhány dologra a programmal kapcsolatban.
Bejárat:Bejárati jelző+a kiválasztott vágány kijárati jelző alatti fehéren villogó gomb abból az irányból,ahonnét jön a vonat.
Kijárat:Kijárati jelző+tolatásjelző (ami vágányúti célgomb is egyben)
Menesztés:
Zilina felé helyes vágányon(?):1Z
Zilina felé helytelen vágányon(?):2Z
Bytca felé:B
Menetrend:GVD
Napló:Denik
Vágányok:Kolejiste
Visszatérés a főmenübe:Hl. menu
Azt,hogy a számlálóval ellátott gombokat,hogyan kell kezelni azt passzolom.
Előzmény: matteo14 (1113)
matteo14 Creative Commons License 2011.11.07 0 0 1113
Előzmény: SÜNÖCSKe (1112)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2011.11.06 0 0 1112

Egy elérhetőséget kérhetek ehhez a szimulátorhoz?

Előzmény: matteo14 (1108)
nazareth Creative Commons License 2011.11.05 0 0 1111

Így van. Ha megvan a "valóság" (vágányhálózat, lejtviszonyok, jelzők, vonatok, menetrendkövetés, párbeszéd a mozdonyvezetőkkel, szomszédokkal), akkor már "csak" össze kell huzalozni a berendezés logikáját a sínáramköröktől a váltókig-jelzőkig, az aktuálisan választott berendezés dokumentációja alapján : )

Előzmény: fszt. (1110)
fszt. Creative Commons License 2011.11.05 0 0 1110

Még a legegyszerűbb kulcsos berendezés is kihívás: nem maga a berendezés, hanem a szimulátornak ismernie kell a külső viszonyokat is, illetve tudnia kell egy megadott rend (menetrend) szerint mozgatnia a vonatokat. Ahogy nazareth írta volt, a fizikájukat is bele kell modellezni a szimulátorba.

Előzmény: kadajo92 (1109)
kadajo92 Creative Commons License 2011.11.05 0 0 1109

Olvasgattam a hozzászólásokat, és eszembe jutott valami. Nem vagyok programozó, és messze is áll tőlem a dolog, így ne kövezzetek meg a következő javaslatomért, mert lehet, hogy nagy marhaságot mondok. Szóval, azt vettem ki ebből az egész eszmecseréből, hogy elég nehéz megírni egy Domino szimulátort a berendezés bonyolultsága miatt. Mi lenne, ha előbb egy egyszerűbb berendezést kreálnátok meg vonatforgalommal, stb. (pl.: SH), és aztán annak a "motorját" tovább fejlesztve egy D55 és/vagy D70? 

matteo14 Creative Commons License 2011.11.05 0 0 1108
Sziasztok!
RZZ Hricovhoz(c betűn egy horog) ért valaki?Az lenne a proplémám,hogy Bytca felé az istennek sem akarnak menni a vonatok.Mit tegyek?És az engedélykérés az melyik szöveg lenne?
CsP50k Creative Commons License 2011.10.09 0 0 1107


Köszönöm a reakciókat!
(Működő szimulátorok még mindig érdekelnek ám!)

 

2SC2240:
Jó az észrevétel, hanem maga a felvétel nem gyorsított, a "történések" gyorsabbak jelenleg. A sebességjelzésen meg jót bosszankodtam a videó készítésekor...

 

nazareth:
Az én eredeti koncepciómnak nem sok köze volt a biztber/forgalmi szimulációkhoz: tudnék-e a fradis kódos kezelőnél használhatóbb felületet írni?
(Sikerült, bár nem sok eredeti ötlet került bele, tulajdonképp egy digitális interaktív D70 tábla. Az ötlet, a kihívás főleg abból eredt, hogy nem vagyok programozó... )
Hanem megtetszett, amit eszkábáltam, aztán elkezdetek éledni a biztber funkciók...

 

Így nem annyira előrelátóan épült fel, de már néhányszor muszály volt átformálni a témát, olykor éppen az általad említett pontok szerint... (nyílván közülük tényleg szükségszerű némelyik)

 

De nem mindegyik ponttal értek azért maradéktalanul egyet ám!
pl:
Egy áramút felépülése-záródása/szétesése-szakadása eseménynek minősíthető-e? Én egyenlőre eseményvezérlek, de nem tartom rossznak az áramút-ellenőrzést sem.
A vonatszámot a programnak a biztbertől függetlenül kell kezelnie. A biztber vagy rendelkezik követő funkcióval, vagy sem. Ahol biztber nincs (vagy nem olyan), azért ott is tudják, milyen vonat jött éppen, hová megy, stb.

 

Tehát a felvetett modulokból van már benne tulajdonképpen valamilyen formában, de messze nem kész a mű, illetve jelenleg nem is nevezhető igazán forgalmi szimulációnak... Vagy legalábbis kissé "sántít"... :)

 

Így hát, csak évek kérdése és lesz belőle valami...

 

csekzoli Creative Commons License 2011.10.09 0 0 1106

Üdv!

