Keresés

Részletes keresés

szjozsi79 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 4959

Eztnemértem ...

 

function kulonbseg( objektum1 , objektum2 ){

        var objektumK = objektum1;

        /* különböző műveletek, de objektum1-hez nem nyúlok */

        return objektumK;

}

 

Ez a függvény miért változtatja meg az objektum1 értékét?

szjozsi79 Creative Commons License 2013.02.17 0 0 4958

Persze hogy a reUpdate megint tartalmazott egy olyan feltételt, ami megakadályozta, hogy újra lefusson.

Tanulság: nem kell reggel 3-tól este 10-ig a számítógép előtt ülni.

Előzmény: szjozsi79 (4957)
szjozsi79 Creative Commons License 2013.02.17 0 0 4957

Házibarkács megvolt.

 

Újabb, de banális problem:

 

var ismetel = window.setInterval( function(){ reUpdate(); } , 1100 );

 

Ennek nem kéne 1,1 msodpercenként lefuttatni a reUpdate() függvényt?

Mert nem csinálja. Egyszer lefut, ergo a reUpdate függvénnyel nincs hiba. Hibaüzenet semmi.

 

A programom egy korábbi verziójában minden megy, az újban meg nem.

Már három napja nyüstölöm a gépet és keresztbe állnak a szemeim, de ezt nem lehet elrontani.

Előzmény: kockagolyo (4956)
kockagolyo Creative Commons License 2013.02.13 0 0 4956

Tippre házibarkács lesz. :/

Előzmény: szjozsi79 (4954)
zenefan Creative Commons License 2013.02.13 0 0 4955

Egy ráérős, java/html szakértőt keresek egy probléma megoldására. Privátban kérném adja meg e-mail címét, amire írhatok. Köszönöm.

szjozsi79 Creative Commons License 2013.02.12 0 0 4954

Van js-ben arra kész megoldás, ami két összetett adatstruktúra összegét, vagy különbségét megadja, vagy házilag kell összebarkácsolni?

Pl. az egyszerűség kedvéért két objektum:

 

egyik.ertek = 20;

egyik.mennyiseg = 10;

egyik.akarmi = 30.9;

 

masik.ertek = 12;

masik.akarmi = 9.3;

 

Azt kéne kihozni ebből, hogy kulonbseg = egyik - masik

 

kulonbseg.ertek = 8;

kulonbseg.mennyiseg = 10;

kulonbseg.akarmi = 21.6;

 

Az objektumok egymásnak megfelelő tulajdonságai természetesen azonos adattípusok, vagy null. Azt hiszem, hogy numerikus értékek. Nyilván két stringet nehéz lenne egymásból kivonni. Ennél természetesen bonyolultabb adatstruktúrák vannak, amelyek "mélysége" 4 vagy 5, ráadásul az objektum tömböt és a tömbök további objektumokat tartalmazhatnak.

hellsing Creative Commons License 2013.02.07 0 0 4953

A CDATA egy script elemben van, ahogy kell.

Előzmény: hellsing (4952)
hellsing Creative Commons License 2013.02.07 0 0 4952

Nincs példa oldal, csak localhoston barkácsolok.

 

A script így van beágyazva egy HTML oldalba:

 

//<![CDATA[
    
    function sendForm(form){
        data = $(form).serialize();
        $.post('test.php', function (data){
            alert('success');
        });
    };

//]]>

 

És van egy form elem, benne egy button, ami így néz ki:

 

    <input id="sendMsg" type="button" class="gradient grad shade bord" value="mehet!" onclick="sendForm('contactForm');">

 

A gombra kattintáskor jelenik meg a Firebugban, hogy sendForm is not a function.

Előzmény: crockl (4951)
crockl Creative Commons License 2013.02.07 0 0 4951

hogy van rakotve? Illetve hol szerepel a function sendForm ? Szerintem mutasd az oldalt, vagy a pelda oldalt.

Előzmény: hellsing (4949)
hellsing Creative Commons License 2013.02.07 0 0 4950

A hibeüzenet sendForm és nem sendMsg, szóval a jó script van meghívva, de nem megy.

Előzmény: hellsing (4949)
hellsing Creative Commons License 2013.02.07 0 0 4949

'napot!

 

Itt egy pofonegyszerű jQuery script:

 

                function sendForm(form){
                    data = $(form).serialize();
                    $.post('test.php', function (data){
                        alert('success');
                    });
                };

 

Egy button onclick eseményére van kötve. Kattintáskor viszont "sendMsg is not a function" hibaüzenetet kapok. Mi a gond vele? Az oldalon még van egy pár másik script, mind működik.

