Keresés

Részletes keresés

Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35966

Az az "épülget" szó ott a mondatodban nagyon beszédes! Egy autópályának -- még Romániában is! -- nem épülgetnie, hanem határozott tempós ütemben épülnie kellene!

Előzmény: dimelo (35962)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35965

Én nem érzem annak, mert ha elbeszélt tapasztalatleírások formájában is, de a romániai utak állapotáról adtam benne egy-egy leírást, hogy milyen volt a régmúltban, és milyen volt a közelmúltban. Vagyis úthelyzetről volt benne szó.

Előzmény: hegyaljai3 (35961)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35964

A képviselő soha sem a határ túloldala felé kacsingat, hanem a saját fővárosa felé. :(

Előzmény: Carina_S (35958)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35963

Amikor egy autópályát, egy új főutat egy országhatár, egy folyópart, egy tópart mellé építenek szorosan, nem szabad kihagyni a kalkulációból, hogy csak egyik oldalán tud gazdaságélénkítő hatást kifejteni. A másik oldala akkor működik, ha vannak használható határátkelők, hidak, alagutak a másik oldal irányába. Persze ezektől a gazdaságossági érvektől is el lehet térni, de lehetőleg ne érzelmi alapon.

Előzmény: sirdavegd (35955)
dimelo Creative Commons License 2017.06.05 0 1 35962

Nem vagyok románügyi megfejtő.

 

Csak a tényekből indulok ki.

 

 

2008-ban még a nyomvonal is titokban volt, (Bechtel)

legalábbis tiszta ideg lett a magyarul tudó, amikor látni szerettük volna.

 

Végül is megmutatták....

 

Azóta mi történt?

 

Nem a tudás hiányáról szól, mert végül is épülget az A1.

 

Előzmény: Carina_S (35960)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.06.05 0 1 35961

No ezt mondják mifelénk úgy, hogy OFF TOPIC!

Előzmény: Carina_S (35953)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35960

Mitől megoldhatatlan??? -->

 

Pénzhiány?

Közlekedésügyi miniszter nem tudja megoldani a terveztetéseket?

Kétbalkezesek a román útmérnökök?

Előzmény: dimelo (35959)
dimelo Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35959

Mivel az én mondatomat idézted, és személyes tapasztalat van mögötte, így ebben egyet is értenénk.

 

 

Odaát az is megoldhatatlan, amibe eddig belefogtak.

A3 Transilvania.

Előzmény: Carina_S (35953)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35958

"Ott inkább arra lenne szükség, hogy a meglévő úthálózat mutassa a létezés nyomait, nem még építeni egy újabbat, amit ugyanúgy nem fognak karban tartani mint a mostanit. Ha azon a tájékon végig menne egy útalapcserélő-aszfaltozó géplánc, már hihetetlen fejlődést jelentene a helyiek életminőségében."

 

No, ez viszont már öreg hibára utal. Azt jelenti: az ottani országgyűlési képviselő nem figyeli eléggé sűrűn a rábízott kistérség problémáit. Megoldásként fel kell rá hívni a képviselők figyelmét, hogy ott ezzel a ti kistérségetekkel mi a gond (<---felteszem, hogy a környéken laksz, és ezért tudtad ilyen közelről leírni a fő közúti gondokat). Azért vannak képviselők által megrendezett lakossági fórumok, hogy az ilyen bajokat el lehessen mondani nekik, amikről még nem, vagy nem eleget tudnak. Meg aztán ha a képviselő meg a közlekedési tárca szakemberei belenéznek az ilyen, útproblémákkal foglalkozó szaktopikokba és fórumokba, akkor nekik is felkelti a figyelmét egy sor olyan dolog, ami eddig elkerülte a figyelmüket.

Aztán ha már ráterelődött a problémára a közlekedésügyi szak-főemberek figyelme is, akkor már várhatóan meg fogják keresni rá az időtálló megoldást. Addig viszont kézzel-lábbal magyaráznotok-mutatnotok kell nekik, hogy "[...]képviselő úr itt van az egyik baj, amott a másik, emitt meg a harmadik útgond[...]", mert kellő erősségű figyelemfelhívás nélkül ez a dolog nem nagyon működik!

Előzmény: sirdavegd (35955)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35957

Másfelől aki az általad említett utat felújíttatta, a keze alá dolgozó "útmérnök" nem tud számolni: ha tudja hogy a parasztok arra mennek a munkagépeikkel, akkor az említett "felújítást" nagyobb tengelyterhelésre kellett volna méreteznie!

