Keresés

Részletes keresés

mash.69 Creative Commons License 2017.03.16 0 1 35427

te ilyen vagy, én is ilyen vagy

de azok az idióták, akik 200al levillognak a belsőben nem ilyenek...

akik nem tartják be a tahográf szabályait azok se ilyenek...

akik fáradtak, figyelmetlenek, mert basznak megállni egy kávéra,

sétálni egyet hogy fel frissüljenek azok se ilyenek...

 

na ilyenek miatt halnak meg emberek...

 

ja nem beszélve az okosokról, akik anno az m0-áson megfordultak, nem zavarta őket a záró vonal

 

nagy az Isten állatkertje..

csak úgy tudna menni, ha végig beton elválasztó lenne...

mondjuk én így építeném meg az M8-at és az M9-et is....

ha majd a forgalom indokolja, akkor lehet megcsinálni a másik oldalt is 

a nagyobb városok előtt/után rendes 2*2 sáv lenne leálló sávval....

de a pusztában 3-5 km-énként változna a 2 sáv 

Előzmény: klimakiraly (35426)
klimakiraly Creative Commons License 2017.03.16 0 0 35426

Az M5 is fél pálya volt, Örkény és Újhartyán között. Megváltás volt mikor már odaértünk.

 

Halálút volt a kistököm, hibátlanul tette dolgát. :-( Sose volt bajom vele, szemből előztek, lehúzodtam a leállóba. Gyorsabb jött mögöttem szintén. Ennyi.

 

Aki ennyire nem képes az az M7 középső Ben kelti zavart most is.

 

 

Na építsünk 4*5sávos útakat :-)

Előzmény: NAR (35425)
NAR Creative Commons License 2017.03.16 0 0 35425

Amikor halálútnak hívták, egyszerűen 2x1 sávos volt (plusz egyik oldalon leállósáv), kb. mint most az M2-es. Arra kíváncsi lennék, mennyivel volt rosszabb a halálozási statisztikája, mint ma mondjuk a 4-es út 2x1 sávos szakaszainak...

Előzmény: v_peti (35423)
dimelo Creative Commons License 2017.03.16 0 0 35424

Nem érteni mit is beszél...

 

http://888.hu/article-hipermodern-gyorsforgalmi-epul-az-m7-estol-zalaegerszegig?source=hirkereso#

 

Lepsényi szerint a technológiákat a napokban hasonlítják össze, hogy kiderüljön melyik lesz a legalkalmasabb a járművekhez. 

Ettől is függ majd, hogy mennyibe kerül az út építése. De a pályaépítés költségeivel összevetve ez elhanyagolható költség, néhány százalék lehet"

vélekedett az államtitkár. 

Németország is most készül hasonló útszakaszt építeni és nem elképzelhetetlen, hogy a jövőben összekapcsolják a kettőt. A tervek szerint az autópálya a 2018. végére készülhet el.

 

 

Huha, bmeg...

 

Már korábban leírták, hogy 165 milliárdba kerül. Ez 2,6 milliárd /km

 

Németországi hasonlót hogyan kapcsolják össze Zeg-gel?

 

Most 2017. március van,

ki hiszi el, hogy 1 év 9 hónap alatt elkészülhetne?

 

Ja:888

v_peti Creative Commons License 2017.03.15 0 0 35423

Ha jól tudom, akkor az M1-es volt ilyen egy szakaszon. Nem véletlenül hívták halálútnak. Viszont azt hallottam, hogy Csehszlovákiában sok ilyen volt. Gondolom azóta a többségük átépült autóúttá vagy autópályává.

Előzmény: Fradista Utazó (35421)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.03.15 0 0 35422

A belga kormány határozott az antwerpeni körgyűrű fejlesztéséről. Az R1 egész Európa második legforgalmasabb útja a maga napi 270 ezer egységjárművével. Bár a legkritikusabb szakaszon irányonként 5 forgalmi sáv áll az autósok rendelkezésére, de még így is minden nap nagy a torlódás. A délkeleti részen naponta 51 ezer nehéz tehergépkocsi halad át, ezzel első a kontinensen.

Több beruházást is terveznek, az egyik Antwerpen-Oost és Antwerpen Centrum közt teljesen újjáépítené az autópályát, nagyrészt alagútba helyezve. A kb. 7 kilométer hosszú szakasz tervezett költsége 9 milliárd euró (azaz átszámítva kb. 400 milliárd forint kilométerenként).

