Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

csillés1 Creative Commons License 2019.05.06 0 0 31562

Nem tudom szétszedted e már ? Az adagoló leszedéséhez kell egy főtengely rögzítő stift ( vezérlés rögzítő készlet) amit aszem az olajnyomás gomba helyére kell  becsavarni és tulajdonképpen a sonkában lévő lukba megy bele. Még egy stift ami az adagoló fogaskerekét rögzíti.

elöl csak az adagolónál levő kis deknit kell leszedni, a fogaskerék ékelve van. Ha nem rögzíted legalább ezeket lehet gebasz lesz. 

 

https://tomnerszerszam.hu/spd/T552218/VEZERLES-ROGZITO-KLT-OPEL-20-22-DTi-ECOTEC-B8785

 

valószinüleg ez a romlott el 100ft cuc

https://www.youtube.com/watch?v=ydwzUSeH-4A

 

De nekünk nem sikerült javítani, bár egy szer ketyegett, úgy hogy 500euróért vettünk németben egy komplett autót és abból vettük ki az adagolót.

Előzmény: Teschnika88 (31559)
AAAAAAAAAAAAAAA
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.05 0 0 31561

Gondoltam volt ezen mozzanatokat a motortartó bak- konzol és a vezérműfedél (nagy) eltávolítása után értsd!

Előzmény: Törölt nick (31560)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.05 0 0 31560

Hello!

 

A kocsi elejét kár volt szétszedni, a vezérműláncokat mind a kettőt le kell szedni az adagoló lánckerekéről (de nem megbontani). A lánckereket az adagoló tengelyéről ne akard levenni, semmi szükség rá. Láncfeszítőt feszteleníteni, a vezértengelyen lévő lánckereket valószínűleg le kell venned, hogy az adagolónál le tudd venni a láncot. Összeszerelésnél nagyon figyelj a jelekre valamint a vezértengely és a főtengely helyzetére!

Előzmény: Teschnika88 (31559)
Teschnika88 Creative Commons License 2019.05.05 0 0 31559

Sziasztok.

Sajnos az én kocsimat is elérte a végzet, adagoló megadta magát .

Valaki a kiszereléshez tudna leírást adni? Lebontottam már a kocsi elejét,de ahogy látom a vezérműláncot is meg kell bontani,hogy a 27-es crovával hozzá férjek az"utolsó" csavarhoz.

Valaki tud valami megoldást? Tippet?

 

Vectra 2.0 DTI

 

Köszönöm előre is. :)

66/9 Creative Commons License 2019.05.04 0 0 31558

Üdv Mindenkinek!

Volna egy ilyen garnitúrám eladó Érden. 

16", 5*110, ET49

Ha valakit érdekel ezen elér:

30/kilenc30három663

csillés1 Creative Commons License 2019.05.03 0 0 31557

"A hűtőfolyadék hőmérsékletjeladó egy hőmérsékletfüggő ellenállás. Alacsony hőmérsékleten magas, magas hőmérsékleten kicsi az ellenállása. A vezérlőegység a szenzoron mért feszültségből határozza meg a víz hőmérsékletét."

tápfeszültség: 5 V (csatlakozó lehúzva)
ellenállás: 2 000 - 3 000 Ohm / 20 °C
ellenállás: 200 - 300 Ohm / 90 °C

cszolee Creative Commons License 2019.04.30 0 0 31556

Hibakódok listája:

 

http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm

 

vagy

https://obdii.pro/en/code/P0115

Engine Coolant Temperature Sensor 1 Circuit

 

https://obdii.pro/en/code/P1173

Engine overheat protection activated - engine temperature above limit

 

Érdemes nem csak Opelre keresni hanem Vauxhall / Holden / GM / GMC / Chevrolet.

