Szia!
Motortérben: mindkét tornyot (az első váznyúlványok erőssen korrodálni szoktak), zárhidat (ha ép, nem volt törve). LHM folyadék színét, főfék szelepet és a központi gömböt (taknyosak -e).
Csomagtérben: (ha a tulaj engedi) a hátsó fal és a csomagtér aljának találkozásánál meginduló korrózió ( kárpit takarhatja )
Alulról érdemes megnézni a hátsó lengőkarok főtartóinak állapotát, illetve a csomagtér alatt futó (50x50-es) zártszelvény (merevítés) állapotát. Ha horgos az autó ezeket feltétlen nézd meg.
Küszöbök: az a legjobb, ha nincsenek porrá rohadva és nem voltak cserések sem. Ha cserélték, ügyelj arra, hogy ne legyen kókány munka ( gumikéder alá érdemes benézni).
Motorból elnyűhetetlen az 1.9 szívó diesel. Turbósat nem vennék, mert felújítása egy kisebb vagyon. Benzinesről nem tudok nyilatkozni.
Általánosságban elmondható, hogy az utastérnek kora ellenére jó állapotban kell lennie, mert ezek a kárpitok sokat bírnak.
Jellemző a szélvédő előtti belső műanyag rész törése és a kesztűtartó műanyagainak elfáradása, valamint az oldalablakoknál a letörlő gumik ( vagy hogy is nevezik ezeket?) kikeményedése és hosszirányú zsugorodása - ez miatt a csapadék belekerül az ajtóba és a sarkainál korrodál az ajtó).
Próbakör mindenek előtt! Próbáld ki mind a 4 állásban a hidraulikát... relatíve gyorsan kellene emelnie... azt hogy az első, vagy a hátsó traktust emeli -e először, vagy egyszerre, azt nem tudom... nekem az elsőt szokta, de volt már, hogy egyszerre emelte... ugyanakkor hallottam, hogy volt olyan akinek a hátulját emelte.
Normál állásban a kasztnit be lehet "rugóztatni", azaz belengetni... ha valamelyik gólyaláb betonkemény, akkor ott átszakadt a gömb és cserés.
Alapjáratnál ha sűrűn kattog a központi: lehet gömbcsere, vagy gyenge hidraulika nyomás - nem feltétlen szivattyú... lehet dugulás is..
...próbaúton ha nem kopog, ropog, pattog, üt, ráz a futómű , ha nem húz a kormány, akkor jó. Nézd meg a hátsó lengőkarokat, nem terpesztenek-e, illetve nem koptak -e félre a gumik... ha terpesztenek, akkor lengőkarcsapágy cserések ( legjobban akkor látszik, ha le van engedve a kocsi).
Ha fékeszésnél sziszegést hallasz a főfékszelep felől, akkor az valószínűleg lassan cserés lesz.
Kérdezd meg, hogy mennyi ideig marad talpon -mennyi időre rá teszi le a seggét - a BX miután leállították? Igazság szerint jó lenne, ha 1-2 napig fent lenne, de ez csak álom... az enyém is csak max 3 óráig bírja ( nemsokára főfékszelep csere lesz)
... hirtelen ennyi...
Persze nézz bele a forgalmiba, hogy motorkódos, vagy számos-e, ha számos, akkor valószínűleg nem fog majd látszódni a motorszám és akkor egy külön kört tehetsz majd a kpm-esekhez kódért.
Alvázszám ne legyen sérült, stb.
Üdv.:
Laci