Én meg a 120-on. Most már többet mentem vele, mint az előző gazdi. :-)
Ennek örömére tegnap majdnem sikerült is lezúzni.
Megyek Egerben a négysávoson, és a külső sávból féktávon belül, index nélkül beugrott elém egy Yaris. Kormány félreránt, majd ismerős csattanás. Már fel is készültem a legrosszabbra, átmegyek a következő lámpán és leállok a parkolóba. Jön utánam a Yaris.
Kiszállok, nézem körben a vasat, sehol semmi. Közelebbről látom, hogy a jobb tükör alján van egy kb 5 centis szürke sáv, ami polírral szerintem kijön. Megáll a Yaris, neki le van ütve a bal tükör.
Kérdezem a nénit, hogy ezt mégis hogy gondolta?
Mire ő, hogy ne haragudjak, egyrészt nagyon siet, meg hogy tiszta ideg, másrészt meg valaki előtte átengedett egy gyalogost és későn vette észre, hogy az illető már majdnem áll. Mondom neki, hogy oltári mákunk van, kb 50 centivel később rántom el a kormányt, akkor úgy kapom telibe a bal hátulját, mint az állat.
Még szerencse, hogy a szembejövő két sávban álltak a pirosnál és nem jött senki.
Fura, hogy a tükör ekkorát szólt, volt már pár esetem az évek során, ez volt a legkisebb, de arányaiban a zajosabbak közé sorolnám.
---
Egyébként jó a vas. Júliusban voltunk Horvátországban, az odaút 823 km volt, ami a Zágráb utáni autópályás szívás miatt 12,5 órába telt, kereken 6,0-ás átlaggal.
Visszafelé ugyanez megvolt 9,5 óra alatt. Volt egy 500 km szakasz, amit 95-ös átlagsebességnél 5,8-al hozott. A teljes táv 6,1-et hozott végül.
A második problémával kapcsolatban: mikor állandóan működik a tolatóradar, a féklámpa is állandóan ég (függetlenül a váltó állásától)? Ha igen, elképzelhető, hogy a tolatólámpa kapcsoló ment/megy tönkre.
Sziasztok! Van egy 1.4 16v 2010-es bravom. Volna vele 1-2 problémám, gondoltam írok ide hátha tudtok segíteni.
Az első az lenne, hogy hosszabb állás után mikor elindítom az 1200-1500 környékén van az alapjárat ez kb 5 perc után vissza esik 800-ra, néha enyhe remegés is érzékelhető, meleg időben tovább tart ez a dolog, és olyankor nehezebben is indul.
A másik pedig az lenne, hogy a napokban kiríta hogy a hill holder nem elérhető ilyenkor a tolatóradar is állandóan működik függetlenül attól, hogy hátramenetben van-e a váltó vagy nincs, és ilyenkor a check engine is megjelenik.
Korábban írogattam ide gyakran, többen biztos emlékeztek, de ennek egy jó ideje.
Nos, most lépett eladó sorba az autó. 2009-es, én vettem újonnan, végig nálam volt, 5éve második autónak használja az asszony, azóta nagyon kevés km megy bele, 113 ezer van benne. 1,4 t-jet 120 le sport csomagos, bordó. Most kapott ő is egy cégest, így megválunk tőle.
Végig Fiat Szabóhoz hordtam, az összes számla is megvan, leinfózható. Hétfőn adom be a Fiat Budaörshöz bizományba, onnatól ott megnézhető. Eladással, hirdetgetéssel nem akarok foglalkozni, de úgy voltam vele ide írok, hátha valakit érdekel.
A manométer meg fogja mutatni, hogy miért is kapcsolt le a kompresszor. Ha sok a gáz, vagy dugult a kondi akkor magas nyomásra, ha pedig alacsony a szívó oldali nyomás akkor kevés a gáz, vagy kompresszor hiba... Ne felejts el vissza írni, hátha más tulajnak segítesz ezzel...
Ventilátor magas fordulaton pörög. Holnap viszem el klímáshoz aki a héten feltöltötte és megnézetem vele nyomásokat és összevetem a kocsiban lévő szenzoréval. Sülysápon lakom.
A gáz pedál apró érintésére a klímakompresszor leáll pár másodperce, az normál is?
Először is a gáz nyomása rengeteg alapjáraton, vagy hibás a szenzor. A 134-A maximum nyomása! 16 bár. az pedig 60 C-fok, nálad láttam 25 bart, az még 20 fokkal több. A ventilátor gondolom magas fordulaton jár? Ha a szenzor rossz, akkor előfordulhat, hogy kevés benne a gáz. Viszont a sok gáz is okozhat extrém magas nyomást. A nyomásokat szervizcsappal kell ellenőrizni...Merre laksz?
