Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.02.10 0 0 110285

Addig hogyan cseréltél olajat? Rugalmas volt a csereperiódus, vagy fixen cseréltél 10-15.000km-ként?

 

Egy skoda guru barátom mondta, hogy rendes olajcserékkel ezek a kis motorok is elmennének 3-400.000km-t komolyabb megbontás nélkül.

Előzmény: MAMI P20 (110284)
MAMI P20 Creative Commons License 2024.02.09 0 0 110284

Pl. én. 360 ezernél már igen zavaró volt az olajfogyasztás. Vettem szlovákiában egy 20 ezer kiloéteres komplett motort, turbóval, kuplunggal 900 euróért. Most az ketyeg benne. A régit szét fogom szedni, kíváncsi vagyok. CJZ a motorkód.

Előzmény: timla (110270)
ZsoltALM Creative Commons License 2024.02.09 0 0 110283

Egy kis octavia nosztalgia a Régi rendszámok fórumban

Tab Creative Commons License 2024.02.09 0 0 110282

Köszi, megjött.

Előzmény: csíkos-háTTú (110281)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.02.09 0 0 110281

E-mail ment!

Előzmény: Tab (110280)
Tab Creative Commons License 2024.02.09 0 0 110280

Esetleg számomra is lenne valami javaslatod?

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166298898&t=9029418

Előzmény: csíkos-háTTú (110276)
ZsoltALM Creative Commons License 2024.02.09 0 0 110279

:) lehet hogy érzelmeink is befolyásolnak, de Nálam is a Skoda bizonyitott.

Szoci autók világában is az egyik legjobb minőségű jószágok voltak. Évekig volt 120GLS em.

Sajnos nem fejleszthettek, igy maradt a faros 64 töl a rendszerváltásig majdnem ugye.

 

 

Előzmény: csíkos-háTTú (110278)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.02.09 0 0 110278

Kedvenc márkaszerviztem jelenlegi vezetőjét idézve:

"Milos Kopeczky a fizetéséért precízebb munkát végez Mlada Boleslav-ban, mint Mehmet Öskürü Wolfsburg-ban."

Lehet, hogy Lopez Honorez-re is igaz?

:-) Vagy inkább :-(

Előzmény: ZsoltALM (110277)
ZsoltALM Creative Commons License 2024.02.09 0 0 110277

Hozzátenném hogy a Jetta mexikói s több is kicsit rá a panasz

Előzmény: csíkos-háTTú (110274)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.02.09 0 0 110276

Írtam egy e-mailt az itt megadott címedre.

Nem lesz olcsó a vége, akárhová is viszed.

Előzmény: redmonkey (110275)
redmonkey Creative Commons License 2024.02.09 0 0 110275

Sziasztok!

 

Octavia III. 1.4 benzin TSI

 

Valaki tudna nekem mondani hozzávetőleges árakat márkaszervíznél?

 

- teljes vezérléscsere

- motorolaj/szűrőcserék

- váltóolaj csere

- fékbetétek cseréje

- hátsó szilentek cseréje

 

Köszi!

csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.02.09 0 0 110274

Amikor megjelentek a TSI motorok, akkor mindenki örült, hogy hurrá, megy, mint a golyó, és nem is fogyaszt, rugalmas, alul is húz. Nekem is az volt az első benyomásom a mostani 1,2TSI/105LE-s kocsimat kipróbálva, hogy te jó ég, ezt úgy lehet vezetni, mint az 1,9/110LE TDI-t!

Csak sajnos az első eresztésnek vannak tipusbajai, konstrukciós hibái, amiket a gyártó kvázi "menet közben" próbált orvosolni.

- A láncos vezérművekre jellemző a lánc megnyúlása, extrém esetben átugrása, szakadása. Ez részben visszavezethető a túl hosszú olajcsere periódusra is, vagy a nem megfelelő olajra. Erre figyelni kell. A láncos motorokhoz volt egy frissítés, megerősítették a láncot.

