Még két nap 2005. 12. 20-ig amikor a GÜ végleg feladja a legendás NoHAB (M61_es sorozat) mozdonyoknak 20 éven át otthont adó fűtőházat. Itt az idő átgondolni hogyan lehet megmenteni.........
Talán Fűtőház Múzeumként?
Szergejek, zöld Púpos, piros Púpos, Bbmot, jobb oldalt gőzösök, alakjelzők. Sőt látok egy Daciát is a Púposok mellett és ha jól veszem ki van rajta egy teljesen narancs színű Szergej is.
De jó lenne egy picit visszamennei ebbe az időbe. :-)
Urak egy kis pihenés után január elején újjult erővel vágunk nek ia múzeum ügyének vannak jó és vannak rossz hírek is! De erre számítottam. Holnap reggel majd írok egy pár sort, szükségem lesz néhány támogató nyilatkozatra.
Addig is az éjfél közeledtével mint a topik alapítója engedjétek meg, hogy Boldog Új Évet kívánjak mindenkinek!
De mind a kettőt érdemes lenne megmenteni, és mellé pedig a Szolnoki Bh-t is és akkor egy komplett nosztalgia szerelvény lenne belőlük. Egy teliablakos vezérlő a füstiben van egyet meg ha jól tudok, akkor a Hajdú KFT tulajdonában van amit nem is használnak.
Nem akarunk semmi olyanba bele menni ami ellentéteket szíthatna köztünk és a füsti között, ergo az M63-as nem kérdés hol van lesz kiállítva. Mellesleg honnan lenne rá nekünk pénzünk ha a GÜ-nek sem volt? M63-as soha nem szolgált Tapolcán, bár valószínűleg megfordultak arra gyorsokkal még Fc-i állomásításuk idején.
A Ganz által tervezett és épített diesel-hidraulikus mozdony B'B' tengelyelrendezéssel és 90 km/h Vmax-szal. A feladatát meghatározni nem tudom, majd talán valaki kiegészít.
Uzsgyiremot, jó az aláírásos ötleted. Ugyanis, ha valaki megnézi ezt a topikot, akkor azt hiszi, hogy pár "bolond" (ennek a jó értelmét vegyétek!) kitalált valami "hülyeséget", de, ha ezt aláírásokkal is alátámasztujuk, akkor talán elhiszik, hogy mit akarunk.
Tibititől kérdezem, hogy, ha a tapolcaiból egy dízelmozdony-múzeum lesz (a Füstli maradjon meg a gőzösöknek), akkor hosszabb távon nem fogjátok-e kezdeményezni, hogy az egyetlen Gyíkot esetleg oda helyezzék (vagy még hosszabb távon a felélesztése)?
De ha már kallódó járműveket keresel: a '90-es évek elején a Füstiben (ill. akkor még Északi ) a parajosban állt egy motorkocsi, állítólag a Gömbös Gyula szalonkocsija volt egykoron. Eléggé le volt hervadva már akkor is. Most nyáron, amikor ott jártam, kérdezősködtem utána, de nem tudtak róla semmit. Érdemes lenne utánanézni, hogy mi lett a sorsa, talán valahol megvan még. Egy kicsit kipofozva - legalább kívülről - elég különleges darab lenne.
M46 meg miféle szerzet
Egy kicsit KIKAPCS
Mail megy majd a napokban, Örülök hogy megtaláltalak.
Addig is Boldog Új Évet kívánok Neked, és a Fórum összes olvasójának!
Alulírott XXXXXX aláírásommal tanúsítom, hogy a tapolcai fűtőház a "Tapolcai Fűtőházért" Alapítvány kezelésében történő Múzeum Fűtőházként való üzemeltetésével messzemenőkig egyetértek.
Véleményem szerint a leendő múzeum hiánypótló tevékenységével hozzájárul a magyar vasúti emlékek megőrzéséhez.
Az alapítványt lehetőségeimhez mérten készen állok erkölcsileg, anyagilag, valamint önkéntes alapon, térítésmentesen, munkámmal segíteni.
Aláírás
Alulírott XXXXXX aláírásommal tanúsítom, hogy messzemenőkig egyetértek azzal a kezdeményezéssel, miszerint a jelenleg tapolcai fűtőházként működő létesítmény a "Tapolcai Fűtőházért" Alapítvány kezelésébe kerüljön és Múzeum Fűtőházként üzemeljen a jövőben.
Véleményem szerint a leendő múzeum hiánypótló tevékenységével hozzájárul a magyar vasúti emlékek megőrzéséhez.
Az alapítványt lehetőségeimhez mérten készen állok erkölcsileg, anyagilag, valamint önkéntes alapon, térítésmentesen, munkámmal segíteni.
Aláírás
Most átolvastam alaposan a tanulmányt, és leesett, hogy kallódik nálunk 4-5 tábla régi, de nagyobb méretű üvegtábla. Régi vitrines szekrényből valók, most májusban akartam kidobni lomtalanításkor. Esetleg jók lennének tárolók üvegének, vagy beszabni kitörött ablaküvegek helyére.
Kéne írni egy Word dokumentumot, amiben az állna, hogy az aláírója támogatja a múzeum létrehozását, kijelenti, hogy rendezvényeit látogatni fogja, a létrejövő alapítványt támogatja.Persze lehetőségeihez képest, hogy ne jelentsen elkötelezettséget. Be lehetne jelölni, hogy az illető milyen területen dolgozik, stb, hogy demonstrálja, milyen széles körű a dolog támogatottsága.
Ezt feltennénk a honlapra, aki szeretné, letöltené magának, kinyomtatná, és aláírva postázná egy címre. Ha összejönne pár száz aláírás, máris könnyebb lenne tárgyalni komolyabb támogatókkal, hiszen laikusok szemében így nem csak pár ember hóbortjának tűnne.
Ma esetleg el is készítem a vázlatát.
A másik:
Ha sikerül létrehozni a múzeumot, és szükség van segítő kezekre, nyilván az ország távolabbi feléből is sokan jönnének.
Felajánlom, hogy nálunk Siófokon igyekszem minél több embert ingyen elszállásolni. Így mondjuk egy pénteki este nálunk alszunk, szombat hajnalban irány Tapolca, egész nap ott lehetünk. Este visszajövünk, itt alszunk, és vasárnap mindenki elmegy haza szép kényelmesen. Ehhez hozzá tartozik, hogy igazán sok embert, (10-15 fő) csak elő-utószezonban tudnánk elszállásolni.
Ez persze később lesz aktuális(remélem már nyár elején:))
Klassz a honlap, csak legyen hozzá sok sok olyan fotó relikvia, amivel a történeti részeket ki lehetne egészíteni. Igy a balmargó menűjében több darabra lehene szedni a leírásokat témánként.
Ha már a működés körülményei véglegesen eldőlnek, szívesen látnám fenn a kiállítási program terveket. Főleg jól jönne ez egy olyan múzeum esetén, ami nem folyamatos nyitvatartással működik.
Vendégkönyvet is lehet találni, (ingyenesen letölthetőt találtam a ricsmo.hu lapon: