A villamos egy getto, egy merő putri. Az összes lyukósi meg vasgyári azzal jár. Elviselhetetlen bűz, mocsok, hangzavar, balhé. Régen a 2-es volt az övék, az már nem jár így járnak az 1-essel és vegyülnek a normális utasokkal.
Amúgy megdöbbentő mennyire zéró a miskolci értelmi színvonal. Félelmetes. Csoda ha ott bármit meglehet tenni?
Mosdatós cikk erősen balos médiahuszároktól.A saját mocskukat nem sorolják fel (milyen meglepő) így aki ismeri a miskolci valóságot annak ez csak féligazság.
Majd jön egy megvásárolt boon cikk ahol leírják a másik felét :)
A dayka barmolással is égetik magukat,azt se tudják mit lépjenek és kire kenjék.Beáll az egész csúcsidőben és röhög a világ.
Senki nem mondta, hogy a DKV-t kell utánozni. Miért is kéne utánozni? Itt csupán arról van szó, hogy amit kapott kijelző típusa, az egyszerűen hányinger. A minimális ingerküszöböt sem éri el és ha már a DKV olyan amilyennek leírod, akkor duplán negatív ez a típus, hiszen ők sokkal jobban megoldották. Bizonyára nálunk ez is bonyolult mint ahogy minden...
Azért Debrecent én nem sztárolnám kijelző programozás terén. Konkrétan a DKV kijelzőképei valahol megragadtak a 90-es évek közepén: a kisbetű náluk nem létező fogalom, minden célállomást csupa nagybetűkkel írnak ki a buszok, villamosok kijelzői. Talán pont a kijelzőszerkesztésben előrébb jár az MVK, mint a DKV. Nem azt mondom, hogy nincsenek anomáliák az MVK-nál kijelzőképek terén, mert természetesen vannak és ezügyben (is) lehetne tenni kisebb-nagyobb lépéseket a jobbítás érdekében.
Nem, nem lenne jobb. Mennyi dolgot kellene még itt elfogadni ami ilyen és csoda ha működik? Na pontosan ez az egyik oka annak, hogy ez az egész cég egy kuka kategória.
Debrecenben normális minőségben tudta kiírni, itt az első napokban semmit nem ír, majd egy kedvezőtlen típussal elkezdi és fogadjuk el ez milyen jó mert legalább működik. Hát oké. Ha ide ez elég...
Messze, nagyon messze vagyunk mi még a minőségi utastájékoztatástól, nem még a menetrendazerinti közlekedéstől.
Csak mondom, az Avas vk. betérős 35-ösök az alábbit mondják be: "35A-s(!!!) járat az Avas kilátó felé".
Gondolom ezt is el kellene fogadni és örüljünk annak ha ennyit bemond... Végülis ilyen viszonylat nem létezik, de oké.
Egyenlőre túlélés a lényeg.Pár évig eltart a szenny eltakarítása.Közben tengernyi költsége lesz a városnak egyéb területeken.
A nyugati hosszabbítás is egy vicc kategória párhuzamos járatokkal.Komolyabb munkáltató nincs és nem is lesz arra.Reggel és délután igény van rá,aztán a pár emberes skoda jellemző.
Ahogy látom naponta olyan 200 km alatti futásteljesítménnyel számolnak, illetve az is korlátozza a dolgot hogy csak olyan járművezetők vezethetik akik rendelkeznek tipusképzéssel.
Inkább arra kellene kitaláni valami patthelyzetet hogy a büntiket behajtsák vagy méginkább megelőzzék.Az a legjobb ha meg sem történik a bohózat adat felírásával mert a nagy részét sose fizetik be.
Mint mindenkit őket is a pénztárcánál lehet megfogni.A segíly egy részének azonnali átutalása a szolgáltató felé elég jelzés lenne számukra hogy lassan de biztosan ki fogod fizetni anélkül hogy a kezed érné a zseton.Elég 5 vagy 10 % levonása hogy ne legyen hiszti belőle ingyenélő büfészakos jogvédőknél.Jogszabály módosításokkal milliárdokhoz jutna minden szolgáltató,köztük az állam is.Lényegében az általa kiosztott pénz egy részét visszacsorgatná az általa fenntartott vasúthoz és volánhoz.
A közmunkán ledolgozom történet azért nem jó mert bratyizás a munkaidő fele lapátnyéltámasztással.Abból pénze nem lesz a közlekedési cégeknek.
Valamit lépni kell mert önkormányzat,cég,állam veszít állandóan és gyűlik,gyűlik,gyűlik,gyűlik.......
Egy külön világ külön szabályokkal.Hidd el legszívesebben ideggázt alkalmaznának de nem tehetik mert egy nagyobb egész részei vagyunk.Szarkenegetés megy 30 éve arrafelé.
