Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Peti251 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 33331

sajnos nincs rajta leengedő csavar, a fedelet kell levenni a difiről. Ha miskolc felé jársz, akkor adok féltengelyt vagy csuklót, vagy bármi mást ha akarsz.

Előzmény: gabesz.mi074 (33329)
gabesz.mi074 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 33330

Zagyvaszántón lakom Hatvan mellet van.

Előzmény: Peti251 (33324)
gabesz.mi074 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 33329

Találtam fotókat ès leîrást a neten valami szakműhelytől igy most èrtem amit le irtál. Idő hiányában most nem tudom szètszedni. Egyenlőre igy járok vele remèlem nem törik szèt. Olaj leengedő csavar a vàltón van?

Előzmény: BTHegy (33328)
BTHegy Creative Commons License 2017.03.19 0 0 33328

Csapágy belső kosaránál van egy zéger, ahol a féltengely szár megy bele. Zégert kell szét huzni, s ugy kompletten leütni. Végén marad egy komplett külső csuklo, egy tengely, és egy komplett belső csuklo.

nem csapágy golyót kell cserélni hanem a komplett csapágyat. 

Hez csak egy nyitos zéger fogo meg egy kalapács kell. Na jó, egy satu se árt amiben befogod a féltengely szárat. Meg rongy, amivel letörlöd a zsírt.

Előzmény: gabesz.mi074 (33327)
gabesz.mi074 Creative Commons License 2017.03.18 0 0 33327

Köszi a válaszokat! Igen a váltó már most az autóban van a fèltengely pedig már règi gondom, èn ezt autôszerelővel megnèzettem , amikor mèg napi használatban volt a kocsi,és hàt ő azt mondta ez adig jó amîg egyenes úton haladva nem kezd el katogni. Kanyarokban katog gáz adásra engem idegesit.A kerèkcsapágyak tutira jók kerèk nem kotyan,ès szèp simán fut. Bal oldali rövid féltengelynèl a kerèknèl lèvő kardán szèpen kotyog. Volna még a fèltengelyel kapcsolatban kèrdèsem. A fèktengelyt mikor,csavarhúzóval ki feszîtettem a váltóból,ezután a szárnál megrántva húztam ki. A váltónál kèvő csukló le sajtolt házban fut, ami remèlem megakadákyozta hogy valami szèt ugorjon, vagy golyó leesen a csukló belsejèben. A csuklo forgatva jól működik de ha ide oda hajtogattam ki szerelt álapotban nèmi akadozást figyeltem meg. Megnèzni nem tudom ahoz a házat le kellene szednen ami ugye sajtolt. Az alsó kardán cserèjèt sem csináltam mèg sosem. A váltó oldali fèltengely csuklóban golyók vannak, nem olyan szerkezetü mint a szuzukié .Ha jól néztem  a gumi harang le szedèsènèl 6 golyó van körbe a csillag keréken amit kosár fog össze és ha szerelik,értesülèseim szerint eredeti helyükre kell vissza kerülni.

Előzmény: Peti251 (33326)
Peti251 Creative Commons License 2017.03.18 0 0 33326

Szerintem átsiklottunk egy pár dolgon. Korábban a kuplungját javította(asszem) itt derült ki, hogy a főtengelyben van tűgörgő. Namármost ő levette a váltót. Amihez ki kellett venni a féltengelyeket. Ő kézzel mozgatva a csuklót érezte a kottyanást. tehát bontania sem kell, mert a kezében a tengely. 

Előzmény: BTHegy (33325)
BTHegy Creative Commons License 2017.03.18 0 0 33325

Kerék ropog, féltengely csuklo. Ez igaz

És a lötyögés? Meghuzott anyánál nem lötyögne.

két problémát irt aminek két oka van.

ha cserélt a talpas, akkor csavaros. S ha szegecses még?

 

Alap szintü tudás és szerszámok nékül nem érdemes neki állni.

En se kedek kenyér sütésbe mert  fingom sincs hogy kell

Előzmény: Peti251 (33323)
Peti251 Creative Commons License 2017.03.18 0 0 33324

Nekem van féltengelyem, de a hosszú. a külső csukló egyforma, felcserélhető. Sőt van rövid is, de nem biztos hogy jó rajta a csukló. (kardánkereszt) A szimmering cseréhez meg le kell bontani a vezérlést, a főtengely szíj-kereket is le kell venni. az "olajszivattyúban" van a szimmering. egy sima csavarhúzóval kifordítható, ha mindent lebontottál. 

