Keresés

Részletes keresés

horex Creative Commons License 2025.03.14 0 0 53750

Véletlenül lezsiroztam egyet a pincében :)

ELKA klasszikus Simson gumi tokbAn piros LED 104-IGa skála, DE NEM TESZTELTEM EGYSZER SEM

GARANCIA, HA ROSSZ A vissza POSTÁT IS TE ÁLLOD és visszautalom  a pénzt

Kistarcsa

Előzmény: ÁzÉ83 (53746)
Carnot Creative Commons License 2025.03.13 0 0 53749

Gyárival megegyező kivitelt nem tudok, de volt Táborisom, aztán nemrég baleset érte, de már nem tudtam pótolni, már az se kapható. Egy olcsó típust szerkesztettem fel, alapvetően négyütemű több hengeres motorhoz való, egy kis kapcsolóval választható ki a hengerek száma. 8000 1/min-ig mér, de nem egy profi cucc, rázósabb úton ablaktörlőzik, mint a Táboris is anno. De egyébként jól dolgozik ettől eltekintve. Hat hengeres motohoz való pl. felszerkeszthető a gyári Simson gyújtásra, esetleg a számlap meghackelhető gyáriasra. Ilyen öteletet tudok adni.   

Előzmény: ÁzÉ83 (53746)
ÁzÉ83 Creative Commons License 2025.03.13 0 0 53748

Az MMB gyártott de idén januárban megszűnt a cég!

 

Előzmény: Sperber1970 (53747)
Sperber1970 Creative Commons License 2025.03.13 0 0 53747

Hát abból keveset gyártottak,találni kb lehtetlen!

Előzmény: ÁzÉ83 (53746)
ÁzÉ83 Creative Commons License 2025.03.13 0 0 53746

Sziasztok!  

 

Nincs véletlenül valakinek a csoportban elektronikus fordulatszámmérő Simsonhoz?

A gyárival megegyező kinézetben. Esetleg ha megválna tőle érdekelne! 

Köszi üdv Zoli 

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2025.03.07 0 0 53745

Pinterest.

csallob Creative Commons License 2025.03.07 0 1 53744

ez nem valami régi suzuki RM, vagy ilyesmi (egy simson matricával)?

Előzmény: Maketheworldabetterplace (53742)
4728ITI Creative Commons License 2025.03.06 0 0 53743

Piszokul jól néz ki. Hol találtad? Ez egy eredeti, vagy csak a felitat a tankon? Vannak róla műszaki adatok?

Előzmény: Maketheworldabetterplace (53742)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2025.03.06 0 0 53742

Floridian Creative Commons License 2025.03.04 0 0 53741

Norbi,írtam emilt :)

csallob Creative Commons License 2025.03.02 0 0 53740

Amikor csonkot kerestem, csak ezt a fajtát találtam, olyat sehol nem láttam, mint ami a ti képeiteken van.

De mindegy is már, ez most már így marad.

Fúvókázáskor majd csak oldalára fordítom a karbit, kiszedni nem tervezem 

Előzmény: s51es (53739)
s51es Creative Commons License 2025.03.01 0 0 53739

Igen, az a másfél centi pont elég hogy ne kelljen blokkot billenteni. Nekem a közdarabra "cuppan" a karbi, így a közdarab a szűkítés.

Sperber1970 Creative Commons License 2025.03.01 0 0 53738

Ez a közdarab a CS-s karbihoz való,a bilincseshez! Neked olyan kellene,amibe belecuppan a karbi eleje,akkor több hely maradna!

Előzmény: csallob (53737)
csallob Creative Commons License 2025.03.01 0 0 53737

Köszi, sikerült, de ki kellett billentenem a blokkot, mert csak ennyi hely volt (fél cm):

Aztán pont úgy kellett elvágnom, mint neked, csak pont fordítva siekrült beoperálnom:

 

Nem voltak egy vonalban csonkok, de pont volt egy darab szilikoncsövem, amiben gyárilag volt egy hajlat, úgy vágtam el, hogy pont jól kiadja.

Köszi a segítséget!

 

S51es-nek is köszönöm itt is az emailben küldött képeket!

 

 

Előzmény: Sperber1970 (53736)
Sperber1970 Creative Commons License 2025.02.28 0 1 53736

Remélem látszik a lényeg!

Előzmény: csallob (53735)
csallob Creative Commons License 2025.02.28 0 0 53735

fotók jól jönnének, köszi mindenkinek az infókat!

Sperber1970 Creative Commons License 2025.02.28 0 1 53734

Délutén lefotózom,Nekem hogy van! Mondjuk bejátszani nem egyszerű,de jó a gyári gumi,kicsit rövidíteni kell!

Előzmény: csallob (53732)
s51es Creative Commons License 2025.02.27 0 0 53733

Nem sok hely marad, épp hogy be tudom játszani a gumi összekötőt, de lehetséges. Nekem egy szűkítővel csatlakozik a hengerhez, kb 5mm-t vesz el.  Nem emlékszem már hogy a légdoboz műanyag csonkját rövidítettem-e .

Előzmény: csallob (53732)
csallob Creative Commons License 2025.02.27 0 0 53732

Tegnap újra felpróbáltam a 21-es karbit úgy, hogy már a vázban van a blokk.

Hát nem sok hely marad, kb fél centi van a légszűrő csonkja és a karbit között, és nincsenek is teljesen egy vonalban. Agyalnom kell rajta, hogy ezt hogy tudom összehozni. Ki kell billenteni a blokkot, mert különben esélytelennek tűnik 

Előzmény: s51es (53731)
s51es Creative Commons License 2025.02.24 0 0 53731

A légszűrő eredeti kicsit nagyított likakkal, a fémforgácsos olajozva. A dobozba, ahol a levegő indul a karbi felé, fabrikáltam valami tölcsérfélét. A doboz hangoltságán (a léglengésen, tehát a méreteken, levegő útja akadályain így csak keveset  változtathattam, van még valami kis ellenállású klímaszűrő anyag a durva légszenny útjában még a szűrő előtt.)

A másik vége a motornak a kipufogó, abban egy perforált tölcséres konfúzor (ha nem keverem) a végben csillapító is kicsit bővebb, a kimenő csövecske is egy milivel. A könyök (enduro) annyival rövidebb amit engedtek a kanyarok, hogy még stabil legyen a felfogatás. Igy van alulról is nyomaték, nem gond két személlyel indulni, de pörög is valamivel többet ha nagyon sietnék, bár az nem motivál. Az alsó nyomatékot segíti, hogy a duci lendkerékre tettem egy vasráfot, így a súlya ha jól emlékszem 1,2 kg.

Előzmény: csallob (53730)
csallob Creative Commons License 2025.02.23 0 0 53730

Én évekig halogattam az átnézést, mert mindig is rossz hangja volt, de egész jól ment. Néha produkált csak melegen nem indulást.

Aztán gondoltam, hogy megszabadulok a babetta gyújtástól, valamikor ősszel felraktam a ducatit, akkor jöttem rá, hogy sugár irányban lötyög a főtengely. 

 

Köszi az infókat!

Eredeti légszűrővel használod a 21-es karbit?

Milyen összekötő cső kellett hozzá?

 

Visszateszem én is ennyi megerősítés után. De akkor új bowdenek és összekötő cső kell. Meg akkor már valami áttételes gázkar se ártana... Sose lesz vége :)

Előzmény: s51es (53729)
s51es Creative Commons License 2025.02.23 0 0 53729

Már gondolkoztam egy ideje, le kéne takarítani a gépet , meg "átnézni". Olvasva ezeket, nem piszkálom ha nem muszáj :)

A 21 -es dellortót -rémlik-  67-es fuvókával használom, de szűkitve 17-re?   Anno 4728ITI-től vettem.

csallob Creative Commons License 2025.02.23 0 0 53728

Akkor hasonlóan szenvedünk, köszi, hogy leírtad!

Nemsokára erőt gyűjtök, megnézem, hogy mi történhetett az én berúgómmal, meg csináltatok egy csavart a lendkerékhez.

Meg azt is ki kell derítenem, hogy miért csak pár 10 másodpercig járt a motor, és utána miért nem.

Előzmény: rossmy (53726)
Bableves 21 Creative Commons License 2025.02.23 0 0 53727

rossmy Creative Commons License 2025.02.23 0 0 53726

Meg azért bénáztam is egy sort.

- Eltörtem a váltódob zégerét. Másnap vettem újat.