- Jellemző lehet az üzemanyag pupma membránjának szivárgása, repedése. Így üzemanyag kerülhet a motorolajba. Ezért szokták sokan szagolgatni az olajnívó pálcát, hogy benzinszagú-e? Ez a hiba is okozhat a motorban, és okoz is kenési rendellenességet. De azért az csak feltűnik egy rendes autósnak, hogy gyakrabban kell tankolni! Gondolom én...

- Kokszosodnak a szelepek! Jajjistenem! Ez a jelenség ismert a Mitsubishi Carisma 1,8GDI megjelenése óta, és jellemző minden közvetlen befecskendezéses motorra, nem csak a TSI-kre! Egyébként a Lajtától nyugatra ez nem egy lényeges probléma, ugyanis ez nagyban függ a tankolt üzemanyag minőségétől is!

- Olajfogyasztás. Ez megint nem csak a TSI-kre jellemző, hanem minden olyan motorra, az Opel EcoTec-től kezdve, aminek lényeges tervezési szempontja volt a motor belső surlódásának csökkentése. Ennek legegyszerűbb módja, hogy a dugattyúgyűrűket elvékonyítják. Ergo, a mai motoroknál meg kell szokni, hogy nem biztos, hogy cserétől-cseréig utántöltés nélkül megússzuk.

A korai 1,8TSI-knél jellemző lehet a dugattyúk repedése, vagy az okoskerék hibája.

 

Ez a TSI hisztéria egyébként sokban köszönhető a sajtónak is, mert a felsorolt hibákat csak, és kizárólag a TSI motorok nyakába varrták, holott - a láncot leszámítva - korántsem csak és kizárólag rájuk jellemző. De még a sokszor elátkozott, első szériás TSI motorok sem produkálják azt, amit a Peugeot Puretec motorjai. Igaz, az is botrányos, de a TSI talán kicsit kevésbé.

 

Arról már sokkal kevesebbet írtak, hogy a gyártó módosította a problémák hatására a motorokat. Elsőre változtattak a vezérműláncon, majd áttértek a szíjjas vezérlésre 2013-tól. Azoknál megszűntek a vezérléssel kapcsolatos problémák, és mivel ezzel együtt változott az üzemanyag pumpa is, így a motorolaj felhígulásának gondja is eltűnt, vagy legalábbis drasztikusan csökkent. 

Azt nem tudom mikor, mert nem figyeltem, de a kokszosodásra is lett megoldás, legalábbis az 1,8TSI-k esetében, mert kettős befecskendezést kaptak: közvetlen, és a szívótérbe fecskendezés is van bennük.

 

Ha valamiben tévednék, akkor majd a nálam jobban hozzáértők remélem kijavítanak!

DE! Akármelyik TSI motor is van, azzal együtt lehet élni. Ma már a korai TSI-k esetén is meg van a megoldás, hogy mire kell figyelni, és akkor egy rugalmas, és keveset fogyasztó motorral felszerelt kocsit tudunk használni. Egyébként a korai TSI motorok meg mér bőven 10 év felett járnak! Amelyik még megérte ezt a kort, abban a hibák már javítva vannak, és kellő odafigyeléssel, gyakori olajcserékkel, rendes karbantartással még el is fognak menni egy darabig. 

 

Egyébként én is belefutottam abba, hogy egy szabad szemmel is jól látható összegért fel kellett újítani az szíjjas TSI-t, mert az első tulajnál a flottakezelés tartotta karban a kocsit, és hát bizony nem 15.000km-ként kapott új olajat és szűrőket. Miért költöttem rá mégis? Mert a hiba két év, és több, mint 110.000 megtett km után jött ki. És egyébként ez egy nagyon jó kocsi! Pár hete, amikor olajcsere szervizen voltam vele, volt alkalmam kipróbálni az ismert utakon egy szintén ilyen motorral szerelt Jetta-t. Hááááttt... Tudjátok, hiába is írnak az újságírók akármit is, a VW Jetta belseje silányabb, mint az Octavia-é, és Hópihe csendesebb is!

