Használsz adalékot vagy tervezed a használatát? Tartasz tőlük és soha nem tennéd az autódba? Vitassuk meg! Várom az értelmes, fikázástól mentes véleményedet.
Gábor, vettél végül a notebook csapágyához javítózsírt? Most, hogy néztem az árlistát, már nincs az a pici tubus háromszázakrámennyiért, ha meg nem használ, akkor nem venném meg a nagyot 2.200-ért.
En Erdelyben lakom, ugyhogy nem tudom, hogy mennyi az adalek ara, de itt, atszamolva kb 4.000 Huf , de nalatok olcsobb, ahogy lattam. Amugy a jovo honapban szedem le a hengerfejet es szetnezek a motorban......
Hogyan tunik el az olaj? Mi tortenik???? Eddig kb 3000-3500km-t mentem a Xado adalekkal, ugy hogy mar lecsrelhetem az olajat, aztan merek kompressziot. eddig mertem vakumot es az bizony megnott, a -0.5Bar-rol 0.58Barra
Egy kicsit több tapasztalatot is leírnál?? Annyira nem vok meggyőzve- a passatok annyira jól összerakott otók, főleg arégebbi széria, hogy az XADO olaj meg víz nélkül is megy sose esik szét...
Hali. Nos XADÓ én már rég óta használom, először a gélt-mert olaj csere után voltam -úgy raktam bele (ahogy a nagykönyvbe+van írva)+vátóba+szervóba+üzemanyagba (DIESEL) azóta már sokszor cseréltem OLAJAT és semmi PROBLÉMÁM (ja én 20-e km-enként cserélek (10-nél MIKROFILTERES szűrő) tudom mondják hüje v-ok de az AUTÓM még mindig MŰXÍK. '96'-os 1,9 TDI 90 le Passat kombi 202-e km-vettem (ki tudja mennyi tekertek vissza) most 750-e km van benne. NÓ füst-és megy mint állat. 1enlőre ennyi. TISZTELETTEL. JA van 1robogóm is 2ütem. 2-ütemü olaj bele alapjára fenteb emelkedet karburátort be kellet állítani, már 8 flakont el motoroztam 1-l kb 1000-km és még nem ragadt+ pedig kap rendesen JOÓ CAKÁT
2008.05.15-i teszt Kezelés előtt: kép és videó. Kezelés után: keresem a képeket a "felújított" csapágyról, végignéztem a videót, hátha látszik a zsírzás, a fúrógépes tekerés, esetleg a kotyogás megszűnése, de csak karakteres formában van mindez leírva. :(
Toyota Yaris teszt: A kompresszió megnőtt 11-ről 14-re, a teljesítmény 88-ról 93-ra, a végsebesség meg nem nőtt... akkor hová is lett a növekedés? Jah, 156-ról 157-re, amit akár a keréknyomás növelése is okozhatott.
Nem bántani akarom a terméket, de egy ilyen teszt (főképp ezekkel az eredményekkel) inkább megingat, semhogy megerősítene.
Elég sokat megyek az autóval (heti 1.000 km), én örülnék a legjobban, ha volna valami, ami tovább csökkentené a fogyasztásomat. Használtam Energy Release-t (az eredetit, a dombornyomott papírdobozosat), a régi autón bevált, ezen nem. Használtam kerámiás olajadalékot, semmi hatás. Volt még más is, ami nem ebbe a topicba illik, de kereskedelmi forgalomban van, sajnos sikertelen próbálkozások voltak.
Egy barátom oktató, még nálam is többet megy az autóval, neki is fontos lenne, de korábban nagyon megjárta egy adalékkal. Nem szeretném nevén nevezni a terméket, mert ez megintcsak egy szubjektív tapasztalat, de az történt, hogy a szuperűrtechnikai nasa által is tesztelt és bla-bla-bla szépen beette magát a dugattyúgyűrűk mögé, mikor betöltötték a motorba. Lett ám kompresszió, meg egyenletes-, csendesebb járás, még jobban is gyorsult, hiszen a "kopott" furatokban "lötyögtek" a dugók előtte (no, nem szó szerint, csak képletesen), a trutyitól meg szépen befeszültek a gyűrűk. Egy hétköznapi user, aki csak 10K km-t megy egy évben, csak 8-10 év alatt jutott volna el odáig, mint a barátom 1 év alatt (hiszen Ő ennek többszörösét teszi az autóba), a gyűrűk elkoptak és eltörtek. Mikor a motort szétszedték, a dugattyúk hornyaiból csak nagynehezen lehetett kikaparni az adalékot, olyan volt, mint a cement.
