Keresés

Részletes keresés

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2011.10.11 0 0 3247

Itt 1 gyári gép:

 

Mondom, hogy nézz be a rekus topikba! Profi építőktől, gyakorló bringásoktól kaphatsz tanácsokat. Néhány zsákutcát kikerülhetsz.

Előzmény: b.a.t. (3245)
Nocturne-x Creative Commons License 2011.10.10 0 0 3246

Amikor az enyémet a hegesztőtől haza hoztam, akkor megmutattam egy idősebb szakinak és vele közösen megvitattuk a további teendőket. Ő azt mondta, hogy elég egy szár is, de én ezt küllemre abszurdnak, egyébként pedig biztonságtalannak gondoltam. Vettem is négy szemes csavart, ugyanennyi toldót, tehát elégséges anyagot ahhoz, hogy mindkét oldalra tudjak tenni. Amikor felszereltem az egyik oldalra a rudazatot, akkor elmentem kipróbálni a bringát. Ezt forgalomtól viszonylag elzárt helyen, egy tesco parkoló kiüresedett szegletében tettem meg. A próbák meggyőztek arról, hogy valóban elég egy rúd, a másiktól csak a bringa lesz nehezebb.

 

A hosszabb erőkar valóban kevésbé veszi igénybe a rudazatot, de a rövidebb sem gyötri el annyira, hogy gyakori cserére lenne szükség. Ezt az általam alkalmazott (szemescsavar, toldó, menetesszár) megoldásra értem, nálad, a gömbcsuklós megoldásnál nem tudom mi a helyzet.

Szerintem úgy is azt fogod tenni, hogy felszereled az egyik oldalra a rudazatot a két gömbcsuklóval, majd hozzám hasonlóan kipróbálod. A szerzett tapasztalatok fogják meghatározni, hogy szükséged lesz-e a másik oldalira vagy sem. Én úgy vélem, hogy nem lesz. Már csak azért sem, mert az első kerékre vajmi kevés teher jut, ebből következően annak mozgatása is igen csekély erőt igényel majd.

 

Szerintem a normál tehereloszlás valami ilyesmi:  kb. 2/3  jut a hátsó kerékre, a többi az elsőre. A mi gépeinknél ez módosul kb. 3/4-re a hátsó és 1/4-re az első kerék vonatkozásában, de lehet, hogy ennél is rosszabb az arány, hiszen mi nem csak hátul ülünk, de nem is támaszkodunk a kormányra, amely a hagyományos kerékpárnál ugye közvetiti a testtömeg egy részét az elő kerék tengelyére.

Az én gépem tengelytávja is a tiedhez hasonló, egész pontosan 137 cm.

 

 

 

 

Előzmény: b.a.t. (3245)
b.a.t. Creative Commons License 2011.10.10 0 0 3245

Még egy kérdés: elég egy rúd vagy biztosabb a kettő?

Előzmény: Nocturne-x (3243)
b.a.t. Creative Commons License 2011.10.10 0 0 3244

A BMX első villa szélességével egyező hosszúságú erőkarra gondoltam, csak meg kell csinálni az alkatrészt. A mester szerint minél nagyobb az erőkar, annál kisebb a terhelés a rúdon. A rúd márpedig ötös menetes szár nyolcas alu csőben lesz. 

Most, ha lenne nyergem, az a pedál-nyereg távolságot figyelembe véve 25 cm-re kerülne a hátsó tengelytől. Azt tervezem, hogy acél szögvassal meghosszabbítom a vázat és az Xtracycle mintájára szabok hozzá ülést és lábtartót. 

Állati jó lesz!

 

Kösz a segítséget.

Előzmény: Nocturne-x (3243)
Nocturne-x Creative Commons License 2011.10.09 0 0 3243

5-7 cm-es csonk elég. Nem lesz nehéz a kormányzás, azt tapasztalni fogod.

Ha a súlypont nagyon hátra kerül, akkor pattogni fog az első kerék.

Nálam a hegesztő meg akart győzni róla, hogy az lesz jó, ha a hátsó tengelyen ülök.

Én erre nem hallgattam, mert gyerekkoromban volt, hogy a bringát úgy hajtottam, hogy a csomagtartón ültem. Ekkor az első kerék épp csak hogy érintette a talajt, a kormányzás bizonytalanná vált.

Ezért nálam a hátsó tengely előtt van a nyereg kb. 30 cm-rel és még igy is túlontúl hátul van a súlypont.

