"Egyébként meg arról senki nem beszél hogy hány olyan magánszemély viszi be kereskedőnek úgy a kocsiját hogy nem is ér annyit amrnnyit kapni szeretne meg csak szabadulna tőle de büdös a bontó"
Vissza a szocializmust! 10 éves autót kötelezően a bontóba! Amúgy meg nem az eladó a hibás, a nepper keres hazugsággal sokat a gyatra állapotú gépen. De ugye az átvizsgálási költséget a legtöbben sokallják és meg akarják spórolni.
Fura, eddig soha nem vettem rossz használtautót - igaz járműgépész tervezőmérnök vagyok és átnézem rendesen... újra nem telik, azért sem, mert a sok spórolós a szaktudást nem akarja megfizetni. Minden drága... aztán jön a sírás.
Egyébként meg arról senki nem beszél hogy hány olyan magánszemély viszi be kereskedőnek úgy a kocsiját hogy nem is ér annyit amrnnyit kapni szeretne meg csak szabadulna tőle de büdös a bontó de kárt csinál vele másoknak csak azért mert az ő lova ennyit meg annyit ér aztán bontószökevény az egész de lessz ebből pénz
kár meg másoknak csak sokan a saját érdeküket tartják fontosabbnak a valóság helyett és önmagukat és másokat csapnak be vernek át és nem érdekli őket mit tesznek mer hát a pénz mindegyik oldalon nagy úr nehogy má én szívjam be pedig nem egyszer ha ostoba voltam én is beszívtam és nem mentem perre senkivel mert a hibáimat beláttam és nem ajvékoltam nem átnézetés felületesség kocsi papírjai magas autóéletkora
stb miatt és ma már tudom hogy az élet jó iskola csak a tandíj magas
6 hónap szavatosságot kell vállalnod használt autóra, akár magánszemély vagy, akár cég. Ha magánszemély vagy, akkor a Ptk. alapján kikötheted hogy nem vállalsz, de ezt az adásvételi szerződésben egyértelműen jelezned kell. ha a vevő aláírja, rendben van.
Szavatosság: a bizonyítási teher rajtad van, neked kell bizonyítanod, hogy a hiba, vagy kiváltó oka már a vételt követően fennállt.
Jótállás: a bizonyítási teher az eladón van, hogy ő jó terméket adott el. A jótállás új gépjárműre vonatkozik. Mindig adni kell jogszabály szerint, kibújni alóla nem lehet.
Garancia: magyar összefoglaló neve a jótállásnak és a szavatosságnak.
Csak 1-2 adalék annak, aki Náluk szándékozik autót vásárolni...
- az elállás (amely ugye a jogviszonyt az eredeti állapot szerint állítaná helyre, vagyis autó vissza, pénz vissza) ahogy olvasom az ÁSZF-et úgy működik, hogy autó vissza, helyette másik autó, vagyis nincs pénz vissza... Erről a hirdetésekben is elég megtévesztő tájékoztatás van. Más kérdés, hogy hibás teljesítés esetén ha sem kijavításra, cserére, árleszállításra nincs mód, (márpedig ahogy olvasom, van erre példa...) akkor lehet élni az elállás jogával...
- a garanciális (magyar szóhasználattal: jótállási) igények érvényesítéséről az ÁSZF-ben nem sok utalás van, holott fogyasztói szerződés esetén jár jótállás...
A cég annyiban viszont korrekt, hogy saját oldalán elég sok kép van egy autóról, amely esetében egy típusra szakosodott sok mindent egyből vág. Ahogy nézem, szervizkönyvet, magyarországi forgalomba helyezést a romoknál nem is írnak. Ahogy kísérőszöveg sincs a vélhetően általuk "E" betűs kategóriával jelölt autókról. Az AAA autó saját oldalán azért a képek már sok mindent elárulnak.
Láttam egy-egy hirdetésnél, hogy "magyarországi" autóról írnak, holott látni, hogy frissen külföldről behozott autóról van szó.
ÖSSZEFOGLALVA: lehetnek itt jó autók, de mielőtt megveszi az illető: ÁTVIZSGÁLNI!
AZ új autók vs használthoz csak annyit hogy a használt autó is veszít az értékéből lehet hogy egy tíz éves kocsit öt év használat után nagy bukóval tudsz csak eladni egy tizenötévest 22 évesen meg lehet hogy senkinek sem kell
egy ilyen fogyasztási eszköznél ezt sokan figyelmen kívül hagyják
Gari és szavatosság nem ua. jótállásról ne is beszéljünk.
A vásárlás során ha nem figyelünk megvan a baj.
A topikban sok sok ügyben kiderül, hogy A-E minősítéseket nem nagyon ( cikkekben is ) figyelik a vevők, ott lehet az eb elhantolva. Az utóbbi alfa vevője e tekintetben jól járt el, áthúzta, nem írta alá szerintem.
Azért ne essünk már át a ló túl felére. Azért fél-egy év használat után ne verjük már asztalt egy kikopott lengőkar szilent vagy kormányösszekötő rúdfej miatt, mert pecsétes papírunk van róla, hogy akkor az autó elfogadható állapotban volt.
Az első zavaros és nem értem, de az átvizsgálásokról aláírt, pecsétes állapotlapot kaptam mérési eredményekkel, állapotjelentéssel. Ez bizony garancia.
Mostani hahus árat nézve 650 e a másik 750 e ft legolcsóbb magyar papiros ugyanolyan felszereltséget, szerelővel nézeték meg őket nem volt hogy vigyem szervizbe átnézetni.
Az átvizsgáló állomás vállal garit ha benéz valamit?
Kiváncsi lennék hány embernek tették fel átvizsgáláskor rázópadra a kocsiját pl.
