Nekem ugyan ilyen zakatolos darálos hangja van a váltónak, nem a motor mert 'kuplungra' elhalgat és akkor csak a motor hangja hallatszik. Én ahogy a garázsba tolatok a bal oldalamon egy támfal van és igy a hangot szépen fel is erősiti.
Főnökömnek egy Berlingo -ja van(30e km) és ugyan ilyen "váltó" hangja van. Arra azt mondták márkaszervizbe, hogy ez ilyen.
Én ugy tudom itt a Nissanban a motor japán de francia a váltó. Igy nem csodálkoztam ezen egy kicsit sem eddig. :)
6 éves 150E km futott Nissan Note 1.4 benzines autót vásároltam.
Megfigyeltem, hogy alapjáraton a motor-váltó felől kopogó-daráló hang jön belőle (hol gyengébben, hol erősebben hallatja magát), amit nem igazán tudok elfogadni egy ilyen korú és futású autótól. Csak alapjáraton csinálja. Ez a fura hang a kuplung benyomásakor megszűnik, ill. a klíma bekapcsolásakor erősebben hallatszik felengedett kuplungnál. Márkaszerviztől vásároltam, két helyen is bevizsgáltattam, s azt mondták, ezek a motorok ilyenek, "van egy kis nyelestengely-hangjuk alapjáraton", ez nem probléma.
Érdekelne, van -e másnak is ilyen tapasztalata, vagy egyszerűen csak átvernek?
Állítólag az egyik fajta motornál ez normális, s minden autó adja...
- a fűtőventilátor több hónapnyi nyekergés után végleg megállt - javítás cserével 40 ezer Ft;
- kipufogó lyukadás, mindkét hátsó rugó eltört, első lengéscsillapítók védőburkolata szakadt - javítás így együtt 93 ezer Ft után gyártott darabokkal. A kipufogó nekem is feltűnt, a másik kettőt a szakszerviz állapította meg a 120 ezer km-es szerviz során;
- bal első ablakemelő megállt, szerencsére felső helyzetben - javítás 12 ezer Ft: csak beszennyeződött, mindössze tisztítani kellett a gombot
A klíma javítása pedig 70 ezer Ft. Ebből 25 ezer a bontott hűtő + munkadíj, töltés 50 ezer. A szerelő Pécs mellett van. Így is érdekel?
Tanuljunk egymás tapasztalataiból. Nekem egy 2007-es évjáratú Note van. 3 éve vettem, akkor volt 7 és fél éves. Az első 2 és fél évben nem volt vele különösebb gondom, aztán jöttek a problémák egymás után. Végül is könnyen és nem is túl drágán javítható esetek voltak. Aztán jött a nagy bumm. Idén tavasszal egyik napról a másikra leállt a klíma. Keresték a hibát, nyomáspróbán megállapították, hogy valahol nagyon elmegy a nyomás, de nem találják a helyét. Ugyanez a vizsgálat egy profi klímásnál, megállapítás ugyanaz, majd egy újabb nyomáspróbán a pollenszűrő házába is benyúlva megkerült a hiba helye. A beltéri hőcserélő lyukadt ki a műszerfal alatt. A szakszervizeket senki nem ajánlotta, mondván szét kell szedni az egész műszerfalat, biztosan drága lesz. Végül találtam egy megbízhatónak tűnő karosszéria lakatost, aki vállalta a munkát. Némi utánajárás után kiderült, hogy a kérdéses alkatrész után gyártottan nem létezik, a gyári meg 400 ezer Ft. Maradt a javítás terve és kb. egy hetes nélkülözés. Aztán a szétszerelés-kiszedés után, az is látszott, hogy az alkatrész csak jelentős hatásfok csökkenés mellett javítható. Végül is, szerencsére és gyorsan sikerült gyorsan találni újszerű bontott darabot. Egy hét után elkészült a javítás, a szerelő pedig kitűnő munkát végzett. A műszerfalat egyébként atomjaira kellett bontani ehhez, meg utána újból összerakni.
Ha esetleg valaki hasonlóan járna, szívesen megadom a szerelő elérhetőségét.
Igy akartam kuldeni: Nem tudom, hogy beszeltel-e autovillamossagi SZAKemberrel, de szerintem egy atlag szerviz nem kezd el diodakat forrasztani a muszerfal paneljaba. Erdemes egy hozzaerto maszekot keresni, aki, ha tenyleg csak teljes cserevel lenne megoldhato a dolog, arra is kepes, hogy esetleg beepitsen a gyaritol fuggetlen masik hattervilagitast. Akik sportot uznek abbol, hogy cserelgetik a hattervilagitas szinet, valahogy szinten megoldjak. Esetleg erdemes egy tuningmuhelyt megkerdezni, akik lehet, hogy csipobol megoldjak a bajodat.