Előzmény: sirdavegd (35955)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35956

"Meg mondjuk a parasztokat meg kéne tanítani a mérleg használatára, ugyanis a nem túl regen felújított Orosháza-Kardoskút-Tótkomlós országút eléggé széttaposódott..."

 

1. A parasztnak is kell út, amin a traktorjával kijár a földjeire. De ha ezt a főúton teszi, akkor túlméretes jármű és/vagy lassú jármű leakasztja a forgalmat... .. !!! Ezért teszik ki a főutakon a "Mezőgazdasági vontatóval /Állati erővel vont járművel / Kerékpárral behajtani tilos" táblát.

 

2. Ebből (az 1. pontból) következik, hogyha a földjét művelni induló parasztot sem akarjuk akadályozni, akkor a régi mellékút mellé, amin a földművesek közlekedhetnek, kell egy főútvonal is a távolsági forgalom elvezetésére, amin a kereskedők, turisták, a furgonjaikkal és a személyautóikkal zavartalanul közlekedhetnek.

3. Mivel Basescu "úr" meg a vasgárdista románok még mind a mai napig a tiszai határról(!!!) "álmodoznak"(!!!), ezért nem árt ha a magyar hadseregnek is volna ott a határszélen egy jól használható ugyanolyan főútvonala, ugyanolyan minőségű felvonulási útvonal és vasúti fővonal formájában, mint amilyen a romániai oldalon lévő Szatmárnémeti--Nagyvárad--Arad felvonulási útvonal (mert amiatt csatoltatták át, ez a főút és a mellette futó vasúti fővonal-párja határozta meg annak idején a trianoni határt, vagyis hogyha ez az út nem ott lenne ahol van, akkor a partiumi Kelet-Tiszántúli sáv is Mo.-hoz tartozhatna). "Néha" a véderő érdekeire is kellene gondolnunk, és a munkájukat a korszerűbb közelekdési vonalakkal is elő kellene segítenünk... !

Előzmény: sirdavegd (35955)
sirdavegd Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35955

A román határ mellé párhuzamosan minek még egy főút? Arrafelé olyan 6-8 éve jartam, de akkor az még egy nagy üres füves puszta volt, 10-20 kilométerenként egy kistelepüléssel. Ott inkább arra lenne szükség, hogy a meglévő úthálózat mutassa a létezés nyomait, nem még építeni egy újabbat, amit ugyanúgy nem fognak karban tartani mint a mostanit. Ha azon a tájékon végig menne egy útalapcserélő-aszfaltozó géplánc, már hihetetlen fejlődést jelentene a helyiek életminőségében. Meg mondjuk a parasztokat meg kéne tanítani a mérleg használatára, ugyanis a nem túl regen felújított Orosháza-Kardoskút-Tótkomlós országút eléggé széttaposódott...

Előzmény: Carina_S (35948)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35954

Jav:

vakosan mély kátyúkkal tarkítva = vaskosan mély kátyúkkal tarkítva

Előzmény: Carina_S (35953)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 -1 0 35953

Akkor nézzük a román utak problémáját, ill. azt ami emögött van!!

 

A romániai utak és útkezelés helyzete

 

1. Egyszer régebben már írtam arról, hogy Romániában a 79A keleti folytatása lenne az Arad--Déva út kiegészítő alternatívája Kisjenő--Borosjenő--Borossebes--Gurahonc--Nagyhalmágy--Brád--Déva nyomvonallal. Erre akkor azt a választ kaptam, hogy: "Nézd, ezek csak álmok, mert Kisjenőtől keletre Déváig nincsen más, csak hegyek, sziklák, erdők, és medvék." Magyarul arra céloztatok (nem tudom már, hogy pontosan melyik topiklakó...), hogy arrafelé komoly érdemi minőségi út arra nem vezet.

 

2. Emlékszem, hogy Apámmal és a családdal már nagyobb gyermekként (13, ill. 16 évesen, a '80-as évek elején és közepén...) megfordultunk Romániában, kétszer is. Egyik ízben Erdély és a Székelyföld volt az úticél, míg a másik esetben a Bulgáriában Várna mellett fekvő Aranyhomok-tengerpart. Ide is Erdélyen és Havasalföldön, ill. Bukaresten és Giurgiu-n (határátlépő a bolgár oldalon lévő Russe felé) át vezetett az utunk.