- Összeraktam - csak négy sebességet vesz, de azt is szarul. Ez természetes, a négyes váltó kapcsolódobját raktam vissza. Szétszedtem, kicseréltem az ötösre.

- Összeraktam - a kuplungkosárnak van vagy 1,5 mm tengelyirányú holtjátéka. A kuplungkosár alján rajta ragadt a hézagoló lemez, viszont mikor raktam vissza a kuplungot, leesett róla és nem vettem észre. Kuplung le, hézagoló vissza.

- Összeraktam, feltettem a deklit, mikor megláttam a kuplung nyomólemezt az asztalon. Kb. ekkor borult el az agyam. Mint aki még sosem szerelt motort. Dekli le, nyomólemez fel, dekli vissza.

- Gyújtásoldal. Már a szimeringet raktam vissza, mikor megláttam az olajterelő lemezt.

 

Szóval nem kell hozzá MZA, tudom én magamat is szívatni :) 

 

Előzmény: rossmy (53725)
rossmy Creative Commons License 2025.02.23 0 0 53725

Pórul :(

Az úgy indult, hogy a négyes kávészünet váltó helyett vettem egy MZA ötsebességest. Viszont az eredeti össze nem illő, megkalapált, hegesztett blokkban szorult egy kicsit. Ha lúd, legyen kövér - vettem MZA blokkot . Összeraktam, csak szétszedéskor a Ducati gyújtást helyzetét elfelejtettem bejelölni. Tudom, stroboszkóp, csak az enyém öregecske, olyan halovány a fénye, hogy csak sötétben látható. Sebaj, Gugli segít, találtam videót, aszerint beállítottam az alaplapot, rugdostam, állítgattam jobbra-balra egy kicsit - semmi. Gugli, új találat, egész másképp áll az alaplap. Próba, sok-sok rugdosás, megint semmi. Harmadikra már durrant egyet-egyet, viszont a berúgószerkezet gallyra ment, a motort nem forgatta, csak recsegett. Először azt hittem, lekopott a racsni, de nem. A fogaskerekek koptak meg. Nem tudom, mennyi volt eredetileg az MZA váltó 1. sebesség 44 fogú fogaskereke, de most 70,8 mm, a kávészünetváltóé 71,4 mm, az indító fogaskerék 45,8 / 46,1 mm.

Mindkét tengelynek megvan a helye a blokkban, tehát még azt sem mondhatom, hogy elb@sztam, mert rosszul raktam össze. Ígyjártam.

Vettem csúcsminőségű :) tajvani fogaskerék párt, most az van benne. Gyújtás stroboszkóppal beállítva, harmadik rúgásra indult. Már csak az a kérdés, a tajvani fogaskerék hány rúgást bír.

Előzmény: csallob (53724)
csallob Creative Commons License 2025.02.23 0 0 53724

Na, hogyan?

@Rossmy

 

Ne csak az én szenvedéseimről szóljon a fórum :)

Előzmény: Sperber1970 (53723)
Sperber1970 Creative Commons License 2025.02.23 0 0 53723

Akkor kérdezd meg Rossmy-t,hogy Ő mostanában hogyan járt/jár! :D :D

Előzmény: csallob (53721)
csallob Creative Commons License 2025.02.23 0 0 53722

De lehet, hogy mégis visszateszem a 21-es dellortot, mert már 3 felé tömítést próbáltam a bvf-hez, és mindig folyik

Előzmény: Sperber1970 (53720)
csallob Creative Commons License 2025.02.23 0 0 53721

Maradni akarok a gyári kipufogónál, azért is gondoltam, hogy felesleges a 21-es karbi.

 

Tegnap bekerült a vázba a blokk, gyújtás nagyjából beállítva - kb 20 másodpercig szépen járt alapjáraton, aztán mire levillogtattam volna, lefulladt és többet nem indult :)

 

Meg a berúgókar is lent maradt a sok rugdosás után. Nem volt kedvem szétszedni 

Meg az am6 lendkerék csavarja miatt nem fér fel a gyújtás oldali dekni. Ez megint egy kör lesz az esztergályoshoz

 

Szarul mennek mostanában a dolgok, szerintem valaki valami rontást rakott rám :D

Előzmény: Sperber1970 (53720)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!