Pl. én ebayen Opel lambdaszonda csatlakozót úgy találtam, hogy "GM 4way Crankshaft Sensor Connector" :)

https://www.ebay.com/itm/4way-Connector-Crankshaft-Position-Sensor-CPS-For-GM-GMC-Chevrole-with-wire/113053937587?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

ovoo Creative Commons License 2019.04.28 0 0 31555

Köszönöm a segítséget. holnap szerzek egyet bele. Utána visszajelzek..

Előzmény: Törölt nick (31554)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.28 0 0 31554

Hello!

 

 

Valószínűleg a hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelő hibásodott meg. Cseréld ki! Az említett hibakódok magas/alacsony hűtőfolyadék/motorolaj hőmérséklet et jeleznek. Emiatt az ecu elveszi a kaját a motortól.

 

Üdv! Víziló

Előzmény: ovoo (31553)
ovoo Creative Commons License 2019.04.28 0 0 31553

Két hibakodot kicsikartam alaki tudja mikre hivatkozik?  P1173   P0115

 

Előzmény: ovoo (31552)
ovoo Creative Commons License 2019.04.28 0 0 31552

Opel vectra  2.0Dti  disel.  Az a problémám hogy az auto pöcre indul alapjárat rendben. nem dadog semmi.. Üresben kipörög gázadásra. sebességbe teszem elindulok elkezd huni majd szépen fogja magát és anyi megtorpan és a padlót is taposhatom 1 es vagy akkármeik sebbesség 20km/h max. üzemanyag van benne. mi lehet a gondja? valaki találkozott már ezzel a hibával?

AAAAAAAAAAAAAAA
cszolee Creative Commons License 2019.04.21 0 0 31551

Szia,

 

Ahogy írtam a széthúzgálás-visszadugdosás óta nem csinálta. Szerintem a légtömegmérő kábelét pont kihagytam a húzgálásból (ez az ami a fekete műanyag szívócsövön van, ugye? az túlságosan szem előtt van és nem láttam... :D ). Mentem Hegyalja úton felfelé trepnigázzal és semmi köhögés. Sem gázzal sem benzinnel. Gyanús hogy a gyújtásnál volt valami gebasz (gyújtótrafó, gyertyák, csatlakozó). Úgyhogy most jó, azon kívül hogy égve maradt a check engine lámpa. De azt ha jól tudom kb 20 indítás után törli majd (egyszer már elaludt korábban, pedig még köhögős volt az autó). Vagy lekötöm az akksit és elfelejti.

Juteszembe, ebben az autóban pont eladás előtt 1 héttel pusztult meg az ECU, azt megjavították. Elvileg az nem lehet rossz.

Meglátjuk mit hoz a jövő, ha nagyon bizonytalan szerintem veszek egy kiolvasót.

Milyet érdemes szerinted / szerintetek? Amihez nem kell laptop és saját kijelzője van és ott helyben kiírja / törli a hibakódot, vagy ami megy iOS-es eszközzel? (laptopom nincs csak desktop a lakásban, meg egy ipad)

Előzmény: csabex09 (31550)
csabex09 Creative Commons License 2019.04.18 0 0 31550

Szerintem egyik sem... Kerek egy hete ***pok én is ugyanígy, csak vadabbul nyilvánul meg... Nálam egyértelmű eddig, hogy légtömegmérő hiba, mert azt is írja ki a software a hibalistában, viszont cserélve volt kettő is, igaz bontott, de ugyanúgy fennállt a hiba azokkal is :( Nálam menet közben 130-as tempónál csinált ilyet, hogy berángatott és semmi reakció a gázra, viszont pár kövér (5-6000) gázra rángatott még kettőt hármat és a check engine kíséretével normalizálódott a helyzet. Aztán volt, hogy elaludt, kigyulladt a check engine és oda jutottam, hogy laptoppal jártam és logoltam az érzékelők adatait, mad este excelben próbáltam elemezgetni... 