Van egy 1.9 MJet 16V 2007-es Bravom. Sajnos a klímám nem az igazi benne. Hosszabb úton sem tudja lehűteni az utasteret. Nincs bent nagy meleg, de nem olyan hideget fúj, mint 2-3 éve. Volt rajta klíma hűtő cserélve és az egyik csőnél eresztett, ez meg lett javítva, de még utána sem volt jó. Elvittem egy másik helyre, ott ellenőrizték a gáz mennyiségét és 150g volt 500g helyett. Feltöltés után jobb lett, de még mindig nem az igazni. Pollenszűrő csere is volt.
Mai napon észrevettem egy érdekes dolgot és nem tudom eldönteni, hogy ez normális vagy egy hiba. A tünet az, hogy a gáz pedál minimális érintésére leáll a klíma kompresszor majd egy pár másodperc múlva elindul. Ilyenkor érezhető, hogy kezd melegedni a befújt levegő. FES-sel csináltam egy gyors ellenőrzést, hogy mekkora a szenzor által mért nyomás a magas nyomású ágban. A grafikonon az is jól látszik, hogy a gázpedál megnyomására leesik a nyomás, ilyenkor minden esetben le is kapcsolt a kompresszor.
Nagy segítség lenne, ha valaki meg tudná mondani, hogy ez így normális működés-e.
Az Auris tényleg nagyon gáz volt, hely sem volt benne, erő meg pláne.
---
Annyira családtag volt, hogy a gyerekeim azóta is "visítanak", hogy apaaaa, ott egy Bravo :-D
Ma is láttam egyet Gyöngyösön, fekete volt, talán LED-.... volt a rendszám.
A társaságra sem lehet panasz. ;-)
Emlékszem, mikor az első alkalommal a Művész úrnál ott voltunk páran. Ha jól emlékszem Zee ment előttem még a Hungárián, bejött a belső sávba és onnan már sejtettem, hogy hová is megyünk.
---
Tényleg, volt vízfolyás is, még az elején. Viszont a távirányítóval nálam nem volt gond.
Aztán volt szélvédőcsere is.
Meg cserés volt az audio egység is, mert az mp3-t nem olvasta.
A terelőmotor betanítást lehet, hogy tényleg senki nem csinálta, fene sem emlékszik már rá. Tulajdonképpen az egyetlen bosszantó hibája volt a Bravonak.
Meg volt valami szelepnél is valami hiba (műanyag doboz volt, amiben volt valami membrán), olyan fura hangja volt a vasnak miatta...
És tök izgalmas volt a féklámpa csere és az első tompított is.
Ez utóbbi a Skodánál is érdekes ám, igazi nőgyógyász meló.
Nekem se szerszámom, se hozzáértésem nincs. Az hogy az elméletét tudom, az ugye még édeskevés. Amikor időszerű bármiféle beavatkozás (most pl olajcsere), előtte 2-3 nappal beugrok, időpontra odamegyek, megcsinálják, legfeljebb dumálunk egy jót közben és kész. Korábban még vittem az anyagot, de a Bárdi a múltkor megszívatott (azóta bojkottálom), így most már azt is ráhagyom.
Miért ne hasonlítsuk? Abba nem tudsz gyertyát cserélni? Megkérdeztem a fiam. 4 éve javít Fiat eredetű gépeket. Hány trafo csatit törtél el? Majdnem csúnyát mondott rám. Napi egy két szervize volt. Csak megsúgom. Japán csatija van...A fűtésben, ha a Japánnak elektromos kiegészítő fűtése van, igazat adok. Az én Alfámban van villany fűtés, persze, hogy jobb. Ez olyan, mint a főnököm CLS merciében nincs USB csati, mert akkor még nem volt divat. A Bravoban van... Nekem a tegnapi munka. 367000 km van a motorban. A csati trafo csati ugyanaz. nagyon sokszor cseréltek gyertyát... Végülis, ha úgy döntesz keress meg, kitalálunk egy versenyképes árat, ami után soha sem lesz baj a váltóval...
Itt a fűtésről elhangzott néhány szösszenet. Nem lehetséges, hogy a Japán ás az újabb autókban széria az elektromos fűtés kiegészítés? Nekem az Alfában széria a közel 1000 wattos hősugárzó a műszerfal alatt. Remélem nem kell magyaráznom a különbséget... Lehet, hogy a magasabb euro besorolású motorok kevesebb hőt termelnek, mert gazdaságosabbak, ezért nem termelnek annyi hőt, lassabban melegszenek. Ezért vált szükségessé a kiegészítő fűtés. Tény, hogy az 1,2-es Bravában, majd a a Stilóban, és a Bravo-T-jet sem rendelkezett ilyen berendezéssel. Ezek a Fiatok mind egyforma motorral voltak szerelve egy turbo hozzáadásával. Mivel nekem ez volt a sorrend, nem volt hiány a fűtésben, lényegében egyforma volt...
