Békésebb és szabadabb.(nem nem arra gondolok,nem politizálok) UAZ-zal szabadon beautózhattuk az erdei-réti földutakat.pár évre rá már folyton,folyvást drótkerítésekbe,sorompókba "ütköztünk". Minden "magánterület lett". Az úton keresztbe a kerítés,a "Lőtérmegyében"ahogyan régen hívták Veszprém megyét.Abszurd. Ezért is adtuk el az UAZ-t,már nagyon sajnálom. :( Egyébként kitől származik az idézet?Kerestem már régebben is de nem találok rá támpontot. (az ideológiából kiindulva valamelyik "bajszos"régről.a kis "kefe bajszú nem igazán lehet az akkori kor szelleme miatt,talán a Keletebbre való mondotta lelkesítésnek?)
Talán nem akartak "uszító hangulatú" (félre ne értsd) fotót az újságba, ejj pedig 2008-ban szerintem még sokkal békésebb volt a világ. Vagy csak nekem tűnt olyanabbnak?!
Ha már meg lettem szólítva. :) (Köszönöm!) Valamikor 8-9 éve újítottam fel egy UAZ469-et aminek a felújításáról képeket beküldtem a VAM-nak,a cikk szóról-szóra azt hozta le amiket én hozzá írtam,nem kérdeztek se telefonon,se e-mailben kiegészítésekért.(egyedül a címet és a kezdő képet módosították " A Harctéren nincs második helyezett" helyett ---Harctéren nincs második--- meg a képről is levágták a felső részt ami a valamikori tapolcai laktanya alakulóterének tribünje előtt készült.)
Igen értelek, de a Veterán újság egy ügyesen megszerkesztett olvasmányos folyóirat. Emlékeim szerint soha nem állította magáról, hogy szakkatalógus, elég hamar unalmassá is válna, egyszerűen csak amit érdekesnek tartanak, azt bemutatják benne. Szerintem ebben a cikkben most nem erőltették a "full" gyáriságot csak a szépen megmaradt állapotot akarták bemutatni.
Ha már Daciás vonal, szerintem a Zoli taxi Daciáját amibe lassan a korabeli fellelhető Magyarországi extra belekerül egyszer lehet szintén érdekesnek fogják találni, én szívesen fogom azt is elolvasni.
A díszkarika nem Wartburgé. A rádió akár még a Merkúr telepen is belekerülhetett. Ezeket természetesen meg lehetne említeni a cikkben. Aki komolyan restaurál egy adott típust az többféle irodalomra és infóra támaszkodik.
Igen, de a Veteránban bemutatott kocsik mint "referencia minta" szerepelnek. Az a 311-es Wartburg díszkarika elég feltűnő. Engem ez zavar.
Ezen felbuzdulván én is berakathatom oda a gyári, originál sötétkék 120-asunkat a lapba - némileg mostanra felextrázva - hogy így vettük át 1989 novemberben Győrben a Szérüskert utca 2-ben. Az utca népe ez alapján azt fogja gondolni, hogy anno gyári alufelnivel, nelásskiráccsal, szériában fejtámlás ülésekkel és fordulatszámmérős műszeregységgel hozták be a Skodákat a rendszerváltás előtt. Pedig ez ferdítés. Legyünk már tárgyilagosak. Írja meg a Veterán, hogy mi az eltérés a Merkur állapothoz képest!
Díszkarika, antenna a szellőzőrácson, erősen lelógó kipufogócső, jubileumi embléma a díszrácson, váltógomb, rádióbox, körülbelül ennyi a mérleg egyik serpenyőjében...
DE,... ha módod lesz rá akkor nézd meg élőben ezt az autót, beszélgess a tulajdonossal és az összes eddig felsorolt "hiba" jelentéktelenné fog válni hidd el. Ez mind bőven belefért a nyolcvanas évek egyébként jó gazda által rendkívül megvigyázott autójának csinosítgatásába. (Szerintem)
Szia, Apukám kb. 1981-ben jegyeztette elő a Dacia 1300-ast. Közben típusváltás lett az 1310-re, így kb. 1 évig nem mozdultak a MERKUR-nál a sorszámok. 1 év (v. talán kicsivel több) után értesítettek, hogy lehet érte menni Debrecenbe, mivel Egerben laktunk. A típusváltást követően 1310-ből Magyarországra fűzöld színűt és vajszínűt hoztak, nagyon kevés sötétkék színűt. Több hónapnyi várakozás után mentünk a sötétkékért, ekkor 1983. június volt, így lett a rendszám KL. Egyébként állítólag a sötétkék színűnek nagyobb volt az előállítási költsége és azokat Romániában terítették. Apukám mesélte, ahogy hazavittük, napokon belül volt olyan aki több pénzt ígért, mint a vételár volt, csak övé lehessen a sötétkék Dacia 1310-es. Örülök ha segíthettem egy kis infoval:)
A cikkben elöszőr 83 megjelenés szerepel majd pár sorral lejjebb 82 es.Láttam hazai 82 es 1310 est. A kormány még a kétküllős fazonú volt benne. A szellőző rács alatt még volt kéder is úgy mint az 1300 nál. Más különbség nem tűnt fel.
