Gratulálok a bemutatódhoz, amit írtál a TS-hez! Ahogy te is mondtad: nem egyszerű dologra vállalkoztál, de sikerül!
Talán csak annyit hiányoltam belőle, hogy elfeljetted megemlíteni, hogy a világon minden frissíthető és cserélhető benne, a madárhangoktól a fák havasságáig...! És a vesszőparipám: hogy a járművek menerdinamikájába te is belenyúlhatsz! (ha megfelelő ismeretekkel rendelkezel)
Amúgy szerintem nagyon frappáns, kedvcsinálót hoztál össze! :))
Már alapfilozófiájában is nagyon eltér az európai fékezéstől (fékrendszerében)!!!
És utána egy csomó technikai és üzemi megoldásában, olyannyira, hogy mikor egy európai, ezzel foglalkozó emberke először kapcsolatba kerül az amrikai (elsősorban USA) fékrendszer világával, hát..., égnek áll a hátán a szőr...! Az a kevés is!! :))
És tudod, mi a poén? Elég sok szempontból még igazuk is van a "nyavajásoknak"...! :)
Ajaj..., ettől féltem...!! :)) Előbb-utóbb fék-oktatást kell tartanom...? :) Hajrá....
OFF: De én is hadd tanuljak már valamit! Idézetben hogy lehet megdönteni a betűket? ON:
[ i ] és [ / i ] közé kell rakni a szöveget. De bővebben a hozzászólás-szerkesztő alatt, a Milyen tagek használhatók Kód módban? linkre kattintva olvashatsz :-)
Csak arra, hogy jól konstruált szimulátor esetén, jól koncigurált járművekkel itt is ugyanazok (vagy jó közelítéssel ugyanazok) a törvények érvényesülnek, mint a valóságban!! Akkor félreértettelek... ...de ebben egyetértünk.
Ismered a Westinghouse- vagy a Huphrey-elvet? Írtam feljebb, buta informatikus vagyok. Viszont mindig szívesen tanulok...
Tisztelt olvtársak a BVE-hez hogyan lehet pályát építeni, a meglevő pályához menetrendet szerkeszteni, vonatot összeállítani? A válaszokat előre is köszönöm.
"Öööööö.... mire is szerertnél utalni ? Taníts.... :)"
Csak arra, hogy jól konstruált szimulátor esetén, jól koncigurált járművekkel itt is ugyanazok (vagy jó közelítéssel ugyanazok) a törvények érvényesülnek, mint a valóságban!!
Amerika egy más világ! Ezt mindenki tudja, aki itt van. Vasúti fékezés szempontjából is más! Homlokegyenest más!! :)
Pedig néha nem hátrány, még szimulátorozás közben sem... :) És pont ebből gyökerezik a másik probléma...=> Öööööö.... mire is szerertnél utalni ? Taníts.... :)
"Hát..., igen..., a kétnyomásos jellegű fék... (nem az, de olyan jellegű)... Ehhez nem értek...." Pedig néha nem hátrány, még szimulátorozás közben sem... :) És pont ebből gyökerezik a másik probléma...=>
"De az kemény volt, amikor az ember lesegette a jelzőket az ív után, és a 70mph-val tépő vonatot meg kellett fogni a jelzőig :)" Úgy én is jártam, hogy szépen megérkeztem a végállomásra egy bazi-nagy tehervonattal, szépen be is jártam az állomásra. A vágány közepén elkezdtem szépen óvatosan "csípegetni", mondom: Á, ne legyen olyan nagy a sebesség! És feloldottam... Na, ezt nem kellett volna...! A végén mentem már vagy 5 mph-val is mikor kb. 30-40 m-re a jelzőtől megint elkezdetem fékezni, hogy ez most egy szép megállás lesz... Aha! Fékezhettem én akkor már...! Úgy meghaladtam a vöröset, mint a p***csa...! :))
Már kezdtem azt hinni, hogy kihaltak azok akik még ezzel kezdték mint szimulátor. :-)
Némi gáz, hogy jövőre már más programra fogja szinte mindenki ezt használni.
