Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Köny Creative Commons License 2022.01.12 0 0 18250

Nekem úgy 15+ éve felkínálták a zöld színű DON-XXX rendszámú 120GLS-t ingyen! Basszus, nem mentem érte, pedig arra jártam pont. Azóta is bánom, mert az a kocsi ma legalább 600ezret érne. De hagytam már kint Pozsonyban 110r kupét is. Egy narancssárga kocsi volt, 2008 körül. A zsebemben volt a vételár, de akkor szemmel nagyon rozsdás volt a vas, de eredeti. Kiláttam a küszöbön. Olyan 280ezer Ft körüli Korona árat kértek érte. Nem vettem meg... Ma kb. olyan állapotban is 5 millió Ft-ot érne! Ezek az elszalasztott lehetőségek. Ugye, a 135RiC Rapidomról már írtam itt néhány napja...

Előzmény: Petyka366 (18248)
Petyka366 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 18249

Még egy dolog a Magyar autós kultúrához.

Párom kirakta 2 évvel ezelőtt Felicia csoportba a 3 három Skodát csoportképen. Majdnem kib@sztak, hogy ez Favorit-Felicia csoport, mit keres itt egy 120-as, mintha valami bűnt követtünk volna el! Anno ez a Hondás csoportba volt "menő". Ott párom azt rakta ki, hogy csúnyán elpicsáztam az 1.6-os Feliciával az ő Civic-ét :D. Na kapott is nemulast rendesen :D

Előzmény: Petyka366 (18247)
Petyka366 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 18248

Egyszer otthagytam egy ilyen autót, csak az 2 körlámpás volt (Nem tudom hírtelen mi a különbség). Páromnak tetszett nagyon, ő akarta megvenni, de nagyon le volt lakva, mondtam neki, hogy nem :(. Már kicsit bánom a dolgot :(.

Előzmény: Furak (18239)
Petyka366 Creative Commons License 2022.01.12 0 1 18247

Nem várom el, hogy a 30+-os autómhoz legyen alkatrész. Kellett egy kis idő, mire rájöttem, hogy elviszek egy mintát egy esztergályoshoz, aztán az csinál nyersanyagból nekem olyan alkatrészt, amire szükségem van. Autós kultúra továbbra sincs, ahoz az államnak is engednie kéne pl. legális autó tuninggal, mert az öreg jószágokat is lehetne fejleszteni, ha valaki azt szeretné, de ehez szükség lenne arra, hogy normális körülmények között bevezethető legyen a forgalmiba minden. Működhetne a kisiparos módszer is, ha a Skoda (VW Csoport) kiadná a doksikat az autókról, és nem az "elnagyolt autókról levett negatívokat" árulnák mindenhol, amit jócskán utómunkázni kell. Sokféle technológia létezik, amivel bármi legyártható egy scannelés után szinte tökéletes pontossággal. Na ehez kell egy bizonyos autós kultúra. Nálunk ez nem található meg. Nálunk a fogyasztói társadalom kimerül a "vegyünk újat, mert csak az a jó" gondolkodásba. Tehát marad a bontott alkatrész csilliárdokért. 120-asokat azért nem veszik, mert szóbeszéd tárgya, hogy nincs hozzájuk alkatrész (itt a fórumon is volt téma). A Ladákat is az ukrán utángyártó cégek tartják fenn, de már azokat se sokáig, meghát annak idején a Lada volt az istenkirály, és nem a Skoda, pedig a Skoda sokkal szebb autó, nem egy puritán kocka (szerintem, bár én a Ladákat is szeretem).

 

Az új autókkal sok a gond (tapasztalat). Tele elektronikával mindegyik, nagyobb a meghibásodás lehetősége. Tudok olyan autóról a környezetembe ami 2. évét töltötte és már váltócserés volt. Van amelyiknek már nem nyílik a csomagtér ajtaja gombnyomásra, és a pixelhibás kijelzőkről nem is beszélnék. Mi lesz velük, ha egyszer elvesztik a garanciájukat? Mi lesz 20 év múlva velük? Miért jó ez nekünk?(villanyautók se jobbak!!) Ráadásul ezzel (szerintem) a környezetünknek se teszünk jót, hisz az ipar is termel széndioxidot.