Újabban leáll teljesen, nem tartja az alapjáratot abszolút, vagy megjavul 20 30 km-t aztán kezdi elölről. Ma cseréltem légtömegmérőt, aztán holnap derül ki, hogy valóban ez a gond, mert egy 300 km-es út áll előttem, és ha akkor is szórakozik a szerelőnél fog kikötni húsvét után, mert én amit tudtam már végig méregettem és ellenőriztem, de olyan szinten, hogy még motorvezérlőt is cseréltem :D Igaz enyém X18XE, de légtömegmérő az mindegyikben van ugyebár... Első körben mindenképp ki kellene olvasnod a hibát, aztán utána ellenőrizgetni a hibakód alapján. Ha Bp-i vagy, vagy vonzáskörzetében laksz, akkor tudok segíteni ha gondolod...

Előzmény: cszolee (31546)
MBman Creative Commons License 2019.04.17 0 0 31549

Ahhoz hogy működjön, komplett ajtókábelköteget kell cserélni - olyanra amin rajta vannak a világítás csatlakozói. Illetve a karosszérián belül is tovább kell vinni a világítás kábeleit, ami rebdszerint nincs kiépítve a karosszéria kábelkötegben. Meg lehet oldani, de nem egyszerű!

Előzmény: LWU088 (31545)
kobold47 Creative Commons License 2019.04.17 0 0 31548

Sziasztok.

2 hete vettem meg első autóként 98as b vectrámat 1.6 16v motorral. Eddig gond nélkül szépítgettem, most viszont jött az első pofon. Izzócsere miatt kiszereltem az óracsoportot a helyéről, mikor visszatettem, a MID kijelzőn jött pár hibakód (első hátsó lámpa, tolatólámpa, hűtőfolyadékszint). Ezek mind rendben vannak, gondolom csak törölni kell majd.

Ami viszont aggaszt, hogy a külső hőmérsékletnél csak egy C és egy F betű jelenik meg. Ilyenkor ezzel mi a teendő?

Köszönöm a válaszokat előre is. 

cszolee Creative Commons License 2019.04.17 0 0 31547

A kaland folytatódik: este csöppet ideges voltam, nekiestem a motortérnek, szétszedegettem minden csatlakozót és visszadugtam, találtam itthon egy torx készletet, levettem a gyújtótrafót és vissza.

És visszatettem az "eredeti" direktszűrőt ami benne volt - a gyári légszűrőházba nagyon nehéz bedugni a szívócsövet mert pont útban van a gázrendszer izéje amit valamiért úgy építettek be, hogy tekerni-csavarni kell a szívócsövet, és a flexibilis résznél nagyon hülyén áll, lecsökken az átmérője és ki tudja milyen áramlási gondokat okoz. Direktszűrővel meg úgy lehet beállítani hogy nincs ilyen gond. És elvileg jobban is megy picit, fene tudja.

Lényeg hogy szétszedegetés és összerakás után ma hidegen és melegen is olyan simán jár a motor mint még soha, benzinnel is, gázzal is, lepadlózva is. Kóboráram, érintkezési hiba, x-atka, vagy nem volt elég levegője, fene tudja. Rönóm is csinálta anno a hülye elektromos hibákat (az ilyenkor be sem indult, amíg szét nem húzogattam a sok vackot a motortérben... aztán végül már egyáltalán nem indult be).

Ja és a hűtővizet is eszi , azt is utántöltöttem (1000km alatt fél liter kb - a tartály alján épp lötyögött valamennyi). Úgy látom a vízcsőnél szivárog, hálaistennek, nem hengerfej meg egyéb zsebbenyúlós borzalom a sztori. Öntöttem bele egy liter vizet, 3/4-ig tele a tartály, majd nézem mennyi fogy 100-on. Meg veszek egy csavaros rozsdamentes bilincset a vízcsőre, most az eredeti rugós van rajta, az gondolom a sok év és szétszedés-összerakás (motorcsere, aztán hűtőcsere) után már nem az igazi.