Fradista Utazó Creative Commons License 2017.03.14 0 0 35421

Régen Európában is voltak ilyenek. Aztán, amikor napi rendszerességűvé váltak a halálos balesetek, akkor megszüntették őket. 

Előzmény: taekoo (35420)
taekoo Creative Commons License 2017.03.14 0 0 35420

DélAmerikában láttam olyan 3 sávosat, ahol a középső sáv közös volt. Mindig azé lett, aki hamarabb kezdett előzni.

Előzmény: NAR (35410)
klimakiraly Creative Commons License 2017.03.14 0 0 35419

Ez magyarországon készült? Ezen lehet tényleg átjárnak a vadak ...

 

mash.69 Creative Commons License 2017.03.13 0 1 35418

nálunk ez kevés lenne, ezért került beton elem a két M0-ás közé...

Előzmény: NAR (35415)
mash.69 Creative Commons License 2017.03.13 0 1 35417

ez nekem is a régi mániám.

váltott 2+1 sáv, hol ennek, hol annak van 2 sáv

csak hogy a balkáni mentalitásba ez nem fér bele

lásd az M70-es Letenye és Tornyiszentmiklós között

Előzmény: NAR (35410)
trizs77 Creative Commons License 2017.03.13 0 0 35416

Így már jobb.

Előzmény: NAR (35415)
NAR Creative Commons License 2017.03.13 0 0 35415

A 2x1 sávoshoz képest lett több a baleset? Svédországban láttam olyat, hogy a 2+1 sávos útnál volt fizikai elválasztó a két irány között (kerítés: https://goo.gl/maps/KUxS42K8vor), persze így már nem annyira olcsó...

Előzmény: trizs77 (35411)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.03.13 0 0 35414

>Sötét az egy sáv is záró plusz szaggatott volt. Tehát az egy sáv is elözhetett ha volt hely.

Az mondjuk tényleg életveszélyes. A 2+1 egy kisebb forgalmú útra nem rossz, de csak úgy tudom elképzelni, ha van minimum egy szalagkorlát.

Előzmény: klimakiraly (35412)
trizs77 Creative Commons License 2017.03.13 0 0 35413

Egy Salgótarján oda vissza plusz 8 óra munka nem lehet ép ésszel.

 

---------------------------

 

(egyszer - már elévült - volt, hogy Salgótarján Beszterce lakótelep- Bp.Hősök tere, este 10 körül = 52 perc.)

 

Nem vagyok rá büszke, de megcsináltam.

Hülyeség volt.

2005-ben.

Volvo-460

klimakiraly Creative Commons License 2017.03.13 0 0 35412

Hát igen. Vagy tökéletes vagy semmi. Na ezért nem haladunk egyről a kettőre.

 

Én se szeretnék autóban meghalni, de ez a cammogás mentalitás is viszi az agysejtjeim.

 

Egy Salgótarján oda vissza plusz 8 óra munka nem lehet ép ésszel. Mindent kitalál a közútas szakma csak haladni ne lehessen.

 

:-(

 

Sajnos nem.emlékszem hol volt ez a váltott sávos dolog. Talán 8-as Veszprém után. Vagy 61 Kaposvár után. Very happy volt. Semmi gondom nem volt vele. Normálisan kitablázva.

 

Sötét az egy sáv is záró plusz szaggatott volt. Tehát az egy sáv is elözhetett ha volt hely. Maga a csoda hogy ilyen létezik(et?) Magyarországon. :-)

Előzmény: trizs77 (35411)
trizs77 Creative Commons License 2017.03.13 0 2 35411

Európában is van ilyen.

Dél-Franciaországban elég elterjedt.

 

a kontinensen azért alkalmazzák ezt a megoldást egyre ritkábban, mert kimondottan "halálutakat" hoztak velük létre.

 

Az európai mentalitástól, pár északi országot nem ideszámítva idegen a fegyelmezettség.

Ezekkel az utakkal nem az volt a baj, hogy több lett a baleset (több lett) hanem az, hogy a bekövetkezett balesetek döntő hányada súlyos életveszélyes, vagy inkább halálos lett.

 

Ezért az európai országok egy része, nagyobb része, ódzkodik (okkal, joggal) a 2+1 forgalmi sávos útkialakításoktól vagy a félautópályáktól.