Sokszor, és már évek óta állítják be a Skodá-t mint afféle butított, olcsó VW klónt. A Dacia-t meg magasztalják. Ültem Dacia-ban, nem kívánom senkinek! Nagyobbik fiam épp vizsga előtt áll, vezetni tanul. Egy Suzuki Ignis-szel, de volt négy órája, amit a kocsi javítása miatt egy Dacia-val vezetett. Idézem a srácot: "Az egy s.ar! Se rendes fék, se kormányzás, ahol a Suzuki megy, ott a Dacia lefullad, a sebességváltóját nem lehet rendesen kezelni." Én nem vezettem a román csodát, de az ülése kényelmetlen számomra, a műszerfala meg csúnya. Renault volt a kezem alatt, a sebességváltója az botrányosan vacak!

Előzmény: -carcass- (110267)
-carcass- Creative Commons License 2024.02.08 0 0 110273

Nekem ugye most 1.4 van és egy rossz szót nem tudok mondani róla. 

Előzmény: timla (110270)
TyggeR Creative Commons License 2024.02.08 -1 1 110272

kerlek hagyd mar abba sajat magad lejaratasat, ezt a stilust meg vidd innen mashova lecci!

Előzmény: Airbag. (110271)
Airbag. Creative Commons License 2024.02.08 0 0 110271

na,ide figyelj.

olvassd már el mit irtam!

 én leirtam ,nem konkrétan erre az autóra vonatkozoan,hogy hogy lehet 2.3 tulajdonosa egy viszonylag fiatal autónak.

te meg már lassan törzskönyvet akarsz nyomozni már,

remélem egész hétvégén ezen fogsz pörögni.

és kaptad az X-et.most.

Előzmény: timla (110269)
timla Creative Commons License 2024.02.08 0 0 110270

AZ OIII TSI motorjai - az 1.2 TSI-t leszámítva - problémamentesnek tűnnek. 

 

Az 1.2-es sajnos hajlamos az olajfogyasztásra és könnyen bele lehet vele szaladni egy motorfelújításba. Volt itt ebben a csoportban is 2 vagy 3 ilyen motor sajnos.

Előzmény: -carcass- (110267)
timla Creative Commons License 2024.02.08 0 0 110269

Szerintem nem is érted amit írok.

Előzmény: Airbag. (110266)
-carcass- Creative Commons License 2024.02.08 0 0 110268

Minden nap tanul valamit az ember. :-)

Van ügyfélkapum, naná (van még olyan, akinek nincs?), lassan már levegőt sem vehetsz nélküle...

Előzmény: timla (110258)
-carcass- Creative Commons License 2024.02.08 0 0 110267

Most annyira sz@r a tsi? Vagy a 2.0 nem egy jó konstrukció?

Előzmény: csíkos-háTTú (110257)
Airbag. Creative Commons License 2024.02.08 0 0 110266

tulajdonképpen nem érdekel amit irsz....

 

Előzmény: timla (110265)
timla Creative Commons License 2024.02.08 0 0 110265

Lehet, hogy csak félreértjük egymást.

 

Két hsz-ed volt a témában:

 

110261:

ha lizinges autó volt,akkor az első tulaj a bank,

aztán vagy megvette aki használta, és Ő a második tulaj,

vagy a kereskedés számította be..

 

Nem vette meg a kereskedő, mert akkor nem lenne eredetiségvizsgája, hiszen a kereskedők illeték és eredetiség vizsgálat nélkül névre vehetik az autót. De itt volt vizsgálat, tehát olyan vette a nevére az autót, aki nem autókereskedő.

 

 

110262:

vagy tesztautó volt pár hónapot a márkakereskedésban,és aztán lett eladva a tulajnak..