22 év alatt összesen nem szereltem annyit az autóimat mint ezt a tepsit. De legalább van sikerélményem, amikor valamibe véletlenül belenyúlok és megjavul :)

Előzmény: cszolee (31546)
cszolee Creative Commons License 2019.04.16 0 0 31546

Most előbb leömlő felszerelés lesz, ha összejön rá a zseton (harmadszorra már kipufogóshoz fogom vinni), aztán meg a motorral kell valamit sürgősen csinálni mert köhög.

LPG-s rendszer van benne, az addig OK hogy gázzal hidegen, alacsony terhelésen kicsit darabosan jár, de.

 

Tegnap reggel első indításkor, hidegen (ilyenkor benzinnel megy) szó nélkül valami vészüzemmódban indult el (nagyon magas, 1500 körüli fordulatszám), gázpedálra nem reagált semmit. 2-3 újraindítás után magához tért.

 

Ma ezt eljátszotta menet közben is többször. Hidegen is, meg már melegen is. Gázzal is, benzinnel is. Akkor különösen hajlamos rá, amikor nagyobb fordulatszámon, terhelés alatt mentem (olyan 3000 körül elfogy valami, nagyon darabosan kezd járni, mintha nem kapna elég üzemanyagot vagy levegőt), aztán vagy magához tér vagy megy 3 hengerrel újraindításig. Ezt néha azzal tetézte ma (Hegyalján felfelé az emelkedőn) hogy kicsit megtalpalva 3000 körül vészmódba váltott és megállt. Újraindítva meg ok volt, de 3000 fordulat körül érezhető hogy valami nem kerek.

Korábban már volt valami P0300 féle hiba (3. henger égéskimaradás/misfire), de azt pont ott a szervizben csinálta, kiütötte gyorst az ember a kódot aztán 1-2 hétig jó volt.

 

Ötletek? ECU? Gyertyák? Gyújtótrafó?

Z16XE motor. Mint kiderült előző tulaj már ledugózta az EGR-t, ha ez számít.

Előzmény: kocka775 (31544)
LWU088 Creative Commons License 2019.04.13 0 0 31545

Sziasztok. Szereztem belső ajtókárpítot. Az a gondom, hogy hova tudnám kötni az ajtókárpít világításait, hogy müködjön is? Az előzőben nem volt világítás.-az ajtóban

kocka775 Creative Commons License 2019.04.12 0 0 31544

Mikor csináltam - majdnem 10 éve - nekem bejött a kék, igaz most már nálam is inkább a fehér menne.

Sokat szórakoztam az ellenállás értékekkel, hogy egyenletes, nem bántó, homogén legyen, sikerült. A fényerőszabályzó is ugyan úgy működik, majdnem teljes sötétre lehet szabályozni, egyáltalán nem zavaró a kék. Utólag a fedélzetit fehérre cseréltem, nappal a kéket nem lehetett látni rendesen.

Sok sikert hozzá, ha nekiállsz.

Előzmény: cszolee (31542)
cszolee Creative Commons License 2019.04.12 0 0 31543

Juteszembe, leömlő síkolása megvan, 15e volt Újpesten ha valakit érdekelné mennyibe kerül egy ilyen móka.

Felszerelésre kipufogós cégek (direkt olyanokat kerestem ahol tudnak fúrni-faragni-toldani ha kell) alapárnak 15-25 ezret mondtak szopószorzótól függően, ha fúrni-faragni kell akkor meg több.

Szóval több lesz, az hótziher :)

cszolee Creative Commons License 2019.04.12 0 0 31542

Köszönöm, igazi úr vagy! :)

Nagyon pöpecül néz ki. És látom, a középkonzol gombokat is kékesítetted, én ott már a rizsszem izzónál elakadtam :)

 

Én fehér ledet választottam (digitklímában cseréltem eddig ki), szerintem marad az, a kék nekem bántja a szemem, az eredeti sárgásat meg unom már.

