Én eddig abban a hitben voltam, hogy a laprugó az kb mindent túlél. Kivéve ha eltörik. Az sem gyakori, de előfordul. Lehet cserélni csak a törött darabot, vagy az egész köteget , de arról sajnos lövésem nincs, hogy a Doblónál ez konkrétan hogyan van. Akárhogy is, én nem hagynám lógni a hátulját, mert egy rosszul elsült odaverődés okozhat járulékos károkat is. Véleményem szerint a bontott sem lehet nagy rizikó, mert ez egy olyan alkatrész, ami normál ügymenet mellett általában simán túléli az autó többi részét. Vannak kifejezetten autó rugó készítő / javító műhelyek, esetleg érdemes egy ilyennel konzultálni, hogy a konkrét darabra milyen megoldást tudnak ajánlani.
2002- es doblocskámban hátsó laprugók megfàredtak,sajnos ha hátul beülnek 3an és rossz útra tévedünk üti az alját az ütköző.Nem akarok újat venni mert drága,érdemes bontottan?járt már más is így?ráadásul ez szgk.nem hordtak benne cementet.....
Üdv Mindenkinek! Lenne egy "problémám". Adott két Fiat Doblo 1.9D (226A6000) egyikről nemrég durrant le a Lucas Epic adagoló, mecha Bosch VE-re át lett alakítva. (Felújították a folyós Lucas-t, de szarul és megbízhatatlan lett) Ez egy 270ezret futott céges autó, a másik egy alig 106ezret futott, családi használatos 5személyes. A probléma: A motor járás "kultúrája", hangja, összehasonlíthatatlan a Bosch és Lucas adagolóval, sajnos a Lucas javára. A most VE adagolós motor hangja pontosan megegyezett a Lucas adagolós motor hangjával az átalakítás előtt. Csatolok két videót, hogy haljátok a különbséget. Kérdésem, normális-e, hogy lehetetlen Lucas-hoz hasonló finom járásra belőni az előtöltést és egyéb paramétereket, ergo barátkozzak meg vele így. Másik kérdés, hogy ha eléri a családi autó a Lucas betegségi határt, ki tudja normálisan felújítani ezt a makrancos dögöt?
Gondolom, jól bírják, mert nem nagyon akarja senki eladni... :-) Ezért aztán nekem is dízel van, 2008-as. Ahogy anno néztem a benzines motorokat, korábban még volt 1,6 is, aztán az újabbakból viszont inkább kisebbek rémlenek, az már nekem annyira nem meggyőző, de talán jön egy gyakorló tulaj és elmondja a frankót. Részemről a mostani bódét egy 1,8 - 2,0 körüli szívó benzinessel szinte ideálisnak mondanám a 3 gyerek (ebből 2 jégkorongozik- ha ez sejtet valamit a csomagok méretéről) és a sztenderd cucc mellé. De valamiért nem hallgatnak rám az olaszok, hogy végre legyártsák.
Sziasztok, bocs még nem sokat olvastam vissza, majd szép lassan. Facebook csoportot nem találtam, ezek szerint itt megy a buli?
Egy mazda3 és egy gyakorlatilag 2 üléses koreai coupe autónk van, de szeretnék valamit csereberélni előbb-utóbb; feleség, baba, nagy kutya, sok cucc és leendő kistesó(k) miatt gondolkodom egy doblóban. A sportos vezetést el tudnám engedni a boldog család kedvéért. Csak hát mindenki riogat, hogy jaj csak olaszt ne, csak fiatot ne stb. Tény, hogy a keleti autók motorjával harmonikus az élet (rozsdáról inkább ne beszéljünk). 2010 körüli benzines használt Doblók hogy bírják? Dízelt inkább kerülném, de látom Doblóból inkább az van.
Spec kábel kell meg számítógép, azzal beírni a következőig kilómétert. Meg talán az ECU-val is tudatni kell az olajcserét; ha DPF-es akkor tuti kell neki.
Akkor én inkább a nagyobbat venném. Nálam a város-előváros dominál, arra nekem az 1,3 is elég (ritkán sietek bárhova :-) ), de ha kiszabadulunk, akkor hamar elérjük a határait. Menni bírna, csak úgy 110-120 km/h körül a fogyasztás már igen határozottan elkezd nőni. Nagyobb motorral ez a pont később jön el. Cserébe talán a városi fogyasztása picit magasabb lesz, de összességében még mindig jobb lesz a nagyobb motorral.