Nem hiszed el, pont ma meséltem a történeted a kollégámnak. Emlékszem mennyire voltál vele megelégedve. Nem ment az emelkedőkön az euro 4 megfogta. :) Azért örülök, hogy szép emlékekkel vagy az ex kocsid iránt, nem beszélve a kocsi mellé (kapott) :) létrejött társaságról. Persze ez a Stilo Idejében is így volt, ugye Varshi. Vdani mikor kiszakította anyukája kocsijából a motortartó bakot:))) Persze jogsi nélkül. Gyakran kaptuk a szemrehányást, hogy a kocsi hibáiról is beszéljünk. De a néhány vízfolyás és távirányító problémán kívül akkor még semmi nem volt. Persze azután jött a terelő motor probléma. Nálad azért nem ment könnyen, mert tanulók szedték szét, rakták össze. Persze elmaradt a szoftveres tanítás, ezért ismét megadta magát. Egy srác csinálja jelenleg a terelő motor cserét, neki 3 óra alatt összejön!
Pontosan így van. A következő ajánlatom az lett volna, hogy segítsen egy idősebb, 14 éves CLS 350 Mercedes szervizelésében. Szerintem a géptető kinyitása után elbizonytalanodna, hogy mit, merre keressen.:) Pedig a Merci garázsban nem okoz problémát. Kollegám most meséli. Az új Fordnak az izzócsere után géppel engedélyezni kell, hogy világítson az izzó... Hát nem tudom...
Én sem tudok vele egyetérteni. Lassan 3 éve, hogy eladtam a vasat, de szerintem ma is simán megvenném, pedig volt vele bajom rendesen. A terelőmotorok miatt ha jól emlékszem 4x is szét kellett bontani (3x biztosan). Aztán ha jól emlékszem, volt féltengely csere, féktárcsák (150e km-nél), turbó középrész (186e km-nél). Gyári kettőstömegűvel és kuplunggal adtam el 225 e km volt benne. Az új tulaj 275e-nél cserélte őket.
A fűtés tény, hogy gyenge volt és az gyertyák is csak 30e-t bírtak (elvileg), de ettől függetlenül jó kis vas volt.
Az érdi Fiat Szabó-féle akció emléke még él, szerintem sumák volt a társaság.
Csereautóként Auris volt nálam, gyalázatos volt, emlékszem, mikor visszaadtam a bárautós cégnek, a fickó vigyorogva kérdezte, hogy melyik a jobb, ugye a japán? Mondtam neki, hogy nincs az az isten. :-)
2008-as Bravo most 1,5M? WTF? Én 9 évesen kevesebbért adtam el...
---
Az Octavia teljesen más világ, a fűtése tényleg ég és föld és az is igaz, hogy sokkal hamarabb kezd fűteni és erősebben. Viszont a klíma kis fogaskereke állandóan elmászik a kesztyűtartó alatt és a jobb oldalon most is meleget tol. :-)
Tágasabb, mint a Bravo és az az igazság, hogy az a +20LE is észrevehető - ez vagy azért van, mert kb 60 kiloval könnyebb vagy a DSG váltó teszi, de ennyi idő után (most van benne 115e km) is észrevehetően dinamikusabb. Ami jár neki, azt megkapja, eddig volt elő tárcsa és betét, illetve hátsó betét csere, egyszer gyertya (60e-ként kell) és a vezérlés. A gyertyacsere ugyanolyan szívás (?) mint a Bravo esetében, de nagyon jó a szaki, akihez szoktam vinni, beszerzi az összes anyagot és egyáltalán nem drága (amire így hirtelen emlékszem, a 4db gyertya cseréje munkadíjjal 20e, a hátsó betétek 12e volt).
Együtt tudok élni vele, meg is szoktam hajtani, a fogyasztása hibátlan.
Ami egyedül hiányzik, az a 17-es kerék, a következő vason legalább olyan lesz.
Bocsi a közbe dumálásért, de nekem rálátásom van az öregecske (2008-as garantált 150.000 km) Brvora és új japcsi autóra is. Igaz tényleg hamarabb melegszik a japo, de az egy teljesen más tudású motor. Még autómata reluxa is van a hűtő előtt ami addig zárva van amíg fel nem melegszik a motor. Én nem várom el a 2008-as technikától azt amit egy 2021-es tud. Nekem a japo benzines, de az üzemeltetés 95 %-ban diesel üzemmódban műxik. Na de hát nem is annyiba kerül mint a Bravo. És az új autó beltere prémiumabb mint a Bravo, ennek ellenére megtartjuk, mindig mindent megcsináltatunk rajta amit igényel. Én szeretem a Bravo-t, igaz törödni kell vele. Nekem is volt váltó felújítás., bele kell törődni hogy az öreg autó több gondoskodást igényel. Az új autó kevesebb gondoskodás, de nagyobb kiadás!