 

 

 

 

Előzmény: NAR (35410)
NAR Creative Commons License 2017.03.13 0 0 35410

Lehet, hogy szentségtörés a kérdés, de miért kell végig 2x2 sáv? Új-Zélandon láttam olyan megoldást, hogy kb. 5 kilométerenként volt másfél kilométer előzősáv (a két irányban nem egyszerre), az elég volt arra, hogy az esetleges kamionokat kikerülje a forgalom. Összességében kevesebb, mint 3/4-e aszfaltból ki lehetne hozni.

Előzmény: trizs77 (35404)
mash.69 Creative Commons License 2017.03.12 0 1 35409

2016.09.12..

Szép jó napot.

.ök jók a cikkek, de mint már írtam hiányoznak a térképek.
De szám adatok is...
M3 Salgótarján távolsága
Ebből mennyi 2x2 sávos
Mennyi van építés alatt
Mennyi van tender alatt
Mennyi az ami se tender se építés alatt nincs.
Így a földi halandó is tudná valamihez kötni a számokat...
Ha ne adj isten még válaszolnának egy adófizető levelére az lenne a minimum.

 

Telnek a napok, hónapok...

2016. 11. 14

Tisztelt érdeklődő!

 

Kérdéseire az alábbi válaszokat adjuk:

1.            Salgótarján M3 ap.-tól való távolsága majdnem pontosan 50 km.

2.            Ebből jelen pillanatban 24,3 km négy sávos.

3.            Kivitelezés alatt van 14,4 km.

4.            Közbeszerzés alatt van 11,3 km.

5.            A fentiekből látható, hogy nincs olyan szakasz, amely ne lenne már most négysávos vagy ne lenne négysávosítva az elkövetkező 2 év alatt.

 

Tisztelettel:

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

1134 Budapest, Váci út 45.

www.facebook.com/nifzrt

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (35404)
gyoparOHs Creative Commons License 2017.03.12 0 0 35408

A látványtervek szerint ilyen lesz... , bár a VB uszoda óta (is) tudjuk, hogy azok menyit érnek..

 

https://www.facebook.com/nifzrt/photos/a.243284739178008.1073741831.235960079910474/659334820906329/?type=3&theater

Előzmény: strangerr (35406)
strangerr Creative Commons License 2017.03.12 0 0 35406

"Már csak annyi a "kívánságom", hogy a lehajtók becsatlakozásánál ne legyen sebességkorlátozás. :-)) "

 

Szvsz min 60-as tábla lesz...

 

 

"Tehát legyenek elég hosszúak a hídról lejövő sávok, hogy az onnan érkezők fel tudják venni a 2x2-n haladók sebességét."

 

Szerintem a híd alatt a Hmvásárhely- Szeged 2 sávjából egyik el fog fogyni, és a hídról lejövő sáv pedig belesimul a 47-esbe.

 

Kb. 1 km van feltúrva Kopáncsnál ami alapján (meg a körhíd magasságából ítélve) 400 m körülinek saccolom a hídról lejövő sávok hosszát.

 

 

Előzmény: Pompiere (35403)
strangerr Creative Commons License 2017.03.12 0 1 35405

"Gondolom olyan árat mondott a földre hogy inkább fölé mentünk."

 

Kisajátításnál nem az eladó mondja az árat.

 

Amit vázoltál az a másik megoldás igen: az általad sokszor elátkozott körforgalom :)

 

Amit úgy jelent szintbeni csomópontot (minden iránynak elsőbbségadást), hogy a négysáv és a vasút fölé ferdén teszünk egy min 120 m-es hidat...

 

 

Előzmény: klimakiraly (35402)
trizs77 Creative Commons License 2017.03.12 -1 0 35404

21-es út:

 

 

kb. 70 km hosszú.

(?)

 

2005-ben már volt rajta egy iciri-piciri 2x2 sávos szakasz.

Ok.

 

Azóta kétsávosítják.

Immár 12 éve.

 

A kb. 70 km-ből mennyi már 2x2 sávos ?

kb. 25 km ?

Vagy több ?

 

Még 30-40 év és elkészülnek a kétsávosítással a határig ?

Évi kb. 2 km készül ?

Vagy több ?

 

 

Pompiere Creative Commons License 2017.03.12 0 0 35403

Félreértések elkerülése végett: laikusként is úgy gondolom, hogy ez a körhidas megoldás a legjobb.

