Köszi,de egy Kádár kockába sajnos ez irreálisan drága. Azt hittem van olcsón is vékony profil(kis felárért),de ezek szerint nincs.
Szerintem elengedem és rendelek egy ablakot és lesz amilyen lesz.
Gealan S9000-re kérek azért egy árat. 103mm sz is jó és talán az még megfizethető.
10 százalék különbség van csak fény áteresztésben. Lehet fontosabb,hogy ne legyen légmozgás,marad a 3-as üveg. Túlbonyolítom ezt az egészet,de azt hittem van rá jó megoldás. Ebből is tanulok, legalább ezt is tudom, hogy van ilyen.
Új építésnél mivel béleljem ki a kávát a nyílászáró beépítése előtt? Mostanánam mindenhol 2cm XPS-t látok, de nem tudom ez mennyire jó megoldás pl. hanggátlás szempontjából, vagy hogy idővel mennyire marad stabil egy másfél mázsás ablak alatt.
Nem jobb megoldás kivinni egy toktoldót a tégláig, kinyomni PUR-habbal, és ráfordulni a homlokzati EPS-el?
1. Nem vágom, mi köze az átló meg nem mérésének a magassághoz. Ha nem jó a "trafkó" a beépítésnél, attól még a magasságnak nem kéne rossznak lennie, max. a szerkezet záródik rosszul ( ha záródik egyáltalán)
2. Meg kell fújni rendesen, rendes habbal és akkor nem világít át, de ezen - az átlátszó fényen -utólagosan is lehet javítani, pl. egy belső falkáva helyreállítással, más kérdés, hogy amit tapasztalsz az a nem kielégítő habozás miatt lehet, így az ebben a formában nem kéne, hogy így maradjon.
3. Ismét nem értem, ez esetben azt, hogy a kávaszigetelésnek mi köze a toldóhoz, beépítési hézaghoz. Ha nem toldózott, hát nem toldózott, a kávát attól le lehet szigetelni egy 30 mm-es XPS-sel pl.
4. Nincs olyan, hogy "belső, rejtett toktoldó", valószínűleg sorolóra gondolsz. Ekkora méretű/súlyú ajtót statikai sorolóval "illene" megszerelni, legalább a kilincsoldalon, és le-, ill feltalpalni az aljzathoz és a födémhez.
5. Nem látom a helyszínt, nem nyilatkoznék (esetleg hülyeséget). Az biztos, hogy nem betonalapra nem szerelünk ekkora szerkezetet.
7. Alulra fix rögzítés szükséges, hogy hogyan, azt a helyszín ( esetleg az utólagos betonozási munkák) dönti el.
6. Az alj nem vízszintes, ez gond.
Szerintem is gond, de "csak" annyiban, hogy ez esetben sosem fog rendesen működni az ajtó, ha a küszöb deformálódik, akkor nem rendeltetésszerűen használható a szerkezet. Ennyi idő alatt nem lesz Qka, de hogy az a szerkezet oda való-e, vagy másikat kéne gyártani, innen, ebből a fotelből meg nem mondom.
Csatolok feljebbi hozzászólásban képet egy üzlet vitrinről. Aminek a tervezése, beépítése egy cég (Electus-ablak) által minősíthetetlen lett. Bíztam bennük, utólag képeztem magam kicsit. Újra beteszik, illetve ,még függőben van, hogy újra gyártása indokolt-e, illetve el tudom-e érni.
Szeretném, ha jó lenne! Nagyon köszönöm, ha tudtok segíteni!
Kömmerling 76AD profil, 3 rétegű üvegezéssel.
1. : Nem mértek átlót, és az egyik ajtó (eznek helye falbontásos volt) küszöbe külső vízszintbe került. - kivitelező tippje: felül a beton áthidalóba bevésnek, akkor csisszre megfefelőre lehet hozni.
