Keresés

Részletes keresés

seewer Creative Commons License 2018.04.05 0 0 221950

Nem tudom ki csinálta, de kib.. szép ez a motor.:-)

Előzmény: moci60 (221946)
19620405 Creative Commons License 2018.04.05 0 1 221949

125 Csepelen  fordult -hat elő  lemezből sajtollt  Kormány  szorito ..Lala 

moci60 Creative Commons License 2018.04.04 0 1 221948

Passz, 15 éve lett ez kész akkor volt itthon t5 ösé és azt dobtam rá.

De lecserélem azt is. mint ahogy a T5 berúgót visszacseréltem a 120fokos stiftesre.

Előzmény: tono_t5H (221947)
tono_t5H Creative Commons License 2018.04.04 0 1 221947

Szép munka!

Hátsó lábtartókat miért cserélted?

 

Előzmény: moci60 (221946)
moci60 Creative Commons License 2018.04.04 0 1 221946

Kormany szoritot figyeled?

Ez se kisipari!

abes Creative Commons License 2018.04.04 0 1 221945

56-ban kikerült a gyárból, de forgalomba nem került.

Majd valahogy visszakerült a gyárba és TLT alkatrészeket kapott és végre forgalmit is.

Na majd Csabit kikérdezem részletesen.

Előzmény: Zoli_t5H (221944)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221944

56-os, ha jól emlékszem. Ezen is kísértetiesen gyárinak tűnő a fényezés, csíkozás... pedig ha jól emlékszem, nem az. A gazdája tudna mesélni, mert utána járt a történetének, de jópár éve nem nézett be ide (én is ott voltam, mikor elhoztuk a motort, de köztudott, hogy én már erősen rászorulok a Canvinton-ra, szóval elég hiányosak az emlékeim.)

Szerintem hasonló lehet a szitu a tiéddel is. Akkoriban is voltak ügyes fényezők, csíkozók a gyár kapuin kívül is, akik tudtak az eredetire megszólalásig hasonlító küllemű és minőségű fényezést készíteni. Főleg annak, aki meg is tudta fizetni.

 

 

Előzmény: moci60 (221941)
Fejes Attila Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221943

Pali-bá, ha vizsgában kell majd segíteni szoljon.

Előzmény: Fejes Attila (221922)
moci60 Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221942

Ezen is csereltek jo par dolgot.

A Fischer karbi itt is jatszik :)

moci60 Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221941

Ez mikoriiii??

Volt tankgumis kivitel is???

Előzmény: ggabbroo (221940)
ggabbroo Creative Commons License 2018.04.04 0 2 221940

Előzmény: abes (221939)
abes Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221939

 

Jobbat most nem találtam.

Előzmény: Zoli_t5H (221938)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221938

Azaz.

 

Előzmény: abes (221937)
abes Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221937

Kicsim?

Előzmény: Zoli_t5H (221930)
moci60 Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221936

Igen erre en is gondoltam hogy utolag diszitettek fel.

De ott a csikozas. A sarvedoket meg utalag korbe lehet huzni de a tankot nem, az egesz mas mint a szeria es tutira gyari volt. Tankmatrica is eredeti volt.

Lehetett export vagy kulon keresre vagy gyari dolgozo vagy egy fonoknek keszitett darab is...

A masodik tulajtol vettem meg aki 1-2 eves koraban vasarolta az ecseri piac tulajdonosatol vagy valami ilyet mindott. De arra emlekszek hogy mondta valami gazdag foszer volt.

 

Előzmény: Zoli_t5H (221930)
tono_t5H Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221935

A TLT gyártás során elkövetett módosítási időpontok bizonytalanok, mert a folyamatos fejlesztés eredményeképpen az új alkatrészek bevezetése és szériaszerű felszerelése is folyamatos volt- véleményem szerint.

Ezért simán lehetséges, hogy a sorozatszámban egymást követő motorok apróbb- nagybb megjelenési formája is különböző, de egy biztos: olyan alkatrészelet nem tartalmazott, amit abban az időben még nem gyártottak. :-)

Azt, hogy az excenter csavarok mikor változtak rövidre, nem tudom. Azt hiszem, valamikor '56 májustól októberig tartó időszakban. 

