Valaki tudja, hogy a 350-es és 250-es fényszóró betétje megegyezik-e? A 350-es harmad-negyed áron kapható, mint a 250-es és úgy tűnik, hogy cserélnem kell a 250 panelka betétjét, mert válik a foncsor.
Persze marad az eredeti is és elküldöm foncsoroztatni, de nem ártana ha még idén motorozhatnék egyet
érdekes, amit írsz az útvonalengedélyről... én úgy emlékszem, az okmányiroda (kormányablak) adta ki nekem, néhány ezer huf, talán két napig érvényes, és az ügyfél által meghatározott naptól állítják ki. persze, lehet, hogy manapság másképp van, én néhány éve kértem lejárt műszakis motorkerékpárra.
Egészen meglepődtem, mert ma két vizsgahelyről is hívtak. Nagyon kedvesen elmondták, hogy a következők kellenek:
- egy pár tükör - ezt tudtam
- KÉK visszajelző lámpa, akkor is, ha nem volt - ez az előírás, ezt utólag be kell szerelni. léteznek becsavarhatók, egy ilyet fogok az egy lemezel felfogatni a tükör bilincs mellé.
- meghatalmazás, biztosítás, szürke forgalmi stb.
- jelentkezni lehet telefonon vagy személyesen. - itt meglepő volt, de azt mondta, hogy ha személyesen jelentkezek, akkor kapok egy útvonal-engedélyt is és nem kell trailerezni a gépet. nem tudom ez mennyire valós... én nem kockáztatok
Amikor majd esetleg OT-ra mennek a gépek, ott már valóban a minél kisebb átalakítás kell. De a sima rendszámhoz ezek kellenek.
Szerintem ha nem volt reflektor visszajelző a gépen, akkor nem fognak emiatt kötekedni. Ennyi erővel minden régi autóra kötelezővé tennék a nappali menetfényt, mert most kötelező tartozék az új autókon. Most pont az az elv, hogy tilos mindenféle átalakítás.
A kék refi visszajelzőnek is van valami kritériuma? - vagy felrakhatok egy akármilyen kis kék 6V lámpát valahova a kormányra egy bilinccsel, bekötöm egy vezeték a lámpához menő szálra, egy a testre és kész? (nemtom ugyan hol lesz hely) - talán a lámpakapcsoló mellé felfér.
Illetve van-e valami "trükkje" a jelentkezésnek? - telefonon egyelőre nem sikerült elérnem egyik telephelyet sem, bár tény hogy csak néhányszor próbáltam.
A műszaki olyan rég járt le, hogy még szürke forgalmija van :) - 1976 óta nem ment a gép - egészen hétfő estig :D - isteni érzés volt gurulni vele kicsit. EÜ csomag, mellény ilyesmi az mindig alapból is van nálam az autóban is - így már azt is megvettem és betettem a mociba - erre elég hisztis vagyok, mert nehezen tolerálom, ha valaki nem látszik.
A mai forgalmi viszonyok mellett két tükör kell, ha közlekedni is akarsz vele. Ha darabra megvan, és nem hülye formájú dizájntükör, nem szoktak akadékoskodni.
Ha rendes U-s rendszáma van, akkor elvileg reflektor visszajelző kék fény kellhet, meg elsősegély csomag, motoros méretben.
Ha OT-s lesz, akkor is fog két tükör kelleni.
Ha már lejárt a műszaki rég, akkor mindenképp NKH-s állomás kell a vizsgához. Mozaikban, Vas Gerebenben egyaránt vizsgáztattam gépet. Korrektül állnak a régi vasakhoz.
Már segédmotoros kerékpárra is két tükör kell. Ez alól szerintem csak akkor lehet felmentésed, ha OT-s a gép és bizonyítható, hogy gyárilag csak egy tükör volt rajta. Szerintem tükrön E jelet nem kutatnak, de igazán máson sem, világítás és fék, féklámpa kell jó legyen. Még a motornak sem kell működnie. Ha irányjelző van a gépen, akkor annak működnie kell.
Mozaik utcába mostanában nem vinném, szerintem van ott gond most épp elég. :) Szerintem bármelyik vizsgaállomás megcsinálja ahol van motorkerékpárhoz is használható fékpad.
Eljött az idő végre, hogy vizsgára menjen a moci. (559/04 250) - próbakör megvolt.
Nektek mi a tapasztalat - mennyire szőröznek vizsgán egy ilyen korú géppel.
Nyilván a fék, lámpa ilyesmi kell hogy jó legyen. De például nekem nem tiszta, hogy kell-e rá két tükör, ha kell akkor kell-e hogy E-jelesek legyenek.
Mert gyárilag csak egy baloldali tükör van. Illetve ha elég a baloldali, akkor fenn lehet-e pluszban az a pár tükör, mert azokkal jobban látok és még jól is néznek ki - viszont E-jel nincs rajtuk. Magyar boltból vettem, akkor sajnos fel sem merült bennem, hogy ez lehet gond, csak azóta agyalok...
Illetve Budapesten belül van-e valami tapasztalat, hogy hová érdemes vinni. mozaik utca, vas gereben - vagy inkább nézzek vidéket?
Úgy alakul. hogy bp-re fogom postázni az agyat, amire felépitik a kereket. Nem akarok beválasztani valami selejttel vagy rossz paraméterrel, ez a biztosabb.
Elvileg nem kéne befolyásolnia. Csak akkor kéne más küllőhossz, ha teljesen más profilja lenne a felninek, de a fotó alapján igencsak hasonló. De pont ezért kellene összevetni a gyári felnit az utángyártottal mielőtt az ember pénzt ad érte.
Ha a szélesség, átmérő és küllőszám stimmel, akkor elvileg minden rendben. Elmúltak azok az idők, amikor giga méretű dobfékek miatt a küllők beérkezési szöge nagyon eltérő is lehetett.
Rá kell kérdezni a küllőszámra. Ennél olcsóbban szerintem nem nagyon fogsz találni. Azaz nem tudom másnál mennyiért jelenik meg, de ha a kedvezmény nélküli 5000 Ft-os áron veszi valaki, akkor is szinte ajándék.