2. : a bontott fal (lyukacsos Protherm) bontásnál sok helyen 4-5 cm szabálytalan purhabos rés is van (ami átvilágít, ha sötétben benn van fény) . Itt fontos az XPS-vakolat lezárás után betenni az ajtót? A toktoldó és plussz több rászigetelés is azt adja?
3. : mondtam, hogy lesz szigetelés, káva szigetelés,de nem lett toktoldó, a hely a profilra ráforduláshoz a fix ablaknál különösennagyon kicsi, fenn a beépítési rés semmi se lenne. Ez nagy hőhidat okoz?
4. 4 darabban készült, belső rejtett toktoldó van, illetve egy 11 cm-es-itt van egy gipszkarton válaszfal. Van 2 igénybevett ajtó.. Statikai soroló ugye feltétlen kell? 2 vagy hány darab?
5: A vízszigetelést belátták. Az oldalfalakról találtam, az aljáról nem. A régi kivett ablak sóder ágyon volt, nekifeltetve függőleges hungarocell (ez itt-ott kijött) közbeiktatásával a padlóhoz, beton járda szegélyen és aljazbetonon felfeküdve. A beton szegély ki, tettek 5cm-es Xps-t (ez itt-ott mozgósan fekszik alatta) a sóderre, erre egy egyszerű nejlont, és rá az ablakegyüttes 3cm toktoldón. Jól gondolom, hogy a szerelő beton vízszigeteléséig vissza kell menni és azzal összekötni a vízszigetelést? Erre ötlet?
7. : Az alsó rögzítés most semmi, ezt szerelő fülekkel a padló betonjába kell vinni? Vagy elég az oldalsó rögzítés?
6. Az alj nem vízszintes, ez gond. Egyben tették be. Mindkét ajtó küszöb aluja fel van domborodva, el van deformálódva. Az ajtók zárása: az egyiket erősebb nyomásra zárni, a másikban a zár maga lötyög (talán kilazították). Ennek oka maradandó deformitás vajon? Az egész szerkezetben? Kuka, vagy beépíthető újra ?
Gyerek van,párasodunk és lassan kiesik az üveg a keretből. Muszáj lesz cserélnem ablakot. Szigetelve is lesz a ház,akkor az ablakot sem azabad kihagyni.
Annyira nyomasztó volt itt a szoba. Át kellett festeni a falakat is sötétről világosra. 1000x jobb lett. 3 lámpa világított a szobában,hogy legyen fény. Most már 1 is elég a 3ból.
Tudom túlihegem,tisztában vagyok vele,de ki akarom hozni a maximumot amit lehet. Pénzért rosszabbra nem szeretnék váltani. Gyereknek sem akarok "sötét lyukat". Ablakcserékről is olvastam/láttam storykat milyen borzadályokat műveltek. Próbálom minél jobban elkerülni ezeketet a hibákat.
Geapan S9000 103mm-el az tűnik a befutónak és márkás is.
110-112 mm a kereskedelemben kapható legkisebb tok+szárny kitakarás
----
2 rétegű ablak manapság elfogadható,mert a fény miatt lehet nem 3 rétegűt raknék be.
Más lehetőség gondolom nem nagyon van
Persze, elfogadható
---
Redőnynél nem tudom hogy van az áthidaló. Azt kibontás után lehetne látni
Én tudom, a redőnytok felett fut.
--
De ezek felesleges kérdések ( és válaszok is), mert ha ennyire parázol az ablakcsere következtében előálló "szobaelsötétüléstől" ( ami persze nem így van, de nem kívánlak meggyőzni az ellenkezőjéről), akkor Te ne cserélj ablakot, sosem leszel elégedett az újakkal.
Kintről mérve az ablaknyílás 143 cm. 2-2 cm xps,ketszárnyú ablak és a végén kb 95cm üveg szelesség marad. 1.5m2 helyett 1.2 m2 lesz az új ablakkal. Saccra. Akkor még az új üvegezés is ront a fényáteresztésen. Kb a harmadával kevesebb lesz a fény minimum. Ez a bajom.
