Az ülések méretezve vannak(s,l,xl) persze gyártótól függően vannak eltérések.Csípő méret szélességben általában az alap mérvadó.Persze beszerelésnél lehet ide oda picit feszegetni az ülést.Szivacsozni is szokták bár én két borda sérülés után esküszöm a borda védőre.
Köszi az infót! Próbálni nehézkes, mivel a környékemen ilyen használt cuccok nem nagyon kerülnek ki. Ezért meg esetlegesen 100km-nél többet utazni felesleges pénz kidobás.
Az tetszik, hogy ajánlod a nagyobb ülést. Az jutott eszembe lehet kárpitoztatni és ilyenkor ha nagyobb akkor lehet oldal tömést használni. Szerinted? Jó ötlet lehet?
Hát, legjobb lenne belepróbálni magad... Ha ez nem lehetséges: szerintem az ülés közepén, a legkeskenyebb részének a szélességét méretsd le. Esetleg az alul az elején is, hogy csípőben se szorítson.
Én kb. 82 kg vagyok és a középen 35 cm legkisebb szélességű ülés éppen jó. Nem hiszem, hogy pár plusz kg gondot jelentene, de volt olyan közel 100 kg-os cimbora, akit csak cipőkanállal lehetett belenyomni. Ezért is inkább legyen 2 centivel szélesebb az ülés az ideálisnál (attól még használható), mint keskenyebb.
Átmérőről beszélsz, ugye? Létezik ehhez gumi, külföldi webshopból tudsz rendelni. Vagy ha megkérdezed az itthoni forgalmazókat, valószínüleg tudnak hozni. De mindenképpen sokkal macerásabb a beszerzés, mint az 5 collos esetében, használtat szerezni az esély gyakorlatilag nulla... Én nem kínlódnék vele, inkább vennék egy 5 collos felnigarnitúrát.
6 collos felnire 5 collos gumit tenni, az teljesen lehetetlen.
Nekem van egy 6 colos felni garnitúrám, azokhoz lehet még valahol gumit kapni vagy esélytelen? Illetve azt hallottam, hogy van ahol ráerőltetik az 5 colos gumit, van annak értelme és egyáltalán lehetséges valóban?
Az a pláne benne, hogy én vagyok könnyebb 15 kg-mal! Egyik géppel is jobb, meg a másikkal is jobb:( LFS-en és rFactoron nevelkedett! egy hónapja nyert egy versenyen 2000 dollárt. (ezt mind számitógépen internetkapcsolattal!!)
Ha a sógor 10-15 kg-mal könnyebb, az magyarázat lehet. Ha nem, akkor cseréljetek gokartot. Ha ezek után még mindig gyorsabb 1 mp-cel, akkor baj van. Suttyomban járj el gyakorolni, egyedül. :)
Én most épp gyűjtök (-tenék) egy YZ-re vagy NSR-re, de elsőre valami gyengébb is jó lehet.
Kedves Zylo! Végigolvastam az egész oldaladat.... és minden elismerésem!! Én imádok hegeszteni meg mindenféle ilyesmit, zúg a sikitó, serceg a CO, és olyankor amikor "gyere már ebédelni!! , nem kéne már befejezni??" mondatok az idegszálaimat pattogtatják. Ma fejeztem be a garázsajtót zárt szelvényből. 50 ben állt meg. OSB-vel nikecell-lel, zárt szelvénnyel meg mindennel. És magamnak csináltam. A 23 éves Asconámat magamnak lakatolom.
De a lényeg. miskolc gokart. "hubi-kart". Honda GX. fáj a karom. PICSÁBA HOGY A SÓGOROM 1 MP-VEL JOBB MINT ÉN!! 2002 óta mindig van motorom. csak szocialista gépek. DDR über alles. Sajnos 1000 dolog van a házon amibe költözni akarunk a barátnőmmel, igy nem tudom hogy az 1000 párhuzamosan futó projekt mellé hogyan fog beférni egy gokart... DE ÉPITENI AKAROK EGYET! egy olyat amit én csináltam(igaz segitettél az oldaladdal) TS125? ETZ250? vagy spóroljak YZ125 blokkra?
Igen! :-) Bár nem hiszem, hogy kétszemélyesnek indult volna. :-)
Nem is szabad TV-n egy két csatornát leszámítva csak népbutításra jó a TV.
Támogatom a komplett leírás projektedet. Sok mindent készítek vasból, gépeket is javítok, de jó hasznát veszem az eddigi leírásaidnak, rajzaidnak és képeidnek. Gokartot építeni teljesen más, mint pl. csinálok egy boronát, ekét vagy a többi eszközt, amire nekem szükségem volt. Várom a további leírásokat.
A Honda NSR motor esetében gondolom a 150-esre gondolsz, mert ez a 30LE-s. Bár brutális lenne a 250-es mert ez ha jól tudom 45LE-s. A kéthengeresnek szép hangja van, csak bonyolultabb a megvalósítás. (Szélesebb a blokk, 2db kipufogó.)
Nincs semmi baja a réginek, sőt az újat gyakorlatilag ugyanolyanra építem, max. apró változtatásokkal.
Hogy miért kezdtem el újat építeni? Nem nézhetek TV-t egész nap. :-)
Amikor a weboldalt csináltam, azt hittem, hogy 200-300 embert érdekelhet az ilyesmi, de ha ők hasznosnak találják, már megéri. Aztán láttam, hogy sokkal többen látogatják az oldalt, és fellelkesedtem - gondoltam, nem csak elméleti síkon írok a gokartépítésről, hanem csinálok egy vázat, aztán majd eladom. De egyik dolog hozta a másikat (pl. a csapágytartókhoz kell tengely, csapágy), meg sikerült néhány dolgot olcsón venni (spoilerek, felnik), ezért úgy döntöttem, hogy végigviszem a projectet, legalább lesz egy komplett leírás.
