Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sooty Creative Commons License 2019.11.03 0 0 431

Elsö körben nézd meg, hogy az elemet jól tetted-e be. Tudtommal nem lehet a kulcsot tanítani. Egyszerűen csak fordítsd meg az elemet a távtyűben. 

Előzmény: hfranci (429)
sooty Creative Commons License 2019.11.03 0 0 430

Megnézem az a méret mennyi és jelzek.

Előzmény: Bandi89 (428)
hfranci Creative Commons License 2019.11.03 0 0 429

Sziasztok! Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy van egy 2010-ben gyártott Nissan Micra K12-m, intelligens kulccsal. Kezdett lemerülni az elem a kulcsban (távirányítóban), így kicseréltem. (Sajnos a pótkulcsban is). Ezt már néhány éve, amikor megvettem, szintén megtettem, akkor nem okozott semmi gondot. Most viszont azóta nem érzékeli a kulcsot, így nem tudom kinyitni az ajtógombbal az autót. Se kép, se hang....:( Kulccsal valószínűleg ki tudnám, viszont akkor megszólal a riasztó (egy mélygarázsban állok) és sajnos azt nem tudom kikapcsolni (nő vagyok:). Lehetséges, hogy a távirányítót újra kellene kódolni? Ha kinyitom kulccsal és beülök, akkor meg lehet valahogy tanítani neki a kódot újra? Ha egyáltalán ez a gond. Vagy ez ennél sokkal bonyolultabb? Van valakinek tapasztalata ezügyben? Nagyon köszööm előre is a válaszokat!

Bandi89 Creative Commons License 2019.11.01 0 0 428

Köszönöm szépen a segítséget! Az én autómba szélesebb hűtő van, kb 58 cm széles. Kinézetre olyan, mint a mellékelt képen.

Előzmény: sooty (427)
sooty Creative Commons License 2019.11.01 0 0 427

 

Újban a Valeo 22ezer. Mérete: 380x445 és 16 mm vastag. Ez a bárdinál van. De a Kovácsautónál Szegeden van több gyártó által is elérhető már 15407Ft-tól. A Valeo ott is 25ezer.

GYertyából meg majdnem mindegy. Én irridiumosat teszek bele mindig: IKH16 DEN/AF. Ez utoljára 13ezer Ft volt a 4db. Szvsz felesleges bele, nem érzek semmi pozitívumot. Annyi hogy én nem 60, hanem 80ezrenként cserélem. Szerintem teljesen jó bele ez a Denso is: KH16TT DEN/JK 814Ft/db áron.

Gyárilag elvileg Densoval van szerelve, de a miénk speciel NGK-val volt. Az is kibirt 80 ezret.

 

 

Előzmény: Bandi89 (426)
Bandi89 Creative Commons License 2019.10.31 0 0 426

Üdv!

 

2004-es 998 ccm benzines, klímás Micra-hoz keresek hűtőt. Tudna valaki ajánlani, hogy hol tudok kedvező áron venni, esetleg egy linket. Továbbá milyen gyertyát ajánlanak hozzá gyárilag, ha valaki tudna egy pontos típust... köszönöm

sooty Creative Commons License 2019.10.02 0 0 425

Kössz. Kerestem a dobozon én is a nyomaték értéket, de nem volt ráirva. Ezek szerint egy kicsit még húzhattam volna.

Előzmény: frici78 (424)
frici78 Creative Commons License 2019.10.02 0 0 424

Elvileg 175 Nm a meghúzási nyomaték (rá volt írva a csapágy dobozára, amit vettem : ) ), könyv szerint 141-209 között. Én nem mertem beütni, túl sok ferdén bevert csapágyat láttam már (nem autón)...

Szép munka! :)

Előzmény: sooty (423)
sooty Creative Commons License 2019.10.02 0 0 423

Ki nehezebben jött, mint be. Nem kellett hozzá semmi erőfeszítés, mármint berakáshoz. Ki úgy vettem, hogy egy hosszú csavart tettem bele két nagy alátéttel. A másik végére pedig egy kifúrt zártszelvényt és így húzattam ki. Viszonylag keveset kellett kalapálni. Befelé pedig úgy raktam, hogy nyilván rendesen kitakarítottam a helyét, bezsíroztam, beleillesztettem. Aztán pedig a régi csapágy házával püföltem be. Az ugye pont akkora átmérőjű, mint amit bele akartam tenni, tehát csak a csapágy külső élét érte behatás, de egyenletesen mindenhol, egyszerre. Gumikalapács elég volt a beillesztéshez. Aztán be a seeger gyűrű és mehetett is vissza a helyére.

Igazából azon agyaltam többet, hogy mennyire kell meghúzni a csapágy anyát.