 

Övet nem nagyon találok, nem is én szedtem ki belőle. Helye megvan, ha olyan kedvem lesz egyszer, megfogom vagy áthúzatom a felicia üléseket, vagy a recarokat, és beleteszem azokat övvel. A gyári üléseket egyszerűen nincs szívem tönkretenni.

Előzmény: Rics78 (18235)
felicia22 Creative Commons License 2022.01.11 0 2 18246

Furak Creative Commons License 2022.01.10 0 0 18245

Adásvételi van róla. 

A két külső küszöb cserélve lett, a fékek újak, a futóműve jó. Taposókat kellene kijavítani, a csomagtérfedelet és a két első sárvédőn is van valamennyi rohadás(alatta nem tudom milyen).

Előzmény: roncsfelújító (18244)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.01.10 0 0 18244

Nem tűnik a képről vészesnek az állapota, ha van adás-vételi a papír szerinti tulajtól akkor mindenképpen visszahelyezhető, amint átmegy a műszakin. Ha viszont valamelyik dolog hiányzik akkor már gondok lehetnek.

Előzmény: Furak (18242)
Furak Creative Commons License 2022.01.10 0 0 18243

Szia! 

Engem érdekelne tartalékba ha másnak nincs rá nagy szüksége.

 

balintfurak@gmail.com

Előzmény: SPELMAN (18241)
Furak Creative Commons License 2022.01.10 0 1 18242

Szia!

Igen a legelső kiadású 105s 1977-ből.

Lehet hogy valahogy vissza lehetne helyezni forgalomba, nem rég csináltam meg a fékeket rajta mert nem lehetett mozgatni.

Előzmény: roncsfelújító (18240)
SPELMAN Creative Commons License 2022.01.09 0 0 18241

Érdekel valakit egy kilencvenes évek elején beszerzett Skoda 120L eredeti karburátor, amely eddig a szekrényben várta a jobb sorsát?
Nekem akkor szükségem volt az 1984-es kocsimhoz egy karburátorra és sokáig nem tudtam beszerezni, majd hirtelen két forrásból is kaptam.
Nyilván csak az egyiket használtam fel, a másik tartalékba került.

roncsfelújító Creative Commons License 2022.01.08 0 0 18240

Szép, ez egy korai évjárat lehet. Forgalomból kivont, de egyszer még forgalomba helyezhető? 

A Skodák árairól annyit, hogy szerintem túlárazottak, ha olcsóbbak lennének talán többen belevágnának. Veteránozni meg ugyanolyan jó lehet, mint egy NDK-s gép. Én talán még jókor vettem, most úgy látom a használtauto.hu-n 200 ezer alatt nincsen egy 120 vagy 105-ös sem. De nem hiszem, hogy a mostaniak mind olyan jó állapotúak, hogy ez indokolná a magasabb árakat az 5 évvel ezelőtt hirdetettekhez képest. Volt Miskolcon egy 120-as százezerért talán egy hónapja, el is vitték. Nem volt egy patika állapotú, de aki veteránt vesz annak nem probléma, ha gyógyítani kell az autót, mert fel van rá készülve. Ha máshogy nem is, de lélekben biztosan.

Előzmény: Furak (18239)
Furak Creative Commons License 2022.01.08 0 3 18239

Megmozgattam az öreg harcost.

 

Furak Creative Commons License 2022.01.05 0 1 18238

Egy szűk generációt foglalkoztatnak szerintem csak a faros Skodák, és pár fiatalt. 

Az áruk is most már feljebb kúszott, de nincs rájuk kereslet, úgy mint a Ladákra meg NDK-s autókra.

