Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

afitos Creative Commons License 2017.10.03 0 0 43904

Ha valamelyikőtök vásárol ezek közül, gondolna rám és venne 2 darabot. Esetleg ha összeállnánk és kedvezőbb lenne az ár?? (Budapest-délkelet)

pergerz Creative Commons License 2017.10.03 0 0 43903

Békésebb és szabadabb.(nem nem arra gondolok,nem politizálok)
UAZ-zal szabadon beautózhattuk az erdei-réti földutakat.pár évre rá már folyton,folyvást drótkerítésekbe,sorompókba "ütköztünk". Minden "magánterület lett". Az úton keresztbe a kerítés,a "Lőtérmegyében"ahogyan régen hívták Veszprém megyét.Abszurd.
Ezért is adtuk el az UAZ-t,már nagyon sajnálom. :(
Egyébként kitől származik az idézet?Kerestem már régebben is de nem találok rá támpontot.
(az ideológiából kiindulva valamelyik "bajszos"régről.a kis "kefe bajszú nem igazán lehet az akkori kor szelleme miatt,talán a Keletebbre való mondotta lelkesítésnek?)

Előzmény: afitos (43902)
afitos Creative Commons License 2017.10.02 0 0 43902

Végre, de jó hogy erre jársz!

Talán nem akartak "uszító hangulatú" (félre ne értsd) fotót az újságba, ejj pedig 2008-ban szerintem még sokkal békésebb volt a világ. Vagy csak nekem tűnt olyanabbnak?!

Előzmény: pergerz (43901)
pergerz Creative Commons License 2017.10.02 0 0 43901

Ha már meg lettem szólítva. :)
(Köszönöm!)
Valamikor 8-9 éve újítottam fel egy UAZ469-et aminek a felújításáról képeket beküldtem a VAM-nak,a cikk szóról-szóra azt hozta le amiket én hozzá írtam,nem kérdeztek se telefonon,se e-mailben kiegészítésekért.(egyedül a címet és a kezdő képet módosították
" A Harctéren nincs második helyezett" helyett
   ---Harctéren nincs második--- meg a képről is levágták a felső részt ami a valamikori tapolcai laktanya alakulóterének tribünje előtt készült.)

2008/4 VAM

Előzmény: afitos (43900)
afitos Creative Commons License 2017.10.02 0 0 43900

Igen értelek, de a Veterán újság egy ügyesen megszerkesztett olvasmányos folyóirat. Emlékeim szerint soha nem állította magáról, hogy szakkatalógus, elég hamar unalmassá is válna, egyszerűen csak amit érdekesnek tartanak, azt bemutatják benne. Szerintem ebben a cikkben most nem erőltették a "full" gyáriságot csak a szépen megmaradt állapotot akarták bemutatni.

Ha már Daciás vonal, szerintem a Zoli taxi Daciáját amibe lassan a korabeli fellelhető Magyarországi extra belekerül egyszer lehet szintén érdekesnek fogják találni, én szívesen fogom azt is elolvasni.

Üdv András

Előzmény: Köny (43897)
frakciós Creative Commons License 2017.10.01 0 0 43899

A díszkarika nem Wartburgé. A rádió akár még a Merkúr telepen is belekerülhetett. Ezeket természetesen meg lehetne említeni a cikkben. Aki komolyan restaurál egy adott típust az többféle irodalomra és infóra támaszkodik.

Előzmény: Köny (43896)
Berci 2103 Creative Commons License 2017.10.01 0 0 43898

Mindenkinek köszönöm a számtalan kisebb-nagyobb infót.

Köny Creative Commons License 2017.10.01 0 0 43897

Ja, csak egy apró megjegyzés az 1982-es színválasztékhoz: piros és sárga színben is elérhető volt a kocsi. 

Én személy szerint sötétkék 1310-esre csak fotóról emlékszem, pl. a szentendrei BKV múzeumban van egy jó kép egy sötétkék 1310-ről. 

Előzmény: SzHGyörgyi (43890)
Köny Creative Commons License 2017.10.01 0 0 43896

Igen, de a Veteránban bemutatott kocsik mint "referencia minta" szerepelnek. Az a 311-es Wartburg díszkarika elég feltűnő. Engem ez zavar.

Ezen felbuzdulván én is berakathatom oda a gyári, originál sötétkék 120-asunkat a lapba - némileg mostanra felextrázva - hogy így vettük át 1989 novemberben Győrben a Szérüskert utca 2-ben. Az utca népe ez alapján azt fogja gondolni, hogy anno gyári alufelnivel, nelásskiráccsal, szériában fejtámlás ülésekkel és fordulatszámmérős műszeregységgel hozták be a Skodákat a rendszerváltás előtt. Pedig ez ferdítés. Legyünk már tárgyilagosak. Írja meg a Veterán, hogy mi az eltérés a Merkur állapothoz képest! 

Előzmény: afitos (43895)
afitos Creative Commons License 2017.10.01 0 1 43895

Díszkarika, antenna a szellőzőrácson, erősen lelógó kipufogócső, jubileumi embléma a díszrácson, váltógomb, rádióbox, körülbelül ennyi a mérleg egyik serpenyőjében...