Mindenütt azt láttuk, hogy a romániai főutak siralmas állapotban vannak, tele lyukakkal és kátyúkkal, mert egy román főútvonal olyan képet mutatott akkoriban, mint a mai magyarországi leglepukkantabb mellékutak. Mindkét úton (hogy az autót minél kevesebb baj érje a kátyús utak miatt) az Apám minden negyedik-ötödik faluban megkérdezte, hogy merre menjen tovább, hogy mi a helyiek tapasztalata (beszerzett ugyan egy "román-magyar -- magyar-román" szótárt még itthon, de szerencsére majdnem mindenütt tudtak elegen magyarul) arról hogy merre vezet a jobb állapotú út tovább (attól függetlenül hogy az főút vagy "csak" összekötő út), és a helyiek tapasztalatát ceruzavonalakkal bevitte a hajtogatós Románia-autóstérképére. Csak így, kínlódva, kutatva-keresgélve, az utak rejtelmeit megtudakolva sikerült elkerülnünk a legócskább szakaszokat!! <---(Leszűrt romániai közúti tapasztalatok-2.: Romos, lepukkant romániai úthálózat: 1983-ban!!!)

3. A Bulgáriába vezető utunk Havasalföldön és Bukaresten át vezető szakasza:

3./a: Havasalföld: A havasalföldi (akkor még egyetlenegy!) autópályán az út úgy rázott mindvégig, mint a régi magyar M7-es 2×2 sávos autópálya, amin akkoriban még betontáblák voltak aszfaltburkolat helyett, és a kibitumenezett dilatációs hézagok mentén már "kissé" el elmozdult úttáblák miatt nyelvharapósan rázós(!!!) volt az út. <---(Leszűrt romániai közúti tapasztalatok-3./a: Romos, lepukkant romániai úthálózat Havasalföldön: 1986-ban!!!)

3./b: Bukarest: a román főváros képe volt minden közül a legrosszabb! Éppen útjavításokat végeztek városszerte, de... "természetesen" "román módra"! A 2×3 sávos párhuzamos közlekedésű utakból oldalanként 1-2 sáv is fel volt hosszan bontva, és csak 1-2 sávon át lehetett "haladni". Kacskaringós sávváltásokkal kerülgette Apám a kátyúkat és az elkerítetlen(!!!!) út-"javítási" munkagödröket és a munkaárkokat többszáz méteres szakaszokon(!!!) keresztül, és én hiába nézegettem a Bukarest-térképet, mert az azon feltüntetett bármlyik út-"alternatíva" mind-mind ilyen "javítások" alatt álló, és gödrös volt. Amíg keresztülvergődtünk Bukaresten Bulgária felé, abba sajnos 4-6 óra is beletelt... .. !!! Visszafelé más utat választottunk: Beláttuk: ki kell kerülnünk Bukarestet.... ! <---(Leszűrt romániai közúti tapasztalatok-3./b: Romos, lepukkant romániai úthálózat Bukarestben: 1986-ban!!!)

4. Tíz éve a munkahelyünk egy kisebb kirándulást szervezett nekünk a határ-menti Nagyváradra. Amint átléptük a határt Ártánd és Bors között, a román oldalon az út minősége rosszabb lett. Széles volt mint minden elsőrendű főút, de az út burkolata erősen kopott képet mutatott, durván kőszemcsés volt, ami miatt végig erősen rázott, a kisbusz alján erősen hallatszott a ráverődő kilazult és emiatt felverődő útkavicsok "puskaropogása", majd elérve Nagyvárad szélét, megláttunk az úttól balra 300 m-re egy kísértetgyárat, aminek a vasrácsokba beüvegezett falú ablakait mintha golyószóróval lőtték volna szilánkosra (valójában az enyészeté lett!), majd a városba beérve -- az omladozó vakolatú és erősen festékhiányos házfalak között -- az út továbbra is vakosan mély kátyúkkal tarkítva vezetett tovább Nagyvárad belvárosa felé. A villamossín-átjárók és a vasúti átjárók sínjei közül hiányzott az útsimító aszfaltbélelés, mert az abból már rég ki volt kopva és töredezve... . Az egész nagyváros -- útjaival és házaival együtt -- úgy festett, akár egy kísértetváros... !! Ez volt tíz éve Nagyvárad... . :-(! <---(Leszűrt romániai közúti tapasztalatok-4.: Gondozatlan és leromlott romániai úthálózat: 2007-ben is... !!)

 

 

______________________________________________________________________________________________

5. A fentiek alapján több évtized alatt is alig változott a romániai utak állapota(!!!!), továbbá a Nagyvárad--Kolozsvár--Marosvásárhely--Székelyföld autópálya kiépítésében továbbra is csak ígérgetések, nyomvonal-viták, vontatott és műszaki problémákkal tarkított útépítés (egy szakasz visszabontása és újraépítése komolyabb műszaki felüljáró-út-statikai hibák következtében!), ill. a továbbépítés erősen időbeni akadozó jellege figyelhető meg az egyes ütemeknél!! Ez pedig a román közútügyi miniszterek hozzá nemértését tükrözi!