Előzmény: Köny (18237)
Köny Creative Commons License 2022.01.05 0 1 18237

Mondok egy meredekebb történetet. A tulajdonomban volt egy 1990-es gyártású Skoda Rapid 135 RiC (gyári befecskendezéses és katalizátoros modell, 400db sem készült belőle) kocsi, melyet 1992-ben helyeztek üzembe. 2006-ban vettem meg Angliából, az eBayen licitáltam rá és potom pénzért az enyém lett. Akkor még nem volt áruk a faros Skodáknak. Hazahozattam tréleren, a szállítás 4-szer annyiba került, mint a kocsi. Spongyát rá. Felújíttattam, kiélveztem, nem tudtam kihasználni, felesleges nyűg lett, meghirdettem az eBayen és eladtam. Repülővel jöttek az angol vevők és lábon hazavitték, azaz vissza Angliába. Ezt megelőzően, felajánlottam a kocsit AJÁNDÉKBA a Skoda múzeumnak. Szerinted milyen választ kaptam? 

.

.

.

.

.

.

.

.

Megköszönték, talán még azt sem. Mindenesetre nem kellett nekik! Ennyit a Skoda művek törődését a közelmúlt termékeivel kapcsolatban. Ennek immáron lassan 8 éve, de a hozzáállásuk mit sem változott. Még mindig csak a megtűrt vagy inkább lesajnált kategória náluk a faros Skoda...

Előzmény: Furak (18236)
Furak Creative Commons License 2022.01.05 0 0 18236

Szia!

Petyka366-nak van sajnos igaza. A Skoda gyártól egy klubtárs doksit szeretet volna kérni egy ritka modellhez, de elhajtották. Még körülbelül ezt is letagadták, hogy gyártottak ilyen autót. A múzeum megvan(mint ahogy gondolom több márkának is), de itt meg is állt a dolog. És itt még után gyártott alkatrészek sem nagyon vannak.

Előzmény: Rics78 (18235)
Rics78 Creative Commons License 2022.01.02 0 0 18235

Szerintem ez így nem teljesen igaz hogy az autógyárakat nem érdekli a saját történelmük. Hiszen pl. a Škoda esetén ott a múzeumuk, időnként visszahoznak egy-egy régi típusnevet (az más kérdés hogy az új modelleknek semmi közük az elődhöz (Felicia, Rapid)). És most újra gyártanak faros Škodát! :)

A viccet félretéve, a történelem múlt idő és a gyártók a jelenből ill. jövőből profitálnak. A piacon maradáshoz rendkívül kiélezett a versengés folyik. És néha áldozatul esik egy-egy akár tradicionális gyártó is.(pl. Saab autó részlege). A gyárak a jelen és jövő vásárlói kegyeiért küzdenek, azokat szolgálják ki. (továbbá sok egyéb baromságot is ránk erőltetnek, de ez egy másik téma) A vásárlók tömege pedig mindig újra, jobbra vágyik a régi szemükben elavult, lesajnált, hulladék és aki ilyen autót használ az csóró. Persze ez nem csak az autógyártás területén van így. Az autók elsősorban "használati tárgynak", közlekedési eszköznek készülnek és mint olyanok ez a dolgok természetes menete.

Autóskultusz mint ahogy írtad nálunk teljesen más síkon mozog mint Amerikában vagy az Angoloknál. Azonban ott is első sorban a kisebb erre szakosodott független cégek, műhelyek, gyűjtögetők stb. szolgálják ki az alkatrész igényeket akár az eredeti gyártók támogatásával.

A globalizált autóiparban (az USA, Brit páros kivételével talán) egyik autógyár sem fog külön "retró", "history" vagy nevezzük bárminek is alkatrész gyártó részleget működtetni. Egyszerűen gazdaságilag nem érné meg nekik. A kisipari gyártás pedig, mint ahogy ez nálunk egykor működött, vagy alkatrész után gyártás szintén a jelen kori igényeket szolgálja ki nagyon változó minőségi szinten. ( 4 éve vettem új Magyar utángyártott kipufogót, most ismét cserélnem kell, egyszerűen szétrohadt)

Mindebből csak annyit akartam kihozni hogy szerintem számít a saját gyökerük az autógyáraknak, és őrzik is a történelmük számukra fontos szeletét, de az alkatrész utánpótlás ellátását nem lehet tőlük elvárni 30+ éves autók esetén. Amit el lehetne várni az a kisebb cégek, gyártók, klubok, közösségek stb. támogatása. E-hez viszont egy magasabb szintű autóskultusz lenne az alapkő.

