Inkább rövidebb. Amikor teljesen leengeded van még egy kicsi húzás és ezért látszik a két -három csík.
Vedd le a borítót és nézd meg !
Vagy gondold át előtte. Ha lassan engeded, látszanak a csíkok mind addig amíg az alsó nem ér az aljára. Aztán szépen záródnak, ha még engeded. Ha felül nem zár, az azt jelenti hogy elvileg még kéne engedni. De nincs mit.
Tök új alu-redőnyt ha koppra leengedek akkor 2-4 csík közötti rés nem tűnik el a tetején..
A mostani lakásban minden féle megerőltetés (gyors leengedés, behúzás) nincs egy csíknyi rés sem, amikor elkezdem felhúzni a régi helyen csak a harmadik - negyedik elemtől kezd elindulni (szétválni), az utolsó kettő össze van rögzítve (nem tudom ezt h hívják!?).
Gondolom ezért nincs ott rés.
Az új redőny számomra úgy tűnik mintha hosszabb lenne, és nem jönne ki az összes elem a tokból, ezért vannak a rések. Ki kell venni belőle?
A céggel szemben aki csinálta jogos lenne a követelésem hogy ezt úgy alakítsák el hogy 100% besötétítsen?
18 ker Pestimre.. éjszaka okoskodtam :) és arra gondoltam, hogy ha talán a lefutókat tényleg nem kellene le/kiszedni, hanem első körben fullra leereszteni a redőnyt és megnézni, hogy mi történt a rögzítéssel..
Van egy teraszajtóm (kb 210x80), mellette egy ablak (150x150), mind a kettőn vakolható/szigetelhető alumínium redőny tokokkal - ablakkal egyidőben szerelve - ami természetesen már be van szigetelve. A szigetelés csak szemből van, alulról a tok elvileg szerelhető.
Az ajtó redőny lefutóra egyik oldal rácsúszik a hőszigetelés kb 1.1-5cm-re a másik oldalon, az ajtó felől, meg egy párkány kb 1.5-2 cm-re 1 ponton.
A probléma az, hogy a redőnyt nem tudjuk felhúzni, egyre kevésbé emelkedik fel.
Arra tippelek, hogy ennek az az oka, hogy a tengelyen lévő legelső elem rögzítése elengedett és már csak üresen fut a tengely tényleges rögzítés nélkül.
Kérdés: ennyi info alapján tényleg ez lehet-e a probléma, és ha igen, akkor hogyan tudom orvosolni?
A redőnytok alsó zárását leszedtem, a redőnyt kézzel vissza tudom tekerni az ütköző elemig, illetve lefutókat kicsavarozva azokat az ajtó közepe felé el tudom mozdítani őket.
Ha jól látom, akkor a lefutót már csak a lábbevezető tartja a tokhoz, ahogy nézegettem az interneten a fotókat, ezt csak úgy tudnám leszedni, hogy ha a lefutót az ajtó közepe felé mozgatva hajlítva, megpróbálnám óvatosan el/lehúzni a tok felől.
Mivel mozog a tok és rajta a szigetelés, illetve nem tudom, hogy fel van-e rögzítve a tok még pluszban valahogy az ablak kerethez, ezt csak akkor tenném meg, ha valaki megerősítene ebben.
Illetve ha idáig eljutok, akkor mi a további teendő?
Megpróbálom a kezdő elemet újra rögzíteni és az óramutató járásával egyező irányban feltekerni a teljes redőnyt, majd visszatenni a helyükre a lefutókat?
Míg a mechanikus motorok tudása nagyjából minden gyártónál azonos, addig az elektronikus motorok terén már nagy különbségekkel lehet találkozni. Például mennyire érzékeny az akadályérzékelés? Tud-e visszanyitni? Tud-e végállást felismerni? Elektronikus végállású motoroknál a végállások beállítása egyszerűbb és gyorsabb, mint mechanikus társaiknál. Ilyen motoroknál a végállás beállítást csupán pár gombnyomással elvégezhetjük, úgynevezett pontbeállítással, de vannak olyan elektronikus motorok is, ahol még erre sincs szükség, mert a motor felismeri a végállásokat. A végpontokon történő megállást ez esetben elektronika szabályozza, ami megakadályozza a túlcsúszásokat, és stabilan tartja a motort a végpontokon az elektromágneses féknek köszönhetően.
Ezek a motorok már rendelkeznek akadályérzékelő funkcióval, akár mind a két irányban is. Ez fontos, mert ha valami a redőny útjába kerül, akkor az akadályt elérve a motor leáll. Léteznek olyan verziók is, ahol nemcsak, hogy megáll a motor, de azonnal visszanyit az ellenkező irányba.
Mechanikus végállású csőmotorok, olyan motorok ahol az árnyékoló két végállását (redőny, roletta esetén alsó és felső végállás, napellenzőnél nyitott és zárt pozíció) kézzel állítjuk be, és egy mechanikus szerkezet szabályozza azok kapcsolását.
