Nekem is régi van, másfél éves, én az SOHC motor, meg az üléshajtogatás (meg az olcsóbb ár) miatt vettem inkább a régit, nyáron klimával vegyes használatban általában 5.9 körül van a fogyi, most 7.2-őt mutat. Én így meg vagyok vele elégedve.
2006 ban ületem át egy Bp en 10l fogyasztóFord fusionból egy dizel Nissan note-ba akkor egy picivel nyert a Honda city előtt(a hitelt olyan Thm-el adta summit amit arra borította a mérleg nyelvét) átlag 4l-4,5 /100km volt a különbség. Én az autót 80% -ban a Bp.-en használom Budán és belváros(dugók is) ovatosan autót és motort kímélve vezetek nem nyomom ki a szemét, így 3,5 év és 100k - Km után tetemes az üzemanyag megtakarítás, viszont ez a Honda motor nagyon modern és kis fogyasztású ha 7,-8l/100km közé tudnám hozni,valószínű érdekes lehet, bár meglepve olvasom, hogy a pakolhatósága és csomagtere visszafelé fejlődött, ami nekem 2 gyerkőccel nem mellékes. Mindenesetre már bejelentkeztem egy tesztvezetésre.
Én a régi Cityről nem tudok nyilatkozni, csak az újról; de nekem az 550km elég neccesnek tűnik. Ha 550km után 35 litert tankolsz, az ugye 6,3-as fogyasztást jelent. Ez meg nekem elég irreálisnak tűnik, persze nem lehetetlen, ha végig 90 és 100 között megy az ember, de ez ugye nem mérvadó... Persze ha neked nyáron 6 liter körül fogyaszt átlagban, akkor simán, ezek szerint a régi City sokkal jobban evett (úgy látszik a +17 lóerő a fogyasztást is megdobta...).
A miénkben a legutóbbi vegyes (város/autópálya) használat után 497km után fért bele 35 liter, ez ugye 7 literes átlagot jelent, ami szerintem nem rossz. Persze a sárga lámpa már 420km-nél kigyullad... ez az elején mindig tankolásra ösztökélt, azóta megtanultam, hogy nem kell vele foglalkozni.
Ami a felfelé kerekítő kutakat illeti, az a mérésügyi törvény szerint maximum +/-0,5% lehet, ami elhanyagolható; (ezt időnként ellenőrzik is). Az autó helyzete valóban befolyásolhatja a betölthető mennyiséget, de ez is csak elméleti dolog, nem hiszem, hogy van aki emiatt előveszi a kúton az emelőt...
Ami viszont a hatótávolságba még beleszólhat, az a tank formája. Részben talán ennek köszönhető, hogy a komputer nem tudja pontosan megbecsülni, mennyi van még benne, és emiatt nem lehet kerek 42 literrel számolni. Mert valószínűleg az utolsó 2-3 litert már nem tudja felhasználni, így olyan mintha nem is lenne.
Meg aztán az sem mindegy, hogy miután kattant a pisztoly, még mennyit nyomsz bele, ez csak türelem kérdése, én általában több mint 2 litert még utánatöltök.
Az a lényeg, hogy jól fogyaszt a City! :-) Tehát akinek ez dönti el a vásárlást, annak tudom ajánlani!
Ha igaz, hogy a hátsó ülések már nem hajthatók le egy síkba a csomagtartóval és fel sem, én már nem venném meg, mégha jól néz is ki. Akárhogy is, ez a City nem nagyautó, hanem egy kompromisszum. De az új kiadással a kis fogyasztás és a jó pakolhatóság is odalett.... Ugyanakkor valljuk be, még így sem lett a 100 paci ellenére sem egy sportautó...
Először is, nekem még az első szériás City-m van. 3 éves lesz ebben a hónapban és mondhatom a fogyasztási értéket szinte lehetetlen pontosan megmondani több okból is. Azért hellyel-közzel azt sikerült megállapítanom, hogy átlagos használatban 6,5-7 liter körül fogyaszt. Nyáron inkább 6-ot, most inkább 7-et. A bizonytalanság legalább két okra vezethető vissza, ha a vezetőt és az egyéb forgalmi, és időjárási körülményeket állandónak vesszük ugyanazon az útvonalon használva is. Soha sem tudhatod, hogy mennyit tankoltál, mert 1.: Minden tankolásnál máshogy mér a kút, és biztos lehetsz benne, hogy inkább többet mér, mint kevesebbet. 2: A City teli tankja két tankolás között akár 5literrel is eltérhet, attól függően, hogy milyen helyzetben áll az autó és hogyan tud a benzin betöltődni a tartalék helyre. Ezt onnan tudom, hogy sikerült már fogyott benzin alapján 5 l alatti fogyasztást számolnom, de közvetlen előtte meg 7,8 liter volt ugyan olyan körülmények között (autópályán 120-130 km/h sebesség mellett) 30liter körüli tankolásokkal, kattanásig töltve. Az autó komputere valószínűleg jól mér +/- 0,3 l/100 km, de mivel nem tudod, hogy mennyi benzined van összesen, nehéz kiszámolni az átlagfogyasztást. A deklarált 42 literes tank "teletöltve" azonban kb. 550 km-re biztosan elég szokott lenni, én így tankolok általában 35 liternyi adagokat.