 

Előzmény: b.a.t. (3235)
b.a.t. Creative Commons License 2011.10.08 0 0 3242

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2011.10.07 0 0 3241

Próbáld meg ezt:http://rekumbens.blog.hu/ Nekem müxik, és már csinált néhányat.

Előzmény: b.a.t. (3240)
b.a.t. Creative Commons License 2011.10.06 0 0 3240

A hozzászólók linkjei nem működnek, úgy értettem.

Előzmény: Sinbiciklis1 (3239)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 3239

Ha rákattintok nekem bejön. bikemag>fórum>rekumbensek

Előzmény: b.a.t. (3238)
b.a.t. Creative Commons License 2011.10.06 0 0 3238

Biztos, de egy link se nagyon működik. Azért köszi.

Előzmény: Sinbiciklis1 (3236)
b.a.t. Creative Commons License 2011.10.06 0 0 3237

140cm a tengelytáv. Ebből mire lehet következtetni? Rakjam hátrébb a hátsó kereket? Elől dobozok lesznek, szerintem csak nem borulok hátra. Haha.

Előzmény: Törölt nick (3234)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 3236
Előzmény: b.a.t. (3235)
b.a.t. Creative Commons License 2011.10.06 0 0 3235

Igen, átvariálom az ülést, de még így is hátul lesz. Mekkora távtartóra van szükség az első agynál, hogy a rúd könnyen és biztonságosan tudja elfordítani a kereket? Most egy BMX rotor alátéte van benne, a furat 200mm-re a kormánycsapágy szélétől, és úgy tűnik fel, nehéz lesz ilyen rövid erőkarral megmozdítani a kereket.

Előzmény: Törölt nick (3234)
b.a.t. Creative Commons License 2011.10.05 0 0 3232

Ja, bedőlt frankhitelesek. Na, ma vettem két gömbcsuklót, ötöset, horribilis áron, és majd meglátjuk, fog-e működni a móka. Négyet akartam, de a menetesszárért és két gömbcsuklóért 3750 forintot fizettem összesen, úgyhogy elmehet mindenki a 

 

 

Szentpétervár utcáin: offos kép 

Előzmény: Geret (3231)
Geret Creative Commons License 2011.10.04 0 0 3231
b.a.t. Creative Commons License 2011.10.03 0 0 3230

b.a.t. Creative Commons License 2011.10.01 0 0 3229
b.a.t. Creative Commons License 2011.09.30 0 0 3228

Szuper, kösz.

Előzmény: Geret (3226)
Geret Creative Commons License 2011.09.29 0 0 3226
Előzmény: Geret (3225)
Geret Creative Commons License 2011.09.29 0 0 3225
Előzmény: b.a.t. (3222)
Geret Creative Commons License 2011.09.29 0 0 3224

Erre gondoltam :)

Előzmény: b.a.t. (3223)
b.a.t. Creative Commons License 2011.09.29 0 0 3223

Ja, vagy azt mondod, hogy abból lesz-e? Nem, a nyeregcső helyére kormányművet fabrikálok (bele a csőbe) és abban lesz a kormány.

Előzmény: Geret (3221)
b.a.t. Creative Commons License 2011.09.29 0 0 3222

Az alsó üléstámla cruiser kormány. Az a gömbcsukló még mindig 1900 forint? Hogyan bírnÁk hozzájutni minimum kettőhöz?

Előzmény: Geret (3221)
Geret Creative Commons License 2011.09.28 0 0 3221

Zsír!

 

Kormány Csepel Tacskó?

Előzmény: b.a.t. (3220)
b.a.t. Creative Commons License 2011.09.18 0 0 3220

Itt tart az enyém.

Riger Creative Commons License 2011.09.18 0 0 3219

Hát ilyen nincs, és mégis van!

( Knézy Jenő )

Előzmény: b.a.t. (3218)
b.a.t. Creative Commons License 2011.09.16 0 0 3218

Oldalkocsis, nagyon tuti. A hegesztések hajmeresztőek viszont. Nem is tudom, vékonyfalú csövet hogy bírt pálcával hegeszteni egyáltalán.

Előzmény: Riger (3217)
Riger Creative Commons License 2011.09.15 0 0 3217

Győrött fényképeztem egy teherszállítót, éppen két mázsa ( 5 × 40 kg ) betonport vitt.

 

A gép nagyon durva, salakkal hegesztgetett váz campingből - montiból, meg ki tudja miből, a lekötözők lyukas belsők, igazi recycling master a srác :)

 

 

 

 

 

b.a.t. Creative Commons License 2011.09.13 0 0 3216

Geret Creative Commons License 2011.09.13 0 0 3215

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!