Bizony, fizetős az M0! Még a Megyeri-hídon való átkelésért is fizetni kell! Asszem, hogy Budakalász bele fog fulladni a gépkocsik áradatába. Grat. az "ötletgazdának"!
A Bocsi Istvánnal kapcsolatban, szeretném halkan megjegyezni, hogy Budaörsön, az előző évi felmérések szerint országos kiterjesztésben AZ ÉV JEGYZŐJE LETT!!!!!!!!!!!
Néhány évvel ezelőtt, egy társulás alakult, akik tulajdonjogot szereztek a szó-ban forgó területre való hasznosításra. A néhány évi jegelés után, elérkezett az idő, a megvalósításra. Csak, éltek az akkor megszerzett jogaikra. Most, meg élhettek, és éltek is, hogy mindazt megvalósítsák. Örök igazság, ma is. Minden, és mindenki megvehető, ha a feltételek megadatnak.
Én csak egy buta választópolgár vagyok, sok mindenhez nem értek.
De amit látok:
Arra sincs pénz amire az EU ad.
Budakalászon arra sincs pénz amire a kormány ad.
Budakalász vezetőinek nem érdeke az M0, mert amíg nincsen jön az évi több mint 200 millió, amivel lehet tetszelegni.
Az elkerülő utat valószínűleg újra kellene terveztetni az azóta változott környezetvédelmi szempontok szerint, amitől a környező és kisajátítandó telkeket felvásárlók kardjukba dőlnének.
Azt hallottam, hogy megválunk a jegyzőnőnktől közös megegyezéssel. Ha igaz, könnyeket nem fogok hullatni, csak nehogy valakinek eszébe jusson a volt és elhíresült Bocsi-t visszahozni. Én is előkeresem az úr törvénysértéseiről szóló KözigHivatali és Onbudszmani határozatokat.
A jelen helyzetében, a mindenkor település - fejlesztési terveknél, a közlekedés hozzákapcsolódó tervezése - fejlesztése, szinte elmaradt. Miközben a térségek lakossága, a sokszorosára növekedett, ismeretes a közlekedésben, hogy a tömegközlekedés járatszámai erőteljesen csökkentek, miközben a jegy-árak, ismeretesen, növekedtek. Ezrével épültek az új - lakások, olyan helyeken is, ahol a tömegközlekedés nincsen jelen. Persze, sok helyen, itt egy második - harmadik személygépkocsi megléte nem gond, mindezek a sokszorosára növelhették a járművek számát, amivel ma szembesülhetünk. Sajnos, a ma helyzetében, ilyen járműszám esetében, a közlekedési lámpák megszüntetése nem lehetséges, mert jelentős bizonytalansági tényező lenne. A szentendrei úti visszafordulási lehetőség - kívánalom is meggondolandó, hiszen ez esetben, csúcs-forgalom esetén, a sor hosszúsága, gondokat okozna. Talán, az elkerülő, az MO-ás folytatásának a felgyorsítása, és egy igen jelentős tömegközlekedés jegy-árainak csökkentése, azok mellett, hogy a járatszámokat is növelni kellene, amivel némileg orvosolni lehetne, azt ami ma a közlekedésben tapasztalható. Talán, még-egyszer, mindezen beruházásoknak előnyöket kellene élvezni, a több,- kevésbé fontos, hivalkodó, beruházások helyett. Anno, németországban is akadt egy német uralkodó, egy maradandó kastély építésével írta be a nevét a történelembe, ismerve annak hasznosságát, és a teljes történetét.
Csodák pedig nincsenek. Budakalász és térségének a közúti közlekedését, több tízezres napi járműszámát, ma érdemben javítani, csak újabb közúti beruházásokkal lehet. Némi javulást okozhat, ha a vissza-fordulás lehetősége megadatik, de gondoljunk csak bele, különösen csúcs-időben mennyien is akarnak az új Duna - hídon átmenni az MO-s, illetve egyéb irányba. Budakalász több mint nehéz helyzetben van, ma már a lámpák adta lassulást, a biztonság érdeke felülbírálhatja. Ma már ismert, hosszú ideje létezik a hajdanán készült terv az elkerülő út-tervezete, és egyéb út létesítések, aminek előnye és hátránya is akad. Jelenleg, az egyebek mellett a térség levegő és egyéb szennyezettsége, érezhető - látható, megfogható kellemetlenségei, tanulmány kötetekben kifejezhető, ami, jelenleg, ma már kezelhetetlen helyzetet teremtet. A valamikori élhető, és irigyelhető, Budakalász és térsége, már jó ideje nem ezt mutatja.
Azonnal, minimális költséggel!!! A 11esen a visszafordulás lehetőségét megteremteni a lámpánál!!! Jelenleg 1 busz és egy normál sáv megy be a lakótelepre.