Végül 130Nm mellett döntöttem.

Előzmény: frici78 (422)
frici78 Creative Commons License 2019.10.02 0 0 422

Hogy préselted be? Van présegéped? Nekem se volt nagy meló, csak mire tudtam rá időt szakítani munkahelyen :)

Előzmény: sooty (420)
sooty Creative Commons License 2019.10.01 0 0 420

A 180ezres szervíz elvégzése után tettem egy próbakört, és halottam valmi érdekes hangot hátulról. Ez kb egy hete volt. Nem tudtam rájönni, hogy mi lehet, olyan szélzajos morajlásnak tünt. Aztán tegnap délután amikor jött vele haza a feleségem a melóból szólt, hogy olyan hangja van a kocsinak mintha repülő lenne.

Kiderült, hogy a bal hátsó kerékcsapágy. Gyorsan ki is cseréltem. Aztán gondoltam egyet és a jobb oldalit is. 3 óra alatt megvolt úgy, hogy még el kellett menni a boltba csapágyért. 9400Ft-ból megúsztam.

Hevkee Creative Commons License 2019.09.04 0 0 420

Szia,

 

ez a használati útmutatót én is elkérhetném, nagy segítséget jelentene.

Előzmény: frici78 (419)
StevePi Creative Commons License 2019.08.13 0 0 418

Sziasztok!

 

Micra K12 (2004) géphez van esetleg valakinek szerelési útmutatjóa "letölthető" formában?

Szemezek a Hayes online könyvével is, ha esetleg érdekel valakit megoszthatjuk :)

 

P

frici78 Creative Commons License 2019.08.12 0 0 417

Természetesen nem megtört, hanem megtörtént a csere :D

Előzmény: frici78 (416)
frici78 Creative Commons License 2019.08.12 0 0 416

Váltóbowden csere megtört, kulisszával együtt :) az egész nem volt 2 óra, kipufogó minden csavarja könnyen nyílt. Régi bowden sajnos csak roncsolással jött le, mert a váltón lévő kioldó gomb le volt törve, csak nem tudom, mikor és ki törte le... 

A váltógomb (ha vki akarná levenni), egy határozott, nem túl erős, felfelé irányuló ütésre lejön (felfelé húzva én nem bírtam levenni) 

(az autó alja egyébként patent állapotú, motoron vannak olajnyomok, ez egy következő projekt) 

frici78 Creative Commons License 2019.07.31 0 1 415

Számomra nem elérhetők ezek a kedvezmények, ráadásul mikor utoljára voltam a Bárdi központban, 30 perc alatt nem tudtak kihozni nekem a raktárból kettő db stabpálcát, így nem is megyek oda többet. AUTODOC-ról rendelve még Bárdis kedvezményt számolva is olcsóbban jöttem ki, ahogy több ismerősöm is (nagyobb tételben rendelve nincs postaköltség) A vezérlést írtad, igen, én az én tapasztalatomat (azt nem is említve, hogy pár éve NEM VOLT JÓ MINŐSÉGŰ UTÁNGYÁRTOTT láncszett, ezt több szerelő is megerősítette, a gyári volt 290 körül számlával)

Minél többen leírjuk a javaslatainkat, annál több mindenből válogathat a kérdező :) 

Előzmény: sooty (414)
sooty Creative Commons License 2019.07.30 0 1 414

A vezérlésről korábban írtam. Én a többi cuccot vagy a Bárdiból hozom, vagy a Kovácsautótól. Mindkettőnél van 30-50% kedvezmény, terméktől függően.

Előzmény: frici78 (413)
frici78 Creative Commons License 2019.07.30 0 1 413

Szia!

A legjobb, ha az egyszerűbb dolgokat magadnak meg tudod csinálni, mint pl az olajcsere. Én utóbbi időben alkatrészeket az AUTODOC oldalról szoktam rendelni, Németországból küldik, van Androidos alkalmazása a cégnek, ott állandóan kedvezményeket találsz! Azzal, hogy tőlük rendeltem meg az összes fék kopóalkatrészt (tárcsák, dobok, betétek) és fel is szereltem magamnak, kb 50-60e Ft-ot spóroltam meg...

Kb 2 éve kupplungot cseréltettem, 95e lett a vége, úgy, hogy nem cserélték a hidraulikus munkahengert, mert nem volt baja (ezt a szerelő mondta, ezt mondjuk nem is tudtam volna otthon megcsinálni)

Olajat én személy szerint az olajwebshop.hu oldalról szoktam rendelni, ha budapesti vagy, személyes átvétellel meg tudod spórolni a postaköltséget :) mindig van akcióban minőpségi olajuk! Sokszor rendeltem tőlük Liqui Moly olajat, a Micra is szerette, most Totalt rendeltem, meg kellett szoknom, pedig a Nissan honlap szerint ez a gyári olaj.

Vezérlés láncos, elvileg gondozásmentes, de be kell tartani a olaj minőségére és csere periódusára vonatkozó előírásokat, mert különben tuti kinyúlik a lánc és akkor szettől függően 100-300e lesz a csere ára. Érdemes valami nagyon hozzáértővel átvizsgáltatni az autót!

Az egyik ajánlott gyertya típus az NGK LFR5AP-11 6e körül van, én Denso-t szoktam belerakni, csak nem emlékszem pontosan, melyiket, de az kb 3e volt darabja.

Előzmény: StevePi (412)
StevePi Creative Commons License 2019.07.29 0 0 412

Sziasztok,

 

Micra K12 1.2 benzines vásárlás előtt állok. Tudnátok segíteni általános kopó karbantartási költségek kalkulálásával? (olajcsere, gyertyák, vezérlés, fék, kuplung - nagyságrend)

Az autó kora végett nem márkaszervizes árakra gondoltam.

 

Nagyon köszönöm,

István

zsole84 Creative Commons License 2019.07.28 0 0 411
Szia!

Valószínű a fékfolyadék miatt szorul, fektisztítót semmiképp nem fújnék oda, mert az nem ken, inkább valamilyen kenőanyagot.

A szerviz CD-t nagyon szépen megkoszonnem, ha elküldenéd. Email cimem: pappz1115@gmail.com.
Előzmény: frici78 (410)
frici78 Creative Commons License 2019.07.01 0 0 409

Szia!

Ha 2005 első felében készült az autó (2005-ben átdolgozták a műszeregységet, középen jeleníti meg a fedélzeti computer adatait, a "réginek" a rádió felett van a kijelzője), akkor, ha adsz egy e-mail címet, szívesen átküldök egy szkennelt változatot! Arra jó, hogy böngéssze az ember...

Előzmény: ajax1 (408)
ajax1 Creative Commons License 2019.06.30 0 0 408
Sziasztok! Hol tudok hozzájutni, esetleg letölteni 2005-ös évjárathoz gyári tartozék kezelési útmutatót? Köszi (ma vettem a nejemnek 1,2 Fitt típust)
frici78 Creative Commons License 2019.06.26 0 0 407

Én személy szerint sem a hibajelenségről, sem efféle megoldásáról nem hallottam, de szerintem, ha plusz testet adsz a hátsó lámpáknak, és kipróbálod, egyből látni fogod, bevált avagy sem. Ha kipróbálod, megtennéd, hogy megosztod velünk a tapasztalatot? :) (csak nehogy keveredejenek a kábelek :) )

szati963 Creative Commons License 2019.06.24 0 0 406

Sziasztok!

 

Nissan Micra K12 autómon egy elég furcsa hibajelenséget tapasztalok újabban, talán valakinek van ötlete a javításra ( szervizek nem tudják orvosolni )

Magas fordulaton - pl. előzéshez visszaváltáskor - egyidejűleg indexelve ( ez fontos momentum) a motor abban az ütemben pulzál/rángat, ahogy az index működik. Amint kikapcsolom az indexet, megszűnik ez a jelenség.

Egy előzésben igen meleg helyzetbe kerültem emiatt, nagy gázt kellett adnom amikor már kinn volt az index, az autó pedig meg-megtorpant.

 

Találkozott már ezzel a hibajelenséggel valaki? Nekem elég futurisztikus, az indexnek a motorhoz mi köze lehet.

 

Keresgéltem a neten, egy félmondatot találtam, ami igy szólt:

Indexeléskor nem rángat be a motor? A hiba könnyen javítható, párszor már leírtuk, elég ha adsz egy plusz testvezetéket a hátsó lámpáknak,azt kész is.

Ez lenne a megoldás?

 

tuttiss Creative Commons License 2019.06.18 0 0 405

Üdv

Szeretnénk érdeklődni hogy van e esetleg ilyen dísztárcsálya valakinek

frici78 Creative Commons License 2019.06.16 0 0 404

Semmi gond, elküldtem (kérlek, jelezz itt vissza, hogy tudod-e használni)!

Később tervezem, hogy lapokra szedem, mert itt-ott már amúgy is enged el a ragasztás, majd beszkennelem...

Előzmény: badamreg (403)
badamreg Creative Commons License 2019.06.16 0 0 403

Szia!

 

Bocsánat, most látom csak a választ!

 

Ha megvan, megköszönném (badamreg@yahoo.com), de külön miattam be ne fotózd!

