Keresés

Részletes keresés

Pomber Béla Creative Commons License 2 napja 0 0 333937

Ja...

 

És az ICE gyártók jobban tennék, ha kifejlesztenének pár moduláris ICE motor-generátor családot, amivel REX jelleggel lehetne gyártani EV autót, de abba elég lenne akár csak 20-30 kWh akku és egy kis, kb. 10-20 kW-os motor tudna rátölteni villanyt ha szükséges. Magyarul igazi EV, csak a nagy akkupakk egy része helyett van egy aggregátor. A motor optimális terhelésen működhetne, s egy 100 km-es hatótávú autó is hirtelen nagyon eladható lenne így.

 

Nagyon sokan mozognak kertvárosban, agglomerációban rövid távokra (pl. munkába járás) és otthon éjszaka tudnának villannyal is tölteni, ráadásul ez fizetőképesebb réteg mint a lakótelepek népei.

GPS Creative Commons License 2 napja 0 0 333936

 

Szerintem ezt a "retrofit" -et el kéne felejteni.

 

Az autók természetes értékvesztése egyszerűen nem bírja ki az (egy másik cikkben említett) cca. 1.500 eurós utólagos költséget - és pláne nem az eredetileg Euro4-esek, amit példaként hoz fel.

.

Előzmény: _Berci (333933)
Pomber Béla Creative Commons License 2 napja 0 0 333935

Akkor az élettartama is kb. 100.000 km.

 

Ezzel nem vagyunk előrébb, ugyanis ilyen követelmények mellett az egész dízel ügy halott, a benzin is, csak az még mozog egy kicsit... Már 10 éve a légszennyezésben nem a korom meg a füst a probléma hanem az aeroszol, nem véletlenül jöttek vissza a 30 évvel ezelőtti állapotok a légszennyezésben a városokban.

Előzmény: shadowbull (333932)
_Berci Creative Commons License 2 napja 0 0 333934

0

Előzmény: shadowbull (333930)
_Berci Creative Commons License 2 napja -1 0 333933
Előzmény: _Berci (333929)
shadowbull Creative Commons License 2 napja 0 0 333932

Sima utolagos SCR-katalizator, semmi extra.

Előzmény: Pomber Béla (333931)
Pomber Béla Creative Commons License 2 napja 0 0 333931

A pontos működését szívesen olvasnám, németül nem tudok, de a szöveg így ránézésre is csak újságírói szintű.

Előzmény: _Berci (333929)
shadowbull Creative Commons License 2 napja 0 0 333930

"Bar te nyilvan mindent jobban tucc "

 

Nalad mindenkeppen.

 

" sorozatgyartasra elökeszitve "

 

Marhasag. Ez egy marketing bullshit.

Előzmény: _Berci (333929)
_Berci Creative Commons License 2 napja -1 0 333929

 

Bar te nyilvan mindent jobban tucc ... ennek ellenere erröl van szo. Raadasul Euro 5 dieseleket Euro 6-ta varazsol ... es sorozatgyartasra elökeszitve ...

 

https://www.auto-motor-und-sport.de/news/twintec-diesel-euro-6-nachruestung-serienreif/

 

Előzmény: shadowbull (333921)
Pomber Béla Creative Commons License 2 napja 0 1 333928

Olyan is van:

 

 

Előzmény: GabikA (333919)
GabikA Creative Commons License 2 napja 0 0 333927

l (arra kellett volna lecsapnod).

 

ja, csak beattad kereskedesbe, nem szoltal :) meg amugy is tul nagy bode volt, az utak 95%-at egyedul teljesitem

Előzmény: advocatusdiaboli (333920)
Pomber Béla Creative Commons License 2 napja 0 0 333926

Nemcsak USA meg EU piac van.

 

Igen, de Afrikába meg a sötétebb Ázsiába az Európából lopott autókat viszik...

Előzmény: shadowbull (333922)
mica-r Creative Commons License 2 napja 0 1 333925

"lesznek az olcsó önvezető Teslák"

Nem lesznek belátható időn belül. 

Lépjünk tovább.

Előzmény: Rangun (333873)
shadowbull Creative Commons License 2 napja 0 2 333924

ezek pusztan marketing bullshitek. 