Átküldtem a pályát!

Előzmény: Railka (1105)
Railka Creative Commons License 2011.10.07 0 0 1105

Helló!

 

Igen néztem már, de azok között nem találtam. Egy térképen volt a keleti-köbánya-ferencváros-józsefváros-déli-budaörs végpontok. talán kelenföld is. Úgy emlékszem, hogy korvasut volt a file neve.

Előzmény: kemenyadam (1104)
kemenyadam Creative Commons License 2011.10.06 0 0 1104

Helló,

az 1057. hozászolásban lévő linket nézted már?

Előzmény: Railka (1103)
Railka Creative Commons License 2011.10.06 0 0 1103

Sziasztok

Dispecher progihoz régen megvolt a körvasútas territorry. Rail.hu ról nem lehet már letülteni. Esetleg eltunátok küldeni a mail címemre? blackened @ hdsnet hu

 

Köszönöm.

nazareth Creative Commons License 2011.09.27 0 0 1102

Érdemes bizony!

Kérdés, hogy pontosan mi van a videón látható dominókockák mögött. Magam is programozó vagyok, és mint olyan, sokat gondolkoztam egy bizber-szimulátor megírásán.


1.) Arra jutottam, hogy mindenek - pult, bizber, menetrend, satöbbi - előtt meg kell írni valahogy a "valóságot", ami tartalmazza a vágányhálózatot, vágányhosszokat, lejtviszonyokat, jelzőket, rálátási távolságokat, sebességkorlátozásokat, vágányneveket, behatási pontokat, útátjárókat, sínáramköröket. A különféle "többállapotú elemek" komplexitása fokozható, lehet szimulálni a váltóátállások lomhaságát, meghibásodó jelzőoptikákat, satöbbi.

 

2.) A vágányhálózatra lehet ráültetni a tulajdonképpeni bizbert, azaz a függőségek rendszerét; nyilván ehhez komolyan tanulmányozni kell az adott beredezést, illetve a bizbernek alkalmazkodnia kell a megírt "valóság" komplexitásához (azaz pl. kezelnie kell egy jelző esetlegesen kiégett zöld optikáját, ha ezt leprogramoztuk az 1. pontban).

 

Fontos eldönteni, hogy milyen koncepciót követünk a bizber leprogramozásakor: eseményvezéreltet, vagy valós idejűt. Az eseményvezérelt a Windowson szocializálódott embereknek kézenfekvőbb lehet, én már jóideje PLC-ket progarozok, és szerintem egy ciklikusan végrehajtott, áramutasra visszavezethető megoldás sokkal előnyösebb.

 

4.) A bizberen csüng a vonatszámkövetés is, ha van. A vonatszámkövetésnek hozzá kell férnie a menetrend-adatbázishoz, ha vonatszámváltást is akarunk.

 

5.) A vonatszámkövetésen ül az automatikus vágányút-állítás, ha van ilyen.

 

6.) A bizberhez kell kapcsolódnia a bizber front-endjének, az asztalnak a megfelelő kezelőelemekkel.

 

7.) Szükség van adott esetben egyéb front-end cuccokra is (rádió, telefon, külön vonatszámkövetés, ha azt utólag ültették rá a bizberre).

 

8.)  Az 1. pontban említett "valóságot" úgy kell megírni, hogy egy vonat "végig tudjon menni" a vágányzaton (a járművek száma változó; helyzetüket, számukat, irányukat, sorrendjüket, hosszukat egy vágányszakaszokon belül is számon kell tudnunk tartani). A járművek nyilván figyelik a jelzőket, váltókat, sebességkorlátozásokat; rendelkeznek mozgáskarakterisztikával és dinamikával; követik a menetrendet.

 

9.) Menetrend-adatbázis, innen veszi a vonat és a vonatszámkövetés az adatokat; illetve innen "dobja be" a rendszer a vágányhálózatra a vonatokat.

 

Namármost, ha ezek közül nincs is meg mindegyik modul egy szimulátorban, a meglévő funkciókat elég jól szét kell válogatni, mert különben sántítani fog a dolog (pl. ha a dominokockák adják egymásnak a foglaltságokat). Kérdés, hogy a Te koncepciód mi volt, amikor elkezdted a D70 szimulátort :)

2SC2240 Creative Commons License 2011.09.23 0 0 1101

"Illetve, érdekelne vélemény is, érdemes-e tovább vinni ezt az irányt."

 

Érdemes bizony. Nagyon jó. Ott mondjuk Ferencváros esetében van egy 80-as váltó, ami mondjuk itt az általad feltett videón 40-es, de ezt leszámítva engem lenyűgözött. Illetve nem tudom, hogy gyorsítva lett-e a felvétel, de a villogó visszajelentések 1Hz-esek a valóságban. A D70 működésével kapcsolatban segíteni tudok, az alapján meg lehet fejlesztgetni. Szóval mindenképpen érdemes tovább vinni a projektet, sőt egy ilyen szimulátorban érdemes lenne egy D55-ös változatot is kreálni.

Előzmény: CsP50k (1100)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!