Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

trotilex3800 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 2003

És hol a motor?!

Előzmény: sz.gico (2002)
sz.gico Creative Commons License 2014.01.31 0 0 2002

Sziasztok!

 

Szakértsétek meg kérlek, hogy mennyit ér ez a típusú segédmotor. ill. hol tudom megnézni a gyártási évét? :)

 

Köszönöm!

Gico

Sihuhu Creative Commons License 2014.01.29 0 0 2001

Köszi az info-t.

 

Időközben magától megoldódott a dugulás, mert kiázott a cső a denaturált szeszben.

 

Volt dugulás a tankban is. Ott nem vacakoltunk, benyomtuk a fémcső csatlakozásánál a teljesen eldugult szűrőt, majd ez távozott a beömlőnyíláson.  :-) Szerintem évtizedekig nem használták a gépet.

 

A benzinpumpa ezekután sem nyomott: hozzá nem értők szedték szét, és a felső átlátszó golyót el is vesztették belőle. Ez úgy látszik, általános, mert egy másik Solexnél is ez volt a probléma. Pótoltam golyóstollpatronból vett golyóval, és azonnal nyomta is a benzint.

 

Viszont a bal alsó csavar tőben beletörött az üzemanyagpumpa felrakásakor (fáradttörés...) Erre van esetleg ötletetek. Hátulról talán ki tudjuk fogóval terkerni, mert ott kilóg. Szerencsére nem a felső törött bele, mert az zsákfurat. Ha nem sikerül, akkor pontozás és óvatos fúrás 1,5...2-es fúróval. Ha nem hajtja ki a csavart hátrafelé, akkor marad a telibe fúrás és M6-os metszése (ez utóbbit persze már nem szívesen tenném meg).

 

Az alaplapon pedig úgy meghúzták a megszakítóüllő két rögzítőcsavarját, hogy alig tudtam megoldani. Azt gondolták, hogy ott állítódik el az előgyújtás, és biztosan még jobban utánahúzták. Pedig a kalapács műanyag lábacskája fogy el, ha száraz a kenőfilc...

 

Tekercs jó, kimértem, meg összerántja a kezet a nagyfesz. Ha továbbra sem indul, akkor jön a karbi és a felső benzinszűrő.

 

Előzmény: trotilex3800 (2000)
trotilex3800 Creative Commons License 2014.01.28 0 0 2000

Hali Sihuhu!

 

Elöször is BUÉK!

 

Egyébként az üza.cső tisztítását mindig leforrasztott végű bowdnel végeztem! A bowden 1-ik végét vagy leforrasztod v

én pld. réz hüvelyt forrasztottam rá, ezt fogtam be furóba és sodrat irányba lassan forgatva végig toltam a csövön kb- 2-3

perc alatt kivan tisztitva a cső!  

A müa. cső nem javasolt mert igen tűz veszélyes a leömlő csonk miatt!

 

Jó munkát! 

Előzmény: Sihuhu (1994)
Csimpi1973 Creative Commons License 2014.01.28 0 0 1999

szia nem én csináltam így vetem nekem mükszik 

Előzmény: Sihuhu (1998)
Sihuhu Creative Commons License 2014.01.27 0 0 1998

Ahány ház, annyi szokás...   :-)

Előzmény: Csimpi1973 (1996)
Sihuhu Creative Commons License 2014.01.27 0 0 1997

Inkább ne, mert akkor az azt jelenti, hogy valami baj van vele.  :-)

Előzmény: cv.cam/s (1995)
Csimpi1973 Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1996

Szia amit most vettem blockot ott nekem az alúmínium cső sima mezei benzinslaggal van pótolva pont ilyen dugulás miatt.Üdv: Csimpi

Előzmény: Sihuhu (1994)
cv.cam/s Creative Commons License 2014.01.25 0 0 1995

hello (zs.)sihuhu;

 "micsoda precizit'as,kivancsian varom a tavaszt amikor az eny'em is kezedbe kerulhet.."

 tovabbi sikert,udv.,;laszlo     /sajnos 5letem sincs../

Előzmény: Sihuhu (1994)
Sihuhu Creative Commons License 2014.01.24 0 0 1994

Egy eléggé elhanyagolt solex rendbe hozatalában segédkezem. A fém benzincső a tank és az ac-pumpa között masszívan eltömődött - jó sokáig állhatott mozdulatlanul... Milyen megoldással érdemes próbálkozni?

 

Jelenleg szeszben ázik a cső, de nem várok jelentős javulást ettől a "passzív" megoldástól. Arra gondoltam, hogy fékbowden sodronyának egy szálát próbálom bevezetni és mozgatni áztatás közben.

 

Másik gondolatom, hogy vízbe rakom a fémcsövet és felforralom a vizet, hátha az olajdugó csökkenő viszkozitása megteszi a hatását, miközben pvc-csővel belefújok. 