 

Semmibe nem kerul 1! darabot legyartani akarmilyen rendszerbol, aztan azt allitani hogy kesz van. Hat kurvara nincs kesz, le kell tesztelni mindenfele korulmeny kozott, be kell epiteni mindenfele allapotban velo es felszereltseggel rendelkezo autoba, ott is tartosteszteket vegezni es igy tovabb.

 

Nem veletlelnul mondom mar az elejetol fogva hogy az utolagos atepites halott otlet, soha nem lesz belole semmi.

Előzmény: advocatusdiaboli (333916)
GPS Creative Commons License 2 napja 0 0 333923

 

Előre megjósolható, hogy ahogy elöregednek, túlfutnak az új, Adblue-s Euro6-os dízelek is, úgy fog ott is szépen kiderülni, hogy milyen sok és költséges problémát okoznak már a mostani kipufogógáz-utókezelő rendszerek is,...

 

Kb. 1 éve fordítottam a kamiongyártó-ügyfelemnek az AdBlue rendszerét leíró fejezetet. Közel 40 (!) oldal volt.

 

Hát, öregem - amikor a felénél tartottam, már hüledeztem magamban, hogy "Ez most komoly?".

 

Meg kell mondjam, hogy egy régebbi kamionnal ÖSSZESEN nem volt annyi macera, gond, törődés, komplikáció...mint csak ezzel az egy rendszerrel a kamionon.

Hihetetlen bonyolult maga a kiszolgáló-szerkezet is, de a vezérlése, monitorozása, diagnózisa, karbantartás-igénye az egeket nyaldossa.

 

Szerintem kizárt, hogy ez több évtizedes jövőre számíthatna a motoriparban - mert úgy vélem, hogy ez az egész egy kínjában született, erőltetett és életszerűtlen elgondolás volt.

.

Előzmény: advocatusdiaboli (333916)
shadowbull Creative Commons License 2 napja 0 0 333922

Kina 10 ev alatt (2007/2017) felmillioval novekedett, mikozben az osszes eladas majdnem egymillioval.  Kina nelkul is lett volna ~30%-os novekedes. 

 

Nemcsak USA meg EU piac van. 

 

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (333915)
shadowbull Creative Commons License 2 napja 0 0 333921

" egy osztrak ceg bemutatta sajat KESZ, gyartasra alkalmas rendszeret"

 

Ugyan. Sokkal bonyolultabb sztori ez ennel. 

Előzmény: _Berci (333914)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2 napja 0 0 333920

Itthon még eladható - a németeknél-franciáknál állnak már hegyekben. Majd elkezdik ide hozni őket...

Ilyen volt egyébként az enyém is, amit múlt év végén lecseréltem - és ahogy anno elmélkedtem is rajta, az is qrva nehezen ment el (arra kellett volna lecsapnod).

 

Megjegyzem, azért tényleg fejlődött a világ, a mostani benzines sokkal jobban megy, sokkal kulturáltabb - és akármilyen valószínűtlen, de kevesebbet fogyaszt... Simán eljárok 7 literes átlaggal, úgy, hogy jó fele város, sokszor kimondott dugózás.

Előzmény: GabikA (333917)
GabikA Creative Commons License 2 napja 0 0 333919

puncit (ronyo) akarok elsosorban

Előzmény: Pomber Béla (333918)
Pomber Béla Creative Commons License 2 napja 0 0 333918

Az USÁbanmostanában zúznak be legalább negyedmilliót belőlük, még garis VW és Audi modellek. Európában nem fogsz ilyet kapni, mert ha olcsó, akkor viszi a szőröstalpú nepper, ha meg drága, akkor kapsz új benzinest olcsóbbért, csak nem villoghatsz, hogy VW embléma van a kocsin, hanem mondjuk Suzuki.

Előzmény: GabikA (333917)
GabikA Creative Commons License 2 napja 0 1 333917

ilyen eladhatatlan, qrva olcso euro5-os dizeleket linkeljen mar nekem valaki 

meg eljarogatnek vele par evig itt falun

Előzmény: advocatusdiaboli (333916)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2 napja 0 0 333916

Azért ezeknek általában van oka. Nagyon sok olyan "világmegváltó" ötletről rendre kiderül, hogy ugyan valóban remekül kitakarítja a kipufogógázokat, de mondjuk 10-15ezer kilométerenként nagyjavítást meg költséges betétcserét, mindenféle további adalékanyagok használatát igényli, stb... Vagy, hogy gyakori hidegindításnál menthetetlenül tönkremegy igen hamar és folytathatjuk a sort.