Egy erősebb motort amúgy is szerettem volna (rajta van a bakancslistán), mert már kevésnek érzem a ETZ125-öst. Mondjuk olyan 30 lóerősre upgrade-elném. A motor még nincs meg, de mire a többi elkészül, majdcsak kerül az is, egy Honda NSR pont jó lenne. Ha teljesül az álmom és együtt gurul a két kart, utána valamelyiket eladom majd, de az erősebb motor marad a sajátomban.
Néztem az web oldaladon lévő új írásokat és képeket. Nagyon profi. Azért ez nagy segítség a kezdőknek, hogy egy jól összerakott gokartot tudjanak építeni ami nem csak élvezhető, de jól működik és jól is néz ki!
Jut eszembe: Miért kezdtél új vázat építeni? Mi volt a baja a réginek?
Köszi! Nem is tudtam, hogy lehet bovden külső részt külön is venni. Jó hír!
A keskeny kerék azért kell mert akkor megycsinálnám a 6 kerekü gokartot. Tudom bonyolúlt a kormányzás, meg több költség, de szeretem a kihívást és a különleges dolgokat. A szokásos első felnikkel is meglehet csinálni (130mm-es, gumi 10x4.50-5), ha ilyennel csinálnám a kerekek között nagyobb táv kell, hogy elforduláskor ne érjenek össze, ezáltal hosszabb lenne. Bár a youtube-on láttam ilyet is, azt azt hiszem 600 sport moci motorja hajtotta. Ja és két üléses volt. Nem jön be. Két ütem kell!!
A bowden nem gond. Én a kuplunghoz az eredeti ETZ bowdent használom, a gázhoz pedig vettem valami biciklihez való váltóbowdent, meg a külső részét méterre. Simán vágható csípőfogóval is, flex-szel vágva meg nem is defornálódik.
Nem igazán értem, miért akarsz keskeny gumikat. Szerintem kevésbé tapad a keskeny gumi. Vaterán volt ilyen nemrég, de itthon csak archív képeken látni ilyeneket gokarton, nagyon retró hatású lenne a géped. A szokásos 4,50x10x5 méretből viszont van rengeteg, ha elkopott, könnyen szerezhetsz másikat.
Tudtommal azért nem fejlesztették a 6 kerekű Tyrrell-t, mert a GoodYear nem vállalta ilyen kis sorozatban a gumik gyártását.
Zylo! Egy két kérdés este azért eszembe jutott. Bovdeneket, gáz, kuplunghoz honnan lehet beszerezni, persze megfelelő méretüt?
Ja és fárasztalak picit. Az általam feltett 6 kerekü gokart első kerekei eléggé véknyak. Na ilyet próbáltam keresni, nem nagyon ment. Amerikában találtam ilyeneket, meg az ebay-on. Itt kis hazánkban ez abszolút nem ismert méret. Szerinted? Neked valami ötlet?
Hát igen még sok minden kelesz. Én egy két dolgot a megvásároltak közzűl úgy vettem, hogy volt pici bibijük így még olcsóbb volt. Tudok öntvénytől aluuig mindent hegeszteni. Egyet nem tudok esztergálni. :-( Azok drága cuccok, meg hely is kell nekik, sok-sok hely.
Igen a progi a csonka kúpot is kiszámolja. Amibe belebotlok és jól működik mindent begyűjtök. Hát ez a progi is ilyen volt. De köszi4 Biztos lesz olyan amiben viszont kikérem segítséged.
Délután sikerült a váznak való 3/4-es csövet is megvenni. Na ez nagyon komoly befektetés volt. Szerintem ez volt eddig a legolcsóbb része az egésznek. Már csak idő és türelem kellesz a gyártáshoz.
Sikerült egy újabb rakomány alkatrészhez jutnom. Most vettem a www.racingborze.hu-ról két hátsó 210-es felnit, 40-es tengelyt 1000mm hosszal, kormány rudat és kuplungos kormányagyat. Korrek áraik vannak és nem csak olyan cuccaik vannak amik az oldalon megtalálhatók. Ahogy e-mail-ben leírja a termék állapotát az megfelel a tényleges állapotnak. ezért a kis csomagért szállítással együtt 26.000Ft fizettem. Csak ajánlani tudom azoknak akik használt cuccokat akarnak beszerezni.
Leírás: ELADÓ ! Suzuki MARAUDER / GZ-250 Motorkerékpár Motorblokkja komplett : gyújtással, generátorral , önindítóval , porlasztóval : 110.000, HUF ! Külön az összes feszültsgészabájzós + önindítórelés kábelcucca + a komplett kipufogó-rendszer : 60.000, HUF ! Az árak elég reálisak a futásteljesítmény tekintetében ; ami garantált : 14300 km ! A fent felsoroltak egyben megvásárlása esetén : 150.000, HUF ! TERMÉSZETESEN INDÍTHATÓ és ÁTNÉZHETŐ ÁLLAPOTBAN !
Igen látom, egyből vágod a lényeget. Igen! Nem emlékszem, miért is szünt meg. Azt tudom, hogy a kormányzás iszonyú bonyolúlt volt. Gokartnál legfeljebb jól néz ki, vagy a kanyarban a nagy csavarodástól nem csak az egyik első kerék tapadása biztosított így. De ez csak tipp. Ezt már ti tapasztalt gokartosok jobban tudjátok, hogy számít-e ekkor plusz tapadás.