Én még itt új vagyok. Egy Lexus is300h (2014) boldog tulajdonosa vagyok. Viszont van egy szakmai kérdésem. Ha valakinek van tapasztalata a témában azt kérem ossza meg velem. Ami eddig kiderült: ABS kocka csörgő hangot ad minden 3dik fék pumpálása után 1-2 mp-ig. Akivel eddig beszéltem róla azt említette, hogy funkcionálisan minden rendben az autóval. Engem viszont kicsit zavar a dolog. Az új kocka ára 1 milla lenne, ezt inkább kihagynám ha van esetleg más megoldásotok azt megoszthatnátok velem. lőre is köszönöm!
Az biztos, hogy alaposan meg kell nézni, de még akkor is lehetnek emberi hibák.
pl.:
Ez 198000 kilométer akart lenni, de egy 0-val többet írtak. Ugyanis Lexus ide, vagy oda, 2 millió felett már aligha lenne gazdaságial is megérhetően életben tartható. Nyilván ez egy kivételes eset, de ilyesmivel is kell számolni, még ha itt egyértelműen látszik is, hogy elírásról van szó.
Nézőpont kérdése... egy évi 43 ezret használt munka-autóból (az kb. 170 km minden munkanapra) csináltak egy átlagos használatú, vidéki orvosos, fiatal, megkímélt autót :DDD
Szerintem minél kevésbé öregedik egy autó, annál jellemzőbb az óratekeregetés, mert 400e kilométer múlva is úgy néz ki, mint 200e kilométerrel ezelőtt. ;)
Ezeket mindenki meg tudja csinálni... legfeljebb 3-4 mp-ig nem nézi az utat... de igaza is van, mi történhet egy 2 tonnás vasdarabban száguldva 120-160 méter alatt?
A valto visszavaltott magatol kettesbe, de olyan lejto volt, hogy oda egyes kellett volna, de azt nem tudta megtenni, mert nagyobb volt az ertek, mint amit az egyes elbir.
Hat en azert mentem olyan hegyi utakon probalgatva a tempomatot, hogy hiaba valtatta vissza az elektronika a valtot, keves volt a motorfek. Ritka az ilyen, de megeshet.
Értelek, az csak a safety+ ban van alapból. Viszont én meg pont ezekkel nem veszek autót, amíg lehet. A 2017-es GS-ből többek között ezért vettem alapfelszereltségűt, többször és többen is visszakérdeztek, hogy tényleg ez-e a rendelés, mert kb. senki nem vett ilyet már akkor sem. Én viszont elégedetten használom, mert csak az van benne, amire nekem szükségem van. Van pár okosság, amit szívesen megvettem volna bele külön, de csomagban túl drága volt: pl. hátsókerék-kormányzás, tetőablak - de mind többmilliós többletköltség lett volna, annyit meg nem érnek, ennek a gépnek kurvajó futóműve van így is, nagyon ritkán megyek vele a határainak akár csak a közelében is.
Hegesztésben nem vagyok járatos, meg kicsit tákolás lenne szerintem, mégha nem is nagyon látszik. Bárdinál azt ajánlották hogy vigyem el egy lengéscsillapító felújítóhoz. Egy próbát az is megér..
Nem is vitának számtam. Én ilyen vagyok. Mindent kihasználok, ami van az autóban. Még a parkolássegítő rendszert is, ha éppen nincs nagy forgalom, mert azért gyorsabban parkolok, mint ő.
Az igazság az, hogy 2007 óta ezek a rendszerek iszonyatosan sokat fejlődtek. Manapság a parkolássegítés tényleg egy gombnyomás, és tutira oda parkol, és úgy, ahogyan kell. Az enyémnél még figyelni kell rá, hogy a parkolássegítő bekapcsolása előtt a kormány egyenes állásban legyen, stb., de én így is szeretem, mert nagy show, szerintem. Ahogy a konfort ajtócsukás is, hogy ne kelljen csapkodni az ajtót.
A kézifék is automata állásban van, így ha P-be teszem, akkor automatiksa behúzza.
A hűtőt is szoktam hátul használni, mert nyáron nagyon jó. Még ha nem is "igazi" hűtő, hiszen csak a klímának a levegőjét vezeti oda, de akkor is hűvösebben tart, mintha nem lenne.
Anno mikor nem volt tempomatos autóm, majd megőrültem érte. Most van és itthon nem tudom használni.
Külföldön tudom csak használni.
Ami hátránya a sima tempomatnak, hogy lejtőn felgyorsul. Ezért is jobb az adaptív mert az tudja lejtőn is tartani a sebességet.