 

Milyen más megoldással érdemes még próbálkozni?

kerekréti Creative Commons License 2014.01.13 0 0 1993

BÚÉK Minden Fórumozónak !

 

Az elmúlt évben örömmel olvastam problémákról és a megoldásokról!

 

20 évig porosodott a motorom a garázsban,de az elmult évben a FÓRUM segítségével...és persze a sokak által tisztelt Pap Mihály barátunk fantasztikus segítőkészsége kapcsán...újra rákaptam a motorozásra!

 

Széles utat !    Üdvözlök Mindenkit!...kerekréti

 

trotilex3800 Creative Commons License 2014.01.07 0 0 1992

 

 

Hali BUÉK!

 

Én csak a Solex blokk manipulálásáról beszéltem amikor a gyorsításról volt szó!

 

Üdv.

Előzmény: somaság (1991)
somaság Creative Commons License 2014.01.05 0 0 1991

Csak ötlet volt a fúrás. Autóknál, motoroknál használható.

 

Elvetve!

Milyen gyorsítás megoldásokra gondolsz?

 

Hogyan lehet a roki szekéren lévő fogaskereket levenni és cserélni? Elég egy csapágylehúzó és sajtolás, vissza megoldás?

Előzmény: trotilex3800 (1989)
m.norbert Creative Commons License 2013.12.18 0 0 1990

Üdv

 

van kettő gyári gumim eladó egyik vadi új, másik 80%, illetve kettő új komplett kerekem.

trotilex3800 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 1989

Hali!

 

Csak kérdezem, hogy mit akarsz elérni a furással? Nehéz tatálni olyat akinek a 40-es hengerhez van dugó öntö mintája!

 

Ha gyorsítani akarod a gépet több más és olcsóbb módja is van! Egyébként a fúrás dugóval gyürüvel csapszeggel cca. 15000ft környéke!

 

Üdv.

Előzmény: somaság (1987)
Dámdámdámdám Gurgugyin Creative Commons License 2013.12.15 0 0 1988

Ezt feletsd el szerintem.

Előzmény: somaság (1987)
somaság Creative Commons License 2013.12.14 0 0 1987

Lehet bővíteni a köbcentin egy kis fúrással? A teljesítményen hogyan lehet?

Dámdámdámdám Gurgugyin Creative Commons License 2013.12.14 0 0 1986
Dámdámdámdám Gurgugyin Creative Commons License 2013.12.14 0 0 1985

Mitas Moped 2,00-19 M02 Mitas köpeny 38110 -CZE

 

 

Mitas köpeny 38110 -CZEAkciós ár: 2.443 Ft + Áfa 
(Br . 3.103 Ft)

Dámdámdámdám Gurgugyin Creative Commons License 2013.12.13 0 0 1984

A kerékméret miért 19 -es, amikor nagyobb, mint a 20 -as kempingem kereke?

Dámdámdámdám Gurgugyin Creative Commons License 2013.12.08 0 0 1983

A török külső gumit csepelen hol lehet megvenni?

Sihuhu Creative Commons License 2013.12.05 0 0 1982

Mindenhez azért nem értek.  :-)

 

Enyém jó, ha ment egy Km-t idén. Átkötöttem a kötelezőjét, így valamivel olcsóbb fenntartani.

Előzmény: cv.cam/s (1980)
somaság Creative Commons License 2013.12.04 0 0 1981

Mekkora lehet a motor súlya?

 

Csak ha az első kerékre teszsem, mennyire fogja elvinni, mennyire vezeti meg, vagy nehezíti a kormányzást?

cv.cam/s Creative Commons License 2013.12.04 0 0 1980

hello zsolt;

 koszonom,ahogy megjavitottad..:-)mint szobadisz pihen a lakasban,tavaszig../nem vagyok a kozelben-ismetelten-./

 mint olvashatod alabb,elkelne szaktudasod/segits'eged neha .

 udv.,;

 laszlo

 

Előzmény: Sihuhu (1979)
Sihuhu Creative Commons License 2013.12.04 0 0 1979

Szia!

 

Eléggé elfoglalt vagyok, és ritkán nézek be. :-)

Hogy gurul a Solexed, rendben van vele minden?

 

 

Üdv:

Zsolt

Előzmény: cv.cam/s (1974)
somaság Creative Commons License 2013.11.29 0 0 1978

Kszönöm a tanácsot! Lehet, hogy megfogadom!

Előzmény: Kempingez (1977)
Kempingez Creative Commons License 2013.11.29 0 0 1977

A lánckerek  cseréje helyett, egyszerűbb kihagyni az áttátelt. Közvetlen rászerelni a motort az első kerékre, eredeti Solex módon. Ez, így már nagyobb sebességet biztosít. A "roki kocsin" az áttátel, lassítás az elérhető végsebesség korlátozására szolgált. Ez kihagyható. Így egyszerűsödik, és nő a megbízhatóság.