Iru Creative Commons License 2012.11.12 0 0 4948

 Sziasztok!

 

Lenne egy nagyon nagy kérésem. Igazán nem nagyon értek a scripthez és kaptam egy feladatot. Meg kellene értenem a következő program futásának menetét. Ha valaki megtanné hogy megjegyzésekkel leírná minden function mit old meg azért nagyon hálás lennék.

 

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <title>Puzzle3</title>
    
    <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

<!-- Begin
function popupWin() {
text =  "<html>n<head>n<title>Pop Window</title>n<body>n";
text += "<center>n<br>";
text += "<a href='puzzle.html' target='_blank'><h2>Sajnos lejárt az idő!</h2></a>";
text += "</center>n</body>n</html>n";
setTimeout('windowProp(text)', 300000);         // delay 5 seconds before opening
}
function windowProp(text) {
newWindow = window.open('','newWin','width=400,height=300');
newWindow.document.write(text);
setTimeout('closeWin(newWindow)', 5000);    // delay 5 seconds before closing
}
function closeWin(newWindow) {
newWindow.close();                // close small window and depart
}
//  End -->
</script>
    <script>

        const PUZZLE_DIFFICULTY = 8;
        const PUZZLE_HOVER_TINT = '#009900';

        var _stage;
        var _canvas;

        var _img;
        var _pieces;
        var _puzzleWidth;
        var _puzzleHeight;
        var _pieceWidth;
        var _pieceHeight;
        var _currentPiece;
        var _currentDropPiece;  

        var _mouse;

        function init(){                                    // kép betöltése
            _img = new Image();
            _img.addEventListener('load',onImage,true);
            _img.src = "server.jpg";
        }
        
        function onImage(e){
            _pieceWidth = Math.floor(_img.width / PUZZLE_DIFFICULTY)
            _pieceHeight = Math.floor(_img.height / PUZZLE_DIFFICULTY)
            _puzzleWidth = _pieceWidth * PUZZLE_DIFFICULTY;
            _puzzleHeight = _pieceHeight * PUZZLE_DIFFICULTY;
            setCanvas();
            initPuzzle();
        }
        function setCanvas(){
            _canvas = document.getElementById('canvas');
            _stage = _canvas.getContext('2d');
            _canvas.width = _puzzleWidth;
            _canvas.height = _puzzleHeight;
            _canvas.style.border = "1px solid black";
        }
        function initPuzzle(){
            _pieces = [];
            _mouse = {x:0,y:0};
            _currentPiece = null;
            _currentDropPiece = null;
            _stage.drawImage(_img, 0, 0, _puzzleWidth, _puzzleHeight, 0, 0, _puzzleWidth, _puzzleHeight);
            /*createTitle("Click to Start Puzzle");*/
            buildPieces();
        }
        function createTitle(msg){
            _stage.fillStyle = "#000000";
            _stage.globalAlpha = .4;
            _stage.fillRect(100,_puzzleHeight - 40,_puzzleWidth - 200,40);
            _stage.fillStyle = "#FFFFFF";
            _stage.globalAlpha = 1;
            _stage.textAlign = "center";
            _stage.textBaseline = "middle";
            _stage.font = "20px Arial";
            _stage.fillText(msg,_puzzleWidth / 2,_puzzleHeight - 20);
        }
        function buildPieces(){
            var i;
            var piece;
            var xPos = 0;
            var yPos = 0;
            for(i = 0;i < PUZZLE_DIFFICULTY * PUZZLE_DIFFICULTY;i++){
                piece = {};
                piece.sx = xPos;
                piece.sy = yPos;
                _pieces.push(piece);
                xPos += _pieceWidth;
                if(xPos >= _puzzleWidth){
                    xPos = 0;
                    yPos += _pieceHeight;
                }
            }
            document.onmousedown = shufflePuzzle;
        }
        function shufflePuzzle(){
            _pieces = shuffleArray(_pieces);
            _stage.clearRect(0,0,_puzzleWidth,_puzzleHeight);
            var i;
            var piece;
            var xPos = 0;
            var yPos = 0;
            for(i = 0;i < _pieces.length;i++){
                piece = _pieces[i];
                piece.xPos = xPos;
                piece.yPos = yPos;
                _stage.drawImage(_img, piece.sx, piece.sy, _pieceWidth, _pieceHeight, xPos, yPos, _pieceWidth, _pieceHeight);
                _stage.strokeRect(xPos, yPos, _pieceWidth,_pieceHeight);
                xPos += _pieceWidth;
                if(xPos >= _puzzleWidth){
                    xPos = 0;
                    yPos += _pieceHeight;
                }
            }
            document.onmousedown = onPuzzleClick;
        }
        function onPuzzleClick(e){
            if(e.layerX || e.layerX == 0){
                _mouse.x = e.layerX - _canvas.offsetLeft;
                _mouse.y = e.layerY - _canvas.offsetTop;
            }
            else if(e.offsetX || e.offsetX == 0){
                _mouse.x = e.offsetX - _canvas.offsetLeft;
                _mouse.y = e.offsetY - _canvas.offsetTop;
            }
            _currentPiece = checkPieceClicked();
            if(_currentPiece != null){
                _stage.clearRect(_currentPiece.xPos,_currentPiece.yPos,_pieceWidth,_pieceHeight);
                _stage.save();
                _stage.globalAlpha = .9;
                _stage.drawImage(_img, _currentPiece.sx, _currentPiece.sy, _pieceWidth, _pieceHeight, _mouse.x - (_pieceWidth / 2), _mouse.y - (_pieceHeight / 2), _pieceWidth, _pieceHeight);
                _stage.restore();
                document.onmousemove = updatePuzzle;
                document.onmouseup = pieceDropped;
            }
        }
        function checkPieceClicked(){
            var i;
            var piece;
            for(i = 0;i < _pieces.length;i++){
                piece = _pieces[i];
                if(_mouse.x < piece.xPos || _mouse.x > (piece.xPos + _pieceWidth) || _mouse.y < piece.yPos || _mouse.y > (piece.yPos + _pieceHeight)){
                }
                else{
                    return piece;
                }
            }
            return null;
        }
        function updatePuzzle(e){
            _currentDropPiece = null;
            if(e.layerX || e.layerX == 0){
                _mouse.x = e.layerX - _canvas.offsetLeft;
                _mouse.y = e.layerY - _canvas.offsetTop;
            }
            else if(e.offsetX || e.offsetX == 0){
                _mouse.x = e.offsetX - _canvas.offsetLeft;
                _mouse.y = e.offsetY - _canvas.offsetTop;
            }
            _stage.clearRect(0,0,_puzzleWidth,_puzzleHeight);
            var i;
            var piece;
            for(i = 0;i < _pieces.length;i++){
                piece = _pieces[i];
                if(piece == _currentPiece){
                    continue;
                }
                _stage.drawImage(_img, piece.sx, piece.sy, _pieceWidth, _pieceHeight, piece.xPos, piece.yPos, _pieceWidth, _pieceHeight);
                _stage.strokeRect(piece.xPos, piece.yPos, _pieceWidth,_pieceHeight);
                if(_currentDropPiece == null){
                    if(_mouse.x < piece.xPos || _mouse.x > (piece.xPos + _pieceWidth) || _mouse.y < piece.yPos || _mouse.y > (piece.yPos + _pieceHeight)){
                      