Nem írom azt hogy csak herbálosok és kristályfanok lakják mert vannak lecsúszott fehérek is akik különböző okokból csak ott lakhatnak.Mindig kell lenni otthon valakinek hogy őrizze a téliesített hétvégi házat.Amúgy eltűnik ez vagy az a portáról.Kutyatartás sem árt,legfőbbképp nagytestű legyen.Zsebkutya nem kihívás nekik.
A 16os problémával jelenleg annyit tehetnek hogy főtéren elsőajtóznak.Gyakorlatban a 6 ellenőr 4 rendész nem vált be mert hoszútávon nem lehet lekötni ennyi ellenőrt egy busz miatt.Közben a villamoson meg vigyorogtak a számozott utcás és kolóniás egyedek.Megírtuk ennek is a várható végkifejletét.
Most azt léphetik hogy hamarabb beáll a főtéren és fülkénél két nagytestű rendész felügyeletével ellenőriznek mindenkit.Önmagában a sofőr nem fog rambót játszani.Visszaúton meg sokat nem tehet mint kinyitja az ajtókat.
Ez azzal járna hogy akik eddig ingyér utaztak azok közös "telekocsi" vásárlásba fognának és pusztítanák a roncsokkal az amúgy is szőlőút minőségű szakaszt.Vagy torontálin gyalog villamosig,vagy bicikli a főúton mellény és bármiféle láthatósági segédanyag nélkül.Van a kisebbik és nagyobbik rossz.
Pár éve radostyánba költöztettem és belekóstoltam a közegbe.Nagyjából annyi amit leírtál.Három herbálos a felezőcsíkon támolyog,dűledező alak a megállóban,katasztrofális szőlőút,gyerekkocsit tologató nőstény a sáv közepén,szeméthegyek minden bokorba,összetákolt putrik,tehén legel az út szélén,óvatosan hajtó sofőrök,mindez fényes nappal.
Sötétedés után még lassabban kell menni mert bármikor szétkenhetnek egy alakot,nem érdekli őket semmi.
A város nem tudott és nem is akart tenni eddig semmit sem.Máltaisok próbálják egy részüket terelni némi eredmény felmutatásával.Van olyan ott is aki közmunka vagy egyéb meló miatt kénytelen főtérig utazni bármennyire hihetetlen.Sokrétű a lakossága ez tény,például a temető felett bőven lehet még földúton gyalogolni hazáig a megállótól,előfordul kocsi a portán (őzugró,görögszőlő,drevenka)
Temető után kezdődik a balkán java,összehordott anyagokból tákolt putrik és egyebek.
Az arriva reklámok viszonylag gyorsan eltűntek a megállókból.Talán pár hétig ha helyükön voltak.
A magáncégnek még költségesebb is mivel nem saját maga állapítja meg a szállás ellenértékét.Alkudoznia kell mennyiért lakik az ukrán vagy filippínó.Egy önkormányzat anyagi helyzetétől függően még így is a magánszektor árai alatt szállásolhatja el a saját alkalmazottját.De ettől mindkét fél számára logikusabb ha ingyen lakhatásért a munkáját adja cserébe.Minden egyes nap amit üres lakások generálnak az csak veszteség.Az ingatlan értéke csökken vagy csökkenhet,a lakóközösség változhat negatív irányba,feltörhetik,belakhatják jogtalanul,ha beázik a fenti szomszédnak köszönhetően akkor rohad az egész és penészedik mert nincs aki szellőztessen,csótányok jelenhetnek meg ami az egész közösségre kiterjedhet mivel nincs aki észrevegye vagy irtsa a kártevőt.Lehetne sorolni de minek,a lényeg hogy üres lakás=egyenlő= veszteség.
Bárki szörfözhet bármelyik hirdetőoldalon ha van rá ideje és rájöhet perceken belül hogy 75 000 alatt már nem nagyon tud kivenni kéglit még ezen a putris megyeszékhelyen sem.Ez egy év alatt 12*75 vagyis 900 000 pengő a fizetésből.Az összeg megmaradna amit nagy valószínűséggel itt költene el vagy félretenné egy részét.
A szolgálati lakás nem spanyolviasz amit fel kellett találni hanem már évszázados műfaj.Emellé még több dolog szükséges hogy meg is maradjon a sofőr,de ez a legnagyobb költség ha valaki kezdőként B jogsival nekivágna.A fizu negyedét/harmadát megfogja akkor esélyes hogy a város nyert egy hosszútávon bevethető alanyt.
Nekem egyértelmű hogy azt kell előresorolni aki szállítja a prolit,nyuggert,cickányt,melóst,turistát a többi pedig várja ki a sorát.Első a saját állományban lévő alkalmazott aztán jöhet sorba mindenféle réteg.
Aki esetleg családos még jobban megérné mert ott már 100 000 felett van bőven a bérleti díj többszobás lakásoknál.Hiába az adókedvezmény ha kicsengetik a főbérlőnek.Az önkormányzatnak is jobb lenne ha megbízhatóbb egyének laknák a lakást mert azok nem szarnak a szoba közepére,nem kell rájuk rendőrt hívni,fizetik a rezsit,nem adják el a konyhapultot és a radiátort vasba.