Ahogy lecsorog, átnézem.

 

Szép napot,

Előzmény: kocka775 (31541)
AAAAAAAAAAAAAAA
kocka775 Creative Commons License 2019.04.11 0 0 31541

https://data.hu/get/9679744/Kek-muszerfal.zip

innen letölheted

így néz ki

Előzmény: cszolee (31540)
cszolee Creative Commons License 2019.04.11 0 0 31540

Szia,

 

Néztem videókat hogy kell kiszedni a panelt, de konkrét infót nem találtam (miből mennyi kell, milyen fényerő, stb, műszaki rajz, akármi). Nagyon hálás lennék a linkért, előre is köszönöm!

Előzmény: kocka775 (31539)
kocka775 Creative Commons License 2019.04.09 0 0 31539

Ha van egy kis elektromos vénád, akkor van egy komplett leírásom B Vectra műszerval ledesítésre - sajátom, de már eladtam.

A kis kapcsolóba max riszszem izzókat kapsz amit forrasztgatni kell, a bontott ugyan úgy esélyes, hogy nem világít.

Ha érdekel a leírás, küldök linket letöltéshez

 

Előzmény: cszolee (31533)
Milák Kristóf Creative Commons License 2019.04.09 0 0 31538

Üdv!

Tanácsot szeretnék kérni.

Van egy b vectrám 1998 as évj. 1.6 16v olyan problémám van, hogy nem esik vissza a fordulat váltáskor. Szerintetek miért lehet?

cszolee Creative Commons License 2019.04.06 0 0 31537

Na ki gondolta volna, a teszkógazdaságos leömlő-katalizátor (BM Catalysts) persze nem jó, síkolni kell. Ha egyik oldalát becsavarozzuk és felfekszik, másik oldalán 2-3mm rés van. Mintha megcsavarodott volna az egész. És hiányzik a két szélső csőnél a csavarluknál az átvágás, így az egész egyben van (ahogy látom minden utángyártott ilyen), míg a gyárinál itt szét van vágva, és a két szélső henger csöve tud picit mozogni.

Utángyártott

https://autoalkatreszed.hu/img/article2017/BM%20CATALYSTS/BM91020-0.jpg

Gyári

https://www.autovaux.co.uk/media/product/b95/vauxhall-astra-g-corsa-c-z14xe-manifold-with-cat-55555949-at-autovaux-genuine-vauxhall-suppliers-63e.jpg

Aztán harmadszor is nekifutunk annak a rohadéknak. Most már csakazért sem adom fel! Ha beledöglök is, ez ki lesz cserélve, és jó lesz! Addig meg... addig meg mindenki hallja amikor jövök :)

 

Lambdaszonda szenzor csatlakozó cserélve. Hibakód törölve, motorhiba lámpa már nem ég. Eredeti légszűrő + légszűrőház bentvan. Alakul ez, szépen, lassan és fájdalmasan.

Előzmény: cszolee (31535)
b_j_c Creative Commons License 2019.04.06 0 0 31536

Sziasztok,

 

Bp-en ismer valaki megbízható normális szerelőt? Egy ideje olyan hangokat hallok mintha egy varrógép lenne a motorháztető alatt, mintha nem jutna olaj fel a szelepekhez, de hiba sem teljesítményben, sem hibakódban nem nyilvánul meg... Illetve féktárcsáim meg szilentjeim cserélném, szóval lenne amit csinálni rajta, csak nem ismerek normális megbízható szerelőt aki tényleg ért a Vectrákhoz és nem szeretném bárhova bárkihez bevinni... Egy 1.8-as Vectra ami 1998-as évjárat. Válaszotokat előre is köszönöm.

cszolee Creative Commons License 2019.03.30 0 0 31535

Ma meg a leömlőt meg nem sikerült kicserélni, mert berohadt az amúgy vadiúj (5e km) gyári 60 ezer forintos lambdaszonda, meg se moccan.