Már csak annyi a "kívánságom", hogy a lehajtók becsatlakozásánál ne legyen sebességkorlátozás. :-)) Tehát legyenek elég hosszúak a hídról lejövő sávok, hogy az onnan érkezők fel tudják venni a 2x2-n haladók sebességét.

Ez mondjuk azért is lenne hasznos mert nem alakulna ki egy új sebességmérő hely, mint ahogyan kialakult az a Kastélynál, miután felújították az utat és kirakták a 60-as táblákat. A másik "haszon" meg az lenne, hogy adminisztratíve nem csökkenne tovább az elérhető átlagsebesség. (Lásd algyői híd javítása 40-es táblákkal, stb.)

Előzmény: strangerr (35401)
klimakiraly Creative Commons License 2017.03.11 0 0 35402

Ja a sun city is az övé, meg jó eséllyel a tavak is.

 

No szépen kitalálták, hogy az Ő földjén menjenek. Gondolom olyan árat mondott a földre hogy inkább fölé mentünk.

 

A tavak előtt bőven lenne hely egy szép nagy ívvel átvinni mint Apostagnál az 51-es.

 

 

Előzmény: strangerr (35400)
strangerr Creative Commons License 2017.03.11 0 1 35401

Tegyük fel, hogy máshol építjük a csomópontot, ahol nincs ott a bányató.

 

A vasút viszont mindenhol ott van közel, és amiatt direkt jobbra sávot nem lehet kialakítani (csak egy újabb híddal)

 

A problémát a következő móricka rajz érzékelteti:

 

http://indafoto.hu/strangerr/image/24943263-efc98b68/465797

 

1.) A szaggatott 2 sávot el kellene bontani.

2.) A Szeged- Hmvhely irányt ki kell téríteni, és akkor a kerékpárútról nem is beszéltem.

3.) A csomópont nem teljes értékű, a Hmvásárhely- elkerülő relációt nem tudja biztosítani

4.) A Sun City csatlakozását meg kell szüntetni

 

Ezzel összehasonlítva a körhíd sokkal jobb.

 

 

 

 

Előzmény: Pompiere (35398)
strangerr Creative Commons License 2017.03.11 0 0 35400

"És a 47-es út és vasút között vékony föld sávnak ugyan az a tulajdonosa ... Algyőtől - HMVH-ig.'

 

Nem értem. A vasút felett mindenképpen híd kellet, bárhol is építik a csomópontot.

 

"Amennyi forgalom ott elfog menni balra Szeged felől, még kanyarodó sáv se kellene ... pedig Én rühellem a sok körforgót, de félek Én nem fogok elkanyarodni arra, Békéscsaba irányába. Szentes felé már esélyesebb."

Ezt úgy kell érteni, hogy "balra Szeged felől", hogy kevesen fognak felhajtani az elkerülőre Szeged felől? Azaz kevés lesz az elkerülő forgalma? Bő 1 km-rel hosszabb lesz mint átbumlizni a városon, de tuti gyorsabb. És az elkerülő 90 km/h és 3 db körforgó, a városban az átkelés meg 4 körforgó, 3 jelzőlámpa.

Előzmény: klimakiraly (35396)
MCA-001 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 35399
Pompiere Creative Commons License 2017.03.11 0 2 35398

Szerintem éppen azért kell oda építeni mert másutt nincs elég hely. Ahogy nézem az építkezés pont egy kilométer hosszan folyik. (204-205-ös km tábla között.) Ha ez a csomópont el lenne tolva Szeged felé, akkor majdnem beleérne a kopáncsi állomásba. Ha meg Vásárhely felé, akkor pedig a Kökénydombi csárdába. A vasútról, - mint akadályozó tényezőtől - még nem is beszéltünk...

Előzmény: mash.69 (35397)
mash.69 Creative Commons License 2017.03.10 0 0 35397

itt magyarázzák meg miért kell...

 

http://www.delmagyar.hu/hodmezovasarhely_hirek/a_banyato_es_a_vasut_miatt_kell_az_oriasi_korhid_kopancsnal/2500175/

 

 

hogy miért nem lehet 500 méterrel feljebb , vagy lejjebb a csomópont azt én nem tudhatom...

miért pont oda kell építeni, ahol nincs elég hely

Előzmény: klimakiraly (35394)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!