 

Üdv és köszönöm,

 

Ádám

Előzmény: frici78 (398)
sooty Creative Commons License 2019.06.11 0 0 402

Megtörtént a légzsák hibakód törlés. Időpont 12.30, de kicsit előbb mentem, feltankolva, lemosatva. Papírmunka után közölték, hogy 13-ig ebédszünet van, majd akkor jön valaki aki beáll vele. Na ez nem tetszett. Téblábolok a szalonban, meg közben magamban szencségelek, hogy minek kellett 12.30-ra jönnöm, ha  13-ig zaba van. 12.45kor jön egy 160-as srác. Magassága is és súlya is. Hát mondom ez nem fog beférni, de aztán bepaszírozta magát. Mondták, hogy legalább egy óra. Nem volt 10 perc, hozta vissza. Kérdeztem is tőle, hogy talán feladta? De nem, készen van. 13.00-ra kezemben a számla (9000Ft), mehettem a pénztárhoz.

Mit utólag kiderült: azt kell, hogy mondják, hogy az ülés alatti csati a kontakthibás. Mondta a szervizvezető, hogy kiolvassák, törlik, és ha a hiba nem jön vissza több indítás után sem, akkor késznek nyílvánítják, és gyia tovább. Csak az átlag ember miatt mondják, hogy a csatit javítani kell.

 

Ha már ott voltam néztem Qashqai-t. 7.9-ért elhozható 150lovas diesel  mocival elég jó felszereltséggel.

Ja és elárulták, hogy a micránál a vezérmű lánc olyan 200-220 ezer km között szokott elkezdeni vacakolni. Az első jelei, hogy hidegindítás után lefullad a kocsi és vagy ingadozik az alapjárat. Sokszor sokan egész sok mindent kicseréltetenek a kocsin eredménytelenül.  Megerősítette a srác, hogy az utángyártott cuccok szinte szarok, sokszor az utángyártott vezérlés csere után náluk köt ki az autó. Mondtam, hogy de a nagy alkatrészforgalmazó cégek csak utángyártottat kínálnak. Azt mondta, tudja, látja. A külsős szerelők sokszor tőlük rendelik és veszik meg az alkatrészt, hogy aztán a saját műhelyükben cseréljék ki. Megerősítette, hogy 400ezer felett van vezérlés csere javítási ára.

Annyit mondott még érdekesség képp, hogy elég sok mikrát számítanak be, amiket aztán viszonylag gyorsan piacra is dobnak, mert annyira kelendőek. Közben kapnak szervizerlést, de mondja, hogy egy úgymond házon belüli vezérléscsere is 300ezer felett van.

Összességében jó a tapasztalat.

Előzmény: frici78 (401)
frici78 Creative Commons License 2019.06.07 0 0 401

Erről a légzsák csatlakozó hibáról én sem hallottam még... Kollégám Micráján fékfolyadékot cseréltek, legalábbis a szerviz azt állította, majd amikor mondta, hogy most alá fekszik, megnézi, nyúltak-e mostanában a fék légtelenítő csavarjához, az volt a válasz, hogy "Ööö... egy pillanat. Ja, az mégsem volt" és kisebb lett a számla végösszege...

 

Előzmény: sooty (400)
sooty Creative Commons License 2019.06.06 0 0 400

Nekünk korábban beázott, mint kiderült a tetőablaknál. Megjavítottam, most már hibátlan. Viszont amikor kiszárítottam, kivettem belőle a jobb egy ülést. Sajnos mielőtt visszatettem volna, áram alá kellett helyezni az autót. A csoda nem is maradt el, azóta villog a légzsák lámpa.

Ma bementem a szervízbe, oda honnan 11 évvel és 10nappal ezelőtt elhoztuk null kilóméteresen. Most 173ezer van benne. Azóta a környéken sem járt a kisautó. 9ezerért kiolvassák a hibát. Mondta a szervizes, hogy tipikus hiba a micránál, a jobb egy ülés alatti csati megy tönkre. Mondom neki, hogy szerintem meg simán csak az van, hogy indításkor lefuttatta az srs rendszert, és nem találta a jobb 1-et. A srác ezt meg se hallotta, válltig állítja, hogy a csati. Hát nem leszek rest megnézem azt a csatit a hétvégén, de szerintem meg is jelölöm, hogy lássam kicserélik-e, vagy csak megszívatnak vele.

Nagyon ellenszenves nekem ez a szervíz. Mondjuk a skoda is, bár az nem érdekel mert céges autó nem én fizetem a szervizt. A legnormálisabbak eddig a renaultosok voltak. A kiások is jók voltak.

Előzmény: frici78 (399)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!