Van egy rugókovács a keresztúri úton. 16k-ért mindkét hátsó rugót kicserélis vastagabb, erősebbre, amit helyben kovácsol és 4 óra alatt megvan. Ha valakit érdekel. Az alekó nem ül meg tőle, viszont a hátsó fékerő szabályzó karakterisztikája ezzel változik.
Nekem a Varga 1 évet bírt. A fenox 1 évet bírt. Tök mindegy, melyiket teszem bele. A béke téren (XVIII.kerület) nekem kicserélik, én nem görcsölök gömbfejkinyomóval.
Viszont a minap egy hatalmas rázkódással tudatta velem a bal első lengéscsillapító, hogy minden előjel nélkül megadta magát. Megoldások: 1. 1 db patron 17k körül van + szerelés 2. 1 bontott gólyaláb csere + szerelés 3. A gyöngyösi út végén volt egy lengéscsillapító felujítós, ő szereléssel együtt csinálta anno a dolgokat. Akkoriban 9kHuf volt az ára. Nem tudopm, hogy meg van-e még, de azt tudom, hogy ott helyben esztergált valamit a lengéscsillapítóhoz, amit kicserélt és olajat töltött bele.
Szomorú hírem van. Vargáék elköltöztek. Mentem hozzájuk gömbfejért az alekoba állok a Jáhn Ferenc utcában a műhely előtt, csöngetek, semmi. Felhívtam őket hogy ugyan nyissanak már ajtót, ekkor mondta hogy már elköltöztek. Most is Kispesten vannak, csak az Esze Tamás u. 68-as szám alatt. Már foglalkoznak szereléssel is, nem csak árusítással. Sajnos igen drága a szerelés náluk, 4000Ft-ot mondtak oldalankénti gömbfej cserére + alkatrész. Vettem 2 gömbfejet náluk, 2200Ft volt db-ja, pont az utolsó 2-t hoztam el. Kérdeztem tervezik-e hogy gyártanak még, lehangolt és közölte hogy nem hiszi, mert nincs rá kereslet. Mondom hogy biztosan lennénk rá páran, mert eléggé megvagyunk elégedve a minőségével. Mondta hogy macera átállni, de talán ha marad valami pillenputty, akkor készít még pár db-ot.
Felhívtam GDM-et, csak 1db Fenox gömbfejük van, netto 2340Ft-ért. Ázsiónak van vagy 10db raktáron, de csak gyári orosz, igaz 2000Ft-ért. Viszont utóbbit nem javaslom senkinek. :(
A cserét sajnos nem tudtam házilag megoldani, szervíz segítségét vettem igénybe, kicsi volt hozzá a gömbfejkinyomóm és egyelőre nagy pajszert sem tudtam szerezni magamnak.
Viszont megvoltam vele 20 perc alatt mind a kettővel és nem került egy fillérembe sem, no de ez már egy másik fejezet. :)
Nekem sajnos nincs, viszont ha ez számít valamit, akkor mély együttérzésem, Gina alekoján is az ment tönkre. Cserés lesz az is.
GDM árul Fenox-ot. Kinek milyen tapasztalata van vele? Nekem Varga gömbfejek vannak bent, már nem is tudom hány éve, eddig nem volt rá panaszom, pedig szokott kapni rendesen...
Lehet maradok a jól bevált Vargánál, nem veszek Fenoxot, hiába csilli villi.
Nagy macera ezt házilag cserélni? Vettem gömbfejkinyomót 1500ért a piacon, remélem jó lesz hozzá... :)
93-as alekóm volt, lada motorral. Átlagfogyasztása 9,5 liter volt, hosszútávon 110 körül lement 7 -ig. Kényelmes utazó kocsi, sok apró bosszantó hibával (kipufogó törés, bovden szakadás, benzincső törés a tanknál, stb.) Ha nem ette volna a rozsda, még most is az volna. Suzukira cseréltem le és az első este amikor az alekóval visszaáltam az udvarra (kb 70 Km suzuki után) meglepődtem, hogy milyen nehezen jár rajta minden. Ezzel együtt jó volt.
Korábban aleko Viva linkelt egy képet, amin egy aleko látható Maserati motorral szerelve. Youtube-ot bongészve véletlen találtam rá az autóra 2 rövid bemutató videó kiséretében:
Olyan gondom van, hogy motorfékezés után rendszeresen megáll a motor (1.6L), főleg ha oldalterhelés is van (azaz kanyarban motorfékezem). Ott tartok, hogy az alapjáratot felvittem 1000-1100ford/perc-re (terheletlenül) és így az esetek 80-90%-ában már nem áll le a motor, ha 1500 fordulat környékén kinyomom a kuplungot. Elég idegesítő a dolog, és az önindítózás egy komolyabb fék után nem mindig jó biztosítás. A tünet akkor jelentkezett kisebb mértékben, amikor új karbira cseréltem a régit. Mostanra komolyabban zavar.
azt szeretném kérdezni, hogy mennyi a kocka-Moszkvics (2140-es?!) átlagos fogyasztása... nem a legkisebb, amit el lehet érni vele, hanem a normális. városban, országúton.
Egyébként, lekopogom, mindig megbízható gép volt nekünk az Aleko. Alacsony fogyi, mindig elvitt mindenhova, a vízre kell figyelni de semmi más probléma nem volt/van vele.