Leegyszerűsítve, a beállítást egy stift segítségével végezzük, úgy hogy a két végállás csavarjait tekerjük a megfelelő irányba, a megfelelő pontig. A beállítás után a motor automatikusan leáll, amikor eléri a beállított pozíciókat és megakadályozza a túlcsúszást, illetve az elektromágneses féknek köszönhetően az elmozdulást.
Ezek a motorok nem rendelkeznek egyéb extrákkal, sem többféle biztonsági, vagy kényelmi funkciókkal. Akadályba ütközés esetén nem fognak megállni, sem visszanyitni (általában valamilyen károsodást okoz) Cserébe viszont kedvevőbb az áruk intelligens, vagy mondhatni elektronikus végállású társaikhoz képest.
--------------------------
Ha jól értem, ezeknél a le-föl mozgató gomb segítségével, annak nyomkodásával mi határozzuk meg, meddig tekeredjenek le és föl, és ha ütköznek, szorulnak (pl. fagyás miatt), akkor a motor erőlködik, de nem áll le, ami nem érinti túl jótékonyan a működését.
Még csak felületesen néztem utána a redőnymotorok gyártóinak, meg hát nem biztos, hogy a netről kimerítő/pontos információkat fogok kapni velük kapcsolatban. Ki mit ajánl, kinek milyen tapasztalatai velük kapcsolatban?
A fr. Somfy, a német Becker és a kínai SmartHome nevével találkoztam többek között. Valami olaszos nevű is létezik, mely a kínai változathoz hasonlóan lényegesen olcsóbb a többinél, és egy lengyel redőnymotort is említettek. Egyesek hozzáteszik, hogy a Somfy és a Becker elektronikája is Kínában készül, és egységesen 5 év garanciát adnak rájuk. A kínai gyártó távkapcsolóval olcsóbb, mint fali kapcsolóval.
"egy bizonyos felülettől azaz tömegtől kéri a motoros működtetést"
Szia!
Új lakásunkban egy viszonylag nagy méretű erkélyredőny van (2x3 méter), aminek a gurtniját már félig elszakadva kaptuk a lakással együtt. A tekerőszalag nem sokáig bírta a terhelést. Vettem egy új gurtnit, és egy szerelő SOS-ben megcsinálta, hogy ideiglenesen lehessen használni, de azt én sem gondoltam volna, hogy 2 felhúzást követően ismét megadja magát. A tengely eleve össze-vissza volt repedve, ahhoz szegecselt hozzá gurtnidarabokat, még tovább repesztve a fatengelyt. Így akarta megerősíteni a tengely végére helyezett kereket, amire a gurtni feltekerődik (a hivatalos nevét nem ismerem az említett alkatrésznek).
Szóval, most ott tartok, hogy beláttam: további kísérletezésnek helye nincs, jöhet egy gyors beruházás valami megbízható redőnymotorra és hozzá az alumínium redőnyre. Milyen márkákat javasoltok, és mely cégeket? Úgy látom, ekkora súlyt fatengellyel nemigen érdemes hosszú távon mozgatni, legyen a gurtni bármilyen erős. Ja, és az említett kerék a tengely végén leszakadt, addig erőltettem az újabb felhúzást. Szóval: milyen motoros redőnyt és melyik beépítő cégtől?
Létezik maxi redőny automata külső változatban is. Ugyaúgy néz ki mint a mini, csak nagyobb méretű, de nem biztos, hogy olyan tarós mint a bevéshető maxi automata. Szedd szét a mostanit, hátha az üres részt valahogy szigetelni tudod.
Régi fa redőny, ablakkeretbe süllyesztett gurtni behúzója mellett süvít a szél és nem kicsit hűti a szobát. Tudja-e valaki, hogy mit lehet ezzel tenni? Mivel a mechanika mozgásához kell a szabad hely igy még bragasztani sem tudjuk mert akkor nem lehet le-fel húzni a redőnyt.
Redőnyvásárlás előtt állok, alumínium redőnyöket szeretnék. Elkezdtem bekérni az árajánlatokat.
Mi az amit figyelembe kell venni a választásnál az áron kívül. Esetleg ha tudtok ajánlani néhány bevált márkát, vagy esetleg, hogy milyet nem szabad venni, azt megköszönném.
Akkor hogy egyszerű legyen, mondj egy olyan zsaluzia+szunyogháló árat, ami a legolcsóbb anyagból van és egy eggyel fölöttit :)
Ablakcsere előtt álok, ár nélkül nem tudok dönteni. Szélesség 175 magasság 150. Redőnytoknak bőven van hely az ablak fölött, köpenyfal van előtte, tehát az ablakkal együtt menne be. Akár 300-as redőnytok is befér.
"mert ma már más elven kapcsolódnak egymáshoz a lamellák de az árnyékolók palettája is szélesedett... ha szeretnél "kicsit meghúzzot" állapotban több fényt akkor: - még mindíg létezik faredőny, - zsalúzia, - nyíló lamellás redőny"
Azért ehhez annyit hozzátennék, igen van fa redőny, de egy komplett fa nyílászáró áráért. A zsalúzia mellé (elé-mögé) hogyan tesz szúnyoghálót??? A nyíló lamellás redőny engem is érdekelne, de én csak az ONRO márkájút találtam, azt sem nagyon forgalmazza itthon senki. esetleg van alternatívád? Árral még jobb lenne, hátha tudnánk csevegni utána.
