Gyárival megegyező kivitelt nem tudok, de volt Táborisom, aztán nemrég baleset érte, de már nem tudtam pótolni, már az se kapható. Egy olcsó típust szerkesztettem fel, alapvetően négyütemű több hengeres motorhoz való, egy kis kapcsolóval választható ki a hengerek száma. 8000 1/min-ig mér, de nem egy profi cucc, rázósabb úton ablaktörlőzik, mint a Táboris is anno. De egyébként jól dolgozik ettől eltekintve. Hat hengeres motohoz való pl. felszerkeszthető a gyári Simson gyújtásra, esetleg a számlap meghackelhető gyáriasra. Ilyen öteletet tudok adni.
Nem sok hely marad, épp hogy be tudom játszani a gumi összekötőt, de lehetséges. Nekem egy szűkítővel csatlakozik a hengerhez, kb 5mm-t vesz el. Nem emlékszem már hogy a légdoboz műanyag csonkját rövidítettem-e .
Tegnap újra felpróbáltam a 21-es karbit úgy, hogy már a vázban van a blokk.
Hát nem sok hely marad, kb fél centi van a légszűrő csonkja és a karbit között, és nincsenek is teljesen egy vonalban. Agyalnom kell rajta, hogy ezt hogy tudom összehozni. Ki kell billenteni a blokkot, mert különben esélytelennek tűnik
A légszűrő eredeti kicsit nagyított likakkal, a fémforgácsos olajozva. A dobozba, ahol a levegő indul a karbi felé, fabrikáltam valami tölcsérfélét. A doboz hangoltságán (a léglengésen, tehát a méreteken, levegő útja akadályain így csak keveset változtathattam, van még valami kis ellenállású klímaszűrő anyag a durva légszenny útjában még a szűrő előtt.)
A másik vége a motornak a kipufogó, abban egy perforált tölcséres konfúzor (ha nem keverem) a végben csillapító is kicsit bővebb, a kimenő csövecske is egy milivel. A könyök (enduro) annyival rövidebb amit engedtek a kanyarok, hogy még stabil legyen a felfogatás. Igy van alulról is nyomaték, nem gond két személlyel indulni, de pörög is valamivel többet ha nagyon sietnék, bár az nem motivál. Az alsó nyomatékot segíti, hogy a duci lendkerékre tettem egy vasráfot, így a súlya ha jól emlékszem 1,2 kg.
Én évekig halogattam az átnézést, mert mindig is rossz hangja volt, de egész jól ment. Néha produkált csak melegen nem indulást.
Aztán gondoltam, hogy megszabadulok a babetta gyújtástól, valamikor ősszel felraktam a ducatit, akkor jöttem rá, hogy sugár irányban lötyög a főtengely.
Köszi az infókat!
Eredeti légszűrővel használod a 21-es karbit?
Milyen összekötő cső kellett hozzá?
Visszateszem én is ennyi megerősítés után. De akkor új bowdenek és összekötő cső kell. Meg akkor már valami áttételes gázkar se ártana... Sose lesz vége :)
- Eltörtem a váltódob zégerét. Másnap vettem újat.
- Összeraktam - csak négy sebességet vesz, de azt is szarul. Ez természetes, a négyes váltó kapcsolódobját raktam vissza. Szétszedtem, kicseréltem az ötösre.
- Összeraktam - a kuplungkosárnak van vagy 1,5 mm tengelyirányú holtjátéka. A kuplungkosár alján rajta ragadt a hézagoló lemez, viszont mikor raktam vissza a kuplungot, leesett róla és nem vettem észre. Kuplung le, hézagoló vissza.
- Összeraktam, feltettem a deklit, mikor megláttam a kuplung nyomólemezt az asztalon. Kb. ekkor borult el az agyam. Mint aki még sosem szerelt motort. Dekli le, nyomólemez fel, dekli vissza.
- Gyújtásoldal. Már a szimeringet raktam vissza, mikor megláttam az olajterelő lemezt.
Szóval nem kell hozzá MZA, tudom én magamat is szívatni :)
Az úgy indult, hogy a négyes kávészünet váltó helyett vettem egy MZA ötsebességest. Viszont az eredeti össze nem illő, megkalapált, hegesztett blokkban szorult egy kicsit. Ha lúd, legyen kövér - vettem MZA blokkot . Összeraktam, csak szétszedéskor a Ducati gyújtást helyzetét elfelejtettem bejelölni. Tudom, stroboszkóp, csak az enyém öregecske, olyan halovány a fénye, hogy csak sötétben látható. Sebaj, Gugli segít, találtam videót, aszerint beállítottam az alaplapot, rugdostam, állítgattam jobbra-balra egy kicsit - semmi. Gugli, új találat, egész másképp áll az alaplap. Próba, sok-sok rugdosás, megint semmi. Harmadikra már durrant egyet-egyet, viszont a berúgószerkezet gallyra ment, a motort nem forgatta, csak recsegett. Először azt hittem, lekopott a racsni, de nem. A fogaskerekek koptak meg. Nem tudom, mennyi volt eredetileg az MZA váltó 1. sebesség 44 fogú fogaskereke, de most 70,8 mm, a kávészünetváltóé 71,4 mm, az indító fogaskerék 45,8 / 46,1 mm.
Mindkét tengelynek megvan a helye a blokkban, tehát még azt sem mondhatom, hogy elb@sztam, mert rosszul raktam össze. Ígyjártam.
Vettem csúcsminőségű :) tajvani fogaskerék párt, most az van benne. Gyújtás stroboszkóppal beállítva, harmadik rúgásra indult. Már csak az a kérdés, a tajvani fogaskerék hány rúgást bír.
Maradni akarok a gyári kipufogónál, azért is gondoltam, hogy felesleges a 21-es karbi.
Tegnap bekerült a vázba a blokk, gyújtás nagyjából beállítva - kb 20 másodpercig szépen járt alapjáraton, aztán mire levillogtattam volna, lefulladt és többet nem indult :)
Meg a berúgókar is lent maradt a sok rugdosás után. Nem volt kedvem szétszedni
Meg az am6 lendkerék csavarja miatt nem fér fel a gyújtás oldali dekni. Ez megint egy kör lesz az esztergályoshoz
Szarul mennek mostanában a dolgok, szerintem valaki valami rontást rakott rám :D