Lehet,hogy a rendszám alapján mégis 83-as colt az átvétel (és KH-75-55 a rendszám),mindazonáltal használtautós portálokat böngészve találtam 82-es magyarországi 1310-eseket.
Érdekes,amit mondasz,mert én a TX-TLX vonal magyar megjelenését 85-re lőttem be.Legalábbis jómagam még nem láttam 84-es trapézszellőzős Daciát,ami nyilván nem jelenti azt,hogy nincs,csak az átmeneti szériát picit hosszabbnak gondoltam.
Még egy dolog:ez az átmeneti széria csak ilyen műszerfallal készült? Mert feltűnt,hogy ezen a km-órán még nincs napi km-számláló,a TX-TLX-eken pedig ugye már volt.
A mienk még 1300-as, 81 májusi átvétel (TN-). Abban az évben jött a családba még egy, kicsit később (TU-), az is 1300-as volt, korallpirosnak mondták, tehát hasonló mint a mienk, de élénkebb, kicsit sötétebb árnyalat. Annál későbbi 1300-ast nem láttam. Ami nekem gyerekfejjel feltűnt: más volt a dísztárcsája, olyan, mint az első, sűrű rácsos 1310-eseké.
T-s rendszámmal soha nem láttam 1310-est, K-val 1300-ast. Nagybátyám 1310-ese már lehet, hogy 83-as volt, (KU-), '82-es Merkur prosiban 1310-es szerepelt, '84-es 1310-es (GI-) szintén volt látókörben, de az már vastag hűtőrácsos, C oszlopon kis szellőzős volt, szélességjelzők nélkül.
Én is megvettem az említett újságot,és a cikket olvasva feltűnt,hogy 1983-tól említik az 1310-esek hazai megjelenését (Romániában,ha jól tudom,már 1979-ben megvolt a sajtóbemutató).Ami fura,hogy az unokatestvéremék vajszínű 1310-esénél nekem 82-es csepeli átvétel rémlik.
Megköszönném,ha valaki feloldaná ezt az ellentmondást,mert ilyen szinten sajnos nem vagyok otthon a Daciák világában (csupán egy TLX-em és egy Renault 18-asom volt eddig,ami közeli rokon).
Szia, köszi az érdeklődésed, ahogy írtam az autó jelenleg Apukámnál vidéken van (Heves megye), én Bp-en lakom. Ha ismét lent leszek nála, akkor kérésed szerint tovább fotózok. Apukám már nem tudja a mai technikát kezelni. Ha addig is további kérdésed van írjál, vagy add meg a tel.számod. Köszönöm.
Az 1310-es a legszebb Dacia-legalábbis nekem.Szerintem nagyon jól wgyesíti az R12 phase2 TS-ének fekete hátfalát és a phase1 hosszú rácsát a C-oszlopon.
Szórt purhab szigetelés. A vastagságát szakember határozta meg, de ennél lényegesen vastagabbra is készülhet a megrendelő igénye és persze pénztárcája szerint...:-)
A sárvédőt egyelőre nem tudtam felpróbálni, türelmet kérek. Kicsit sűrűek ezek a napok még akkor is amikor úgy tűnik van egy kis szabadidőm...
Két éve készült ez a lemezgarázs pár (6 autó elfér benne), aminek egy óriási hibája, hogy a mennyezet téli időben gyakran annyira párásodik, hogy az alatta tárolt járművek és egyéb dolgok szinte esőben megázottá válnak. A mai napon egy tényleg csodálatos hőszigetelési módszerrel azt hiszem ezt a problémát sikerült megoldani.
Mindenkinek tanács, a lemezgarázsoknál számítani kell a födém párásodás problémájára, ezt vedd figyelembe mielőtt a legolcsóbb árajánlatot elfogadod garázsépítésre!!!!!!!!!!!
Bár mostanában sajnos nem sokan szólnak hozzá a fórumhoz, de azért többen is olvassák, akik kedvelik a típust...így biztosan hamar sikerül olyan új gazdát találni, aki hasonlóképpen fogja szeretni mint Önök. Nagyon szép színű ez a Dacia, köszönjük a fotókat.
Ha még néhány fotót becsatol, motortér, ülések, az segít az állapot megítélésében, akkor bátrabbá válnak majd a kérők a "menyasszonyjelölt" megszólításához.