A normál sávot visszafordulásra kéne fenntartani. A lakótelepre egyébként sem értem mért jó rázúdítani a 11es elkerülni vágyó forgalmat, de ha nagyon ragaszkodnak hozzá hagyják meg a visszafordulás mellett a lakótelepre bemenetel lehetőségét. A lámpát legalább a reggeli csúcsban itt a visszafordulók javára el kell tolni.
Át mentünk közlekedésbe, pedig úgy tűnt, hogy az intrnet adó a fő támadási felület!
Ha most csak Budakalászról szól a fáma, akor EL KELL ÉRNÜNK, HOGY A LÁMPÁS KERSZTEZŐDÉST megszűntessék!
Tényként kezelendő, hogy-ha a közlekedési lámpák ki vannak kapcsolva, akkor nincs totrlódás! (az embererk nem hülyék) tudnak viselkedni és közlekedni!!!!
Egy Gondolkodó hozzászóló, talán azt is sérelmezi, hogy pártpolitika is már negatív elemként van jelen a beszólásoknál. Igen, a ma világában minden esetben a politika diktál, határoz, és védekezik. Sajnos, javarészt olyanok, akik soha ezen életükben, a munka világát meg nem tapasztalhatták. És a végeredmény ? Ami ma van, se ki-menni, sem pedig már "haza-jönni" nem egyszerű feladat. Esetenként majdnem Szentendre határában állnak az autók, és a jövő kilátásai azok még rosszabbak. Miközben fontos beruházásokra nincsen anyagi fedezet, napi hírekben olvasható, azon beruházások, többlet kifizetések, amelyek összege sok milliárdos tételeket mutatnak.
Kezd itt sértettségbe, meg pártpolitikába hajolni a kérdés, ami semmi jót nem hoz.
A kérdés úgy szól, hogy épülnie kéne itt egy drága autópályának. Igen sokkal drágább, mint az M3 most elkészült utolsó szakasza, ha Ft/km alapon nézzük.
De ha úgy nézzük, hogy Ft/(km*forgalamom), vagyis mennyibe kerül, hogy egy autó ezen az új úton közlekedjen, akkor sokkal olcsóbb az M0, mert sokkal többen használják, mint az M3 Nyíregyháza utáni szakaszát ami kong az ürességtől. Az M60 ról már nem is akarok beszélni, ami drága is volt, meg a forgalom mostanában már kisebb rajta, mint a Budakalász Bkásmegyer régi összekötő úton!!!
A másik probléma, hogy az M0 végén körforgalom van. Amíg 2 sávos volt, addig még valamivel jobb volt, de idehaza nem igazán megy a kétsávos körforgalom használata, a forgalmi viszonyok viszont nem alkalmasak (két kanyarodó főág van sajnos) un. turbó körforgalom építésére. Így most van egy minimál áteresztőképességű 1 sávos körforgalom. Ez az M0 továbbvezetése után is szűkös lesz, bár élhető, most viszont egyszerűen irreális.
Ezt most megtetézték azzal, hogy a 11esen megszüntették mind a legális, mind az illegális megfordulás lehetőségét.
Emiatt a Pomázi -Budai úton is irgalmatlan dugók alakulnak ki, mert erre menekül a tömeg.
Két fontos lépés lenne.
Azonnal, minimális költséggel!!! A 11esen a visszafordulás lehetőségét megteremteni a lámpánál!!! Jelenleg 1 busz és egy normál sáv megy be a lakótelepre.
A normál sávot visszafordulásra kéne fenntartani. A lakótelepre egyébként sem értem mért jó rázúdítani a 11es elkerülni vágyó forgalmat, de ha nagyon ragaszkodnak hozzá hagyják meg a visszafordulás mellett a lakótelepre bemenetel lehetőségét. A lámpát legalább a reggeli csúcsban itt a visszafordulók javára el kell tolni.
Mihamarabb készüljön a körforgalom kiváltásra terv, és épüljön is az meg, akár egy többsávos lámpás csomópont vagy bármilyen más emelt áteresztőképességű megoldás formájában!!! Ha el lehet számoltatni a bankokat, leszorítani az energiaárakat, akkor nem hiszem, hogy egy csomópontot nem lehet normálisan előremutatóan átalakítani 5 év alatt!!!
Budakalász, és a Duna-kanyar térségének közúti közlekedése egyre aggasztóbb helyzetet mutat. Ma már gyakori, hogy járművel való elhagyása, vagy a megközelítése is kihívást jelent. Mindezt jól alátámasztja, ami a ma jelensége, ami a tény, maga a valóság. Egy szegény - gazdag ország, ahol száz milliárdnyi összegek állnak rendelkezésre a stadion,- és hivalkodó sport-létesítmények beruházásokra, majdani fenntartásukra, és amely települések, városok lakói,- polgárai, hosszú évek óta ismeretes gondokkal terheltek. Egy nagyon összetett probléma, aminek ma nincsen sem gazdája, sem pediglen felelőse.
Hm, én is olvastam a HVG-n a Népszabitól átvett cikket. Remek. Szerintem eladom az autót, minek?! Ülni a fotelomban is tudok. A kocsi arra lenne, hogy haladjon vele az ember, ne minden nap csak araszoljon, vagy üljön benne egy helyben, mert olyan dugó van mindenfelé!
