Az ablak az hagyján - amúgy a többi öt is megkapja? - inkább ez a színterv... a berlinieket is szakmányban köpködik azért, mert az S-Bahn-kasznis kocsijaik is túlzottan gyerekbarát külsőt kaptak...
Igen, fura lesz, ez tény. Azonban a főjavítás során kiderült, hogy a hagyományos teliablakos megoldásnak köszönhetően nemcsak az oldalfal alja, hanem az alváz is erősen korrodált. Ez egyes kocsiknál olyan mértéket öltött, hogy felmerült a selejtezés is, de inkább a több Milliós plusz költséggel járó alváz megerősítés mellett született döntés.
Ezek tükrében értékelje mindenki az ablakcserét: több évtizeddel nőtt a kocsi élettartama, nincs többé beázás, jobb a hőszigetelés.
Túl azon hogy kilógni sohasem volt sem megengedett, sem biztonságos, az említett célra a nyári kocsik szolgálnak. A nyitható ablakfelület eleve messze nem volt 100%, ez most nem is csökken jelentősen.
Azért jobb a teliablakosból kilógni (tavasszal, nyáron, ősszel; télen meg úgyis mindegyiket be kell csukni). Tudom, jobb a hőszigetelés, így kevésbé is rohad, stb... De utasként én másképp szeretem.
Fura lesz látványilag is (mint pl. az ÖBB-s ex eilzugwagenek).
Igazak. Ha a szállítást nem lehetetlenítik el az időjárási, illetve útviszonyok, akkor szerdán érkezik, visszaútban pedig egy nagykilátó utazik főjavításra.
Továbbá csütörtökön érkezik az Mk45 2006, pénteken utazik el a 2003-as.
Éppen tíz éve készítettem ezeket a fotókat. A váltókezelő pajtás ma már huszonéves felnőtt, a fiam pedig már gyerekvasutas. A jelzőket kicserélték, a váltót nem a pajtások állítják, de más szerencsére nem változott: