Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

somytomy Creative Commons License 2020.07.06 0 0 86599

Nem kifejezetten kamionos, de hátha van itt valaki, aki ismeri az ADR és hasonló előírásokat: magánszemély szállíthat-e autóval sűrített oxigént (értelemszerűen gázpalackban)? Ha igen, legfeljebb mennyit és milyen előírások vonatkoznak rá, illetve milyen óvintézkedéseket kell vagy érdemes megtenni? Előre is köszi!

Katana750 Creative Commons License 2020.07.06 0 0 86598

A csodálatos F88/89! Egy ilyen láttán(és üléspróbáján) alapozódott meg a szakma nálam, 7 évesen egy parkolóban(valahol az NDK.-ban) egy HC. sofőr jóvoltából. Még a bubu féket is elmagyarázta nekem a "bácsi". Este elalvás előtt azon gondolkodtam, hogy egy egyenletes kőr formájú csövet miként zárhat el egy lepke formájú valami? A pillangó szárnyai, hogy maradnak épségben abban a melegben?? De jó volt!

Előzmény: Senki ID (86597)
Senki ID Creative Commons License 2020.07.06 0 0 86597

zilalap

 

 

voltak ilyenek is

 

 

claas patrol Creative Commons License 2020.06.23 -1 1 86596

,-))  Hm ? ...mellény-zászló + fekete csík ?... Nincs mese , ki kell tenni a ...

Előzmény: HakapesziM (86594)
TraguAre Creative Commons License 2020.06.23 0 0 86595

Miután ez egy bevett parkolási szokás (a kollégák részéről), ne csodálkozz rajta. 

Előzmény: HakapesziM (86594)
HakapesziM Creative Commons License 2020.06.23 0 0 86594

Na, skacok, eldurrant egy gumim a póton, középső tengely, bal oldalt. Ilyen van, nem az első eset. Hívtam a főnökséget, jön a szerviz. Egy kijáratban tudtam megállni, különösebben nem zavarom a forgalmat. Megy a vészvillogó, egy sárga fényvisszaverő mellény a hátsó lökhárítóra akasztva. Messziről látszik, hogy a guminak annyi, hosszú fekete csík az úton a kocsi mögött.

 

Erre mit csinál a német autós? Na mit? Na mit? Dudál. 

Katana750 Creative Commons License 2020.06.22 0 0 86593

Nem gondolnám!Kiváló  film csak a kamionsofőr mint ember semmilyen módon nincs ábrázolva. 

Előzmény: GYA (86592)
GYA Creative Commons License 2020.06.22 0 0 86592

Ez a film kimaradt a felsorolásodból: https://hu.wikipedia.org/wiki/P%C3%A1rbaj_(film)

ajánlom mindenkinek, Spielberg első nagyfilmje, az elejétől a végéig fenntartott feszültséggel.

 

Lehet, hogy innen ered a kamionosokkal szembeni negatív sztereotípia.

 

Előzmény: Törölt nick (86588)
Katana750 Creative Commons License 2020.06.22 0 0 86591

Mostanában biztos nem. Nyaralgatok, gép nincs telefonon meg utálok írogatni.

Előzmény: Bombyna (86590)
Bombyna Creative Commons License 2020.06.22 0 0 86590

Katana majd listáz. Olvasd el a86580 t))))))))

Előzmény: Törölt nick (86588)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.22 0 0 86589

Ez pedig egy beszelgetes a ossztarsadalmi lebutitasrol, magyarul:
https://alfahir.hu/2019/09/21/dopeman_herczeg_zoltan_n1tv_ko

Törölt nick Creative Commons License 2020.06.22 0 1 86588

Miért ábrázolják a filmesek úgy a kamionosokat ahogy itt mi látjuk.
Balhés, piás, verekedős büdös bunkóknak:-))
Miközben a nép megköszöni a melójukat.




Bizonyara vannak ilyen filmek, de en nem tudok ilyet, egyet sem. 
Talan a regi Bud Spencer filmek, vagy a nem is olyan regi Terminator sorozat, ahol Arnold mindig talalt egy kamiont, amit jol osszetorhet.
De azt hiszem a kerdesben nem ez a kategoria szerepel.
Mindenesetre, legyszi listazz ide egy par budos-bunko-pias-verekedos kamionos filmet.
Lassuk, mirol is beszelunk. ;)

Az Amerikat jol ismerok mondjak, hogy amit az emberek az orszagrol beszelnek, az mind igaz, es az ellenkezoje is.  Alairom, ez igaz. Es az ellenkezoje is. :))

Keves filmet nezek, ezert rakerestem a legemlekezetesebb amerikai kamionos filmekre, ezt talaltam:
https://www.apexcapitalcorp.com/blog/the-10-most-memorable-trucks-and-truckers-in-movies/
Vagy ezt itt magyarul:
https://bestcamion.hu/blog/kamionos-filmek/
Es emlekszem egyre gyerekkorombol,regi film, nitroglycerint szallitanak a soforok, itt van magyarul:
https://videa.hu/videok/film-animacio/a-felelem-bere-1953-teljes-film-d1VsGe1SjuPks1gS

Ezekben mindben a kamionosok bator, hos ferfiak.
Hallatlan kitartassal, kemenyen dolgoznak nem magukert, hanem masokert, egy celert, a kozossegert, egy eszmeert - peldakepul szolgaltak millioknak. Olyannyira, hogy mi a mai napig szazaval kapjuk az altalanos iskolaktol a meghivasokat kamionos beszelgetesekre: az iskola udvaraba behajt a csillogo-villogo kamion, a gyerekek bemasznak a fulkebe, nyomkodjak a dudat es tekergetik a kormanyt, kepzeletben mar vezetik is, es kamionosok akarnak lenni!  Kepeslapokat irunk a gyerekeknek azokrol a helyekrol, ahol jarunk, tobb alapitvany es kamionos szervezet dolgozik egyutt a szervezesen, es mindennapos dolog, hogy amikor az utcan meglatnak fiatalak vagy felnottek, felemelt kezuket le-fel mozgatjak, ugy kernek ra, hogy huzzam meg a trombita-dudat, s boldogan emlekeznek az iskolaskori kamionos talalkozokra, a kepeslapokra, a kamionos beszamolokra, amikor atelhettek a vegtelen orszagut adta szabadsag mamorito erzeset. 
Es rengeteg jelet adja az orszag a koszonetnek, itt egy link rola, lassatok ti is:
https://duckduckgo.com/?t=ffab&q=thank+you+truckers+signs&atb=v226-5&iax=images&ia=images

Szo nincsen semmifele budos-bunko image-rol, sehol.

DE: Amerikaban minden igaz, es annak az ellenkezoje is. :))

 

Ha vannak pias-verekedos-budos-bunko kamionos filmek, akkor azokkal tuti hogy olyan kozonseget celoztak meg, amelyik pias-budos-bunko-verekedos, vagy legalabb is, az szeretne lenni, mert az o szintjen az a ferfias, az a "macho".  Legtobbjuknek csak vagyalom marad ez, mert a valo eletben ber-rabszolga, a veret is kiszipolyozzak es mast sem mondhat egesz nap, csak yes sir, yes m'am, es annyi.  De szivesen lenne igazi ferfi, berugni alaposan, foldig verni mindenkit, akinek csak egyszer is mondta, hogy yes sir, yes m'am 
De gyonyoru is lenne ...! 
Ezeknek keszulhettek a bunko-verekedos kamionos filmek. 
Ezeknek a szemeben nincs ferfiasabb dolog, mint a hatalmas kamion, amirol a nok is fantazialnak ... 

A filmipar profit orientalt, csak olyat gyart, amire a megcelzott kozonseg megnyitja a penztarcajat.
A pias-bunko-verekedos filmekre a "pias-bunko-verekedos" wannabe-k vesznek jegyet, azok, akik nem tudnak bar, de nagyon szeretnenek olyan lenni, es fizetnek, hogy legalabb 2 oran at azonosulhassanak az almukkal.

A 80-as evekben Ronald Reagan elnoksege alatt az Oktatasi Miniszterium egyik kutatoja, az Elnok politikai tanacsadoja, Charlotte Iserbyt vette eszre eloszor, hogy egy tarsadalmi folyamat zajlik a szemunk elott, ami tomegeket alakit at, es amirol o egy hatalmas, tobb mint 500 oldalas konyvet irt "Amerika szendekos lebutitasa" cimmel.  Lehet rola sokat olvasni, nagy port vert fel.  Magyarul ugy tudom kicsit megtekertek a mondandojat, de mindegy. A lebutitas nemcsak amerikai jelenseg, ti is beszamolhattok rola, ha nyitott szemmel jarjatok Europa utjait.  Es ami tortenik, az Charlotte Iserbyt szerint szandekos, celtudatos es rendszerszintu lebutitas.
Van olyan tomeg, lett olyan tomeg, amelynek a ferfiassag, az igazi "macho" megjelenitoje mar nem a masokert, celert, eszmenyert, nepert, kozossegert kemenyen dolgozo hos, hanem a pias-verekedos-budos-bunko, amilyen o is szeretne lenni, de nem tud, marad csak portas vagy raktari dolgozo, komuves segedmunkas, aktatologato es egyeb ber-rabszolga fajta.  Ezeknek keszul az ilyen budos-bunko film, fizessenek erte es almodozhatnak ...

A valo eletben mindenki tudja:  a kamionos nagy kitartassal es az atlagnal kemenyebben dolgozik, van mit megkoszonni. A mi  munkank nelkul a szo szoros ertelmeben megallna az elet: leallnanak a gyarak, megbenulna a gazdasag, tonkremenne minden orszag, es nem lenne semmi a boltokban.  Ezert van az, hogy a film az film marad, a verekedes a mozikban marad, de kint az igazi eletben a jo nep megkoszoni a munkankat, legalabb is itt, az USA-ban.

"Bementem a boltba, s latom a polcok tele aruval. Kamionosok, kosz!"
https://i.pinimg.com/736x/c0/b7/fc/c0b7fc8cce898411c979e37c7f2f9154.jpg

Előzmény: Bombyna (86584)
Bombyna Creative Commons License 2020.06.21 0 0 86587

:D

Előzmény: Törölt nick (86586)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.21 0 0 86586

Ja, okay. :))
Irok valaszt, kicsit kesobb ...

Előzmény: Bombyna (86584)
Katana750 Creative Commons License 2020.06.19 0 0 86585

Igen, de ez a fajta pótos Skandináviában honos. Ott 8 tengelyen 70 tonna is lehet az összgördülő tömeg. Itthon a Spar üzletláncnak volt egy ilyen próbálkozása néhány éve de a 40 tonnát az ilyen szerelvénnyel sem léphették át. Egy darabig vitték az üres rekeszeket meg egyéb göngyöleget Bicske és Üllő között(két raktárbázis) aztán leálltak vele. Az átlag itt is 4 vagy 5 tengelyes szerelvény(leginkább 5). 

Előzmény: Törölt nick (86583)
Bombyna Creative Commons License 2020.06.19 0 1 86584

Te meg tartozol egy magyarázattal, hogy miért ábrázolják a filmesek úgy a kamionosokat ahogy itt mi látjuk. Balhés, piás, verekedős büdös bunkóknak:-)) Miközben a nép megköszöni a melójukat.

Nem úszod meg a választ.

Előzmény: Törölt nick (86583)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.19 0 0 86583

Gyonyoruek! Koszonom! :)

Előzmény: trizs77 (86582)
trizs77 Creative Commons License 2020.06.18 0 1 86582

 

 

És, elnézést, de mit jelentenek ezek: nyerges, pótos, félpótkocsi,  ?

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

Pótos :

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nyerges :

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Félpótkocsi :

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (86578)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.18 0 0 86581

Light truck, heavey truck? Talán így különböztetitek meg?

Lehet ugy is, az kicsit hivatalosan hangzik. 
Koznapi beszedben csak big truck es small truck. 
Egyszeru.  :))
A szomagyarazatot koszonom, megjegyeztem. ;)

Előzmény: Katana750 (86580)
Katana750 Creative Commons License 2020.06.18 0 0 86580

Az a baj, hogy ti odaát piszkosul egyszerű kifejezéseket használtok és ez túl sok dologra vonatkozik. Pl. Truck. Ezt mondjátok a Dodge Ramra is meg a Volvo VNL 760 ra is. A trailer a te félpótkocsid, de trailer a Rammal vontatott utánfutó is. Vagy a Ford F150-250-350 sorozat is truck, pedig hol van egy kamionhoz képest! Light truck, heavey truck? Talán így különböztetitek meg? Amikor Micahel Jackson a History album címadó klipjét Budapesten forgatta én is dolgoztam a stábjával. A ruhás lányok a szakadt IFA teherkocsimat is trucknak hívták. Akkor az igen jól esett meg, a whiskey is amit hoztak az Intercontinental hotel bárjából üvegszámra! Nyár volt, dög meleg és a jacko dublőre elájult a felvétel közben. A fekák nem akarták elhinni, hogy itt hó van télen. Mondjuk mostanában nem nagyon van de a 90-es évek közepe táján még kemény telek is voltak. Ha lesz egy hozzáértő családtag itthon, teszek fel képet a kocsimról, hogy lásd milyen a pótos meg a nyerges szerelvények közti különbség. Te meg tartozol egy magyarázattal, hogy miért ábrázolják a filmesek úgy a kamionosokat ahogy itt mi látjuk. Balhés, piás, verekedős büdös bunkóknak:-)) Miközben a nép megköszöni a melójukat.

Katana750 Creative Commons License 2020.06.18 0 1 86579

A nyerges szerelvény ami neked van.(amennyiben nem csak a vontató a tiéd) Ez áll egy vontató járműből és egy félpótkocsi-ból. Azért félpótkocsi mert mert magában nem gurul a támasztó lábai miatt. A 3 tengelye pedig a hátsó harmadában van. A tiéd 2 tengelyes.  A pótos(hivatalosan pótkocsis) szerelvény áll egy platós teherautóból mint az én Volvóm és húzok vele egy forgózsámolyos pótkocsit. Ez magában is tud gurulni mert elől is van tengelye. 1, hátul pedig 2.  A pótkocsim magában mint írtam 8.25 méter + a vonóháromszög amivel kapcsolódik a platós(önálló rakfelületű) teherautóhoz. A pótkocsis szerelvény 2 ponton csuklik tehát a tolatás nem olyan egyszerű mint a nyergessel. Van még a tandem pótos szerelvény ott a pótkocsi 1-2 vagy 3 tengelye középen van. 

Előzmény: Törölt nick (86578)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.18 0 0 86578

Fekete volt a szerencsetlen, rajuk nincs jo vilag Amerikaban.
Rendorrel emberkedni nagy hiba.
Ha masert nem, hat legalabb a csaladjaert huzta volna meg magat.
A kislanya kis feher szulinapi fodros ruhacskaban varta reggel otthon az ebedloasztalnal, 6 eves asszem, akkor volt a szulinapja ...
Igen, automata a sebvaltom, ugynevezett iShift, tokeletesen mukodik.
Irod, hogy a pótos szerelvény hosszúsága 18m75cm, ebbol mennyi a potkocsi hossza egyedul?
Es, elnezest, de mit jelentenek ezek: nyerges, potos, félpótkocsi, Volvo rakfelület ? 
A mozgopadlot mar tudom. :)
A hazateres csak kalandvagybol fordult meg a fejemben, s talan azert is, hogy kiprobaljam magam. 
Itt mintha elkenyelmesedtem volna egy kicsit. 

Előzmény: Katana750 (86577)
Katana750 Creative Commons License 2020.06.18 0 1 86577