                    }
                    else{
                        _currentDropPiece = piece;
                        _stage.save();
                        _stage.globalAlpha = .4;
                        _stage.fillStyle = PUZZLE_HOVER_TINT;
                        _stage.fillRect(_currentDropPiece.xPos,_currentDropPiece.yPos,_pieceWidth, _pieceHeight);
                        _stage.restore();
                    }
                }
            }
            _stage.save();
            _stage.globalAlpha = .6;
            _stage.drawImage(_img, _currentPiece.sx, _currentPiece.sy, _pieceWidth, _pieceHeight, _mouse.x - (_pieceWidth / 2), _mouse.y - (_pieceHeight / 2), _pieceWidth, _pieceHeight);
            _stage.restore();
            _stage.strokeRect( _mouse.x - (_pieceWidth / 2), _mouse.y - (_pieceHeight / 2), _pieceWidth,_pieceHeight);
        }
        function pieceDropped(e){
            document.onmousemove = null;
            document.onmouseup = null;
            if(_currentDropPiece != null){
                var tmp = {xPos:_currentPiece.xPos,yPos:_currentPiece.yPos};
                _currentPiece.xPos = _currentDropPiece.xPos;
                _currentPiece.yPos = _currentDropPiece.yPos;
                _currentDropPiece.xPos = tmp.xPos;
                _currentDropPiece.yPos = tmp.yPos;
            }
            resetPuzzleAndCheckWin();
        }
        function resetPuzzleAndCheckWin(){
            _stage.clearRect(0,0,_puzzleWidth,_puzzleHeight);
            var gameWin = true;
            var i;
            var piece;
            for(i = 0;i < _pieces.length;i++){
                piece = _pieces[i];
                _stage.drawImage(_img, piece.sx, piece.sy, _pieceWidth, _pieceHeight, piece.xPos, piece.yPos, _pieceWidth, _pieceHeight);
                _stage.strokeRect(piece.xPos, piece.yPos, _pieceWidth,_pieceHeight);
                if(piece.xPos != piece.sx || piece.yPos != piece.sy){
                    gameWin = false;
                }
            }
            if(gameWin){
                setTimeout(gameOver,500);
            }
        }
        function gameOver(){
            document.onmousedown = null;
            document.onmousemove = null;
            document.onmouseup = null;
            initPuzzle();
        }
        function shuffleArray(o){
            for(var j, x, i = o.length; i; j = parseInt(Math.random() * i), x = o[--i], o[i] = o[j], o[j] = x);
            return o;
        }