Üdv! Ezt szerintem senki nem meri garantálni, mert ez nagyon láb és benzinfüggő! Ha kihasználod a 100LE-t (értsd: taposod rendesen), akkor felmászik kicsivel 8 fölé is, de normális, átlagos tempóval, vagy akár egy kicsit dinamikusabban is vezetve a 7-7,2 városban tartható.
Egy érdekesség fogyasztással kapcsolatban: Két hete voltam vele Ausztriában. Itthon teletankoltam OMV Carrera95-tel, és autópályán nagyjából a 130-as tempót tartva 7,8-7,2 között mutatott a komputer. Nem értettem, mert a sima 95-ös benzinnel sem szokott ennyit... Aztán hazafelé egy kinti BP kútnál tankoltam (szintén a jobbik "super95"-ből), és egész úton 6,7 körüli értéket mutatott (egyes szakaszokon a 100-as korlátozást betartva 5,6-ra is lement). Hogy kiszámolva mennyi jött volna ki, azt nem tudom, mert utána a fél tank itthon már városban (BP.) fogyott ki, így lett az átlag kerek 7 liter, valószínűleg ha végig autópályázom akkor valamivel jobb).
Összességében az itthoni átlagos benzinekkel (még a Metrtonál tankolva is) városban a 7 +/- fél liter tartható, dugótól/klímától/vezetési stílustól függően. Az alacsony fogyasztás tehát igaz, de nem szabad dízelekhez hasonlítani.
Komolyan gondolkodom egy új city vásárlásán, de szeretném tudni, hogy tényleg igazak e ezek a fogyasztási adatok, Bp, város 6,5és 7,5 között, mert ha igen akkor veszek egy ilyen vasat, eddig nissan note m volt dizel 6 lieteres fogyival de ez az uj city nagyon jol néz ki. kérlek benneteket erősítsétek meg az eddigi információimat.
Hallottam olyanról, hogy a tulaj a lakáskulcsot felejtette az ülésen, feltörték az autót és a kesztyűtartóban lévő GPS-ben megkeresték a címet (otthon POI). Szerencsétlen mire észbe kap már a lakását is kirámolták....
Szomorú, de lassan eljutunk oda, hogy még az ablaktörlőlapátokat is le kell szerelni éjszakára... a szelepsapkák után az a következő.
Nekem ugyanígy törték fel, de nem kímélték az autót, mert mindkét első ablakot betörték. A vélhető ok az volt, hogy az ablakon rajta volt a GPS tartó. Természetesen a GPS-t nem hagytam a kocsiban, így csak a tartót vitték el, hogy már vigyenek valamit.
Nekem a Honda Éles csinálta meg, hasonló gyorsasággal, és külön köszönet ezért, mert a Casco ügyintézés miatt ők sokkal később kapták csak meg a pénzt.
ujra feltortek a kocsim, most a jobb oldali uveget tortek be. gpst kerestek a kesztyutartoban. nem volt ott.
itt szeretnem megkoszonni a honda RM-nek a gyors munkat ( 1 nap alatt, soronkivul megcsinaltak), es azt hogy a zaratlan autoval be tudtam hozzajuk allni ejjel, mig nem keszult el masnap az auto.
Szia! Hát, ami azt illeti, a 600km elég neccesnek hangzik... Talán a régi City jobban fogyasztott, a teljesítménynövekedés valószínűleg a fogyasztás rovására ment.
Legutóbb 465km-t mentünk vele (sárga lámpa már 420-nál világít...) A kútnál 35 liternél kattant a pisztoly, kézzel rásegítve még 2 litert, tehát összesen 37-et töltöttem bele (ekkor már színültig tele volt, látszott az üzemanyag). És azért 5 literrel (ami még benne volt, 42-37) nem lehet 135km-t menni, még kerek százat is nehezen.
en a helyedben megnezetnem a szervizzel, hogy miert nem megy a kulcsos zaras. Elvileg (ezt egy regi opel zarcserejebol kiindulva ertem) 50-60e korul mozoghat, de tevedni emberi dolog, javitsatok ki ha megsem.
Riaszto kerdes: en nem hiszek benne, inkabb rablasgatlo. Riaszto az csak uvolt, amire mar senki nem figyel fel, mert minden nap ezret hall veletlenul beindulni. Plusz nezz korul az Autolopas topicban, ott is jo tippeket tudnak neked adni.
Nekem a regi Cityben a vegyes atlagfogyasztasom 5-6 liter kozott volt, nekem siman ment a 600 km ha jol emlekszem. Mikor Svajcba mentem ki, mindig Salzburgnal tankoltam ami kb 600kmre van (tudom ez mar autopalyas fogyasztas), de varosban sem evett sokkal tobbet, kb 7 litert (hulye dugok).