 

Helyileg hol laksz?

Előzmény: gabesz.mi074 (33321)
Peti251 Creative Commons License 2017.03.18 0 0 33323

Neki a féltengely csuklója ment szét. nem az kerékcsapágy. Egyébként a féltengely cseréhez ne kell kivenni a gólyalábat. 

 

Elég ha a féltengely anyát leveszi, alul ha már volt cserélve talpas jobban jár ha a három talpas csavart veszi  ki, és nem kell ütlegelni semmit. alul kihúzza, és már ki is tudja rángatni a féltengelyt. Vagy kompletten cserél, vagy vesz egy csuklót 5-10.000 -ért és kicseréli.

Előzmény: BTHegy (33322)
BTHegy Creative Commons License 2017.03.18 0 0 33322

Ez a kardán:

 

Ott középen, az a kardán kereszt:

 

Ami neked lóg, az a kerékagy csapágy, a gólyalában. 

Ami ropog, az a kerékagy.

egyik sincs itthon. A kerékagy cseréhez elég egy hosszu 30-as csőkulcs meg egy nyitós zégerfogo, a csapágyhoz prés, vagy legalább valami cső, ami ráfekszik a csapágy külső felére, egy satu amibe be tudod fogni a golyalábat,  1-2kg-s kalapács amivel ki tudod ütni, stb... 

Újjat berakni meg csak ovatosan..

féltengely kivételhez ki kell szedni a golyalábat. 

Sorrend: féltengely anya le, utána féknyereg le( nem kell kikötni), also talpas gömbfely anyája le, kiugraszt, kormányösszekötő leköt (kormányműnél egyszerübb) felső 3anya le a toronynál. Golyalább ki esik.

Féltengelynél: gumiharang le, zégert szétfesziteni, s lekopogtatni. 

Összerakni meg ebben a sorrendben visszafele.

13, 17, 19, 22, 30-as kulcs, csavarhúza, zégerfogo, 8-as imbusz. Nagyobb lapos véső, kalapács

(Véső a talpas és a véltengely csuklo közé, talpast kiugrasztani a golyalábból (menetett nem szétbaszva)

Elvileg nem hagytam le semmit.

 

Peti?

 

Előzmény: gabesz.mi074 (33321)
gabesz.mi074 Creative Commons License 2017.03.18 0 0 33321

Ha be ülök az autóba a bal oldali rövid fèltengely keréknél lévö kardánykeresztje lóg, kézzel érezhetően kotyog,kanyarokban katogó hangot ad. Menyièrt adnád akár egyben a fèltengelyt is. Továbi problémámm a motor vezérmű szíj felőli részen szépen folyik az olaj. Hogy lehet itt szimeringet cserèlni ? Speckós szerszámaim nincsennek ithon.

Előzmény: BTHegy (33316)
BTHegy Creative Commons License 2017.03.18 0 0 33320

Nem. Hosszu platost 10percel vitték el elöttem.

ez a szokásos 4ajtos verzio.

asconát átvette robi hatalmas 30000pengőért.

 

Golf megvan még. Avval járok. Amint kész a campo, kicsit rendbe kapom a syncrot, s megy eladásra 200-250 irányárral. Bár ez függ attol is, milyen ajánlat érkezik a pickupra. Van olyan összeg amiért eladom inkább, s felújitok egy másikat. 

Előzmény: Peti251 (33319)
Peti251 Creative Commons License 2017.03.17 0 0 33319

A hosszú platós két személyes?

 

Mi lett a bordó kocsiddal?

Előzmény: BTHegy (33318)
BTHegy Creative Commons License 2017.03.17 0 0 33318

Menthető, nem kampo :) 

1994 campo. 2.5d 4x4 5személyes. Hosszu platost orrom elöl vitték el :(

Előzmény: Peti251 (33317)
Peti251 Creative Commons License 2017.03.17 0 0 33317

Kampó?

Előzmény: BTHegy (33316)
BTHegy Creative Commons License 2017.03.17 0 0 33316

Szia! Mit keresel? (Kardán a váltot köti össze a difivel.)