Az első teleszkópszár csavarok kialakítási formája ugyanígy nem köthető fix időponthoz. Az enyémen (májusi) még függőleges csavarok vannak kétoldalt, az '57- esen már vízszintes, de MINDKÉT OLDALON.

Kormány"kiflik": egyértemű, hogy a felsőn még nincsen kormányzár- furat, de a legvalószínűbb, hogy még a helyének a felöntése sem.

Az alsó villahídon alulról nincsenek még merevítő bordák beöntve. 

A gázszektor, ha alu és nem spiáter, akkor oké (formája is eltér némiképp a későbbiekben tömegesen alkalmazottól).

Van, aki azt állítja (én is ebben hiszek), hogy az "áttolós/folyós" benzincsap leváltásakor az új csap (ami a TLT fejlesztése során született) hollandere sárgarézből készült.... 

 

Én azt gondolom Laci, hogy a jelenlegi tudás szerint a lehető legpontosabban építetted újjá a motorodat. Sőt! Én azt csinálnám a helyedben, hogy a bizonytalanságra okot adó alkatrészek tekintetében is azokat szerelném fel, amelyek az '56- os TLT-kre szembetűnően és "közmegegyezésre" jellemzőek, és ma már egyes esetekben beszerezhetetlenek, kuriózumnak számítanak. Hadd lássák csak, mennyimindenben különbözött egy míves TLT a későbbi "ócsított" típusoktól.

:-)

Előzmény: moci60 (221931)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221934

"Azért, mert a  motor története is rajta van a képen."

 

Ebben a mondatban van a lényeg. Engem ezért is fognak meg nagyon az eredetiben hagyott gépek. Egy restaurálássak nullázod a múltját.

 

 

Előzmény: zoandras (221932)
tono_t5H Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221933

Korrekt hozzászólás.

Előzmény: zoandras (221932)
zoandras Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221932

Szevasztok!

 

Ritkán írok ide, de folyamatosan olvasom a fórumot. Nem bírom ki szó nélkül ezt az eszmecserét.

Azt gondolom, hogy az eredetiség az egy elvi dolog. Ugyanis a régi rendszerben – amiben pár évet éltem – sok esetben nem azt az alkatrészt vetted meg a boltban ( Keravill )amit akartál, hanem amit kaptál.

Gyönyörű ez a TLT, számomra,  így ahogy van. Azért, mert a  motor története is rajta van a képen. Könnyen meglehet, hogy az  ülést  például  az említett okok (szétázás) miatt cserélte ki a gazdája. Nem szeretett, szétázott – száradás után viszont kőkemény - ülésen zötyögni. Kérdem én, hagyta volna meg szép eredeti  kivitelében?  Nyilván lecseréli!

 

Vagy hátsó fékfedél. Úgy tudom az eredeti után, az  erősített változatot  amiatt alkalmazták, mert többször előfordult fedéltörés az igénybevétel miatt.  Az ő helyében is lecseréltem volna - ha hozzájutok – a biztonságom érdekében.

 

A motoromon (TLF) nem eredeti a karburátor, mert számomra a motorozhatóság fontosabb, mint az hogy úsztatós legyen a karbi.  Ugyanis amíg nem lett oldalkocsim,  addig többször jártam úgy, hogy  oldalsztenderre   támasztottam és az úszóházból befolyt a benzin a   . . .    Mire én erre rájöttem az okára , addig párszor tologathattam. Már azon töprengtem, hogy miképp  lehetne bal oldalra áttenni a sztendert.  De az oldalkocsival megoldódott a dolog.

Másik példám a hátsó lámpa: Amikor megvettem a gépet akkor a klasszikus Vt6-os volt rajta. A bácsi  elővette  egy dobozból az eredetit és elmondta, hogy le kellett cserélnie, mert a féklámpa színe azon sárga volt.Így már tudjuk, hogy a  megváltozott  Kresz miatt rengeteg,  nem ”eredeti hátsólámpás” motor fut.