 

 

Biztonsági öv: Mikor megvettem Škodámat, nálam sem húztak vissza az övek. Szétszedtem, kipucoltam, a rugót újratekertem (a pattintós fedél az egyikét elhagytam a golyót majdnem). Korábban ajánlották hogy a kikeményedett retkes öveket mosószeres vízzel átkefélni, így könnyebben húz vissza. Én ez nem csináltam. Így igaz elég nagy türelemjáték de összeraktam, azóta működik. Néha segíteni kell hogy meginduljon a visszacsévélés. Egyébként a rugó cseréjén is gondolkodtam, de nem volt rá szükség. És itt kapcsolódik a story az előzőekhez. Rugót már tizenX éve se lehetett beszerezni, bontott övet is csak nehezen. Fűnyíró berántóhoz lehet kapni új rugót, ahogy néztem szélességre jó lett volna, a hosszából kellett volna vágni és a végeket kireszelni. :)

Üdv.: Rics

 

Előzmény: Petyka366 (18233)
Köny Creative Commons License 2022.01.02 0 0 18234

Jól néz ki! Komolyan, a kivilágított kezelőszervek, nem is értem, hogy gyárilag erre miért nem gondoltak...!? A volánt mondjuk én Rapidra vagy GLS-re cserélném, csak a faros vonal miatt. De nagyon jó az összkép. 

Előzmény: Petyka366 (18233)
Petyka366 Creative Commons License 2022.01.02 0 2 18233

 Kicsit "tuningoltam" megint.

 

@Köny: Sajnos egyik autógyártó céget sem érdekli a történelme. Elpakolnak múzeumokba egy-egy példányt, és kb. ennyi. Európába (Nagy-Britannia kivételével) porszemnyi az autóskúltúra. Amcsik-Brittek nagyon durván tolják a retrót, ott még mindig legyártanak akármit, akármihez is. Nálunk meg megy a duma, hogy nincs komfortja az autónak, meg környezetszennyező...... Aztán asszem itt írta valaki, hogy némelyik katalizátoros autó jobban füstöl mint ezek az öreg csatalovak.

 

Biztonsági övet javítottam már. Egyszer egy citroenbe beragadt a mikrokapcsoló és jelzett az autó mindig, feliciába meg simán bele ment a por, és azért ragadt. 2 napomba tellett összerakni őket, mert a rugót vissza kell tekerni. Na azt a szenvedést nem kívánom senkinek, viszont nem lehetetlen a dolog! Van itthon feliciához való övszettem, azt be tudnám építeni, de egyenlőre nem szeretném átalakítani az autót, mert valszeg az hozza magával az ülés cserét is, pedig Én pont az ülései miatt szerettem bele a 120-asba :).

Köny Creative Commons License 2022.01.01 0 0 18232

Igen, sajnos abból. Ez nem is lenne baj, ha lenne alkatrészutánpótlás. De a Skoda gyárat (ami tudjuk VW) nem motiválja a saját történelme. 

Előzmény: Furak (18231)
Furak Creative Commons License 2021.12.31 0 0 18231

Szia!

Rugó gyengülésből fakadhat a probléma?

Előzmény: Köny (18230)
Köny Creative Commons License 2021.12.30 0 0 18230

Szia!

 

A visszacsévélés funkció nem működik, azaz nem a mechanika (ahogy írtad, borulásgátló) nem engedi a csévélést. Cseréltem már a kocsimban is ezért övet. Látszólag semmi bajuk nincs, "csak" nem csévélődnek vissza. Kiszerelt öveknél a szimulációt a fal síkjába fellógatott daraboknál előjön a dolog, be sem kell szerelni őket autóba, hogy lássuk a funkcionalitást. 

Előzmény: Furak (18229)
Furak Creative Commons License 2021.12.30 0 0 18229

Szia!

Nem lehet hogy a tárolás miatt a borulásgátló kapcsol be és azért nem működnek?