Nem tudom, hogy beszeltel-e autovillamossagi SZAKemberrel, de szerintem egy atlag szerviz nem kezd el diodakat forrasztani a muszerfal paneljaba. Erdemes egy hozzaerto maszekot keresni, aki, ha tenyleg csak teljes cserevel lenne megoldhato a dolog, arra is kepes, hogy esetleg beepitsen a gyaritol fuggetlen masik hattervilagitast. Akik sportot uznek abbol, hogy cserelgetik a hattervilagitas szinet, valahogy szinten megoldjak. Esetleg erdemes egy tuningmuhelyt megkerdezni, akik lehet, hogy csipobol megoldjak a bajodat.
2011-es Nissan Note-omon nem ég a műszerfal háttérvilágítása. A szervizek szerint cserélni kell az egész műszerfalat, majd újra kell programozni az egészet. Ár kb. 350 ezer forint. Egy nem égő led izzóért kicsit soknak érzem. Más megoldás?
Örök vita tárgya:-) En az ajanlott 2.5-ot. Ha nagyon meg van a kocsi pakolva indokolt lehet a 3 is. Tul alacsony ne legyen, pl. 2 alatt mert nyirja a gumit es a kopas a gumi szeleinel erosebb lesz, a tul magas nyomas pl. 3 felett meg kozepen koptatja a gumit, mert nem fekszik fel az utra. Raadasul balesetveszelyes mindket extrem eset a tapadas romlasa miatt. 2 es 3 kozott szerintem kb. mindegy, szoktak mericskelni fogyasztast is, de eszreveheto kulombseget ha jol remlik nem mutattak ki. Biztos lesz aki ezzel nem ert egyet majd, de ha ertelmes hatarokon belul vagy, (2-3 bar) akkor nincs gaz.
Szia! Ugyanez az én problémám is. A második berángásnál félreálltam és onnan már csak vontatva tudtuk hazaszállítani a Note-ot. Szintén 1.5 dci..Kiolvastattam a hibát, ami a tankban lévő előszívót jelezte ki.Kiszedtük, nincs benne elő-szivattyú! (ennyit a szervizes hibakód olvasásról) EGR kizárva! Most jelen pillanatban a nagynyomású szelepre vagy a porlasztó csúcsra gyanakszik a szerelő. Még annyi, hogy levegős az üzemanyagcső és a szintmérőben ezüst színű fémpor lerakódás van.. Azt javaslom, hogy minél előbb keress egy olyan szerelőt aki ért a dci-hez, mert ha beüt a krach, akkor tudsz hova menni. Nem lesz könnyű,mert minden szerelő retteg ettől a fajta dízeltől. Most ott tartok, hogy én is egy megbízható és hozzáértő szerelőt keresek :(
Azt a dobozt néztem én is, de nem mertem szétszedni. Úgy tünt a komputer van benne. Ki gondolta volna, hogy abba tesznek sima világitásért felelős biztosítékot
Helló!! Megtaláltuk!!! Az akku mellett abban a szép szürke dobozban van. A test kábel és az akku egy kicsit útban van, én le és kivettem. A biztosíték kiszedő csipeszt odaraktam a rossz biztosítékhoz. Jó szerelést.
Sziasztok!Következő dologban kérném véleményeteket.1,5dci 90le motor 2014 es menet közben hirtelen kihagy egy mpre,majd minden megy tovább mintha mi sem történt volna.Eddig kb 3szor csinálta 10000 km alatt.Szerintetek,mi lehet a gond?Egr,vagy gázpedál jeladó?Köszi!
Végül nem vittem el autóvillamossságishoz időhiány miatt. Tehát a biztosíték máig nincs meg.
Annyit csináltam, hogy a hátsó helyzetjelzőtől átvezettem a rossz oldalira a pozitívot egy vezetékkel, hogy legalább lámpám legyen. Lett is. És mivel az a kör megkapta onnan az áramot minden működött ami eddig nem.
Így használom azóta. Nem a legszakszerűbb megoldás, de jó.
Ha esetleg te megtalálod azt a biztosítékot, kérlek ird le ide. Nekem nem sikerült, pedig mindenhol néztem
Sziasztok! Nem világit a rendszámtáblám, jobb oldali első, hátsó helyzetjelzőm, középső konzol ,fényszóró magasság állító nem működik. Régebbi hozzászólásban már olvastam hogy biztosíték lehet a hiba. Ha valaki találkozott már ezzel a hibával kérem jelezze a megoldást. Előre is köszi.