Csak valamikor 2022 után fejezné be a kormány az M0-s Budakalász és Pilisborosjenő közötti nyolc kilométeres szakaszát – írja a Nol.hu.
A lap szerint a halasztásról a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) egy szűk körű egyeztetésén esett szó, amelyen a 10-es és 11-es főút közti települések polgármesterei és civil szervezetek vettek részt. Az illetékesek állítólag itt mondták el, hogy a 2021-ig tartó EU-s támogatásokból nem jut majd erre a beruházásra.
Örömmel hallanám erről a Polgármester úr véleményét...
Ez a bejegyzés túlnő Budakalászon, de megszívleendő itt is.
Nagy kakiban a fidi és Viktátor!
Komolyra fordítva, dejavu érzésem van '56-al, a netadóval kiverte a biztosítékot a kormány a fiataloknál. Akiknek ez lételemük, és koruknál fogva nincs veszteni valójuk, vagyis ma már Győrben, Miskolcon, Nyíregyházán, Debrecenben, Szegeden, stb. tüntetnek.
Be kéne fejezni a totális háborút a világgal (USA, EU és környező országok). Nem harcolni kellene, hanem élvezni az életet. Ehhez a magyar választók nem adnak pénzt. Vagyis adó forintokat.
Na, látom ezt olvassák illetékesek is. Dícséretes.
Na, akkor figyelem!
Remélem figyelemmel követik az országos eseményeket, így a mai Köztársaság elnöki beszédet a Parlamentben. Nagyon fontos dolgokról számolt be, melyből számunkra a legfontosabb az árvízi katasztrófák jövőbeli kezelése. Itt az idő nyomulni. Nem drága, korszerűtlen félmegoldásokért (régi gát rekonstrukció, patak zsilip építés stb.), hanem egy 21. sz-i, komplex megoldásért, mely része az EU Duna stratégiának és kivívja szomszédaink (Szentendre, Római part, sőt egész Budapest) partneri támogatását.
Remélem az egyesület kellő erővel fogja "nyomni" ezt a projektet.
Ezt én is mondhatnám, hiszen amit írtam (korrupció gyanús esetek elkerülése) nem került megválaszolásra, igaz nem is vártam. Az már érdekesebb, hogy "dögöljön meg az is aki segít". Nem kértem egyetlen közfunkcióban lévő embert sem, hogy ássa fel a kertem, vagy vigye le a rossz mosógépem. Amire kérem (nagyon sokunkkal együtt), sőt elvárom nem SEGÍTSÉG, HANEM KÖTELESSÉG.
Szándékosan igyekeztem semmi bántót, sértőt írni, nem félelemből, hanem mert tudom akinek szánnám úgy sem érti. Akkor meg minek?
Az erkölcsi, ha valakinek a tevékenysége korrupció gondolatát keltheti egy választó polgárban. Szerintem ez is elkerülendő annál, aki közfunkciót vállal. Bármennyire gyarló az ember (magam is), a közpénzeket elfogadó tisztségviselőtől ezt várom el.
Természetesen tudom, volt is benne részem korábban, azzal a különbséggel, hogy én nem töltöttem be semmilyen közfunkciót, közpénzből. Volt amin még szórakoztam is, mert a "beteg elme" az önmaga hozzászólását minősíti tartalmilag is formailag is.
Ugyanakkor én nem örülnék ha "az a világ elmúlna", ugyanis túl sokat éltem olyan világban amikor nem mondhattam el az őszinte véleményem. Nekem ez hozzá tartozik a demokráciához.
Ahogy az is, hogy a "jó hírnév" nekem nem jogi kategória, hanem erkölcsi. Vannak dolgok amik nem tartoznak a büntető ügyek közé, de mégis erkölcsileg rossz hírt kelt és nekem elfogadhatatlan. Ilyen például, ha valaki spekulációs, extra hasznot realizálva telkeket vásárol(tat). Figyelembe ajánlom Jókai Mór Kárpáthy Zoltán c. könyvét analóg példának. Meg az sem elfogadható nekem, hogy a főépítész saját településén tervez, pedig ez is jogszerű. Lenne még példám, de elég hosszú már a hozzászólás.
Szégyellje magát minden választani lusta választópolgár, aki vasárnap (is) otthon maradt, és nem nyilvánította ki A véleményét. Én a magam részéről kötelezővé tenném a választást, ha nem megy másként. Egyébként gratulálok a nyerteseknek, és remélem, hogy a polgármester úr nemcsak az interjúkban hangoztatja a békét és a jól működő közös munkát, hanem segíti mindazon képviselők munkáját is, akik esetleg nem az ő csapatához tartoztak, hiszen az elkövetkező öt évben egy csapat van: Budakalász Képviselőtestülete - EGÉSZ BUDAKALÁSZÉRT! Ezt kéretik szem előtt tartani.