 

Előre megjósolható, hogy ahogy elöregednek, túlfutnak az új, Adblue-s Euro6-os dízelek is, úgy fog ott is szépen kiderülni, hogy milyen sok és költséges problémát okoznak már a mostani kipufogógáz-utókezelő rendszerek is, csak most még ezeknek a kocsiknak a zöme "fiatal", felük még garanciális stb...

Az Euro5-ösök meg már most állnak eladhatatlanul a használtkocsi-telepeken... 

Előzmény: _Berci (333914)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2 napja 0 0 333915

De, nagyjából igaz. Csak az EU és az USA piacra alapozva az elmúlt 10 évben összesen lett volna kb: egyszámjegyű növekedés.

Előzmény: shadowbull (333913)
_Berci Creative Commons License 2 napja 0 0 333914

A dieselbotrany elejen, ... amikor meg mindenki tanakodott, hogy mi legyen ... egy osztrak ceg bemutatta sajat KESZ, gyartasra alkalmas rendszeret (kipufogogazkezelö alegyseg ... ~1500 €), amely az euro 6 normat is messze alulmulta volna ... oszt ugy tudom, azota se kell senkinek se ...

Előzmény: szilvatövis (333909)
shadowbull Creative Commons License 2 napja 0 0 333913

" a bömös gyakorlatilag teljes növekedése a kínai piacra alapozott volt"

 

ez megint nem igaz...

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (333912)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2 napja -1 0 333912

Ha egy egységként nézzük az EU-s piacot, igazad van, mindenesetre az érdekes, hogy a Kínai az USA piacot már beelőzte.

És a grafikonnak még egy nagyon fontos tanulsága azért van: a bömös gyakorlatilag teljes növekedése a kínai piacra alapozott volt, az EU-USA piac érdemben alig tér el a tíz évvel ezelőttitől, míg a kínai csaknem nulláról az USA fölé nőtt...

 

Én sem várok egyébként semmiféle világvégét, csak már szükségszerűen várható újabb válság-recesszió, és kérdés, ez hova vezet.

Előzmény: shadowbull (333910)
shadowbull Creative Commons License 2 napja 0 0 333911

"ha minden autógyárnak be kell építenie azt a kb. 2000 €-s cuccot,"

 

Csakhogy meg ez sem teljesen igaz, mert nem mindegy hogy egy 2 tonnas 300 loeros SUVrol beszelunk, vagy egy 1200 kilos 60 lovas varosi szaladgalorol

Előzmény: szilvatövis (333905)
shadowbull Creative Commons License 2 napja 0 0 333910

Ó, bocsi.

 

Itt egy jobb link.

 

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0285863EN/bmw-group-grows-sales-in-first-three-quarters-of-2018?language=en

 

Az EU a legnagyobb piac, utana Kina, aztan USA.

 

Szo sincs arrol hogy bezuhannanak a kinai eladasok, egyelore annyirol van szo, hogy vege az evi 40-50%os novekedesnek, es egyes markak mar visszaeseseket voltak kenytelenek elkonyvelni.

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (333904)
szilvatövis Creative Commons License 2 napja 0 0 333909

Természetesen a 2000 € egy virtuális szám, csak azért ekkora, hogy el tudjuk képzelni, ez már mindenkinek fáj. Lehet, hogy a valószágban lesz 500 €, vagy összehozzák 150 €-ból + némi kiskapukeresés...

Például beépítenek egy MI-t a komputerbe, ami figyeli a vezetői szokásokat és ha az útvonal nem hasonlít semilyen szimmulációra akkor gyorsan kiböfögi az összes szutykot amit egy az alvázba rejtett dobozkáabn gyűjtöget. :-)

Előzmény: GPS (333908)
GPS Creative Commons License 2 napja 0 0 333908

 

ha minden autógyárnak be kell építenie azt a kb. 2000 €-s cuccot, akkor a versenyfeltételek lényegileg nem vátoznak, illetve a drágább kategóriáknak kedveznek.

 

Hát ha a 8.990 euros autóba kell majd beépíteni a 2.000 eurós cuccot - arra mondják bizonyos kultúrkörökben azt, hogy: "az majd jól odabasz nekik".

.

Előzmény: szilvatövis (333905)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!