Mégpedig úgy fizetik a rezsit hogy a városi cég által adott jövedelem egy része visszakerül egy másik városi cég kasszájába (mihő,mivíz például)
Többszörösen megérné nem hogy miskóciának hanem bármelyik településnek.
Amivel még lehet fűszerezni az a szerződés rugalmassága.Én úgy vettem észre eddig hogy nem nagyon kedveli többség a "röghözkötöttséget" csak ha nagyon muszály.Amint lehet saját kéglit akarnak.Rögzíteni kell papíron hogy bizonyos eltelt idő után megvásárolható az ingatlan ha hajlandóság van rá.Ezzel megelőzhető hogy ugráljanak mert tudják hogy előbb-utóbb az övék lesz ha teljesülnek az évek.
Sokba nem kerülne a városnak mert egyébként is fizeti azt akinek a fizuja töredéke visszacsorog a holdinghoz.Ráadásul még problémamentes,megbízható lakó is aki tulajdonossá válhat később.Még mindig úgy jön ki a matek (nekem) hogy ez inkább megéri mint egy rakás tréparaszt,akik lepusztítják a kégliket és még tartoznak is a városnak.Arról nem beszélve hogy a legányolt lakást fel kell újítani-akár többször egy évtizeden belül-és ezen idő alatt nem kiadható vagyis költség van de bevétel sehol.
Nem véletlenül válogatnak a főbérlők sem (most már a város is) mert van bőséggel negatív tapasztalat.Persze túlzásokba is esnek,majd pofára esnek amikor visszamondja mindenki.Ne cigizz,ne legyen gyerek,ha van ne bömböljön,kutyát ne hozzál fel,este tízkor kuss legyen,vedd le a fűtést kettesre,ne fürgyéle .....és hasonló gyögyszemek.
Nem egetverő létszámról van szó egyébként sem hiszen az önkormányzat töredékét foglalkoztatja a lakosságnak.Annyi üres kégli meg akad amire szükség lenne sofőrcsalogatáshoz.
Furcsállom is, hogy a zöld város koncepció kapcsán fel sem merült, hogy a megállók tetejére napelemet kéne rakni. Vagy legalább valami épkézláb elképzelés.
Maradjunk annyiban ez a pálya lassan közlekedésre alkalmatlan. Lehet a 7 síntörést természetesnek venni, szerintem abszurdum. Persze viszonyítási alapom nincs, nem tudom Debrecenben, Pesten mennyire törnek...
Ne világítsuk ki a lámpatesttel ellátott villamosmegállókat mert a lámpatesttel el nem látott buszmegállók nincsenek kivilágítva. Ok.
Ezek biztosan nem az energiaárak miatt nem világítanak... Ráadásul egy fedett bánat az egész, dupla sötétséggel mint egy busz mh-ben.
Lyukó kapcsán az lehet a probléma, hogy van valamennyi belterületi részt, ahol kötelező ellátni a szolgáltatást. Ha jól tudom, az az előírás, hogy 500 méter sugarú körben kell lennie egy megállónak, ami elérhető BELTERÜLETRŐL. A zártkert nyilván nem játszik, de például a Szarkahegy oldalában vagy neadjisten a volt bányánál nincs belterületbe vont ingatlan? Ha nincs, akkor erre hivatkozással szerintem simán meg lehetne szüntetni az egészet. És ha valaki reklamál: ott van a varbói Volánbusz oszt jónapot.
Amúgy jó megoldás szerintem nincs a helyzetre, mert azzal, hogy nincs busz, csak két dolgot érünk el. Az egyik az, hogy a hordák majd gyalogosan indulnak meg a város felé, potenciálisan élhetetlen környékké téve a Testvériség-Torontáli utcákat és környéküket. A másik meg az, hogy ahogy máshol is, majd itt is tömegessé válna az úgynevezett "másodlagos uzsora", a tízezer forintokért kocsival a városba elfuvarozó vagy bevásárló kisparosok biznisze.
Egyébként ennek az egész szlömösödött "városrésznek" nem adok túl sok időt, mert kb. addig fog tartani, amíg minden mozdíthatót el nem visznek és el nem tüzelnek. Jelenleg is az a helyzet, hogy a hegyen szétbontják a házakat és viszik le a völgybe. Ezek nem alkotnak semmit, még ha lenne is miből, akkor se igazán, csak lelaknak. Ha összedől az utolsó építmény is, ha eltüzelték az utolsó négyzetméter kerítést, akkor vége lesz Lyukóvölgynek - és akkor kezdhetünk imádkozni, hogy ne induljanak meg a város üres lakásai felé, vagy ha mégis, azonnal fel kell lépni a leépülés ellen.