A váltó alkalmazása sem lehetetlen, de elég bonyolult volna a megvalósítása. A problémák a következők: Itt fordított írányú, a nyomaték átvitel. A nagy lánckerék a hajtott, így ezt egy szabadonfutóval (racsni) kellene ellátni, a vissza hajtás elkerülésére. Továbbá rugós láncfeszítőt. 

Ezek a megoldások, tovább bonyolítanának egy számodra "felesleges" lomot.

Nem kevés idő, és pénz bánná. 

A roki kocsi sebességét, növelheted az elsőkerékre szerelt Solex motorral, úgy hogy a drörzskerék közvetlen a kereket hajtja. Így talán 20 Km/h sebességet is elérhető, de ez részemről csak becslés. 

Az így elérhető maximális sebességnél, többet áttételekkel sem lehet kihozni, csak kevesebbet!

A motor szolíd teljesítményével, és nyomatékával kell számolni.

Előzmény: somaság (1976)
somaság Creative Commons License 2013.11.28 0 0 1976

Az a helyzet, hogy vagy/vagy megoldásokról van szó.

Vagy tekerek, de az érzékelő azt érzi nehéz a hajtás, akkor rásegít az elektromotor - pedelec.

Vagy hajtom lábbal és brümmög a solex, és termeli az áramot

vagy megy a solex és nem tekerek, nem megy az elektronika.

 

Az is lehet, hogy a végére kimarad a Solex.. :(

Láttam a Németeknél a weben 250-1500 KW teljesítményü trike-t, pedelecet az levisz therrel együt a trképről és leírva 45 Km/h sebesség van rá írva .

 

Egyelőre a Solexből akaro kihozni a legtöbbet a mert a pénztárca ezt kívánja.

 

Üzemanyagszűrőt lehet csinálni 5 mm vastag szivacs lapból?

Lehet beépíteni valamilyen motor - külső - üzemanyagszűrőt?

 

Ki tud ebben segíteni?

 

A fogaskerekek cseréjével 59-ről 13 ra a meghajtott kerék vagy esetleg rá lehet szerelni egy bringa hátső váltóját a motorhoz meg esetleg egy 3 fokozatú első váltóként működtetni?

 

EZ TOVÁBBRA IS ROKI KOCSI!

Előzmény: Kempingez (1975)
Kempingez Creative Commons License 2013.11.28 0 0 1975

Szóval hibrid meghajtású tricikli, a terved. Nem megvalósíthatatlan. 

Viszont, amit érdemes számításba venni a Solex Maximális teljesítménye
0,58kW (0,8 LE) (2500 ford/perc mellett) Tehát  a teljesítmény igen csekély, ez éppen elegendő a kerékpár meghajtásához (kb 25-30 Km/h esetleges eléréséhez) pluszban még,  elektromos hajtás akkummulátorait nem lesz képes tölteni.

A következőt kell végig gondolni, ha az  elektromos motor, és a benzinmotor együttes üzemeltetése biztosítja a kellő sebességet, plussz az akkumulátorok töltéséhez az áramot  a benzinmotor. Akkor, az utóbbinak egyedül több mint képesnek kellene lennie a jármű kívánatos sebességének az eléréséhez is. 

Ugyan is, ahhoz képest, hogy a motor nyomatékát klasszikus módon mechanikusan, visszuk át a kerékre, elektromos módban már több féle veszteséggel is kell számolni.

A generátor vesztesége, az egyenirányítás és a töltés szabályozó vesztesége. Továbbá maga az akkumulátorban folyó elektrokémiai folyamatokból adódó veszteség. Végül maga a  vilanymotor vesztesége..

Az eredeti háromkerekűn a részedről kívánt sebésséghez nics megfelelő teljesítményű fék! 

 

 

Ha "normál" motoros triciklit készítel, legalábbis formailag hasonlót (vidéken, sok van belőle). Azzal még, "hivatalosan" is kevesebb probléma adóthat. Egy ilyen építése megtűrt Besorolása teljesítményétől és tömegétől függően, segéd illetve motorkerékpár kategória.  

 

 

 

 

Egyébként, házilag tilos a segédmotoros járművek összeépítése. 

Így sem egy Solex,( ha nem az eredeti gyári kerékpáron van) sem egy Dongó amelyet kerékpárra szereltek utólag, elméletileg nem vehetne részt forgalomban.

Minden 300 W motor teljesítmény fölötti jármű, kategóriájának megfelelő vezetői engedély szükséges.

A pedelecről itt találsz infót http://hu.wikipedia.org/wiki/Elektromos_kerékpár

cv.cam/s Creative Commons License 2013.11.28 0 0 1974

..'sihuhu' -zsolt-,hova tuntel..?!olvasva a bejegyzeseket,gondolom tudnal itt segiteni..

udv.,;laszlo

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!