Persze lehet itt vitázni, melyik extra az ami jó és melyik nem.
Gyakorlatilag a mostani Accordom fel van szerelve annyi extrával, hogy felét sem használom. Viszont én úgy döntöttem, ha már adok vagy 10 millát egy autóért akkor legyen benne minden. Attól függetlenül, hogy hasznos vagy nem, használom vagy nem.
A sima tempomat csak autópályán jó, hiszen ott manuális beavatkozást igényel, hogy ha előtted lassít, vagy gyorsít az autó, és tényleg folyamatosan állítgatni kell. Nekem is volt ilyen autóm, de ez még mindig jobb, mintha semmi sem lenne, mert csak lábbal nem tudod olyan pontosan tartani a sebességet, mint a temomat-tal, és így akár 1 literes fogyasztáskülönbséget is elértem. Arról nem is beszélve, hogy ha nem volt előttem, és emelkedő jött, akkor magától tartotta a sebességet, vagyis adta a gázt, és ha lejtő volt, akkor meg elvette, és csak gurult.
Ha ezt megspékeled egy követős tempomattal, akkor a rabja maradsz. A 600h képes teljesen állóra fékezni az autót. Én még városban is szoktam használni, mert amikor araszolok, akkor gyakorlatilag semmit sem kell csinálnom. Mikor az előttem lévő megáll, az én autóm is megáll, és vagy a tempomat kapcsolójával, vagy a gázpedál megpöccintésével adom a jelet, hogy mehet megint, és megy, és tartja a 3 fokozatban beállított követési távolságot, és gyorsít a megadott sebességre. Nagyon kényelmes. Nagyobb kanyarokban elveszti az előttem lévő autót és olyankor figyelmeztet, hogy a rendszer kikapcsolta magát, de ha csak sávot vált egy autó, és elmegy előttem, vagy éppen elém jön, akkor magától lassít, gyorsít, tartja a sebességet.
(Ez olyan, mnt az okosóra. Mindenki kérdezi, hogy mire jó, és csak annyit tudok mondani, hogy ameddig nem volt, addig nem fogod érteni. Hiába mondom, hogy minden értesítést megjelnít, és nem kell minden szirért-szarért a telefont feloldani, hogy megnézd, hogy jött egy email, amire éppen nem is vagy kíváncsi, vagy figyelmeztet egy naptárbejegyzésre, amit el tudsz az órán is olvasni, stb.)
Na mind1, én ezeket a dolgokat mindig is ki tudtam, és ki is szerettem használni. Örülök nekik.
Érdekes dolog ez a fejlődés... minden ilyen vacak (sávtartó, követő tempomat, stb.) leírásában ott van, hogyez nem önvezető autó - nem ment fel a figyelem és a vezetés alól... vagyis lefordítva: nem kell vezetned, és tartanod a sebességet, viszont minden pillanatban készen kell állnod erre! vagyis ellenőrizned kell folyamatosan a kütyüt!
Én azt tapasztaltam, hogy ez kb. ugyanakkora munka :(( sőt még rosszabb is, mert a reakcióidő szükségképp megnő...
Igazából már a tempomatról is leszoktam - az enyém nem követ, csak tart, és ezzel gond van a mai zsúfolt forgalomban: vagy lemaradok, vagy rámegyek, mindig állítgatnom kell. Kézzel, odafigyelve, amit eddig megcsináltam lábbal, automatikusan :DDD
Régebben én is ilyen voltam, ameddig rá nem jöttem, hogy ezek nem felesleges dolgok.
Minek tolatókamera, vagy radar? Hát.... Az én bálnámból nem látsz ki annyira, hogy ne koccold össze egy parkolásnál pillanatnyi figyelmetlenség miatt, ha nem lenne benne ilyesmi.
Egy sávtartó sem arra való, hogy mondjuk önvezetőként használd, hanem arra, hogy ha pl. a telefont fel kell tenni a töltőre, addig ne ess le az árokba, vagy ne menj át a másik sávba az autópályán. És kismillió ilyen helyzet van egy vezetés közben, a cukorkát a könyöklőből előszedni , vagy az üditős üveg kupakját rácsavarni. És ha be van kapcsolva egy követős tempomat, mellette, akkor ezt már biztonságosan, ha a rendszer is olyan, meg lehet tenni.
Sajnos nekem sem sávtartó, sem holttérfigyelő nincsen, pedig tudnám élvezni az előnyeit.
Sávtartó már 1960-ban a Trabantban is volt - csak akkor még kormánynak hívták :)) Mostanában az emberek hajlamosak leszokni a jól bevált régi rendszerekről...