Na igen, itthon néha úgy érzi az ember, hogy meg kéne köszönni az ügyintézőnek, hogy nem küldött el a 3,14 csába. Nem is értem, hogy fordult meg a fejedben a hazatérés! Én csak turistaként voltam odaát, tényleg mindenkin ott a bájmosoly. Nem voltam elragadtatva ettől. Ha nem vigyorog az ember már kérdezik is, hogy every okay? Tegnap megint olvastam egy számomra elképzelhetetlen esetet. Talán Atlantában? Wendy's étterem drive szekció. Egy paraszt feltartja a sort mert elaludt a kocsijában.(vélhetően ittas, vagy beszívott) A személyzet ahelyett, hogy kimenne és eltanácsolná(vagy szólna, hogy igyál egy kávét, otthon aludjál, stb.) hívja a yardot. Yard kimegy, kitépik a kocsiból, leteperik. Az ürge biztos erős mert feleszmél, kiszabadítja magát(hogy lehet ez?) és elkezd menekülni. A rend éber őrei pedig lelövik mert miközben előlük fut, feléjük fordulva!!! Rájuk fogja az egyiküktől elvett sokkolót!!! Nem tudom, hogy fehér vagy fekete az ember de élt 27 évet mert elaludt a driveon. Milyen eljárás ez? Milyen rendőr az ilyen? Ha ez így igaz akkor ez borzasztó és senki ne bántsa a magyar rendőröket mert itthon ezért ki se jöttek volna de ha éppen ott vannak akkor legfeljebb elveszik a barom jogsiját.(lehet azt sem mert nem vezetett csak aludt a kocsiban) De mondjuk cukorbeteg ember is el tud pilledni egy pillanat alatt ha lemegy a szint és akkor mi van? Az ártatlanság vélelme ilyenkor sehol? Ha nem igaz a történet akkor bocsánat, hogy élek:-) Hogy kamionozzunk is! Itthon a magasságunk max. 4 méter a szélesség 2,55 m.(hőszigetelt 2,60) A pótos szerelvény hosszúsága 18m75cm max. a nyerges szerelvény 16,5m. 40000kg. a megengedett legnagyobb össztömeg. Nekem az öreg Volvóm 9100kg. a pótkocsim 5600. A még öregebb Magnum 7400kg.(csak traktor) a félpótkocsi 7000. Tehát a nyergessel 25600kg. hasznos súlyt vihetek. A pótossal 25300kg. 1/4-ig tankolva.  A Volvo rakfelülete 6,20x2,50 a pótkocsi 8,20x2,50. A vontatott félpótkocsi 13,60m. hosszú és 2,50 széles(belül). A mozgópadlós méretei ugyanezek csak sokkal nehezebb. Elképesztően könnyű a te géped ahhoz képest, hogy dupla húzós és egy biliárdklub a hálófülke az itteni gépekhez képest. A volt kolléga írta, hogy az asszinkron váltó könnyű de gondolom neked már automata váltós a verda!? Én 9 évig vezettem asszinkron válós Liazt. 3 nap alatt ráéreztem és nagyon szerettem. Csak induláskor használtam a tengelykapcsolót. Felfelé sima ügy vissza gázfröccs.      

Előzmény: Törölt nick (86576)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.18 0 2 86576

Élmény: a munka menetére érted,vagy inkább magàra a környezetre?

Mindkettore. 

A munka

Mar megszokhattam volna, de meg mindig elmenyszamba megy, hogy a dolgok flottul es gordulekenyen zajlanak.  A lerakas ha reggel 9-re van beutemezve, akkor reggel kilenckor ott vagyok, es 11-re a trailer ures.  Ha megsem, akkor tudom, hogy onnantol fogva 50 dollar orankent bepetyeg, es nem haborgok. :)

Persze, itt is emberek elnek es nem angyalok.  Elofordul, hogy akivel osszehozott a balszerencsem, annak eppen rossz napja van, vagy csak siman jellemhibas.  Ritkan, de van ilyen "elmeny" is, mondjuk fel evente egyszer.  Ebbol nem csinalok problemat, tudom kezelni a helyzeteket, de mint mondtam, ez nem altalanos, es cseppet sem mindennapi. 

Minden rendszer ontisztulo.  Let erdeke, hogy kivesse magabol az oda nem illo elemet, legyen az gondolat, szandek, cselekedet, szervezodes, vagy ember.  Akirol rossz velemeny alakul ki, azt itt eleg hamar kiloki magabol a rendszer, es ezert van az, hogy ritkan talalkozok igazi seggfejjel, mert mar nem dolgozik ott. ;)

Az ilyen vedelmi, vallati immunrendszereknek harom lenyeges eleme van az USA-ban:

1. Rendszeres ertekelesek (angolul: "peer reviews")
Hivatalban dolgozokat negyed- vagy felevente, fizikai munkasokat hetente vagy havonta ertekelnek irasban, az Amazonnal pedig egyenesen naponta es nyilvanosan!  Ezektol az ertekelestol fugg az alkalmazott besorolasa, berkategoriaja, elolepesi eselye, tekintelye, a munkakozossegben elfoglalt helye, stb. 
Az erteklesekhez harom forrasbol nyernek informaciot:
      a/ a munkatarsak irasban bekert velemenye
      b/ a munkateljesitmenyi adatok
      c/ a kozvetlen felettes irasba foglalt beszamoloja

