Arab storyba nem mennék bele, mert elég hosszú és komplikált.
Végül nem repülővel jutottam ki. Saját, friss p-met nem akartam kockáztatni, így alkalmi munkavállalója lettem egy olyan cégnek akiknek sok P-je van.... Láttam pár naplót, némelyikben 250-350 bejegyzéssel, amelyeknek úgy 40-60% külföldi út, általában más-más emberrel "munka vállalóval". Sok bejegyzés kinti országon belüli mozgatás is volt.
Volt alkalmam sok emberrel beszélni a P-vel való hazajövetelről. Elég vegyes a kép. Van akit már vettek ki rendőrök többször is, gond nélkül, de beszéltem olyanokkal akinek el is vették, de az mind itthon volt, különböző indokok miatt. Nekem az jött le, hogy ha van egy normális autó amire felrakod akkor nagyjából rendben van. Viszont azt nagyon nem szeretik ha más életével játszol, a magadon kívül, valami ócska szarral.
Én simán elmentem Essen környékéről Münchenig, majd másnap haza, jó sok megállóval. A müncheni haverral elfogyasztott jó pár literes sör (mass) miatt. Majdnem mindegyik parkolóban, pihenőben voltak rendőrök... Bécsben is vettem egy autót, másnap visszamentem érte. Mindegyik autó amire felraktam az normális kiállású, nem idős és szép autó volt.
Haza felé senkit nem láttam p-vel jönni, kivéve sógoroknál egy p-s autó húzott egy magyar futót. Pár szlovák gyereknél láttam kint p-t , de azok tuti hamisak voltak, borzasztó minőségűek. Viszont a szlovák p-t sem láttam egyet sem.
Nekem még mindig sokkal kényelmesebb ha autószállítóval jön haza egy autóm, anélkül, hogy egy tök ismeretlen autóra rábíznám magam, de néha muszáj bevállalni.
P rendszamot felvihetsz elvileg. Nekem mar sikerult, berlinbol hazafele.
20e ajronal eu-n belul nem kell bejelenteni, nincs hatar ugye. Elvileg van egy 10es a hatar, multkor probalkoztam ilyennel egy repteren, de elhajtottak.
ugyanakkor a p rendszam feltuno, szamits arra, hogy nagy az eselye, h igazoltatnak. A tuv nelkuliseg buko akkor.... min. H ott hagyod az autot, plusz bunti....
Sziasztok! Lefoglalóztunk egy autót Hamburgba és lábon, P rendszámmal hozom haza (saját), bevállalom, nincs rajta Tüv. Kérdésem az, hogy a repülőre felvihetem-e a kézi poggyászba a P rendszámot? Sehol nem találtam infót róla. A másik kérdésem , hogy lenne nálam 20e euro, mert vennék mást is , ezt úgytudom be kell jelentem a vámnál, jól gondolom? Elmélet az hogy kirepülők, taxi a lefoglalt autóért, normálisan kipróbálom p-vel, mert az arab nem engedte a városba tüv ill.rendszam nélkül, majd ha szar akkor elengedem, a foglalóval együtt... majd irány az b,C lehetőség, végül hazacsorgás a normálisan kipróbált autóval. Ha egyik sem jön össze akkor vissza repülővel.
Halihó .. én is olvastam korábban valahol, hogy bevezetik, hogy kell a TÜV, ha kint akarok autót venni. Azóta nem vettem még kint, de emlékeim szerint esélyes lehet, hogy már ott tartunk :o
Én nem teljesen értem mi a kérdés, illetve mit szeretnél Ausfuhr-ral. Kivonatod amikor megállapodtatok és a kezébe nyomod a forgalmit, törzskönyvet meg a TÜV papírt, aztán mehet amerre lát (szerződés nyilván nem kérdés). Ha olyan illető veszi meg, aki még nem vásárolt kint, akkor elviszed oda ahol ki akarja váltani az Ausfuhr-t és ott akkor előtte ki tudod vonatni, de a rendszámot nyilván ő intézi a saját nevére, de segítségre szüksége lehet pl. a nyelv miatt. Vagy valamit félre értettem?
Valojaban azert jöttem ide rontani a levegöt, mert most en is el akarok adni egy autot, de nincs gyakorlatom benne.
Nemet vevö nem problema, de egy exportra eladasrol fogalmam sincs.
Ugy latom itt van egy-ket tapasztalt kollega, aki tudja mi kell magyarban a forgalombahelyezeshez.
Persze elsösorban a sajat seggemet akarom vedeni, de nem akarom felrevezetni a vevöt sem, hogy aztan szaladgalni kelljen, mert a magyar hatosagnak hianyzik valami papir.
A piros 15 napos Zoll/Ausfuhr rendszamot mar megtalaltam, egyeb jotanacs?
Lehet mindent a lakhelyemen illetekes irodanal szemelyesen intezni, vagy kell valamit elöre bekerni?
(az auto meg napi hasznalatban van, csak akkor vonatnam ki a forgalombol, ha van vevö, aki rögtön el is viszi)
altalaban van, de csak annal a szervezetnel (TüV, GTÜ, Dekra, GTS stb), ahol csinaltal es csak annak adjak ki aki muszakira vitte (tehat regi eladonak).
legalabbis nalam igy volt. En tavaly marciusban amikor vettem a verdat, kötöttem az ebet a karohoz, h mar pedig a TüV-papir kell. (amikor utoljara vettem jarmuvet TüV-vel (2011) akkor meg kellett)
Eladoval (+szerelojevel) elmentunk a szomszed faluba tüv-höz es kikertük. Elsöre nem akartak kiadni (pedig a szereloje a tüv-ösök ismertek eleg jol egymast es a az elado csajt is ismertek), mert a kocsi az elado csajszi ferjenek a neven volt...