Konyhai ablak meg 10 cm keskenyebb.
Csak akárhogy számolom kisebb ablak fér csak be=kevebb fény. Mivel rossz a tájolása a háznak nem akarok kevesebb fényt. Nappali így is északi és ez az ablak a déli tájolásu kis szobáé.
Van valami keskeny műanyag profilu ablak?
2 rétegű ablak manapság elfogadható,mert a fény miatt lehet nem 3 rétegűt raknék be.
Más lehetőség gondolom nem nagyon van
Redőnynél nem tudom hogy van az áthidaló. Azt kibontás után lehetne látni
Számold bele az XPS bélelést is, különben nehéz lesz rendesen hőszigetelni. Az ablak sarkait kibontod és akkor látod, hogy van beépítve és látod mekkora a valós nyílás, úgyis meg kell bontani nem okoz gondot, akkor már nem lősz mellé a rendeléssel. Mivel a nyílások ritkán derékszögűek, ellenőrizd, hogy átlóban egyforma-e a nyílás, mert megszívhatod ha paralelogramma a nyílás amibe be kell építeni! A szakember aki nálunk felmérte a nyílásból minden oldalon levett 5cm-t az XPS-re és 1cm-t, hogy rendesen be lehessen állítani és elférjen a hab.
Gerébtokos ablakot szeretném magamnál kicserélni műanyagra. A kérdésem,hogy ha a legnagyobb méreteg akarom bele ajjoz ki kell bontanom és utána látom mekkora fér el. De akkor heteket várhatok a rendelésre.
Ha meg előre rendelem akkor meg meg vagyok kötve mérettel.
Mi a jó megoldás?
Redőny is van beépítve de nem kell az új ablaknál,plusz a kő párkányt is el szeretném bontani mert hőhíd.
Kb 140x180 ablak férne el.
Viszont 2 szárnyű ablaknál a keret sokat elvesz félek alig lesz üveg. Bár a magassággal azért játszok hogy magasabb legyen az ablak(redőny+kőpárkányt helyét is ablak venné át)
Sziasztok szép napot. Top Türen ablakgyártóról hallott már valaki? Móron gyártanak. Etik ablakról hallottam már elvileg jókat mondanak a róluk. Annyi ,hogy már nem Veka profillal dolgoznak hanem Gealannal
Nekem az Etiknél 400ezer ft mondtak beépítés nélkül a következő termékek.
ablak belső/külső síkján belül a purhabot ne bántsd. mert az a hőszigetelő (és rögzítő) sáv.
kintről van hőszigetelés a falon? ha nincs: huzd ki síkba habarccsal a bontás utáni egyenetlenséget és tegyél oda a műanyag tokra félig rátakaró vakolható kőzetgyapotot. (beforduló káva hőszigetelés). mindenhol XPS szokott lenni az ajánlás, de az csak a hőszigetelés miatt van. hangszigeteléshez sokkal jobb a kőzetgyapot.
talán ez a legegyszerűbb. lehetne tömör téglából is ezt falazni, de a kőzetgyapot már a hőhidakat is csökkenti.
Kértük a kivitelezőt, hogy legyen "normális" 1-2cm a szerelési hézag, akkor még azért, mert minél nagyobb üvegfelületet szerettünk volna. Nem fog beférni / nem lehet beállítani volt a válasz.
Azt nem gondoltuk / tudtuk laikusként, hogy a hanggátlást is ennyire rontaj a nagy hézag. Így ahogy írod teljesen logikus.
Mit lehet ezzel most csinálni?
Kivágni a purhabot mellé / alá falazni majd a maradó hézagot újra pur habbal kifújni?
igazi hanggátlást habbal elég nehéz elérni (túl könnyű az anyag). igazi kávát kellene vagy kellett volna építeni téglából vagy tömör kőzetgyapotból, hogy ne legen egyenes útja a hangnak