2010-es évjáratú 1,6 multijet van már 5. éve, a 105LE változat. 170e fölött a km, szerintem újkorában is ilyen volt. 1,3 szerintem is kevés lenne, de évről évre csodákat tesznek a motorfejlesztők....
Ki kellene próbálnod, bár a tartósságban csodálkoznék, ha felvenné a versenyt.
Vegyes használatban 7L körüli fogyasztást tudok vele, nem vezetek spórolósan.
Belül szerintem nem egy kiváló ergonómia, de cserébe nagy helyek és jól is pakolható.
Váltó hatsebességes 110 körüli tempóval zaj nincs, szerintem körbe körbe tudna menni így a föld körül....
A hólánc engedélyezett magassága 12 mm (ez a 2008-as használati útmutatójában van, lehet, hogy a tied nem pont ugyanilyen, nézd meg abban, hogy az mit ír). Gondolom, hogy kb annyival nagyobb lehet gumi is ami különösebb gond nélkül odafér. 80-90-nél már egyre inkább a légellenállást kell legyőzni és a nagyobb kerékkel nyomatékot veszítesz. Számomra erősen kérdéses, hogy pozitív lehet-e a mindent figyelembe vevő mérleg egy csere után.
Doblo panorámát nézegetek egyelőre csak virtuálisan. Dízelek közt melyik a legokosabb vétel? 1.6 vagy 1.9 JTD? Az 1.3 szerintem kevés ehhez a kasztnihoz. Az egy Puntoba még OK.
2010 utániak érdekelnének, de azokban már nem nagyon van 1.9. Szóval vállalható az 1.6?
Mennyit futnak ezek a motorok normál használatban megfelelően karbantartva?
Egy 2006-os 8 szelepes 1.4 benzin-lpg Doblóm van. 80-90 között fogyaszt elfogadhatóan. Arra gondoltam, hogy nagyobb kerékátmérővel próbálkoznék, hogy ne kelljen pörgetni a motort kissé nagyobb sebességnél. Tudja esetleg valaki, mi a maximum, ami felszerelhető rá? Jelenleg 185/65 R15 gumik vannak rajta, de még bőven látok helyet. Köszönöm a segítséget.
Aztán ha megégeti, akkor kenheted a hajadra. Szerintem inkább vegyél egy szett tárcsát és valami hozzá való betétet. Nem egy ökör ára és ha a BMW kolléga által javasolt kombót választod, akkor a tárcsa simán kiszolgál akár 2-3 garnitúra betétet is,végig normális teljesítménnyel, rizikó nélkül.
Akkor a szerelődet cseréld le! Több száz kilométeren át leszel fék nélkül, mire a félrekopott betét bekopik. És mire ez megtörténne szarrá ég az új tárcsa és a betét is. Ne ezen spórolj, fék és kormány nem játék!
Köszönöm a válaszokat.Lehet szarrágónak gondolnak az urak de néha tényleg csak pár ezres a különbség.
Pl.: 4 ezererrt már kapni "remsa" t ami általam nem ismert de utána olvasva csak fékalkatrészeket gyártó spanyol cég.Ha csak ezekben utazik úgy vélem olyan rossz nem lehet de mondjuk egy "febi" vagy egy "valeo" ami talán ismertebb 7-8 ezer körül megszerezhető.Szóval nem nagy különbség....
Igen ezt a tárcsa-betét összhangot olvastam,sőt a másik autómban(swift) tapasztaltam is....ott pl.a világ legolcsóbb tárcsáját vettem akkor (kb.7-8 éve) kicsit össze kellett csiszolni a betéteket de aztán rázás nélkül fogott.
Ez egy vasdarab. Nem sport autóról beszélünk, hogy különleges tárcsa keljen. A "gyári" kifejezést el kellene felejteni. A Fiat nem gyárt tárcsákat, és a beszállítók közül nem biztos hogy a minőség szerint döntenek. Inkább az olcsóbbat válasszák. Olyat vegyél aminek van neve, azok legalább átmennek egy minőség ellenőrzésen. Viszont a betét már nagyon nem mindegy.
Saját tapasztalatom: Motortartó bakokat vettem "utángyártottat" A gumi felületről lecsiszolták a Fiat feliratot, de azért látszott. Ezek 1 év után szétmentek. Most másik márkát vettem, és ez jobban birja, és nem olyan hangos a motor.