DE,... ha módod lesz rá akkor nézd meg élőben ezt az autót, beszélgess a tulajdonossal és az összes eddig felsorolt "hiba" jelentéktelenné fog válni hidd el. Ez mind bőven belefért a nyolcvanas évek egyébként jó gazda által rendkívül megvigyázott autójának csinosítgatásába. (Szerintem)

Előzmény: Köny (43891)
Köny Creative Commons License 2017.10.01 0 0 43894

Köszi Györgyi! Majd jelezz vissza kérlek. 

Aztán írok mailt, hogy mik az elképzeléseim és a tiétek elsősorban. :o)

Előzmény: SzHGyörgyi (43884)
frakciós Creative Commons License 2017.10.01 0 0 43893

Szerintem a dísztárcsa klappol" a díszgyűrű valóban utólagos.

Előzmény: Köny (43891)
afitos Creative Commons License 2017.10.01 0 0 43892

Köszönjük Györgyi a nagyon értékes információkat amiket a családod emlékeiből írtál!!!

Köny Creative Commons License 2017.10.01 0 0 43891

Majd később kifejtem, de visszaolvasva pár évvel is kibogozható a lényeg, hogy mire gondoltam a Veterános cikk kapcsán. 

A mi piros 1310-ünk 1982 nyári volt. A cikkben szereplő 1310-en kapásból nem klappol a dísztárcsa, a díszkarika pedig pláne nem. Folyt. köv. 

Előzmény: Berci 2103 (43886)
SzHGyörgyi Creative Commons License 2017.10.01 0 0 43890

Szia, Apukám kb. 1981-ben jegyeztette elő a Dacia 1300-ast. Közben típusváltás lett az 1310-re, így kb. 1 évig nem mozdultak a MERKUR-nál a sorszámok. 1 év (v. talán kicsivel több) után értesítettek, hogy lehet érte menni Debrecenbe, mivel Egerben laktunk. A típusváltást követően 1310-ből Magyarországra fűzöld színűt és vajszínűt hoztak, nagyon kevés sötétkék színűt. Több hónapnyi várakozás után mentünk a sötétkékért, ekkor 1983. június volt, így lett a rendszám KL. Egyébként állítólag a sötétkék színűnek nagyobb volt az előállítási költsége és azokat Romániában terítették. Apukám mesélte, ahogy hazavittük, napokon belül volt olyan aki több pénzt ígért, mint a vételár volt, csak övé lehessen a sötétkék Dacia 1310-es. Örülök ha segíthettem egy kis infoval:)

Előzmény: Berci 2103 (43886)
frakciós Creative Commons License 2017.10.01 0 0 43889

A cikkben elöszőr 83 megjelenés szerepel majd pár sorral lejjebb 82 es.Láttam hazai 82 es 1310 est. A kormány még a kétküllős fazonú volt benne. A szellőző rács alatt még volt kéder is úgy mint az 1300 nál. Más különbség nem tűnt fel.

Előzmény: Berci 2103 (43886)
Berci 2103 Creative Commons License 2017.10.01 0 0 43888

Köszönöm az infót.

Lehet,hogy a rendszám alapján mégis 83-as colt az átvétel (és KH-75-55 a rendszám),mindazonáltal használtautós portálokat böngészve találtam 82-es magyarországi 1310-eseket.

Érdekes,amit mondasz,mert én a TX-TLX vonal magyar megjelenését 85-re lőttem be.Legalábbis jómagam még nem láttam 84-es trapézszellőzős Daciát,ami nyilván nem jelenti azt,hogy nincs,csak az átmeneti szériát picit hosszabbnak gondoltam.

Még egy dolog:ez az átmeneti széria csak ilyen műszerfallal készült? Mert feltűnt,hogy ezen a km-órán még nincs napi km-számláló,a TX-TLX-eken pedig ugye már volt.

Előzmény: yenoee (43887)
yenoee Creative Commons License 2017.10.01 0 0 43887

A mienk még 1300-as, 81 májusi átvétel (TN-). Abban az évben jött a családba még egy, kicsit később (TU-), az is 1300-as volt, korallpirosnak mondták, tehát hasonló mint a mienk, de élénkebb, kicsit sötétebb árnyalat. Annál későbbi 1300-ast nem láttam. Ami nekem gyerekfejjel feltűnt: más volt a dísztárcsája, olyan, mint az első, sűrű rácsos 1310-eseké.

T-s rendszámmal soha nem láttam 1310-est, K-val 1300-ast. Nagybátyám 1310-ese már lehet, hogy 83-as volt, (KU-), '82-es Merkur prosiban 1310-es szerepelt, '84-es 1310-es (GI-) szintén volt látókörben, de az már vastag hűtőrácsos, C oszlopon kis szellőzős volt, szélességjelzők nélkül.

Előzmény: Berci 2103 (43886)
Berci 2103 Creative Commons License 2017.10.01 0 0 43886

Üdv mindenkinek!