    </script>
    
    
    <script type = "text/javascript">

var totalhrs = (0 * 0);
var totalmin = (5 * 60);
var totaltime = (totalhrs + totalmin);

var timeInSecs;
var ticker;
var p = true;

function pauseTimer() {
if (p) {p=false}
else {
p = true;
tick();
}
}

function startTimer(secs){
timeInSecs = parseInt(secs);
ticker = setInterval("tick()",1000);
}

function tick() {
var secs = timeInSecs;
if (p) {
if (secs>0) {
timeInSecs--;
}

else {
document.getElementById("but1").disabled = false;
clearInterval(ticker);
}
}

var hours= Math.floor(secs/3600);
secs %= 3600;
var mins = Math.floor(secs/60);
secs %= 60;
var result = ((hours < 10 ) ? "0" : "" ) + hours + ":" + ( (mins < 10) ? "0" : "" ) + mins
                  + ":" + ( (secs < 10) ? "0" : "" ) + secs;
document.getElementById("countdown").innerHTML = result;
}

</script>


</head>

<body onLoad="startTimer(totaltime); init(); popupWin();">
    <canvas id="canvas"></canvas>
    

<br><br>
Idő:<span id="countdown" style="font-weight: bold;"></span>

<br>
<br><br>
<input type = "button" id = "but3" value = "Stopperóra megállítása és újraindítása" onclick = "pauseTimer()">
<br><br>
<input type = "button" id = "but1" value = "Lejárt az idő" disabled = true>


<div id="SignupPopup" class="SignupPopup"></div>


</body>

</html>

NevemTeve Creative Commons License 2012.11.12 0 0 4947

(off: nem to'm mi ez az analytics, de hogy adblock plus jó rá, az biztos;)

kockagolyo Creative Commons License 2012.11.11 0 0 4946

Lehet igazad van, ezt a linket kutyafuttában túrtam elő. Egy nevenincs weboldalon láttam, hogy így használják, aztán utánanéztem hogy egyedi tákolás-e, vagy sem. Hogy azóta lett-e új, azt nem követtem. A linkelt oldalt is csak átfutottam, nem foglalkoztam túl sokat a jelenleg ajánlott változattal. Írnak róla, és puff, annyi. Jelen esetben nekem ennyi elég volt rá. Majd legközelebb jobban átnézem amit leírok.

Előzmény: crockl (4945)
crockl Creative Commons License 2012.11.11 0 0 4945

az mar reg volt, jo ideje mar nem ez az ajanlott, ugyan ott olvasd ezt:) https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/gajs/asyncTracking

Előzmény: kockagolyo (4944)
kockagolyo Creative Commons License 2012.11.10 0 0 4944

Google félénél. Bár lehet keverem a neveket. Odáig megvan, hogy Google, de azon belül nem teljesen tiszta mi minek a neve.

Előzmény: crockl (4943)
crockl Creative Commons License 2012.11.10 0 0 4943

milyen Analyticsnél van document.write?

Előzmény: kockagolyo (4942)
kockagolyo Creative Commons License 2012.11.09 0 0 4942

Azért a document.write használatán egy kicsit ledöbbentem. Analyticsnél még valamennyire érthető, de itt nem látom túl sok értelmét.

Előzmény: NevemTeve (4940)
NevemTeve Creative Commons License 2012.11.09 0 0 4940

(Szerintem most hosszú csend következik, azután pár hónap múlva valami hasonló probléma.)

Előzmény: kockagolyo (4939)
kockagolyo Creative Commons License 2012.11.09 0 0 4939

Az eddigi hozzászólásokból itélve kétlem, hogy ez bekövetkezzen.