Szerintem mielott megnezetned szervizben, kezdj el te magad szamolgatni, ne hagyatkozz elso korben a fedelzeti szamitogepre (csak miutan megbizonyosodtal rola, hogy mennyit csal, vagy csal e egyaltalan - ezt ketlem, de mindenre jo felkeszulni :) )
Logikusan hangzik! És ez a Jazz esetében még elfogadható, a praktikus üléshajtogatás miatt pici és béna alakú lett a tank, és béna helyre került. De miután a Cityben már nem variálható a hátsó ülés, nyugodtan kaphatott volna egy 50 literes tankot, ami hátranyúlik és nem a vezető alatt van.
ez sajnos ilyen. nekem 2009-es Jazz van, és ott is ugyanez a jelenség. a szomszéd topikban (Honda Jazz tapasztalatok) volt róla szó régebben. az volt a legjobb tipp, hogy a lapos és széles tank miatt nem nagyon lehet megvalósítani sokkal pontosabb becslést, azt a kínos helyzetet a Honda meg gondolom nem vállalná fel, hogy túlbecsli a hatótávot.
Szia! Lehet, hogy akkor ez így a normális, mindenesetre a komputer a tankolás után néha 600km megtehető távolságot ("range") mutat, ezért is csodálkoztam rajta, hogy ilyen hamar kifogy. Igaz a 42 liter nem valami sok, nem is értem miért csinálták ilyen kicsire, (ráadásul maradt a vezetőülés alatt, így túl magas az üléspozíció és az utas sem tudja a lábát maga alá húzni, ellenben a hátsó ülés nem hajtogatható mint a régi Cityben).
A leírás valóban ezt a 8-10 litert írja, viszont ha lehet hinni a fedélzeti komputer átlagfogyasztási értékének (általában 6.9 és 7.2 között változik városban, átlagos tempót autózva), akkor a 42 literrel kb. 600 kilométert lehetne menni, ami viszont lehetetlen, ha 400-450km után már csak 8-10 liter van a tankban.
Persze, ez legyen a legkisebb gond, amúgy jó kis autó ez!
Szia Humberto! A régi City fedélzeti "komputerének" nincs olyan kijelzése, hogy hány km-t mehetsz még a benne lévő benzinnel. Csak átlagfogyasztást, napi km számlálót és össz km-t mutat. Visszajelző lámpa van, az akkor gyulad ki amikor kb. 8-10 liter van még a tankban, ezt a kézikönyv is így írja, illetve a tapasztalatok alapján is így működik. Kézikönyvben nem írnak semmit erről?
Kedves City tulajok! 2009-es Citynk van (az új modell), és a következő jelenséget tapasztaltam: az üzemanyagszint jelző már kb. 400km után üres tankot jelez, ki is gyullad a lámpa, viszont még simán van benne 10 liter. Egyszer kipróbáltuk, 540km-t ment, pedig a komputer már rég 0km-t írt, és a mutató is üres tankot jelzett. Nektek mi a tapasztalatotok? Ugyanígy pontatlan, vagy ez egyedi hiba? (Csak azért kérdezem, hogy érdemes-e szervizbe menni, vagy szériahiba és akkor hagyni kell ahogy van).
Heló,hát nekem is megpróbálták kinyitni.Be is horpadt felette a lemez. szerintem felesleges újat venni ott már nem tudnak bejutni,persze ha a másik oldalon még jó az ajtózár.A távirányítót használd. Riasztót pedig olyat válasszál ami még később bővíthető(ablak felhúzó modul,ütés,emelés,ultrahang) Én még ajánlom az autóriasztó pagert 800 vagy 2000m hatótávolságon belül jelzi ha riasztás történik és kijelzi ,hogy mi válltotta ki.Még írhatnék róla inkább keressél rá,érdekes kütyü.Tudom mit érzel! Üdv mindenkinek.
Tegnap este feltortek a Hond Citymet (2006os). A vezeto oldali ajto zarjaba azota nem lehet a kulcsot beletolni. A kozponti zar a taviranyitoval mukodtetheto, igy legalabb nincs nyitva.
Kerdeseim:
-szerintetek mennyibe faj egy zarcsere?
-erdemes-e riasztot tenni az auto, es ha igen milyet? van-e valakinek kellemes tapasztalata riaszto ugyben. (igazasag szerint most csak immobilieser, es egy autolock nevo kormanyfedo van benne).
- esetleg ha van riasztobeszerelo muhely tippetek azt is szivesen veszem,
(ui: nagy szerencseje a fickonak aki felnyomta a verdat, hogy nem talalkoztunk: 105 kg vagyok, es 192 cm)
Honda city ES kilométer számlálójának bal felső sarkában lehet látni, hogy hőmérsékletet is tud mérni, viszont nem tudom, hogy lehet-e utólag érzékelőt belerakni.
Próbálkozott már valaki azzal, hogy utólag bekösse ide a hőmérséklet mérő érzékelőjét?
csak azért kérdem mert a civicbe szerelt 1.4 es 82 lovas motornak más az olajszürője :) neten nem lehet rendelni Citihez vagy aki Győri nemtud valamit? köszi