2. Nyitott ajto vallalati politika (angolul: "open door policy")
Ez azt jelenti, hogy ha problemad van, es azt nem tudod rendezni a munkatarsaddal, vagy a fonokoddel, akkor mehetsz eggyel feljebb, s ha ott sem, akkor kettovel vagy tobbel feljebb, az ajto mindig nyitva all elotted, mondd el mi a gond, es elintezik igy vagy ugy, de mindig gyorsan, ott helyben es melegeben.

3. Az elegtetel vetel (angolul: "retribution")
Ha az urhatnam fereg, akivel gondod volt, meg mindig ott van, mert meguszta a rendszeres ertekeleseket, kibekkelte a nyitott ajto intezkedeseket es tovabbra is keseriti az eletedet, akkor eljott a retribucio ideje. 
      a/ Elegtetelt vehetsz jogi uton. 
Ugyvedi irodak tucatjai versengenek a megbizasodert, ha megalapozott a panaszod, es a feljelentett vallalat uzletmenete jo, azaz fizetokepesek.  Ha neked van igazad, akkor nagyon komoly penzeket fizettet a birosag vallalattal, az ugyvedek a millokbol 40-50 %-ot kapnak.
      b/ Elegtetelt vehetsz a szemelyes bosszu altalad szabadon valasztott formaja szerint is.
Gyakorta olvasni az ujsagokban: XY sofor kiment a parkirozoba a kocsijahoz, ott magahoz vette pisztolyt/geppuskat/granatot,  majd a fonoke irodajaba visszamenve utkozben lelotte a portast, a konyvelot, a menekulo munkatarsait, majd az irodaba erve mindenkit, akit ott talalt, es vegul onmagaval is vegzett. 

A rendszeres ertekeles es a nyitott ajto politika a retribuciot hivatott megakadalyozni: nem engedhetik meg, hogy idaig fajuljon egy helyzet.

Igy megy ez.  Ezert van, hogy mire en a vallalathoz erek a kamionommal, ott mar csak a rendes emberek maradtak meg. ;)


Elesben mennek a dolgok, ezert mindenki inkabb viselkedik, semmint hogy bepanaszoljak, elveszitse az allasat, es magara haragitson egy amugy is elkeseredett, sarokba szoritott embert.
Es amikor elesben mennek a dolgok, ott a munka flottul es gordulekenyen zajlik:  a kicseszesek es morgolodasok helyett keszseges munkavegzest es az allando mosolygast latsz. 
Akar szivbol, akar szinbol, mindegy, csak a munka menjen, szepen es siman.

A masik nagyon lenyeges dolog, ami miatt jo elmeny a munkavegzes, az a munkahoz valo viszony.
Van egy mondat, amit gyerekkoratol hall minden amerikai, beleivodott, teljesen eggye valt azzal az elvarassal, amit minden helyzetben erez es mindig, mindenki szemeben olvashat: 
"GET THE JOB DONE!"
Ennel nagyobb parancsolat nincsen egy amerikai eleteben.

Get the job done, azaz "Vegezd el a munkadat!".  A nepies valtozata igy hangzik: "Git 'r done!". 
Ezt olvashatod mindenutt, baseball sapkakon, poloingenken, kavesbogreken, trening ruhakon, uzletek falan a plakatokon, iskolakban a tolltartokon eppugy, mint kamionok hatuljan nagy feher betukkel: GIT "R DONE!  VEGEZD A MUNKAD!!
Kepzeld el, ha Magyarorszagon is allandoan ezt hallanad es ez lenne minden- de mindenhol felirva:  Munkad van, csinaljad, vegezd el !!  Be mas lenne ott az elet ...