Én is megvettem az említett újságot,és a cikket olvasva feltűnt,hogy 1983-tól említik az 1310-esek hazai megjelenését (Romániában,ha jól tudom,már 1979-ben megvolt a sajtóbemutató).Ami fura,hogy az unokatestvéremék vajszínű 1310-esénél nekem 82-es csepeli átvétel rémlik.

Megköszönném,ha valaki feloldaná ezt az ellentmondást,mert ilyen szinten sajnos nem vagyok otthon a Daciák világában (csupán egy TLX-em és egy Renault 18-asom volt eddig,ami közeli rokon).

frakciós Creative Commons License 2017.10.01 0 0 43885

Én is láttam az említett cikket. Örülök, hogy foglalkoznak a Daciával. Nem tűnt fel az említett ferdítés vagy ferdítések. Mikre gondolsz?

Előzmény: Köny (43880)
SzHGyörgyi Creative Commons License 2017.10.01 0 0 43884

Szia, köszi az érdeklődésed, a hátsó lámpák tudtommal nem voltak cserélve, de megkérdezem Apukámat, nála van vidéken az autója.

Előzmény: Köny (43879)
SzHGyörgyi Creative Commons License 2017.10.01 0 0 43883

Szia, köszi az érdeklődésed, ahogy írtam az autó jelenleg Apukámnál vidéken van (Heves megye), én Bp-en lakom.  Ha ismét lent leszek nála, akkor kérésed szerint tovább fotózok. Apukám már nem tudja a mai technikát kezelni. Ha addig is további kérdésed van írjál, vagy add meg a tel.számod. Köszönöm.

Előzmény: afitos (43875)
Berci 2103 Creative Commons License 2017.10.01 0 0 43882

Az 1310-es a legszebb Dacia-legalábbis nekem.Szerintem nagyon jól wgyesíti az R12 phase2 TS-ének fekete hátfalát és a phase1 hosszú rácsát a C-oszlopon.

Előzmény: afitos (43881)
afitos Creative Commons License 2017.09.30 0 0 43881

Nekem tetszett a Veterános cikk, mire gondolsz?

Az autót volt szerencsém látni tavasszal élőben az is tetszett, szép darab...

Előzmény: Köny (43880)
Köny Creative Commons License 2017.09.30 0 0 43880

Láttátok az aktuális Veterán magazin sárga 1310-esét? Topiktársé?

Sajnálom, hogy átverik a lapolvasókat. Sok benne a ferdítés...

Köny Creative Commons License 2017.09.30 0 0 43879

Szép! Eladó még? A hátsó lámpák cserések voltak? 

Előzmény: SzHGyörgyi (43873)
afitos Creative Commons License 2017.09.29 0 0 43878

Szia!

Szórt purhab szigetelés. A vastagságát szakember határozta meg, de ennél lényegesen vastagabbra is készülhet a megrendelő igénye és persze pénztárcája szerint...:-)

A sárvédőt egyelőre nem tudtam felpróbálni, türelmet kérek. Kicsit sűrűek ezek a napok még akkor is amikor úgy tűnik van egy kis szabadidőm...

 

Előzmény: zzoltan128 (43877)
zzoltan128 Creative Commons License 2017.09.29 0 0 43877

Ez tényleg jónak tűnik. Ez valami purhab szerű anyag?

A sárvédőket sikerült már felpróbálni az autóra? Nagyon vártam már a fejleményeket, hogy hogy passzolnak.

Előzmény: afitos (43876)
afitos Creative Commons License 2017.09.29 0 0 43876

Okulásként (NEKEM), és segítségként másnak:

Avagy "Olcsó lemezgarázsnak híg a leve":

Két éve készült ez a lemezgarázs pár (6 autó elfér benne), aminek egy óriási hibája, hogy a mennyezet téli időben gyakran annyira párásodik, hogy az alatta tárolt járművek és egyéb dolgok szinte esőben megázottá válnak. A mai napon egy tényleg csodálatos hőszigetelési módszerrel azt hiszem ezt a problémát sikerült megoldani.

Mindenkinek tanács, a lemezgarázsoknál számítani kell a födém párásodás problémájára, ezt vedd figyelembe mielőtt a legolcsóbb árajánlatot elfogadod garázsépítésre!!!!!!!!!!!

Üdv: Afitos

 

afitos Creative Commons License 2017.09.29 0 0 43875

Jó napot Györgyi!

Bár mostanában sajnos nem sokan szólnak hozzá a fórumhoz, de azért többen is olvassák, akik kedvelik a típust...így biztosan hamar sikerül olyan új gazdát találni, aki hasonlóképpen fogja szeretni mint Önök. Nagyon szép színű ez a Dacia, köszönjük a fotókat.

Ha még néhány fotót becsatol, motortér, ülések, az segít az állapot megítélésében, akkor bátrabbá válnak majd a kérők a "menyasszonyjelölt" megszólításához.

Üdvözlettel Afitos

Előzmény: SzHGyörgyi (43873)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!