Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MortalWombat Creative Commons License 2018.02.12 0 0 155382

Miért kell? 

Előzmény: jecky (155381)
jecky Creative Commons License 2018.02.12 0 0 155381

Érdeklődnék nincs e véletlenül valakinek eladó EGR szelepe 93 2.2 diselhez? Köszönöm előre is...

h i r d e t é s
anonym19 Creative Commons License 2018.02.12 0 1 155380

A facelift E46-os 320 (150 lóerős) dezső, amiknél leválik.

Előzmény: KawaBazsy (155378)
1.2 Twinport Creative Commons License 2018.02.12 0 0 155379

Sziasztok!

Büntetik e és hogy lehet vajon kivitelezni ízlésesen egy 9-3 Sportkombi első ködlálmpáiba valami menetfényt applikálni?

Vagy ha a ködlámpákat "direktre kötni" és azt használni?

Bár nem tudom,hogy a gyári ködlámpákban mennyire fogyaszt sokat vagy ég ki hamar az izzó.

Attól tartok a rendőrök büntethetik akármilyen ízléses is mert mégis csak a ködlámpa helyén van.

Köszönöm a véleményeteket!

KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.12 0 1 155378

Már pontosan nem emlékszem, de a kostrukció miatt a BMW-k vannak ennek kitéve. Itt az a jellemző hiba, h az állító rész megy tönkre, s nem működik a nyitás-zárás. Elméletileg csak cserével orvosolható, de láttam már hozzá u.gy. felújító szettet ebayen.

Előzmény: szaszu7 (155375)
szaszu7 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 155377

Igy a"swirl flap" megnevezes altal talaltam egy jo videot amin tisztan latszik, h a flap (szerintem fem) az egy fem tengelyen van egy specialisan preselt, vagott kikepzessel a tengelyen. Igy talan leszakadas es karokozas eselye a motorban keves... a video egy egyszeru modjat be is mutatja a "ledugozasnak" a video : "Remove Swirl valve Saab TTid motor " cimen van fent a jutubon. Koszonom az infot 

 

Igy azert elgondolkodtato h vigyem-e ca:180.000ft ert cserere

Előzmény: anonym19 (155376)
anonym19 Creative Commons License 2018.02.12 0 1 155376

A Z19DTH-DTR swirl flap-ekről nem volt ez idáig hallható hogy bedarálta volna a motor, de akár még ez is lehet ha sokáig nem nyúlnak hozzá és hagyják tovább romlani a helyzetet. Az A20DTH-nál ez már előfordulhatott, majd elkezdték alkalmazni a BMW által használt fém, pont hegesztett szelepeket. Utóbbinál ez a BMW-nél ha leszakadásra és beszívásra került akkor talicskában lehetett eltolni a motort. 

Bővebb infót BmS-éknél olvashatsz róla:

http://injektor.hu/technikai-info/204-hogy-is-van-ez-30-swirl-flaps-j%C3%B3-ha-van,-de-m%C3%A9g-jobb,-ha-nincs

 

 

Előzmény: szaszu7 (155375)
szaszu7 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 155375

Bővebben tudnál erről írni? Mert a szervizben pont azt mondtak, hogy leszakadhatnak. 

Előzmény: KawaBazsy (155374)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.12 0 0 155374

Ez nem szakad le, mint a BMW.

Előzmény: szaszu7 (155373)
szaszu7 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 155373

Sziasztok!

9.3 2008 1.9 ttid 180L amiben 162000km van. Allapot felmeres es az eloelet ( 1 tulaj, szervizkonyv, szamlak, cserelt alkatreszek stb) alapjan jo a gep. Viszont a szerviz ajanlott egy szivosor cseret. Ennek mar a muanyag kivitel van Z19DTR motor. Amit sajnos a szivosorfelujitas nem tud felujitani s ledugozast pedig a szerviz nem ajanlotta... A kerdesem az lenne, h volt e ezzel kapcs valakinek tapasztalata? Valoban leszakadhatnak ennyi km korul a pillango szelepek amik "rumlit" csinalhatnak a hengerben es a turboban is? 

BmS1 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 155372

 lehet hogy simán megéri valakinek a sok pénzt inkább az ismert autóba önteni.

 

Legyen úgy. Én kevés ilyen esettel találkozok.

