Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.09.17 0 0 14275

...

Előzmény: kacsa! (14274)
kacsa! Creative Commons License 2012.09.17 0 0 14274

Tud.

Előzmény: Törölt nick (14273)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.17 0 0 14273

Üdvözletem!
Erről tud valaki valamit, hogy milyen projekt?

 

E94.16F Creative Commons License 2012.09.02 0 0 14272

Sziasztok! Tudna valaki technikai részleteket adni a hi-rail (kettősüzemű - közúti és vasúti) járművekről? Hogy működik a hajtás, mennyi az elérhető sebesség, stb.

etwg Creative Commons License 2012.08.30 0 0 14271

Egy érdekes beszélgetés indult itt, hátha van valakinek hozzátevöje.

Tamasch Creative Commons License 2012.08.18 0 0 14270

Még picit a kocsiszekrény döntögetés témájához:

 

Foto: Ing. Hans-Jürgen Neuhofer

 

 

 

 

etwg Creative Commons License 2012.08.02 0 0 14269

Nem a cseheknél egészen más (müszaki) problémák voltak (kompatibilitás hiánya). A felépitmény kopására  a svájciak panaszkodtak.

Előzmény: rezgaras (14266)
manhattani Creative Commons License 2012.08.02 0 0 14268
>Többször utaztam dülöngélő vonattal ...

Az, hogy valaki tengeribeteg lesz-e a hajón, csak egyetlenegy módon lehet megtudni: föl kell szállnia a hajóra :-)
(Az APT-n az utasoknak csak a kisebb hányada lett, de túl sok volt, hogy üzemszerűen járjon ilyen. Gondolkodtak ablak nélküli kocsikban, de azt meg a klausztrofóbiások nem bírták volna. Semmi sem tökéletes... :-) )
Előzmény: rezgaras (14266)
braun Creative Commons License 2012.08.02 0 0 14267

Nem csak a csehekné. Ez szinte minden vasútnál jelentkező probléma, de ott főleg, ahol nem a legjobb minőségű pályán közlekednek ilyen szerelvények.

Előzmény: rezgaras (14266)
rezgaras Creative Commons License 2012.08.02 0 0 14266

Többször utaztam dülöngélô vonattal (Cisalpino). Bár voltak ismerôseim, akik kellemetlennek találták, én nem éreztem semmi különöset. Ha jól tudom, a cseheknél lett igazán látható egy probléma: a dülöngélô vonatok az ívekben sokkal jobban igénybe veszik a pályát (mert gyorsabban mennek, mint a többi vonat). Tehát valójában az összes pályát meg kell erôsíteni, mielôtt ráeresztik.

 

Előzmény: etwg (14264)
Tamasch Creative Commons License 2012.07.31 0 0 14265
etwg Creative Commons License 2012.07.31 0 0 14264

Valoszinüleg rájöttek miért nem volt jo. Amugy egy majdnem 30 évvel késöbbi német konstrukcio sem vált be, pedig az már nem volt pneumatikus. Amugy, ha jol tudom a kacsa üzemszerüen soha nem düllögött, én csak egyszer utaztam vele.

Előzmény: t_nick (14263)
t_nick Creative Commons License 2012.07.31 0 0 14263

Nehéz gépeknél sokkal kisebb méretekben előállítható ugyanaz a teljesítmény hidraulikával, mint pneumatikával. Hiába van egy jó elv, az alkalmazást rosszul is meg lehet tervezni.

A DB az ETR 403-ban alkalmazta a technikát, ami állítólag nem vált be.

http://ob121.blog.hu/2011/05/04/donald_kacsa_a_sineken_et_403_1973

Az okok érdekelnek.

 

Előzmény: etwg (14262)
etwg Creative Commons License 2012.07.31 0 0 14262

Sajnos egy agymenésben szenvedö konstruktör miatt vesztette el 40 éve egy jo ismerösöm mindkét lábát. (Egy akkori vadonatuj darut probáltak légrugozással stabilizálni :-(( Késöbb a darukat átépitették hidraulikus stabilizálásra, majd tönkre ment a cég.).

Hidd el, hogy zsákutca a pneumatikus bedöntés, ha egy tárgy pontos helyzetét kell beállitani, márpedig a pendolinoban (stb.) erröl van szó. 

 

Egész más feladat a szintállitás, vagy a magasság kiegyenlitésre, amire messzemenöen megfelel a légrugozás.

De nézz csak körül az épitögépekben (stb.) mindenhol a sokkal drágább, bonyolultabb hidraulikus szerkezeteket használják, nem pedig az egyszerübb, olcsóbb, karbantartást alig igénylö pneumatikus mozgato elemeket, pedig azokat is lehetne.....

Előzmény: t_nick (14261)
t_nick Creative Commons License 2012.07.31 0 0 14261

Teljesen világos volt amit írtál, de nem feltétlenül teljesen helyes.

A rugózás és a bedöntő mechanika egyaránt a forgóvázak és a kocsiszekrény között van. Ha a bedöntő mechanika rugalmatlan, nincs értelme a rugózásnak, hiszen nem tudna érvényesülni. Mint ahogy a légrugózás sem végtelen rugalmas, közúti járműveknél szintállításhoz is használatos.

Jó lenne megismerni egy működő rendszer felépítést, mert az sok kérdésre választ adna. Persze ennek hiányában elmélkedhetünk is, mert jó agytorna, de nem a vitaindítás volt a témafelvetés célja.

Egyébként abban lehet igazad, hogy a lérugós rendszer nem elég merev ahhoz, hogy a bedöntést kellő gyorsasággal végrehajtsa.