 

U.i.: megint opel állt a háztájamra. :) 

Előzmény: gabesz.mi074 (33315)
gabesz.mi074 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 33315

Ascona 1.3s hez keresnèk bal oldali kardányt a fèltengelyhez. Van eladò valakinek?

Peti251 Creative Commons License 2017.03.15 0 0 33314

Tudd meg, jó e a két ajtós szedán üvege. Ha igen, akkor nekem van. 

Előzmény: Koxxer (33310)
Csókahay Creative Commons License 2017.03.15 0 0 33313

Örömmel (illetve némi szomorúsággal) adom, akinek szüksége van rá Van egy repedt harmadik is és egy hátsó lámpa.

30/4360292

Nógrád megye

 

Hay András

gabesz.mi074 Creative Commons License 2017.03.14 0 0 33312

A csapágyat megrendeltem egy csapágyas boltban azt mondták ritkán kèrnek ilyen mèretben. Szerintem ezt egy règebbi szerelès miatt törtèk szèt a nyeles tengely talán be feszült mert talán nem volt központos a szerelès. Abból gondolom a főtengely furat belsejèben tű görgő darabok voltak ez ide csak úgy kerükhetet mikor bele tolódot illetve bele tolták a váltóval a csapágyba a nyelestengelyt. Remèlem velem nem lesz ilyen. Lehet ha az ablakos váltômnál be húznám össze rakás előt a nyeles tengelyt könyebben össze tudnám tolni a motorral ,mikor már összze csavaroztam vissza tolnàm a nyeles tengelyt. De azt meg mèg sossem csináltam meg szerszámom sincs. Valamilyen hosszú thorx kulcs kell  a tengelyben,  lèvő csavar ki hajtásához,amit át olvastam már de nincs ilyen kulcsom.

Előzmény: gabesz.mi074 (33311)
gabesz.mi074 Creative Commons License 2017.03.14 0 0 33311

Köszi a segîtsèget, a kuplungszerelès menetèt egyèbkènt te îrtad le ide egy règebbi hozzá szólásodban azok alapján áltam neki . Sokat segîtettèl a hozzá szólásaiddal a fòrumban.

Előzmény: Peti251 (33309)
Koxxer Creative Commons License 2017.03.14 0 0 33310

Sziasztok tudnátok nekem segíteni??? 
Valaki tudna nekem mondani olyan embert vagy olyan helyet akitől vagy ahol betudok szerezni Opel Ascona C cabrio ajtó üvegeket pontosabban bal első ajtó nagy üveget lemenőt.. ??????

Peti251 Creative Commons License 2017.03.14 0 0 33309

Ezúton kérek mindenkitől elnézést akit félretájékoztattam, az 1.3-mas motor főtengelyében van tűgörgő.  megnéztem, itthon mind a kettőben van. A nagy blokkban nincs.

Előzmény: kljr (33308)
kljr Creative Commons License 2017.03.13 0 0 33308

Pedig a könyv is azt írja.

 

Előzmény: Peti251 (33306)
gabesz.mi074 Creative Commons License 2017.03.13 0 0 33307

Vèleményed szerint esztergáltasak ide sikló csapàgyat? Valami csak kell? Vagy rakjam össze îgy? Valamitől a kuplung nem emel ki akàr hogy rá álîtok. Èrdekes hogy meleg motornál recseg a hátra menetbe kapcsolás és akadozik a váltó. Hideg motornál jól működik.

Előzmény: Peti251 (33306)
Peti251 Creative Commons License 2017.03.13 0 0 33306

továbbra is azt mondom az a tűgörgő ott nem gyári. 

Előzmény: gabesz.mi074 (33301)
Mekkkmester2 Creative Commons License 2017.03.13 0 0 33305

Rendben

Előzmény: As Itil (33304)
As Itil Creative Commons License 2017.03.13 0 0 33304

Sajna a világos barna elütne a többi sötétbarna műanyagtól,de vész esetén jól jöhet a drapp "hangyabőr" tetőkárpithoz...

Előzmény: Mekkkmester2 (33287)
As Itil Creative Commons License 2017.03.13 0 0 33303

Ez az,ami nem megy...fotót felrakni...

Előzmény: Peti251 (33293)
gabesz.mi074 Creative Commons License 2017.03.13 0 0 33302

Ès a váltón az f10 felirat is látható.

Előzmény: gabesz.mi074 (33301)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!