Előzmény: Köny (18228)
Köny Creative Commons License 2021.12.27 0 0 18228

Igen, a Favorité valóban barna színű és sajnos nagyon ritka ma már a 120-asba való automata öv, pár éve még sikerült működőképeset beszereznem a "félautomaták" helyére. Elvileg lehetne ezeket javítani (a visszacsévélő mechanika szarik be rajtuk), de nagy türelemjáték és könnyen szétugorhat szerelés közben...

Előzmény: Petyka366 (18224)
Furak Creative Commons License 2021.12.27 0 0 18227

Kellemes ünnepeket nektek is!

roncsfelújító Creative Commons License 2021.12.25 0 0 18226

Békés boldog karácsonyt minden fórumosnak!

Petyka366 Creative Commons License 2021.12.25 0 0 18225

Boldog Karácsonyt Mindenkinek!

 

Bocsi nem olvastam vissza előtte. A fényezést nem csiszoltam, az még mikor megvettem a rendbehozatal után kapott egy teli polírt. Persze itt már nem látszott rajta, mert ugye kapott már az 1 éves működés alatt mindent sajnos :/. Amúgy se volt makulátlan, mert az ugrálásnyomok nem tűntek el teljesen a tetejéről sajnos. Azért akarom azt kibontani valamikor és megcsinálni.

 

Előzmény: Furak (18217)
Petyka366 Creative Commons License 2021.11.27 0 0 18224

Köszönöm szépen mindekinek az elismerő szavakat. Igen ez gyárilag valóban így van, és a hatalmas extrák tartozéka a hátsó ablak fűtés is :). Nekem azonban nem autómata elöl a biztonsági övem, mert a 2-vel előttem lévő tulajnak elromlott, ezért sima van benne. Az előkészítés ténylegesen megvan, csak gondolom nem találni már ilyet..... A favorit lenne jó hozzá, de az meg barna öves.

 

Szerdán kicseréltem a megszakító kalapácsot és a kondit a rotorba, az újnak 0,4 a kezdő állaban a hézag, így állítgatnom se kellett. Most nagyon jó a fogyazstás is, de cserébe nem megy az autó. Majd ha lesz időm megkeresem a "nyári" konfigot, mert ott veszettül ment a verda valamiért :) Sokan meg is lepődtek, hogy egy 120- as előzi a Hyundait:D.

 

Az autó a mai napig olyan szép, hogy egyszer mentem a dohányosba reggel, és egy fiatal hölgy megkérdezte nem- e viszem el egy körre, ezzel a szép kocsival :) Mintha valami ferrari lett volna :)

 

A végére még egy kérdés. A 120-ashoz kapható javító ívek mennyire méretpontosak? Nemrég lakatoltam egy G Astrát 25eft volt a tankajtó javító, és olyan méretpontatlan volt, egy fél napom elment az újrahajtogatásával. Ha nagyon azok, akkor lehajtom inkább itthon magamnak lemezből, és akkor az ugy valamivel pontosabb, csak több idő.

Előzmény: Köny (18218)
Furak Creative Commons License 2021.11.23 0 0 18223

Nekem is nagyon megnézik a mahagóni barnát, itt a környékben senkinek sem volt soha ebben a színben.

Előzmény: Köny (18222)
Köny Creative Commons License 2021.11.23 0 0 18222

Igen, tudom. Nagyon nagy szám volt ez a szín akkoriban, emlékszem, hogy mennyire megnézték a rendszerváltás környékén, pedig akkor már a Favorit volt a sztár (1990 második felétől). Nem tudom mennyi aktív sötétkék kocsi futkos még itthon, de ahogy írod is, valószínűleg elég kevés... Szerintem feltettem már évekkel ezelőtt ide is egy fotót, amit én készítettem vagy 12 éve és 2db kék tesó áll egymás mögött. Sajnos az egyik azóta már elkerült a városból, átalakították (visszaöregítették) és nem tudom mi lett vele azóta...

Előzmény: Furak (18219)
Furak Creative Commons License 2021.11.22 0 0 18221

Szia!

Így van direkt rakták oda, ott szokott a legjobban lerakódni állítólag.

Előzmény: roncsfelújító (18220)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!