Na akkor egy kis élménybeszámoló.
Kezdjük a vezetőtérrel:
Sofőr kényelmesen eléri végre a bal felső panelt, lényegesen nagyobb tér van bent. tágasabb, jó a tárolórekesz az ajtón de asofőr megjegyezte hogy ez mintha el lett volna kapkodva. Kicsit mocskos is az a rész, de simán nem lehet letörölni. A műszerfalon lévő kapcsolók megújultak, szerintem kicsit agyon van bonyolítva az ajtó gombsor. utas általi jelzésre a kapcsoló felső felében jelez egy kis piros led. Ha kinyílt az ajtó akkor az alsó felében villan fel egy kis megint piros led. Felfele nyomva nyit, lefele nyomva zár. Ha ez zavaró lenne a sofőrnek még mindíg ott a kijelző középen azon szépen kijelez mindent a busz. Ami engem is és a sofőrt is meglepett az a műszerfal remegése. Videóval hiába próbáltam felvenni nem tudta átadni mert én nem tudtam fixálni a kezem a remegés ellen. Nagyon szépen oldották még az íves műanyag elemeket is:
Ami kicsit zavar az a különböző szín a két elemnek. Lehetett volna egységes és ha már színek ez a kék a padlónak szerintem nagy jól néz ki. Kellemesebb a korábbi szürkés szín után.
Klíma:
25 fokra volt beállítva és azt szépen tartotta is az ajtónyitogatások ellenére. Relative egyenletes nyomta a hideget, de a leghűvösebb mégiscsak elől volt ugye. Leghátul a motor mellett volt így olyan meleg hogy az ember még nem izzadt. Tudna a klíma többet is, de a sofőr most úgy gondolta elég. Hozzáteszem így is jó idő volt. Annyi probléma volt ahogy azt várni lehetett, hogy a busz teljesítményén érezni a klímát ahogy az visszafogja.
Beltér:
Nagyon szépen oldották meg a tetőn lévő elemeket. Sokkal jobban néz ki a korábbi takaró elemhez képest. Igényesebb hatást kelt. Illesztési hibákat, vágási hibákat sikás maszatolást nem nagyon találtam. Egy-két érdekesség van ami ront a képen.
de a legdurvább hibának mégis ezt vélem. Pedig azt mondanám tényleg szép is korrekt busz így a belső alapján, de ez kicsit ront az összképen. Kicsit befejezetlennek hat így.
Viszont a belső kijelző elrejtésének módja tetszik és a burkoló elem is szépen illeszkedik az ívekhez
eggyel több másfeles ülés került beépítésre. Pontosabban fél üléssel több hely van a buszon. Üzemanyag tank feletti ülés lett kicserélve és az itt az itt lévő két ülés kapaszkodókat is kapott. Körbeölelik őket így a folyosóra eséstől védve az utas egy szűkebb ívben:
A ledes világítás az ajtó felett szépen néz ki és nagyon erős fénnyel bír. A zöld jelzés szépen elalszik amint kinyílt az ajtó nem pedig hirtelen tűnik el. Tény nem ettől lesz jó egy busz, de a megoldás tetszik :)
Sofőr a kedvemért rákapcsolta a fényt is :) . Tetszik. Jól látható erős fényű.
Motortér környéke is átalakult egy kicsit:
és végre a hátul állóknak nem a sátorba kell kapaszkodni:
és akkor a végére pár extra:
együtt a 3 Ikarus
Végül pedig az újonc: