Keresés

Részletes keresés

Ízirájder Creative Commons License 2007.09.05 0 0 701
Sármellék azért elég sz*r helyen van tömegközlekedés szempontjából. Néztél pl. Szeged - Sármellék viszonylatot? Bármelyik európai célállomás megvan oda-vissza repülővel, mire Szegedről elmész a reptérig :)
Előzmény: ferapont (699)
zotya-DUB Creative Commons License 2007.09.05 0 0 700
amugy sajnos a furdok latogatottsaga is esett 20%-ot a tavalyi evhez kepest. Elegge szarban van az idegenforgalom...

P.L nem a Danubius Hotels-nel dolgozott? Ismeros a neve....
Előzmény: ferapont (699)
ferapont Creative Commons License 2007.09.05 0 0 699

Lehet, hogy jövő nyáron leutazom Sármellékre tapasztalatokat gyűjteni, hogy

1. Milyen telítettséggel jönnek ide a Ryanair gépei?

2. Angliából milyen összetételű társaság jön? Csupa decens nyugdíjas (akik - márcsak a poén kedvéért is írom - ) degeszre eszik magukat a fedélzeten és a sok whiskytől félrészegen támolyognak le a lépcsőn?

A német reláció viszonylag érthető, a Hévíz hagyományosan német "felségterület",

de hogy már a britek is rákaptak volna, ez igaz lehet?

 

Bár most már a Balaton teljes hosszában lehet sztrádán menni, s csak pár kilométer innen Sármellék, mégis valahogy nehezen tudok belegondolni, hogy inkább itt, Magyarországon autókázzak másfél órát, parkoltassam a kocsit napokig, csakhogy a Sky-ja utazhassak az elsődleges reptérre, minthogy menjek a Wizz-zel a kinti másodlagos repülőtérre, és kint vonatozgassak, buszozgassak.

Lehet, hogy ez a tisztalelkű Palkó Lajos az ábrándjait osztotta meg velünk?

 

Előzmény: isaac (698)
isaac Creative Commons License 2007.09.05 0 0 698
Meglepődnék, ha a SkyEurope Sármellékre menne, ugyanis azzal egy viszonylag közeli régióban 3 reptere is lenne. A budapestieknek vagy Kelet Magyarországon élőknek semmivel sem kedvezőbb Sármellék, mint Bécs vagy Pozsony... sőt, inkább kedvezőtlenebb.

Ha még esetleg Debrecen merült volna fel... abban esetleg lett volna fantázia...
(Amugy szimpatikus Sármellék, és jó lenne ha fejlődne, de ez a lépés nagyon meglepne.)
Előzmény: ferapont (686)
uhb129b Creative Commons License 2007.09.05 0 0 697
A kupleráj ugyebár mindig jól megy, az más kérdés, hogy a kedves ügyfél nem érzi jól magát. :-)
Előzmény: viricsi (696)
viricsi Creative Commons License 2007.09.05 0 0 696
Nono, elég jól mennek azok a "kuplerájok". :))
Előzmény: uhb129b (695)
uhb129b Creative Commons License 2007.09.05 0 0 695
Abban igaza van, hogy a BAA rossz gazda. Nézd csak meg azokat a kuplerájokat, amit Londonban repülőtér címszó alatt üzemeltetnek! :-)
Előzmény: viricsi (694)
viricsi Creative Commons License 2007.09.05 0 0 694
A BAA csak volt gazda, de ebbe se menjünk bele. :))
Előzmény: zotya-DUB (689)
gambl-R Creative Commons License 2007.09.05 0 0 693

Lehet. hogy majd előre beépítenek a foglalási rendszerbe egy menüpontot, ahol mindenkinek legalább 2 szendvics + 2 ital + 2 sorsjegy mevásárlása kötelező ! Egyébként jegyet se vehet !

Nem is rossz ötlet ! l Lehet, hogy megpróbálom eladni az ötletet valamelyik fapadosnak ! A ryan-t nem érdekli esetleg ? :)))

Előzmény: zotya-DUB (692)
zotya-DUB Creative Commons License 2007.09.05 0 0 692
tuti nem, sarmellekiek tobb szendvicset es kaparos sorsjegyet fognak vasarolni ez egyertelmu :-))))
Előzmény: gambl-R (691)
gambl-R Creative Commons License 2007.09.05 0 0 691
És Sármelléken majd, nem lesznek tapasztalhatók a az ország kedvezőtlen gazdasági állapotának jelei ?
Előzmény: ferapont (686)
uhb129b Creative Commons License 2007.09.05 0 0 690

"egyébként kedvező cégszintű gazdálkodási adatok"

 

Szóljon már a tőzsdének, hogy vannak ilyenek, mert április óta 4.5-ről 3 EUR alá esett az árfolyam. Vagyis a cég elvesztette az értéke 1/3-át. Év elején pedig 6 EUR körül jártunk. És nem úgy néz ki, mintha a budapesti kivonulás hírére most szárnyra kapna az árfolyam. :-)

Előzmény: ferapont (686)
zotya-DUB Creative Commons License 2007.09.05 0 0 689
voltak, ezt nem vonom ketsegbe. Csak sajnos egy repternel parszaz millio FORINTOS fejlesztes edeskeves. De ebbe most ne menjunk bele, szerintem a BAA nem a legjobb gazda. A masik dolog hogy a 400 milliardos veteler ki tudja hova csurgott el, de ez mar piszkos politika. A szendvicsekrol es ellatasrol: en kifizetem, mert megszoktam hogy mashol is annyi nyugatabbra, a "kulfoldi" arral nincsen gondom, csak az a gond hogy ha ezekkel az arakkal Mo-on talalkozom, mert nincs sok alapja. Na de ez mar megint a politikaba nyulhat.
Előzmény: viricsi (675)
tompus Creative Commons License 2007.09.05 0 0 688

Sármellék elég nehezen nevezhető központi reptérnek.

Előzmény: ferapont (686)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.05 0 0 687
Az sem rossz, de sajna az már nem lesz ugyanaz. Sajnálom Őket, mert szerettem repülni a sky-al. De mindig lesz megoldás. Aki szeret repülni, megtalálja a számára elfogadható áru megoldást, ha el akar jutni valahova.
Előzmény: ferapont (686)
ferapont Creative Commons License 2007.09.05 0 0 686

Privatbankar.hu:

 

"Palkó Lajos az MTI-nek elmondta: ajánlatot tettek a Budapestről éppen most kivonuló Sky Europe vezetőinek, így tavasszal akár vissza is térhet a légitársaság a magyar piacra, sármelléki leszállóhellyel. A budapesti repülőtéri díjakkal szemben ugyanis igencsak versenyképes a balatoni árajánlat. Már korábban beszámoltunk arról, hogy feladja Budapestet a Sky Europe. A hazai magas adók és költségek miatt kivonuló fapados légitársaság nem engedheti meg magának, hogy az egyébként kedvező cégszintű gazdálkodási adatait lerontsa a magyarországi forgalom..."

(kiemelés tőlem - ferapont)

 

Palkó Lajos a FlyBalaton értékesítési és marketing igazgatója.

ferapont Creative Commons License 2007.09.05 0 0 685

Köszönöm, pont  erről van szó. Örülök, hogy valaki végre érti.

Ha holnap nem a házunk mellett lesz a BKV buszmegálló, ami kényelmes, hanem átteszik a másik utcába, ugyanúgy fogom sajnálni, pedig a BKV nem a szívem csücske.

Előzmény: uhb129b (680)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.05 0 0 684
Nem jogász, csak imád kötözködni:)))) Ismerem pár éve, valamikor barátunk voltunk...
Előzmény: viricsi (682)
vince Creative Commons License 2007.09.05 0 0 683

kicsit off, de had má :)

 

http://www.hangmester.hu/newforum/listazas.php?topik=19&start=100  és ezen belül a 15178-as hozzászólást kell nézni.

 

béka veletek :)

viricsi Creative Commons License 2007.09.05 0 0 682

Ha nem azt sejteném, hogy komolyan is gondolod, akkor már-már mulattatna ez a remek okfejtésed. Azt hiszem kérdeztem már, nem jogász vagy te véletlenül? Mert azok szoktak gondolatok helyett betűkön vitatkozni. :))

Akkor a felfogóképességről, ami ugyebár nálad rendben van:

Kedves hölgy, bármennyire is nem tetszik neked, az a jegy, amit ezer forintért veszel, az gyakorlatilag ingyenjegy. (Tudom, tudom te nem ezerért veszed, de a valódi árat azért mégsem akarod megfizetni)

Ki fizesse ki azt az összeget, ami a repülésed tényleges költsége, valamit az általad fizetett jegyár között mutatkozik? Ha ezen egyszerű kérdés megoldására nem tudsz magadnak szponzort találni, akkor marad az általad javasolt néhány alternatíva: "...forduljunk fel, maradjunk a hátulsó felünkön, avagy fizessünk a hagyományos légitársaságok árait..."

Igen tudom a különbséget: Az AKAR repülni, aki önként, repülőjegyet vásárol magának és annak KELL repülnie, aki ennek a gépnek a személyzetéhez tartozik, vagy esetleg valamely büntetésvégrehajtási intézmény "vendégeként" utazik.

Nem siklottam el a soraid felett, számtalan más közlekedési eszköz is a rendelkezésedre áll. Ha valaki kényszerít arra, hogy repüljél, az majd biztosítja számodra a repülés lehetőségét. Ha megengeded, ez nem én leszek. :)

A továbbiakban beidézett sorokat pedig nem tudom értelmezni, egy részük szó szerinti idézet a száraz tényekről, a többi pedig az én véleményem, néhány írónikus kitekert mondatba fogalmazva, ami ezen "magasröptű" eszmecsere során elhagyta a billentyűimet.

 

 

Előzmény: Törölt nick (676)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.05 0 0 681
Menni kell és sokba kerül a repjegy? Ajánlom a volánbuszt: 18900 Ft oda-vissza. Igazán kényelmes lehet, főleg Franciaországba. :)) Remélem mindig lesz annyink, hogy sose tudjam meg mennyire kényelmes....
Előzmény: Törölt nick (676)
uhb129b Creative Commons License 2007.09.05 0 0 680

Azért nem lehet haragudni ferapontra, hogy neki hiányozni fog a Sky, mert szerette. Az ember már csak olyan, hogy könnyen hozzászokik a jóhoz, aztán hiányzik neki, ha nincsen, még ha fel is fogja ésszel, hogy oka van annak, hogy miért nincsen többé az a jó.

 

Előzmény: vince (679)
vince Creative Commons License 2007.09.05 0 0 679

ferapont: "Egyszerűen nehéz beletörődni abba, hogy ami eddig jól működött, megfizethető volt, kényelmes is, az holnaptól, pontosabban október 28-tól nincs. "

 

Hát ez az amit meg kéne már érteni:  NEM működött JÓL.  Az utasnak látszólag jó volt, de nyilvánvaló volt, hogy nem működik jól, és hogy hosszútávon nem lesz fenntartható. Addig kell örülni neki amíg tart az akció, de azután nem kell meglepődni hogy már nincs. Nehéz bele törődni abba, hogy valami annyiba kerül amennyi, és eddig szaré hugyé adták? Nehéz bele törődni, hogy elfogyott a Médiamarkban az akciós TV és mostmár csak drágább TV van? Lehet, hogy neked nehéz, nekem ez evidens.

Előzmény: ferapont (662)
ferapont Creative Commons License 2007.09.05 0 0 678

Optimista vagyok, én is ebben bízom. :-))

 

A minap jövő februári utazásomat tervezgetve összehasonlítottam az Easyjet és a Wizz londoni árait, s az Eesyjet toronymagasan nyert. Még akkor is ha pluszban hozzájött az árhoz egy kézipoggyász (1600 Ft - szemben a honlapon írt 800 Ft-tal, de ezt hagyjuk, meg további 2000 Ft a bankkártyás fizetésért)

Előzmény: uhb129b (677)
uhb129b Creative Commons License 2007.09.05 0 0 677

Csak vígasztalásképpen mondom, hogy a légitársaságok túlnyomó része elég rövid távra tervez előre. Nagyon ritka az, hogy 3 évnél hosszabb, megalapozott üzleti terveik lennének. Hosszabb távra csak a legprofitábilisabb, legerősebb cégek terveznek. (Emirates, Cathay, Luftwaffe)

 

A fapadosoknál meg valahogy úgy megy a dolog, hogy megpróbálkoznak mindenféle vonallal, ha van rá kapacitásuk. Aztán ami bejön, ott megmaradnak, ami nem jön be, onnan továbbállnak. Nekik nem nagy kunszt valahova odatelepíteni a gépeiket, vagy valahonnan elhozni.

 

Úgyhogy szerintem nemsokára majd ismét megjelennek azok a járatok, amelyek a Sky kivonulásával most megszűnnek. Egyrészt mindig akad valami bátor vállalkozó a légitársaságok között. Másrészt a repülés egyre olcsóbb. Csak idő kérdése, hogy mikor lesz olyan olcsó, hogy egy járat átlépjen a profitábilis kategóriába.

Előzmény: ferapont (662)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.05 0 0 676

Az olvasás valóban gyönyörködtet, de ezután jön a nehéz munka: fel is kell fogni, ami oda vagyon írva. :)

 

"...Mi forduljunk fel, maradjunk a hátulsó felünkön, avagy fizessünk a hagyományos légitársaságok árait...hogy miből, az már megint más kérdés..."

Ügyes vagy, hogy ezt be tudtad kopizni, de még mindig nem mutattad meg, hol látod ebben leírva: felháborító, hogy nincsenek ingyen a jegyek? :)

 

"ezt a különbséget az fizesse, aki repülni akar"

Mondd: tudod értelmezni az akar és a kell közötti különbséget? Vagy elmagyarázzam Neked?

Ha már vetted a fáradságot arra, hogy elolvasd a hozzászólásaimat, akkor bizonyára csak véletlenül siklottál el efölött a mondat fölött:"....de mi van azokkal akiknek menniük KELL?" :)...

 

"Idézetek a Menedzsment Fórum cikkéből..."

Hát, ha te mindent készpénznek veszel, ami egy sajtótájékoztatón elhangzik a nagy nyilvánosság számára, illetve ami a médiából áramlik, ahelyett, hogy saját magad vetemednél gondolkodásra... :))))) (Ajánlom figyelmedbe - ha már így szeretsz olvasni - a Médiaszerencsétlenség topicot.)

De akkor vegyük alapul az általad idézett cikket, ha már más nem megy: "Ezek(en) a piacok(on) ... a gazdaság egészséges ütemben nő"

És most vesd össze ezt a mondatot Utas2 legutóbbi hosszabb beírásával. Nyilván merő véletlenségből siklottál el afölött, hogy ő ezt már jóval korábban leírta... :)

 

"aki fantáziát lát a te légiutazásaid dotációjában. Ez nem én vagyok."

Én sem látok fantáziát a cégek veszteségeinek finanszírozásában, mégis, amikor megveszem a jegyet, tudom hogy ez történik. Miért, te befektető vagy? Akkor viszont tudnod kéne, mit vállalsz amikor beteszed a pénzedet valamibe, és nem utólag rinyálni, hogy ez kockázatokkal jár. Aki ezzel nincs tisztában, amikor befektet, az hülye.

 

"csak a sarokba szorított, köpködő nikkelbolha pattogása. (Ez sem én vagyok.)"

Aha. Látom. :) Hogy a te szavaiddal éljek, az olvasás gyönyörködtet:

 

" Akiknek menniük kell, azok menjenek azzal, ami akkor megy oda, amikor ők akarnak. Ja, hogy ez pénzbe kerül? Ez igazán felháborító!"

"Vízióm van: Hölgyeim és uraim, a kapitányt hallják! Mivel az önök által a repülésre kifizetett pénz nem fedezi a repülőgépünk üzemanyagköltségét, valamint a leszállás díját, ezért kénytelenek vagyunk kalapozással pótolni a hiányzó összeget. Kérjük, hogy a célrepülőtér eléréséhez hiányzó összeget nagylelkű adományaikkal sziveskedjenek pótolni, ellenkező esetben kénytelenek leszünk az alsómagocsai téesz szántását igénybe venni a leszálláshoz. Köszönöm a figyelmüket. :))"

"Már látom a jövőt: Ryan Budapest Airport-Ferihegy. És akkor nehogy már magának fizessen illetéket. Majd a melegszendics eladásból fedezi az üzemeltetést és persze megépíti Jutuvizióban megálmodottakat."

"Ez a fapad mizéria erősen emlékeztet a fridzsiderturizmusra"

"Akkor vedd le a vaskalapot és ne mutogass másra."

"Ez az egész csimbumcirkusz csak gazdasági sz.rkavarás"

"Ismered, hogy ki-kinek a milyét verje a csalánba."

"El nem hiszem, hogy ezt a marhaságot komolyan gondolod."

stb.stb.

:)

Végül: te magad írtad le "Nem értek hozzá..." (Low cost airlines...)

:)

 

Előzmény: viricsi (664)
viricsi Creative Commons License 2007.09.05 0 0 675

"...Ferihegy ugy meg csak van, megallt az ido..."

 

Ezt azért átgondolásra ajánlanám.Ha nem is a kívánatos mértékben és az előzetes álmodozások szerint, de voltak fejlesztések Ferihegyen.

Bármilyen hihetetlen, de még a 2B terminál sincs tíz éves.

Elég sok korszerűsítés is futott az elmúlt években. Természetesen tudom, több kellene, kellett volna.

Érdekes ez a büféár duma. Amerre jártam,(nem sok hely) egy CDG-s kávéautomata kivételével nemigan tudtam kávézni, vagy szendvicset enni négy euró alatt. Ferihegyen igen.

Előzmény: zotya-DUB (674)
zotya-DUB Creative Commons License 2007.09.05 0 0 674
igy van, de ne felejtsuk el hogy Bp utasforgalmarol nemcsak azt lehet elmondani hogy az utobbi 10 evben haromszorozodott meg, hanem az utobbi 20 evben. Na ez a szegyen. Az meg duplan az hogy ehhez 3 terminalra nincs is szukseg. BTS rengeteget fejlodott az utobbi idoben. Ez elengedhetetlen a mai vilagban. Ferihegy ugy meg csak van, megallt az ido. Szolgaltatasokban is, bezzeg bufearakban fejlodnek mindig :-)))
Előzmény: ferapont (673)
ferapont Creative Commons License 2007.09.05 0 0 673

Igen, nulláról könnyű feljönni....

Azonkívül ne feledjük, hogy nekünk van 3,  szemre, kinézetre korszerű terminálunk, nekik meg van egy, a szép boldog szocialista békeidőkből származó falusi be- és kiszálló helyük. (Nem bántani akarom őket, de elhűltem, hogy milyen lepukkadt a pozsonyi reptér - legalábbis az a része ahonnan az Easyjetek indulnak, lehet hogy van szebb része is???)

 

És azt sem szabad elfelejteni, hogy a szlovákoknak ott van még Kassa, ahonnan valójában indulnak a gépek, mert nyugat felé haladva leszállnak Pozsonyban.

Ilyenformán Pozsony és Kassa együtt számítandó, mint vonzáskörzet.

Ha Kassa nem lenne akkor a kelet-szlovákok Pestre járnának, mert az közelebb van és autópályán jobban is elérhető számukra mint Pozsony, pláne Schengen után.

 

Ha a Sky nem szlovák cég lenne, akkor Pozsonyt és Kassát kellett volna bezárni Budapest és Krakkó helyett.

Ez a két utóbbi reptér Béccsel kiegészülve gyakorlatilag egész Szlovákiát elláthatta volna.

 

De nem így történt.

Előzmény: Airbus A320 (672)
Airbus A320 Creative Commons License 2007.09.04 0 0 672
jó de BTS a 0-ról 10x -öt meg. Nagyon csekély forgalom volt ott a Sky elött.
Előzmény: zotya-DUB (670)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!