A fotótextúra amúgy jó dolog. Ahogy nézegettem a belinkelt képeidet az amcsi pályákról egyrészt nekem is beindult a nyálelválasztásom, másrészt azon voltam, hogy otthon első dolgom lesz pályákat beszerezni, felinstallálni végre a notebook-ra a RailDriver-t, aztán érezni a kezem alatt hogy dübörögnek a dízel gépek.
Aztán persze nem lett belőle semmi, meg inkább az angol motorvonatokért vagyok oda, de a hatás megvolt.
"Nyálcseppentős :)" Hi-hi! :) Ne huncutkodj, mert megint ránk szólnak... :)
"a rajzolt textúrás tájban a fotorealisztikusnak hatni akaró mozdonyok... nemtom. Nekem bejön az alap, rajzolt MSTS-féle kinézet - úgy egységes." Igen..., kinek mi a lényeg? Az egységes egész, vagy a jármű.
RailSim-ben (amerikai oldalon) sajnos csak nekem is demo volt és van. Régebben még valahol láttam ausztál verziót, persze kemény zsetonokért...
"hogy szenvedtem, hogy az F7-esek által húzott vonattal tartsam a menetidőt, és ne is haladjak meg egyetlen vöröset se" Hát..., igen..., a kétnyomásos jellegű fék... (nem az, de olyan jellegű)... Meghát itt csak a látvány van, nem érezheted a történéseketet a fenekeddel is...
Ebben is nagyon sok igazság van, de a foto-texturás járművek megjelenésével..., hát ugye sokaknak erre cseppen el a nyáluk... :) Nyálcseppentős :)
Amúgy ez a fotó alapú textúra igen visszás tud lenni.... a rajzolt textúrás tájban a fotorealisztikusnak hatni akaró mozdonyok... nemtom. Nekem bejön az alap, rajzolt MSTS-féle kinézet - úgy egységes. Mi még roppant jó, az a TrainArtisan-féle cuccok, na azok is el vannak találva.
Egyébként a legjobb menetdinamikája szerintem akkor is a RailSim-nek volt!! ÁÁÁÁÁ.... múltkor kerestem, és sehonnan sem tudtam az usa verziót letölteni. Anno csak a demo-val játszottam, de emlékszem, hogy szenvedtem, hogy az F7-esek által húzott vonattal tartsam a menetidőt, és ne is haladjak meg egyetlen vöröset se.... Az a game ott volt. Volt fílingje.
"Ez a magas poligonszám egy kicsit visszás dolog... ugyanis úgysem látod, és amúgy meg a "fíling" a lényeg."
Ebben is nagyon sok igazság van, de a foto-texturás járművek megjelenésével..., hát ugye sokaknak erre cseppen el a nyáluk... :) Olyan texturát kell csinálni..., szép is legyen, meg ne is legyen kínszenvedés betölteni... Ez nem könnyű... :(
Egyébként a legjobb menetdinamikája szerintem akkor is a RailSim-nek volt!! Az MSTS-é pedig szerencsére javarészt rajtam múlik!!!
Ez a magas poligonszám egy kicsit visszás dolog... ugyanis úgysem látod, és amúgy meg a "fíling" a lényeg. Anno, amikor még voltak igazi játékok, volt olyan hitvallás, hogy nem kell annyi poligon, hiszen a játékos nem gyönyörködni akar, hanem játszani. Aztán elmentek abba az irányba, hogy csapnivaló a mesterséges intelligencia, meg a fizika, de pl. a legújabb FIFA-ban (egyébként rühellem a sportjátékokat) lehet látni a focista hangulatváltozását az arcán. Híde' kell.... Az a gas, hogy eltérés mutatkozik az arany középúttól. Kapunk jó grafikájú, sz@r gamékat, oszt' víz...
A trainz-nél - amikor próbáltam - nekem is két vállra fektette a gépem - pedig elég erős vas (nincs kihazudva belőle egy vödör sórder se' (c) Árpád). Az anti-aliasign kikapcsolásával, 2x2-es sample beállítással jobb futásra lehet bírni. Ami még megfektetheti, az az árnyékképzés - ezt sem kell mindig erőltetni :-)