Megvolt a kirándulás. A képtárat megnéztem, kicsit sokalltam a 700 lekes beugrót, de úgy vagyok vele, hogy szükségük van a támogatásra.
A velencei álarc-műhely kimaradt, biztosan nagyon szép. Néhány mecsetben jártam, pl. Parrucës
A Panoráma éttermet kihagytam, tele volt turistával, de a Buna hídon jártam:
Onnan felmásztam a várba. Épp valami nemzeti ünnep lehetett, mert albánoknak ingyenes volt, amúgy 400 lek a beugró. Szépen karbantartott erőd, a kilátás pazar.
OnlyInAlbania:
Ebu Bekër mecset is nagyon szép a városközpontban, csak hát sokkal modernebb, mint a többi (30 éve épült egy másik helyén). Azan szólt nem is egyszer, nagyon szeretem.
18.50 euró volt a retúr jegy Podgoricából, a buszvégről. Reggel jön a busz és este megy vissza (ugyanaz a busztársaság).
Erseke-Leskovik szakasz nem helyenként nagyon rossz, hanem végig. Talán még Erseke előtt kezdődött a rossz út. Ha tudtam volna akkor visszafordultam volna. Reménykedtem, hogy még egy-két km és jó lesz, de nem így volt. Látszott, hogy több helyen is szorgalmasan dolgoztak rajta. Jövőre valószínű már más lesz.
Akkor ezek szerint most kora ősszel kezdték el az intenzívebb felújítást.Nyárra sok magyarnak ajánlottam az utat a táj szépsége miatt, tőlük nem érkezett panasz.Egyébként ez a felújítás már egy, jópár éve olcsón felújított útnak a felújítása. 2007-ben, amikor életemben először jártam arra, akkor még így nézett ki a legkeményebb szakaszok egyike. A kép nem saját kép, én 2007 júliusában voltam arra a feleségemmel, meg az akkor 2,5 éves fiammal, a kép készítője pedig ősszel.
Szia, az SH75 Korca és Leskovik között építés miatt nagyon rosszúl járható. Nem ajánlom senkinek.
Az SH25 ehhez képest jobb volt. A sok jó út mellett ezek a szakaszok részemről kerülendők, ameddig készen nem lesznek. Bérautóval persze más a helyzet, de saját autóm futóművét salnáltam. 20km/h átlag!
Gyakorlatilag a legértékesebb ingatlanok, örök panorámával, 0-24 biztonsági szolgálattal, korlátozott behajtási engedélyekkel. Ha vóna belőle eladó, eskü rámennék. :D
Régen a kommunizmusban komoly helyőrség volt, 12 katonatiszt családostól ott is lakott, a többi katonát meg váltásokban cserélték.
Most van ott egy radarállomás a csempészek ellen, ami a tengert kémleli, más nem nagyon van, de ettől függetlenül most is katonai bázis
Kikötni csak egy helyen lehet/szabad, és azt is csak engedéllyel, engedélyt meg csak a turistákat rendszeresen odavivő hajóknak adnak, és azok közül sem mindegyiknek (legalábbis a legutolsó információim szerint).
Az ilyen, szervezett hajós program az általában úgy néz ki, hogy először a Karaburun félsziget, majd utána a Sazan, és mindkét helyen lehet fürdeni, illetve a Sazan-on lehet a fürdés helyett kijelölt ösvényen körbenézni a lepusztult katonai bázis egy részén. A program időtartama úgy van kitalálva,hogy olyan nagyon ne tudjon elkóborolni a turista. :)
1./ Ez a legkényelmesebb út, visszafelé, ha siettek, ez a legjobb, tetejében most már kész van a Kardhiq-Delvine út, és alagút, úgyhogy ezzel 3/4 órát spóroltok ahhoz képest, mintha megmásznátok a Muzina hágót.
2./ Az Sh80-at nem tudom, hogy milyen állapotban van most. Az Sh75 végig simán járható személyautóval (nem mindenhol tökéletes az aszfalt, de nem vészes), nagyon kanyargós, cserébe gyönyörű a táj. Mivel úgyis meg fogtok állni sokszor a táj miatt, ezért az Ohrid-Saranda útra számolj egy teljes napot, már csak azért is, mert csak a netto menetidő is több, mint 6 óra lesz.
3./ Görögország felé csak akkor menj, ha sietsz, cserébe sokkal kevésbé szép tájakat látsz.
Nem kérdezted, de leírom: Ez az útvonalterv tök jó oda-visszára (mármint az 1./ és a 2./ pont), viszont ki fog belőle maradni az Albán Riviéra. Ha bevállalósabbak vagytok, akkor tegyetek egy egynapos kirándulást Saranda-ból a Llogara hágó tetejére, majd vissza, mert az is egy hatalmas élmény. Lehet, hogy előbb meg fogtok állni valamelyik öbölben strandolni, és elmegy az idő, nem mentek fel a hágóra, az sem baj, úgyis élmény. Számtalan gyönyörű látvány, és tök jó strand van arrafelé, fel sem tudom sorolni. ( Az SH8 Saranda-Vlora közötti szakaszáról írtam.)
Az albán határtól Vlorë-ig nincs az a hajós "nyüzsgés",lehet hogy innentől változik a helyzet,mert érdekesebb lesz a táj.A "bakancslistámon" még sok minden szerepel,köztük egy sikeres áthajózás is Albánián.
Nana! Nagyon sokan látogatják a Karaburun félszigetet! Mind Vlora-ból, mind Radhimë-ból, mind pedig Orikumból sok kishajó, meg motoros gumicsónak megy oda kirándulásra turistákkal, Vlora-ból, meg Radhimë-ból pedig nagyhajók is!
Sokfajta program van, vannak csak a tenger felől megközelíthető strandok, van ugye ez a Haxhi Aliu barlang (más néven Kalózbarlang), ami még kívülről is érdekes (a nagyhajók nem tudnak bemenni), a sziklafalak is tök érdekesek, stb. És ott van a Sazan sziget, de oda kikötési engedély kell, nem mindegyik kishajónak van ilyen.
A Haxhi Aliu barlangban voltam többször is. Bevittek minket motorcsónakkal. Kisebb, kis merülésű szilárdtestű motorcsónakokkal simán be lehet menni, vagy akár nagyobb, 15-20 férőhelyes gumicsónakokkal is.
A többi barlangban nem voltam, szégyen-nem szégyen. :)
Sziasztok, itt vagyunk Durrres mellett, mit ajánlanátok merre érdemes kiránduni, jókat enni, illetve merre van valami nagyobb piac , hely ahol jóféle ruhák beszerezhetőek?