(vegul kiadtak, megkaptam, majd atiraskor kozoltek, h azota megvaltozott es mar kozpontilag(!!!) elektronikusan(!!!) kezelik az idöszakos muszaki vizsga adatait az KBA-nal... majdnem odafostam a padlora h 2016-ban megtortent ez a dolog... [meg ugy tunik par magyar es indiai informatikus elbirna nemetorszag])
"Asszem mostmar kell a müszakirol a papir az atirataskor"
forditva! mostmar NEM kell a müszakirol a papir az atirataskor (regen kellett)
"Illetve atiratjak annyiszor, hogy a törzskönyv beteljen (2 tulaj fer ra, eleg egy lakcimvaltozassal ujat kerni) es az ujon mar nincs rajta az eredeti elado."
en idaig mindig ujat kaptam (ebbol 2x volt regi fajta, kb 4x uj fajta papirok)
Igy van. Balek voltam beismerem. Meg több jel is volt:
-volt egy tök kamu szervizkönyv is ;-) de szamlak semmi
-uj, de gagyi gumik
-összes olajcsere, stb matrica levakarva
-vezetöoldali autoszönyeg hianyzott
-es meg egy piros rendszam is volt nala a probauthoz (egy baratja adta kölcsön!)
Laikus maganszemelykent nem szabad semmit elhamarkodni, ha aludtam volna ra 1-2-öt, akkor nem vettem volna meg. Es vinni kellett volna egy hozaaertö profit is.
Asszem mostmar kell a müszakirol a papir az atirataskor (TÜV Bericht).
De ha nagyüzemi a nepper, akkor uj müszakival adja es azon mar hiaba nezed a km-allast.
Illetve atiratjak annyiszor, hogy a törzskönyv beteljen (2 tulaj fer ra, eleg egy lakcimvaltozassal ujat kerni) es az ujon mar nincs rajta az eredeti elado.
Azért ha meglett volna az előző vizsgáról a papírja, nem vert volna ennyire könnyen át. Azt meg meg szokták tartani. Szerintem nyugodtan lehet vásárolni kint is, de ugyanolyan óvatossággal, mint itthon.
Sajat tapasztalatot is megosztanek, kb 3 eve törtent, vegül minden ok lett, de nagy szerencsenk volt.
Asszonynak vettünk kisautot, de hagytuk magunkat atverni. Sajat hibajabol tanul az ember.
Privatba vettük, nagyon kedves fiatalember, a meset is elhittük (testverenek vettek, de közben kapott ceges autot es ezert nem kell neki, ezert nincs a nevükre iratva - mar ez full gyanus)
Ar normal a km-allashoz es allapothoz.
Mindent elinteztünk, megvettük, atirattuk. Jarunk vele. Aztan csak forgolodtam ejjelente, par nap utan egyre gyanusabb volt az elado, es egyre nagyobb baleknak ereztem magamat.
Vegül elökerestük a törzskönyvböl az elözö tulajt, telefonkönyv kidobta egyböl, egy tök rendes közepkoru nemet nö volt, es elmondta, hogy kb ket hete adta el az autot 4200 euroert 100 ezer km-rel. Mi 5500-ert vettük 60ezerrel. A csavo annyit csinalt, hogy visszatekerte es felrakta a mobile-re.
Az elsö tulajnal meg a valodi neven irta az adasvetelire a csavo, nekünk mar mast mondott.
De megvolt a rendszama (sajat autojaval jött az adasvetelre) a rendörsegen a rendszer egyböl kidobta azt a nevet, amit az elsö tulajnal mondott. Megvagy.
Szerencsere van Rechtschutzversicherung-ung, ugyhogy ügyved irt neki szep levelet, hogy vagy vegye vissza az autot, vagy fizesse ki a különbözetet es az ügyvedi költseget, amugy meg mar feljelentettük a rendörsegen is.
Kezdö nepper lehetett, mert egyböl megremült es kifizette a penzt, csak vonjuk vissza a feljelentest.
Azt vegül a rendörseg magatol dobta, mert ilyen kis ügyekkel nem foglalkoznak. Ugyhogy a srac nyugodtan csinalhatja tovabb, legközelebb mar okosabban.
A szerencsenk az volt, hogy a kocsinak semmi baja, csak kicsit több km van benne.
Vegül nepper-aron vettük, a különbözetet amit visszaadott nagyszervizre forditottuk (vezermüszij, vizpumpa, stb) azota is vidaman jar vele az asszony meloba.
Tanulsag:
- nemetorszagban is atvernek, ha hagyod
- mindig legyen Rechtschutzversicherung-od
- a következö automat mar markakereskedesben veszem garanciaval vagy megbizhato ismeröstöl
Igen, köt, meg demokratikus jogállam is van. De ha egyszer kihúzták a zsebedből a pénzt, nagyon nehéz visszaszerezni. Nem azt mondom, hogy mindenki csaló, aki paypallel akar fizetni, de eladóként semmi előnye nincs. Csak felesleges támadási felületet ad. Viszont mindenki úgy viszi a bőrét a vásárra, ahogy akarja.