Az amerikai munkamanias nep.  Kitolti a teljes eletet mindenkinek, onbecsulesenek es a kozossegben elfoglalt helyenek ez az alapja, vegzi mindenki a munkajat legjobb tudasa es kepessege szerint, maskent nem el meg.  Ezert is van, hogy flottul es gordulekenyen mennek a dolgok.  Elmeny! :)

A kornyezet

Akarcsak a kepeslapokon. Szep. Szemet gyonyorkodteto tajak, temerdek zold mindenhol, szepen nyirott fu, gondozott parkok, gyonyoru hegyek, lankas dombok, tiszta tukru tavak.
Elmeny, amerre jarok.  Hatalmas orszag es nagyon valtozatos.  Vegtelen erdosegek Virginiaban szinte mint az Amazonas Braziliaban,  Az ezer es ezer to allamai, Minnesota es Wisconsin, mintha Finnorszagban lennek.  Nebraska es Iowa mint otthon a Hortobagy, csak sok szazszor nagyobb!  Montana, de meg inkabb Washington allam, mint az Erdelyi havasok, rengeteg fenyoerdo es sok kis patak itt ott amott.  Arizonaban sokszor olyan erzes, mintha a Marsbeli voros hegyek kozt jarnek, aztan tovabb Nevadaban, de meg inkabb Wyomingban tisztara olyan, mint a Holdbeli taj! Texasban Austin kornyeken mint a dunantuli dombok Pecs kornyeken, aztan Kaliforniaban A Halal Volgyeben pedig mint a szaharai sivatag, majd tovabb a Csendes ocean fele leirhatatlanul gazdag mandula es dio erdok, narancs ligetek, vegelathatatlan szamocafoldek es harsogo zold vetemenyek, orakon at! 
Es aztan a szazfele kekben tundoklo Ocean egybemosodva felhotlen kek eggel...! 
Akarhanyszor megyek a jol ismert utakon, soha nem lehet megunni, mindig ujat latok, es mindig szemet gyonyorkodteto a latvany.  Es ezert meg fizetnek is nekem, nem is keveset. :))

Hatarok nincsenek.  Barmerre indulok el, napokig ha vezetek, meg mindig Amerikaban vagyok.
Azok az ellenorzesek, amiket Senki kollega mutatott meg a nemet youtube videokon, engem a regi bontottcsirke reklamokra emlekeztettek, ahol az asszonytars nyomogatja a ferje orrat es vegnelkul csak suvolti a szemebe, nem megmondtam, hogy bontottcsirket hozzal, bontottcsirke, bontottcsirke!!  Ilyen orrnyomogato, bunlistat fejedre olvaso ellenorzesek itt nincsenek. 
Vannak ellenorzo pontok, de ahogy haladsz az uton, kb 2-3 merfolddel korabban a rendszamleolvaso kamera komputere villamgyors adatelemzessel mar eldontotte, mehetsz tovabb, rendben vagy (ha rendben vagy).  A sulymeres pedig mar az orszaguton megtortenik, mikozben meg 100-110-zel megy.  Az uttestbe beepitett merleg tovabbitja a tengelyenkenti sulyodat az ellenorzo allomas komputerehez, egyutt a rendszamfelismero rendszer elemzesevel, es az ott ulo ellenor mar csak ennyit lat a monitoron: zold mezoben a "Pass" (Mehet), vagy piros hatterben az "Inspect" feliratot.  Hogy melyik kerul a monitorra a szeme ele, azt a komputer donti el, es aztan az ellenoron a sor, hogy balra gombot nyomja meg (nem vizsgal), vagy jobbra iranyitson (parkolj le es gyere be ellenorzesre).  De leggyakrabban se jobbra, se balra nem iranyit, hanem hagyja, hogy mindenki menjen tovabb, ne zavarkodjon nala senki. :))
Utoljara tavaly osszel volt ellenorzesem Kaliforniaban, kb 15-20 perces, csont nelkul atmentem. 
Azt megelozoen legalabb 2-3 ev volt egyetlen ellenorzes nelkul, meg azelott pedig mar nem is emlekszem mikor allitottak meg.  Ha rendben vannak a dolgaid, ritka, nagyon ritka az ellenorzes, menjel bekevel, vegezd a dolgodat, tartsd meg a jatekszabalyokat es nem zargat senki sem.

Nyugi van es szeles utak egy gyonyoru szep orszagban.  Elmeny! :)


Előzmény: Törölt nick (86575)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.17 0 1 86575

Szia! 

Az utolsó mondatodat  magára a munka menetére érted,vagy inkább magàra a környezetre?

Értem ezt a hazai "kiskirályok"  ( raktáros,targoncás,kis vezető,diszpécser...)habitusa miatt meglévő feszültségre ( tisztelet a kivételnek) és a rakodás utáni gondokra is.pl parkolók hiánya, infrastruktúra,lakott területen való közlekedés,ellenőrzések mibenlétét- gyakorisága....

 

Előzmény: Törölt nick (86574)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.17 0 0 86574

Jo igy egyutt latni az osszehasonlitasokat, s a 6 ponthoz sokat hozzatenni nem lehet.
Egy par adatot talan, az informacio kedveert:
1.  A szerelvenyem onsulya 33.400 font (14.700 kg), a kamion felig megtankolva, en benne ulok,
     es a doboz trailerrel egyutt, ami 53 lab, azaz 16 meter es 15 cm hosszu .
2.  A megengedett osszsuly 80 ezer font, azaz 36.287 kg.
3.  Gyakorlatilag minden kamion alufelnis, trailereknel azonban az alu nem gyakori.
4.  A trailer magassaga 13 lab es 6 inch, ami 4 meter es 11,5 cm.
     A trailer szelessege 104 inch, ami kb 265 cm.
5.  Normal utviszonyok mellett bebicskazas nincsen, meg veszfekezeskor sem. 
     Csak akkor bicskazik, ha az ut csuszos, vagy a rakomany meglodul, vagy ha egyenlotlenul fog
     a fek, nincs ABS.
Biztonsagos erzes vezetni ezeket a gepeket, nehez lenne megmondani miert, talan a konstukcio, talan a jo utak, a szervezettseg vagy az altalanosan jo vezetesi moral miatt. 
Akarhogy is, az amerikai kamionozas tobb mint munka, elmeny! :)

Előzmény: Porond (86569)
Katana750 Creative Commons License 2020.06.16 0 0 86573

Volt ott más is. Én már 15-20 éve is maradtam le "jó" penny marketes fuvarról mert elvárás volt az egy légteres szállító jármű. Folyamatos a le-fel rakodás, nem kell szét-össze akasztgatni, szóval van praktikussága a nyerges szerelvénynek bőven. Itt a svéd fővárostól északra elterjedtség volt a kérdés és nem az enyém!

Előzmény: claas patrol (86572)
claas patrol Creative Commons License 2020.06.16 -1 1 86572

A nyergesek a hosszú árú miatt terjedtek el a nemzetköziben nálunk . Ami nem spedi ,ott sok még a pót + motoros szerelvény . 

Előzmény: Katana750 (86563)
Porond Creative Commons License 2020.06.14 0 0 86571

A sebesség nagyságával kapcsolatban én meg a kedvező fogyasztást nem értem. A légellenállás a sebesség négyzetével nő, ha 85 km/h helyett valaki 115 km/h-val megy, akkor jóval nagyobb vonóerőre van szükség. És akkor gázolajból is jóval több fogy. Ez így nem veszteség?

De gondolom itt is lehet valami optimum. Ha lassabban megy, akkor kevesebbet fogyaszt, elvileg kisebb a költsége is. Viszont egy több ezer mérföldes út lehet, hogy egy-két nappal tovább tartana. Ha hamarabb ér oda, akkor hamarabb kezdheti a következő fuvart.

 

Előzmény: Katana750 (86570)
Katana750 Creative Commons License 2020.06.14 0 0 86570

Nagyon szépen csokorba szedted az érveket. Teljesen érthető. Nekem csak a hatalmas sebességkülönbség ami továbbra is veri az ingerküszöböt. 20 tonna rakománnyal sem mernék 115 km/h sebességgel tépni. A hosszú évek óta meglévő 85-ös korlátozás úgy látszik elvette a bátorságomat. Pedig az elején szidtam a döntéshozókat rendesen! Hogy fogunk előzni? Aztán ugyanígy a nappali előzési tilalom bevezetésekor! Megszoktam a szabályokat. 1 percet nem vezettem túl az engedékeny időszak alatt. A mozgópadlóssal néha megszalad a súly, de másban nem kísértem a szerencsét.

Előzmény: Porond (86569)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!