 

Amikor látok egy ilyen motort, nekem egy kort idéz. Pontosan elmeséli, hogy nem volt egy valamirevaló csomagtartója. Az emberek gányoltak rá valamit vagy a nyakukba kanyarítottak egy nagy táskát, ami többnyire a tankon nyugodott és néha néha karcolgatta is azt. Azt is kipróbálhattam magam is a 70-es években, hogy azért a menetszelet is szépen felfogta.

Kicsit hosszú lett . . . bocs.

moci60 Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221931

Az excenter csavarok eredetinek tuntek de azt mar en is kicsereltem. Az elso teloszar en ugy tudom 5-6.honaptol mar nem fuggoleges csavaros.

Also felso villahid? Ezt nem ertem. Ha a kormany kiflikre gondolsz azok jok.

Gazszektor aluminium nem sipater.

Benzincsap hollandi lehet hogy rez volt nem tudom mert en is cserelgettem rajta a csapot. Reznek kell lennie?

Nem lattam rajta karambolos nyomokat telok sem gorbek. Ha ossze tortek volna nem hiszem hogy hella lampat tesznek vissza...

Holnap teszek fel kepeket meg. 

Előzmény: tono_t5H (221929)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221930

Könnyen lehet, hogy ez a motor is olyan különc "csodabogár", mint az NCs szaki zöldsége. Azon voltak/vannak ilyen érdekes, szériától eltérô dolgok. Persze hogy mindez a gyárban lett elkövetve, vagy egy 50-60 évvel ezelôtti személyre szabás eredménye, azt ember nem mondja meg.

 

Előzmény: tono_t5H (221929)
tono_t5H Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221929

Alsó- felső villaíhíd alulról- felülről, lengőhimba excenter csavarok: mindkettő hosszú krómozott hatlapfej, vagy már az alacsony (10.havi a motor, érdekes kérdés lehet ez is...), benzincsap hollander kadmiumozott, vagy réz, stb., stb. Meg ami nem látszik.

Laci! Találtál arra utaló jelet, hogy ez a moci karambolos lett volna az elejét tekintve?

Előzmény: moci60 (221926)
tono_t5H Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221928

És- nem látom tisztán, de nagyon gyanús- első teleszkóp csizma vízszintes csavaros, vagy mindkettő függőlegesen felfelé helyezkedik el?

tono_t5H Creative Commons License 2018.04.04 0 0 221927

Gázszektor milyen van rajta?

Előzmény: moci60 (221926)
moci60 Creative Commons License 2018.04.03 0 0 221926

Hátsó lámpa, ülés, váltókar, hátsó fékfedél az valóban nem.

És mi van még?

Kipu hollander krosz Pancsi..

Fischer karbival szereltek Pannoniat és Csepelt is.

Csíkokat figyelted? nem oldotta a kromofág az alatta lévő almazöldet sem.

Mit látsz még?

Előzmény: pancsipancser (221925)
pancsipancser Creative Commons License 2018.04.03 0 0 221925

Emlékszem ezekre a képekre, nekem is el vannak mentve. Sajnos nagyon sok a nem eredeti dolog rajta.

Előzmény: moci60 (221924)
moci60 Creative Commons License 2018.04.03 0 0 221924

Ilyen volt 1997 körül

Előzmény: tono_t5H (221919)
pancsipancser Creative Commons License 2018.04.03 0 0 221923

Sajnos mind igaz, amit leírtál, sőt mivel annak idején "lusták" voltunk dokumentálni az akkori (szerintem nem kevés tudásunkat), mára már erősen megkopott!:-((((

Előzmény: tono_t5H (221918)
Fejes Attila Creative Commons License 2018.04.03 0 0 221922

Nem, 2 kapuval Pest felé.

Előzmény: sasspali (221905)
moci60 Creative Commons License 2018.04.03 0 0 221921

Igy igaz :(

Előzmény: tono_t5H (221918)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!