"Szóba került EXTE ELITE; THYSSEN; PERFEKT AE 200 RG; EXAKT szigetelt felsőtokos vagy annak is beépíthető (Perfekt) redőnytok rendszerek."
minden gyártónak a felsőtokos rendszere azonos gondolatmenetre épül tehát a különbség annyi hogy ne legyenek specifikussak...
sőt minden gyártónak van több tokmérete is (210x210, 250x210, 250x250) amit az árnyékolni kívánt magasság szab meg illetve a tok szigetelésének mértékét lehet növelni...
de azért ne felejtsük el hogy a redőny egy izgő-mozgó szerkezet... mindíg is lesz egy keskeny nyílás az ablak teljes szélességében ahol a lamellák ki és be tudnak közlekedni... sőt ha a redőny alsó pozicióban van akkor a tokban a lamellák helye egy nagy üresség...
"Mechanikai szempontból sem állnak a helyzet magaslatán, eléggé gyenge szerkezet mindegyik."
nap mint nap szerelünk ilyen rendszereket pont ellenkező a véleményem...
persze mindíg a megfelelő méretű alkatrészeket kell választani (tok, tengely, lamella, záróléc, stb.)...
"Mechanikailag a tok tetejére biggyesztik"
oldalról húzzuk rá a nyílászáró tetején lévő kalaprofilra... ez olyan szoros illesztés hogy a teljes hosszt sikosítani kell... majd a tok két végén acélpánttal rögzítjük... sőt belülről műanyag L profil teszünk a nyílászáró a redőnytok találkozásához...
a 180x160 egy pici felület még a műanyag lamella is tudja... persze abból egy jobb minőségű...
'A harmadik probléma. A régi faredőny ha kicsit meg volt húzva, a lamellák között nagyon jól szellőzött és még bentről kifelé ki tudtál nézni rajta."
mert ma már más elven kapcsolódnak egymáshoz a lamellák de az árnyékolók palettája is szélesedett...
ha szeretnél "kicsit meghúzzot" állapotban több fényt akkor:
- még mindíg létezik faredőny,
- zsalúzia,
- nyíló lamellás redőny
"Nincs süllyesztett szerelésre mód?"
de van... legyen hozzá hely és felmérésnél figyelembe kell venni... nevéből adódóan valahová besüllyed és egyvonalban (Függőleges) kell lennie a tárcsával...
Gerébtokos ablak redőnytokjával kapcsolatban lenne kérdésem.
Ablakcsere folytán a régi tok helyére lenne, kellene valamilyen JÓ megoldás.Felsőtokos tehát. Azért írtam JÓ megoldást, mert egyenlőre csak relatíve drágát találtam, ami azonban az árához képest nem hozza azt amit szeretnék. Szóba került EXTE ELITE; THYSSEN; PERFEKT AE 200 RG; EXAKT szigetelt felsőtokos vagy annak is beépíthető (Perfekt) redőnytok rendszerek. A probléma az, csak látszólag hőszigeteltek, mert a kialakításuknál fogva mindegyik engedi befelé a hideget. Mechanikai szempontból sem állnak a helyzet magaslatán, eléggé gyenge szerkezet mindegyik. Volt olyan redőnyös, aki azt mondta, egyik sem tökéletes, mert a relatíve nagy ablakszárnyak ezeket bemozgatják (170-180cm széles és 160cm magas) és a visszajavítások berepedeznek, esztétikailag minimum kifogásolhatóak. Mechanikailag a tok tetejére biggyesztik őket és az ablaktok állandóan mozgatja az illesztést, minden nyitáskor. Nem tudom így va vagy sem, ezért kérdezem, hátha van valakinek tapasztalata.
- A másik a redőny szélessége. 180 cm-ig adják meg a gyártók a használható szélesség méretet. A redőnyösök kötik az ebet a karóhoz, hogy azt már osztani kell, holott elvileg ezt a távot még a műanyag redőnynek is bírnia kell.A redőnytok gyártók ezt nem tudják? Kötve hiszem. Esetleg nálunk s*ar minden redőnyelem???
- A harmadik probléma. A régi faredőny ha kicsit meg volt húzva, a lamellák között nagyon jól szellőzött és még bentről kifelé ki tudtál nézni rajta. A mai hiper redőnyöknél a lamellák között alig van rés, szellőzés így szinte semmi, kilátás meg végképp alig... NINCS valami olyan lamella akár aluból, de műanyagból is, ami hasonlítana a régi faredőnyös megoldásra???
- A negyedik problem: A redőnygurtni bevezetése és tárolása a mai modern műanyag ablakoknál. Az valami förmedvény. Nincs süllyesztett szerelésre mód? Akkor hosszabb redőnytok is kellene? Láttam valami hasonlót egy képen, de már nem tudom hol...
Nagyon megköszönném, ha valaki tudna válaszolni ezekre a bő lére eresztett kérdésekre!