Előzmény: NevemTeve (4936)
crockl Creative Commons License 2012.11.09 0 0 4938

ja, nekem sincs még meg, főleg, hogy reggel kv. helyett ilyenekre válaszoljak :)

Előzmény: crockl (4937)
crockl Creative Commons License 2012.11.09 0 0 4937

Egyreszt a 4930-ban semmi, az eleve az enyem. Masreszt, meg ha rossz is a kodod, de mukodik maga a funkcio.

Masold be ezt a kodot:

<html>
<head>
</head>
<body>
<script type="text/javascript">
document.write( '<TABLE id="t"><TBODY>' );
for( var i = 0 ; i < 1000 ; i++ ) document.write( '<TR><TD>' + ( i / 100 ) + '</td></tr>' );
document.write( '</tbody></table>' );

var tabla = document.getElementById('t');
for( var i = 0; tabla.rows[ i ].cells[ 0 ].innerHTML != '1.17' ; i++ ){
    tabla.rows[ i ].cells[ 0 ].innerHTML += ' : i='+i;
}
</script>
</body>

 

ide http://htmledit.squarefree.com/ vagy ide,  http://www.play-hookey.com/htmltest/ ezek online html tesztelős oldalak.

 

Amugy olyat nem irunk le, hogy for (id = 0, hanem for (var i = 0 ....

 

"Szerinted mekkora hozzáértés kell ahhoz, hogy ne keféljek el egy ekkora kódot?" Szerintem kis hozzáértés is elég lehet, csak nekem még nincs meg, és nem is nagyon igyekszel, hogy meglegyen :( Ami nem baj,  csak nem látni sok értelmét, hogy foglalkozz akkor ilyen dolgokkal.

Előzmény: szjozsi79 (4933)
NevemTeve Creative Commons License 2012.11.09 0 0 4936

Hát szerintem is. De ha nekiállna kiszedni a 'felesleget', akkor valószínűleg maga is rájönne, hogy mikor javul meg hirtelen a program: na akkor, amikor a hibát okozó részletet kivette.

Előzmény: kockagolyo (4935)
kockagolyo Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4935

Szerintem meg ne minimális példa legyen az, hanem hányja fel valahova az egészet. Szinte biztosra veszem, hogy a problémás rész nem a bemásolt kódrészletben van.

Előzmény: NevemTeve (4934)
NevemTeve Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4934

Ez így nem megy. Ha csinálsz egy komplett, minimális* példát, akkor lehet, hogy valaki ránéz, és megmondja, hogy mit rontottál el. (Oké, van egy 0.01 százalék esélye, hogy nem te vagy a hibás, de azért erre ne építs).

 

*: vagyis mindent vegyél ki, ami nem esszenciális a hiba bemutatásához

 

PS: és persze még mindig lehet, hogy a lebegőpontos számábrázolás pontatlansága is benne van a történetben.

Előzmény: szjozsi79 (4933)
szjozsi79 Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4933

Szerinted mi hibás a 4930-as hozzászólásban szereplő 3 soros kódban?

Szerinted mekkora hozzáértés kell ahhoz, hogy ne keféljek el egy ekkora kódot?

Előzmény: crockl (4931)
szjozsi79 Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4932

Mr. Nagyonértekhozzá!

Akkor mondd meg nekem légyszíves, hogy miért volt jó neki a "1.17" és az '1.17' pedig nem!

Hiszen mindkettő string.

A másik megoldás, amikor a textContent-ként elfogadta, innerHTML-ként pedig nem.

Hiszen mindkettő string.

Hogy is van ez?

Előzmény: crockl (4930)
crockl Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4931

"ilyen kis baromságokkal megy el az időm 90%-a" igen, ha az ember nem ért valamihez, akkor ez így szokott lenni. Onnan tudod, hogy tanulsz-e is valamit abból amit csinálsz, ha a % az csökken.

Előzmény: szjozsi79 (4929)
crockl Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4930

nem, az innerHTML 1.17, lehet '1.17' és "1.17" Eleve nincs ' ' vagy " ", mert ez ugyan az, string. Az innerHTML pedig mindig string típust ad vissza.

Előzmény: szjozsi79 (4929)
szjozsi79 Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4929

Az igazság az, hogy dinamikusan hoztam létre a táblázatot:

 

document.write( '<TABLE><TBODY>' );

for( i = 0 ; i < 1000 ; i++ ) document.write( '<TR><TD>' + ( i / 100 ) + '</td></tr>' );

document.write( '</tbody></table>' );

 

Ezután az innerHTML lehet 1.17, lehet '1.17' és "1.17" is.

De ebbe most nincs időm belemerülni, egyébként meg már unom, hogy ilyen kis baromságokkal megy el az időm 90%-a.

 

Előzmény: NevemTeve (4928)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!