Új projekt: keresni valami szakit aki kimelegíti onnan és sérülés nélkül kiszedi a szondát. Szopat ez a dög de csakazértis gatyába rázom :)

 

Legalább a jobb külső féltengely gumiharang csere megvan, azzal pár évig nem lesz gond.

cszolee Creative Commons License 2019.03.29 0 0 31534

"Megforrasztottam" Nem nyert.

https://img.index.hu/imgfrm/7/7/1/4/THM_0005177714.jpg

Ezt sztem még profi műszerész sem nagyon tudná megcsinálni. A kis rózsaszín (nekem kék) műanyag bigyó tartja a 2 rizsszem izzót. Ebbe bele van sütve (vagy a műanyag van köré öntve) kettő 0.3mm-es fémlemezke, ami a csatlakozója is és a lámpák is ebbe vannak beforrasztva. A műanyag meg olyan hogy olvad. Azonnal ahogy a közelébe megy a tűhegyű weller páka. Mire kiforrasztottam egy izzót, a fél műanyag ami köré van öntve elolvadt. Hát erről ennyit.

A Jóisten rogyassza rá az eget arra az idiótára aki ezt így kitalálta.

Marad a bontó :)

Előzmény: cszolee (31533)
cszolee Creative Commons License 2019.03.28 0 0 31533

Köszönöm a válaszokat. A mechanikus dolgokat majd szerelő csinálja természetesen.

 

Első kérdésem meg is van: világításkapcsoló tömb. Nem világít. Mármint az autó világít, de a világításkapcsoló blokk egyáltalán nem. Ilyen van az autóban:

https://wdata.racingbazar.hu/b/201311/25/3986439_1024x768.jpg

 

Odáig eljutottam hogy kiszedtem a blokkot, és tettem bele egy random LED-et, ilyet:

https://ledszaki.hu/adatlapok/BA9S-B8.3-B8.5-foglalat/40-Lumen-B8.5-foglalat-0,8W/SA667.html

Na ezzel semmi, úgyhogy fogtam egy eredeti sima kis B8.5 izzót (2W), ami mintha nagyon halványan világítana. Kb. mint egy félhalott szentjánosbogár, szürkületben épphogy látható. De ez csak az alsó részt világítja meg, felül, a tompított kapcsolónál teljesen sötét. Szétszedtem az egészet, ott fent belül két apró nyákra forrasztott led van. Van valaki aki foglalkozik ilyennek a javításával, vagy vegyek egy bontottat kompletten, ami világít, pár ezerért? Gyanítom hogy ha a LEDek egyáltalán nem világítanak akkor komolyabb baja van.

 

Második kérdés:

Ezek a kis szarok a középkonzol gombjaiban vannak, ez világítana elvileg amikor pl. benyomom a belső levegő keringtetést.

http://imgfrm.index.hu/imgfrm/7/7/1/4/BIG_0005177714.jpg

Természetesen nem világít. Lehet Ilyen két lámpás kis baszokat előre szerelve venni, vagy marad a forrasztás? Vagy keressek bontott gombokat amik világítanak?

 

A legkisebb ellenállás felé próbálok haladni, ha 1000 helyett 2500 forint megoldani, akkor inkább fizetek többet csak működjön :)

 

Ja és végül: szétkaptam a digit klíma konzolt, az egészet darabokra, kis ventilátort kipucoltam és kicseréltem a háttérvilágítást a fent írt fehér LED-re. Nemcsak világít végre, hanem jól is néz ki. 1200 ft (4 LED) + 1 óra munka. Fényerő szabályzást is tudja.

Most kedvet kaptam hogy a műszerfalat is megcsináljam (a háttérvilágítás pont működik, de a többi kis visszajelző lámpa jó része halott). Az mondjuk nagyobb projekt, azt szétbontani, de pár óra alatt 2-3 ezer forintból az is megoldható.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!