Előzmény: etwg (14257)
etwg Creative Commons License 2012.07.28 0 0 14260

Az Ikarusz is bedöl a kanyarban (vezérelve)? - Nem hallottam ilyesmiröl - de javits ki ha igy van....

Előzmény: benbe (14259)
benbe Creative Commons License 2012.07.27 0 0 14259

Csak amit írsz kategorikus dolgokat (a légrugó végtelenül rugalmas, nem alkalmas kényszermozgatásra, stb.), azokat egy Ikarus 412 is megcáfolja. Ez így nem a teljes képe a történetnek.

Előzmény: etwg (14257)
Hatmajor Creative Commons License 2012.07.27 0 0 14258

Ha jól nézem a háromfázisú vevőmotor az A tengelyt hajtja meg. De hogyan adódik tovább a hajtás? Elnézést, ha kicsit hülyén hangzik a kérdésem, de így ránézésre nehéz elképzelnem, mi hogyan forog. A mechanikát egyébként milyen időközönként és milyen olajjal kell kenni?

 

Előzmény: Vendégsín (14253)
etwg Creative Commons License 2012.07.27 0 0 14257

Az hiszem elég világos voltam a korábbi irásomban.

 

A légrugozás mindig rugalmas marad (akkor is, amikor meg kell dönteni a kocsit) - azaz ha ilyen erök lesznek jelen, azok visszadöntik - vagy elfakad a gumi.

 

A szerkezetnél két feladat van.

 

1. az alapvetö rugozás, ami a kocsi mozgását és a kerekek hatását kompenzálja és erre mindig szükség van. és erre jo a légrugó.

2. a kényszermozgást/bedölést, amit az elektronika a sebesség és az iv eredöjéböl határoz meg.

 

A kettö nem ugyanaz és a második feladatnál nincs kompromisszum - amit egy légrugó nyujtana.

Előzmény: t_nick (14256)
t_nick Creative Commons License 2012.07.26 0 0 14256

A légrugózáson alapuló billentést úgy tudom elképzelni, hogy mikor az ívbe ér a jármű, akkor egy szelep segítségével a belső oldali légrugókból kiengedünk egy kis levegőt, míg a külső oldaliakéba peding töltünk. Ennek milyen hátulütője lehet/lehetett?

 

Előzmény: etwg (14250)
t_nick Creative Commons License 2012.07.26 0 0 14255

Tamasch, köszi a képeket.

Előzmény: Tamasch (14249)
Hatmajor Creative Commons License 2012.07.26 0 0 14254

Nagyon szépen köszönöm! :)

Előzmény: Vendégsín (14253)
Vendégsín Creative Commons License 2012.07.26 0 0 14253

...működési elvét?

 

 

Esetleg képe van valakinek a mechanikáról?

 

Előzmény: Hatmajor (14247)
manhattani Creative Commons License 2012.07.26 0 0 14252
Pendolino...
Előzmény: manhattani (14251)
manhattani Creative Commons License 2012.07.26 0 0 14251
Érdekes volt a brit APT (Advanced Passenger train) esete. Az oldalgyorsulás kiegyenlítés túl jól sikerült. Az utas azt látta hogy a táj billen, de nem érzett billenést és ettől többen tengeribetegek lettek és kidobták a taccsot :-)

De az elv jó, a Pendolini megvette a szabadalmat.
Előzmény: t_nick (14248)
etwg Creative Commons License 2012.07.25 0 0 14250

 a fenti link szerint a légrugózáson alapuló rendszer nem vált be - ennek mi volt az oka

 

 

A légrugozás megmaradt (itt-ott), de rugozásnak, nem pedig a kocsiszekrény kényszermozgására.

A két feladat ugyanis nem egészen egyeztethetö össze, és a légrugozás fö elönye (majdnem végtelen rugalmasság) nem alkalmas a kényszermozgátásra (aminek rugalmatlannak kell lennie).

Előzmény: t_nick (14248)
Tamasch Creative Commons License 2012.07.25 0 0 14249
Előzmény: t_nick (14248)
t_nick Creative Commons License 2012.07.24 0 0 14248

Kedves Vasútgépészek!

Van-e valakinek komolyabb műszaki ismerete a billenőszekrényes motorvonatokkal (pl. Pendolino) kapcsolatban? http://hu.wikipedia.org/wiki/Billen%C5%91szekr%C3%A9nyes_j%C3%A1rm%C5%B1vek

Érdekel:

- a billentő mechanizmus kialakítása (akár több működő variáció is)

- előnyök, hátrányok

- a fenti link szerint a légrugózáson alapuló rendszer nem vált be - ennek mi volt az oka

- bármi további infó a fenti linken leírtakon kívül

- hol lehet további infókat szerezni (internet, másik fórum, folyóirat, szakember stb.)

Előre is köszönöm a konstruktív válaszokat!

Hatmajor Creative Commons License 2012.07.24 0 0 14247

Valaki el tudná nekem magyarázni Teloc rendszerű sebességmérők működési elvét? (a mechanikus rész érdekelne) Esetleg képe van valakinek a mechanikáról?

Kawabiker Creative Commons License 2012.07.22 0 0 14246

Akkor jól gondoltam,hogy volt valami vezérlés is rajtuk csak az idő alatt elfogyott, mint sok minden sajnos.....

Sebaj nem nyöszörgök a remény-hal-megutoljára, így még láthatunk csatolt BVmot -t :)

 

 

 

 

 

Előzmény: #1. (14244)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!