Mint írtam, ha ezen múlik az adásvétel akkor megtartod az autód és nincs harag.
De sokkal fontosabb tudatosítani az emberekben, hogy kötelességük a használt autó átvizsgáltatása (ki milyen alapos vizsgálatot kér, azt a pénztárcájára bízom) és az eladóval szembeni alapvető bizalmatlanság. Aki élből elutasítja a szervizt az 100% rejteget valamit, főleg aki játssza a sértődöttet és leteszi a nagyesküt, hogy minden szuper, meg sorolja hogy mikor volt mi cserélve. Max ha számlával igazolt.
Hogy nem hiszel az átvizsgálás hatékonyságában, az nem fontos. Egy laikusnak a felszerelt műhely és a szekemberek jelentik azt a biztosítékot, hogy alapvető dolgokkal ne lehessen átverni, lásd legutóbbi Totalcaros Aaa cikk. Ha az a nő átnézette volna a kocsit, most nem lenne 1,5m mínuszban és vesztes perben.
Aki ezek után még mindig fennakad az átvizsgáláson, az úgyis kipofozott roncsok eladásából él. Amint az emberek kiokosítják magukat, a csaló cégek is eltűnnek.
Pedig pont azért buknak annyit az átvert vevők, mert nem vitték átvizsgáltatni a kocsit. Ha egy értéktelen roncsot adsz el, senki sem fogja kérni tőled ezt. Ha viszont százezrekről, milliókról van szó, a szerviz alapvető. Az alkudozás művészete pedig itt lényegtelen.
A használtautó-vásárlás ma Mo.-n egy olyan aknamező, ahol még a tapasztaltak is elég nagy valószínűséggel lépnek aknára, az olyan tapasztalatlan, műszaki dolgokban járatlan vásárlók mint pl. a mostani cikkben szereplő hölgy pedig bőven 50% fölött fognak ki valami hiéna által erősen túlárazva árult, sok esetben balesetveszélyes romot.
Sajna én ne számítanék rá, hogy a közeljövőben ez változik. Addig viszont csak hosszas utánjárással, ellenőrzéssel és gondolkodva szabad vásárolni és még ebben az esetben is lehetnek gondok.
Az ilyesfajta hiéna cégeket pedig el kell messzire kerülni. Ez a konkrét cég ugyan állítólag sok autót ad el, de ránézésből az átbaszott vásárlók aránya még így is jóval magasabb, mint a hazai, egyébként botrányosan magas, átlag.
Mo-n sajnos se törvény, se jog nem védi meg a tájékozatlan vásárlót az ilyen gátlástalan cégektől. Ezért kell minden fórumon, mint itt is a tapasztalatokat megosztani!
Mondjuk a szívások egy (kis) részét el lehetne kerülni, ha Mo-on lenne olyan törvény, jogszabály,ami szerint totálkáros, ropira tört autót ne lehessen többé forgalomba (vissza)állítani.
Korábbi TC-s cikkben írták évente több ezer (!) autót adnak el, tehát ilyen cikkecskék miatt semmi sem fog történni, mindig vannak olyanok akik nem hallottak róluk rosszat, igaz jót sem.
és hogy a szeretet jegyében az címben szereplő "szippantós" cégről is essen szó, annyira mélységesen felháboríatott amit ott tapasztaltam, amikor kimentem autót nézni, hogy szórakozásból azóta is kijárok és beszélem le a láthatóan hozzá nem értő vevőket a nyilvánvalóan szemétre való túlárazott autókról, megmutatva aprólékosan az összes látható hibát. ha pár naív embert sikerült lebeszélnem, hogy sz@rt vegyenek és megmutatni pár alap dolgot, már jót tettem :):):) újévi ígéretem, hogy jövőre is folytatom...:):):)
ez nem a jogról szól, hanem a jelenlegi használtautó piaci állapotról. nem érvelés volt, ténymegállapítás... jogszerű ilyet tenni? természetesen nem...
nem védem őket, de ebben a témában nagy szemellenzőség van a társadalomban... itt az emberek még mindig km óra állást vesznek, nem állapotot. egy átlagos középkategóriás autónak max 200e km-t mutathat az órája, egy prémium kategóriásnak max 250e-t mert utána már szinte eladhatatlan. hiába mutatsz egy nagy átlag vevőnek egy kifogástalan autót 300e km-el, ha mellette van egy sz@r 120e km-el, azt fogja megvenni. ez a fajta torz vevői gondolkodás nem kevésbé káros a piacra. a te fordulatoddal élve, ha nem lennének droghasználók, drogdealerek se lennének. a poén az, hogy a vásárlók belül tudják, hogy nem reális, mégis inkább az önbecsapást választják, utána meg nagy sírás-rívás van. a vevők nem kevésbé felelősek a kialakult helyzetért a használtautó piacon. ráadásul a nagy többség nem is ért hozzá, de nem járja körbe a piacot (akár országosan is) vagy viszi el bevizsgálni az autót, mert sajnálja rá a pénzt. pedig az elején az a 10-30e ft (üzemanyag, bevizsgálás), amit ebbe beleöl sok 100e ft megtakarítást eredményezhet. ha a vevői piac tudatos lenne, a csaló dealerek éhen halnának. és a dealerek között is van normális, én már többel is találkoztam... :):):) persze mindenki színez kicsit, de nehéz kereset, ha normálisan próbálod meg csinálni, mert a jó autók nem olcsók, itt pedig ha ráragasztom az 5 ft-ost a csigára, a legtöbb ember kikiséri bécsig, ha a végén megkapja... persze akik tudják hogy nincs ingyen leves, azokat sokkal kevesebb csalódás éri.