 

Ezt miből gondolod? Ennek nincs nyoma az adatoknál és az is ellene szól, hogy ~6 éves koráig egy tulajdonosa volt az autónak, ami az eredeti rendszáma alapján a SAP flottakezelője lehetett.

Előzmény: Airbag. (110264)
Airbag. Creative Commons License 2024.02.08 0 0 110264

most leirod amit irtam...

ügyes vagy...

Előzmény: timla (110263)
timla Creative Commons License 2024.02.08 0 0 110263

Kérdezd le az autót és látni fogod.

 

Az autó két műszaki vizsgán vett eddig részt, 2021-06-10 és 2023-06-14. Mindkétszer SAP420-as rendszámok vannak a fotókon. Aztán egy eredetiség vizsgálata volt 2023-08-08-án, ekkor már az új rendszámával  (AE-DM-529) szerepel a fotókon. Átírva a 2. tulaj nevére - aki nem autókereskedő volt - 2023-08-11-én lett, ekkor 80.170 km szerepel a nyilvántartásban.

 

Volt egyébként egy töréskára is 2022.03.29-én, ahol károsult volt az autó, tehát a KGFB terhére javították.

 

Egyébként a SAP420-as rendszám 2023-12-11-én egy Skoda ENYAQ-ra került fel.

 

Előzmény: Airbag. (110262)
Airbag. Creative Commons License 2024.02.08 0 0 110262

vagy tesztautó volt pár hónapot a márkakereskedésban,és aztán lett eladva a tulajnak..

Előzmény: Airbag. (110261)
Airbag. Creative Commons License 2024.02.08 0 0 110261

ha lizinges autó volt,akkor az első tulaj a bank,

aztán vagy megvette aki használta, és Ő a második tulaj,

vagy a kereskedés számította be..

Előzmény: timla (110259)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.02.08 0 0 110260

Nem néztem utána, köszi a pontosítást. Abból indultam ki, hogy Hópihének azért vagyok a 3. tulajdonosa, mert közben ott volt a kereskedés.

Előzmény: timla (110259)
timla Creative Commons License 2024.02.08 0 0 110259

A nyilvántartás szerint 2. tulajos az autó és eredtvizsgája volt a tulajdonosváltáskor. Ezek alapján ez az autó nem a kereskedő nevén van most - a kereskedők eredetvizsga nélkül vehetik a nevükre az autót. Valószínűleg bizományos értékesítésre lehet beadva a kereskedőhöz. Ha tippelnem kellene, akkor az autó az SAP-os "tulajdonosa" nevén van most, de ez utóbbi csak tipp.

Előzmény: csíkos-háTTú (110257)
timla Creative Commons License 2024.02.08 0 0 110258

Ezek teljesen nyilvános adatok. A jelenlegi rendszám alapján le lehet kérdezni az állami nyilvántarásból, ha van ügyfélkapud.

 

Jármű Szolgáltatási Platform:

https://magyarorszag.hu/szuf_ugyleiras?id=28c28a1a-7296-4629-8f36-7f3fbe6596c6

Előzmény: -carcass- (110255)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.02.08 0 0 110257

Mondjuk a javára, hogy:

- az átlagnál azért jobban felszerelt,

- relatíve kevés km van benne,

- vezetett a szervizkönyve,

- leinformálható a kocsi.

Kereskedő adja, a kereskedő nevén van a tudomásom szerint jelenleg, szóval, ha baj lenne vele, akkor lehet reklamálni.

Negatívumok:

- drága, vagy annak tűnik, de ma mi az, ami olcsó? Azért ez egy RS Octávia, még, ha használt is,

- nem szalon árulja,

- 2.0-s TSI motor, sokan félnek tőle, mert a "téesíí" az egy szitokszó.

Előzmény: -carcass- (110256)
-carcass- Creative Commons License 2024.02.08 0 0 110256

Mondjuk ez is igaz. 

Az ár miatt írtam tegnap én is, hogy egy darabig még ott lesz a piacon, ez az árszint már nem olyan frankó.

Előzmény: nohab (110246)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!