Nem állítom, hogy a Xado is így viselkedne, de egyelőre nem vagyok meggyőződve az ellenkezőjéről sem.
Nekem egy 27 eves BMWm van es amikor megvettem akkor 150.000kmben volt, most 298.000km. Azota 7000km-kent olajat csereltem es egy jo par adalekot ki is probaltam, MoS2, Xeramics, Prolong es az utobbi 3-4 evben Metabond. Slick50et nem hasznaltam mert Teflon alapu (igy hallottam) na meg egy jo nagy peren esett at es soknak kifizette a kart. A napokban mertunk kompressziot a hengerekben es mind a negy hengerben egyforma 10.5 Bar +/- 0.04 bar. Az eredeti nyomas 11 bar. Ez az autoszerelo szerint eleg ok eredmeny, foleg, hogy nagyon szoktam nyomogatni. Olvastam a Xadorol egy ket csodat es azt akarom kiprobalni es utana ujbol lemerni a nyomast. A Xado azert tetszett jobban a tobbinel, mert nem kell allandoan szedni, mint a szivgyogyszert, hanem egyszer 60.000-100.000km-ent.
Metabondal "javitottam" mar meg Stihl lancfureszt, amibe elfelejtettek olajat rakni es a dugyattyu es a huvely osszeragadt. Amiutan kihult elindult, de nem volt ereje es ha felmelegedett akkor leallt. Metabond Goldot raktunk a benzinbe, majd beinditottam es hagytam, hogy jarjon alapjaraton, majd 15-20 perc mulva kezdtem gazolgatni es mar nem fulladozott es visszanyerte az erejet.....DE 3-4ik tank benzin utan megint jelentkezett a problema. Na majd ezzel a lancfuresszel letesztelem a Xadot is es majd meglatom, hogy mi tortenik 3-4 tank benzin utan.
Most talaltam ra erre a forumra es ahogy latom mar jol korberagtatok azt a jol leragott csontot, de e korul mindi is lesznek vitak. pewaroma ! Majdnem ugyan igy jartam en is, de nem adalekkal, hanem egy teljesen mas tipusu olajjal, mint amilyennel addig jartam. ahogy kicsereltem az olajat, kapasbol a hideginditas jobb lett es a fordulatszamom nem jott lennebb 1500nal, viszont nagyon jol gyorsult, de 90km/h-nal, mintha fejbe utottek volna es allandoan fulladt meg, de szerencse, hogy ertek az autoszereleshez es nem kellett sok, hogy rajojek arra, hogy megnott a tomites a jobb olaj miatt , igy a vakum is es ezert tobb benzint szivott be. A CO csavaron (benzin adagolo vagy mi) visszallitottam es ment mint allat. Szerintem nalad is valami ehez hasonlo lehetett, mert irtad, hogy amikor visszacserelted az olajat akkor minden visszaallt a regi kerekvagasba.
Örömmel tapasztalom, hogy 1200 km-es Xado-használat után megállt az olajfogyasztásom. (Nem tudom mitől volt, hogy az első 1100 km-en elfogyott 0,5 liter olajam, de jól megijedtem.) Eddig 3000 km-et mentem a Xado olajjal és adalékkal. Az utolsó 1800 km-en már semmi olajfogyasztás nem tapasztalható. Az olajszintmérő pálcán stabilan áll a max. és min. jel között pont középen. Ami pedig a legnagyobb örömöm: - Megszűntek a hidegindítási nehézségek. - Nem füstöl az autó gyorsításnál. Ezek az én eddigi személyes tapasztalataim.