Előzmény: MrTinkertrain (155371)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.12 0 0 155371

Értem, hogy érti, megpróbálom más szemszögből:

A 8 évesnek, az újnak sem fog "emelkedni" az értéke, ez van. Akármennyit költesz egy autóra, az általános piaci helyzet az, hogy senki nem hajlandó megfizetni a karbantartások töredék értékét sem, rosszabb esetben el sem hiszi, hogy az autóra kora ellenére rá lett költve egy valag pénz. Én ezért nem adom el a Saabot, pedig abba is belement kis híján a vételár fele, ami nem volt magas. Egyszerűen tudom, hogy most egy darabig nem nagyon kell hozzányúlni/nagyobbat javítani. Láttam emelőn, 14 éves és egy pötty rozsda sincs rajta, a szabadban áll évek óta. 

A 8 éves és a 12 éves autók között sokkal kisebb a különbség, mint amit a vételár bazi nagy különbsége indokolna. Ugyanabból egy 7 éves közel kétszer annyiba kerül és egyáltalán nincs rá garancia, hogy rendesen karban volt tartva. Tudom, volt 7 éves használt autó is meg 21 éves koráig használt is. Volt, amikor jobban jártam a 21 évessel.

 

A másik meg, hogy mindenkinek tudnia kell, mit vár egy autótól. Ha sokat jár vele, hajrá, vegyen újat vagy 2-3-5 éveset. Ha keveset mint én, hiába tehetné meg, hogy vesz egy újat akár, nem biztos, megéri az utcán milliókat tárolni a galamboknak meg az ajtót rányitó, nekikoccanó autóstársaknak. Ha van garázs, vagy beálló, megint más helyzet van. Annyiféle élethelyzet van, amibe nem látunk bele, lehet hogy simán megéri valakinek a sok pénzt inkább az ismert autóba önteni.

Előzmény: BmS1 (155370)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 155370

Mindenképp vesztes helyzet.

 

Az lehet, ha a javítást még ki tudom fizetni, de egy jelentősen fiatalabb/kevesebbet futott autó vásárlását már nem.

 

És akkor miért nem vettél a 12 éves helyett egy jóval fiatalabb, kevesebbet futott 8 évest, a "gazd.totálkáros" -ért amit kifizettél + a másfél misi pont elég lett volna rá.

A 12 évesre bármennyit költhetsz, a piaci értéke jelentősen nem fog emelkedni. Sarkosan fogalmazva: majdnem hogy kútba dobált pénz

 

"Utólag mindenki okos"- ez is igaz .

Előzmény: aeromukodj! (155368)
G.Erdelyi Creative Commons License 2018.02.11 0 0 155369

Valaki?

Minden velemenyt szivesen fogadnek.

 

Koszonet!

Előzmény: G.Erdelyi (155363)
aeromukodj! Creative Commons License 2018.02.11 0 0 155368

Nyilvánvalóan gazdaságtalan, de bizonyos esetekben mégis lehet racionális. Az lehet, ha a javítást még ki tudom fizetni, de egy jelentősen fiatalabb/kevesebbet futott autó vásárlását már nem.

Előzmény: BmS1 (155367)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.11 0 0 155367

Az Accord földönjáró piaci értéke nem több, mint 1,2.....1,3 MFt. 12 éves.

A felsorolt vezérműszett, + munkadíja + új nagynyomású szivattyú ára már eleve 1,1 MFt körül van.

Vedd hozzá a turbót, ami néhány hónapon belül aktuális lesz, saccperkábé 400e. Annyi mint annyi durván 1,5 MFt, jóval több mint a kocsi értéke.

 

Ha úgy tetszik: gazdaságtalan a javítás, de ha a gazdasági totálkár jelzőt használjuk, egyre megy, a helyzetet jól tükrözi. A kocsi helyreállítása / szakszerű javítása messze meghaladja az ésszerű ráfordítás határát.

Előzmény: aeromukodj! (155366)
aeromukodj! Creative Commons License 2018.02.11 0 0 155366

Annyiban rágódnék rajta, hogy a gazdasági totálkár, mint biztosítási fogalom egy magánember logikája mentén kevésbé értelmezhető. Ha konkrétan az Accordot nézem, amennyiben a tulajdonos rákölti a millió körüli összeget, lesz egy olyan, már a tulajdonában lévő autója, aminek ismeri az előéletét és vadonatúj alkatrészek vannak benne sokszázezer forint értékben. Ennek a használati értéke azért nem ugyanaz, mintha présbe adná és kukázna a használt piacról egy teljesen bizonytalan másikat, főleg ha esetleg nincs pénze sokkal fiatalabbat venni.

Előzmény: BmS1 (155337)
aeromukodj! Creative Commons License 2018.02.11 0 0 155365

De lehúzták, csak pár bekezdéssel feljebb, nem Saab, hanem ISUZU V6 D-MAX címszó alatt.

 

Motorkódok: 6DE1, Y60DT, P9X
Gyártásban: 2001 – 2008
Típusok: Opel Vectra C 3.0 DTI, Opel Signum 3.0 DTI, Saab 9-5 3.0 TiD, Renault Vel Satis 3.0 dCi, Renault Espace 3.0 dCi

Előzmény: VStryker (155358)
aeromukodj! Creative Commons License 2018.02.11 0 0 155364

Néhány százezer tartalékba ennél a típusnál a minimum. Az általános autóvásárlási jótanácsok itt fokozottan érvényesek, leinformálható, lehetőleg Saabra szakosodott szervizben rendszeresen karbantartott autót kell venni, de ennyi idősen azokkal is bármikor komolyabb költség merülhet fel. Ha szerencséd van, bizonyos fődarabokat már cseréltek, felújítottak rajtuk. A 2006 utáni "pápaszemes" 9-5-ös bár ronda (szürkében egyébként nem), de tudtommal kijavítottak különböző korábbi konstrukciós hibákat, elvileg egy jobb autó. Dízelből a három literes Isuzu V6-ost tilos megvenni, kivéve ha fillérekért adják, de inkább akkor sem.

Előzmény: VStryker (155353)
G.Erdelyi Creative Commons License 2018.02.11 0 0 155363

Hello Urak!

 

Egy kis segitseget kernek.

3 es fel eves EBC TG tarcsak, red betetekkel, kb 30-40e km van bennuk.

Szerintetek koszos, vagy egett ??

Vagy normalis, hogy ilyen? (mindket elso ilyen)

 

Nem voltak nyustolve, normal hasznalatban van a gep.

 

 

anonym19 Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155362

Kivéve amikor nem. Persze az én esetem az elrettentő példa meg egy kevés paranoia.

Előzmény: MrTinkertrain (155359)
anonym19 Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155361

Volt egy ilyen érzésem. Viszont láttam már olyat képen, hogy a CD lejátszó helyére tettek be egy fejegységet rákötve a gyári egységre. Erről van valami véleményed?

Előzmény: pinyós (155349)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155360

A VW 1.9TDI-hez képest egész halk felül.. :-)

Előzmény: MrTinkertrain (155359)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155359

Igen, mert az nem Saab fejlesztés. Apám mikor mondja hogy nincs baja a kocsival, csak annyi a válaszom, hogy azon már csak a design Saab, a padló és a futómű Vectra C, a motor Fiat-GM...

Mindenesetre az az 1.9-es dízel azon túl hogy nekem hangos, elég stabil cucc.

Előzmény: VStryker (155358)
VStryker Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155358

Köszi. Legalább a dieseleket nem húzták le. :)

Előzmény: gsis (155357)
gsis Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155357

Totalcar 2014. 10. 12.

 

HÚSZ MOTOR: EZEKET KERÜLJE  ---SAAB 9-5

 

" igazán azonban, az új generáció ( B 205-2.0 TURBO és B 235-2.3 TURBO ) idején bontakoztak ki az ebből származó gondok. Ez a 9-5-ös modell megjelenésétől datálható. "

- motorblokk mechanikai instabilitása ( túlmelegedés, vetemedés

- erős kokszosodási hajlam

- vezérműlánc gyors elhasználódása

Előzmény: VStryker (155355)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155356

Nekem 9-3 2.0i turbo volt, nem volt bajom vele. Ill az 1.9 cdti motort is ismerem Opelből, jól sikerült darab. Persze ha betojik vmi, az a konstrukció miatt drágább lesz.

Előzmény: VStryker (155355)
VStryker Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155355

De gondolom itt is van javasolt és kevésbé javasolt motor. 

Előzmény: KawaBazsy (155354)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155354

Minden használt autó olyan, h betojhat rajta bármikor bármi.. Max az arányok, meg az esélyek változnak.

A diesel az el van 6-7 literből, benzinesből meg max az 1.8-asok esznek 8 literen belül, ha nem túl nehéz a bódé. 

Előzmény: VStryker (155353)
VStryker Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155353

Ne cukkoljatok. :) Segítsetek inkább, hogy melyik évjáratot és motort lenne érdemes választani. 

 

A 2005-ig gyártott 9-5, ami tetszik. Igazából diesel is és benzines is jöhet, de a mindennapi bejárás miatt fontos lenne, hogy ne egye le a gyatyánkat. 

 

 

Amúgy tényleg igaz, hogy pár százezer forint kell legyen tartalékba egy ilyen autó mellé? 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!