 

5. A tanulság: Ott, abban az országban, ahol hiányzik a normális, egészséges útépítési akarat és szakértelem, ott soha nem más, mint "hegyek, sziklák, erdők, és medvék..." !!!

((Ezért olyan rosszak a romániai tapasztalatok, régen és most, Erdélyben, Havasalföldön, Bukarestben, vagy bárhol másutt egész Románia-szerte!!))

Előzmény: dimelo (35949)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.05 0 1 35952

Akkor már ketten vagyunk akiknek nem esik jól a vasárnapi húsleves, ha a határon kívül (500 km-re vagy távolabb) lévő útfejlesztésekről, a kötelező rántott hús készítés konyhából beszűrődő illata által keltett ihlet ellenére,  nem cserélünk eszmét.

 

.......................:-))

 

 

Előzmény: dimelo (35951)
dimelo Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35951

Én is aggódom a portugálok lelki üdvéért...

Előzmény: trizs77 (35950)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35950

A 79/A nak csak akkor van hálózati értéke, ha Déváig 2x2 sáv lenne.

 

---------------------

 

Ok.

de akkor mi lesz a Evora-Beja-Magros-Castro Verde út  ( IP2 = E802) bővítésével?

dimelo Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35949

Ez a nyúlfarknyi útfejlesztés pedig nem lehet annyira megerőltető összegű beruházás,

 

Ne kibicelj!

 

A 79/A nak csak akkor van hálózati értéke, ha Déváig 2x2 sáv lenne.

Ez illúzió.

M43 alternatívának nevezni is életszerűtlen, mert Kecskemét - Arad +35 km Gyulán át.

 

De még egy lényegi szempont:

A Dn 79-et sem turbózzák (még) 2x2-re, pedig az sokkal fontosabb Arad - Nagyvárad között.

 

Erre szólt egy kacagtatót a 47. útról Mr. Laser.

 

 

Álmodozni lehet, csak olyan, mint a pipafüst...

 

 

Előzmény: Carina_S (35944)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35948

A (35947)-ben két régi térképen bemutatott egykori főút-hálózat szerintem nagyon sok hasonlóságot mutat Csehország és Szlovákia, de különösen Csehország(!!!) főút-hálózatával, a főutak hálózatának sűrűségét illetően. Náluk mai napig is megtartották a két,- és háromszámjegyű másodrendű főutak hálózatát, sőt, azóta még tovább(!!) sűrítettek, fejlesztettek is rajta.

 

Az akkori magyar úthálózat ui. különösen az 1937 utáni(!), de javarészt még az 1950 körüli állapotok szerint is egészségesebb, sűrűbb főút-hálózatot mutat a mainál.

1-2 évtizeddel "felszabadulás" után a főút-hálózat sűrűségét is csökkentették, és a járásokat is megszüntették. Ma ebben -- szerencsére! -- ismét fordított tendencia mutatkozik meg: először kistérségeket hoztak létre, majd nem sokkal ezek után a járásokat állították vissza, most pedig Berg Tamás terveit nézegetve a főút-hálózat újbóli besűrűsítése(!!!) is szerepel. <---(Lásd az 1. Térképet!)

 

__________________________________________________________________________________________________________

 

1. Térkép: Berg Tamás főút-hálózatfejlesztési tervezete Magyarországra vonatkozóan. A térképen visszaköszönni látom az e topikban egyszer már általam is emlegetett Tamási--Nagykónyi--Törökkoppány--Gamás--Somogyvár--Öreglak--Marcali--Sávoly nyomvonalú újonnan megépítendő főútvonal megépítésének szükségességét <--(!ti. hogy Ő is így látja, mint én... !). [;-) !]

 

__________________________________________________________________________________________________________

 

Másrészt viszont egyes térségekben újonnan építendő főútvonalak továbbra sem szerepelnek.---> (É-cserehát: Ózd--Putnok--Aggtelek--Szendrő--Krasznokvajda--Gönc--Telkibánya--Sátoraljaújhely; K-Mo.: Kisvárda--Baktalórántháza--Nyírbátor--Vámospércs--Létavértes--Biharkeresztes--Sarkad--Gyula--Battonya--Makó--Szeged; Dny,- és Ny-Mo.: Barcs--Babócsa--Vízvár--Berzence--Csurgó--Iharosberény--Nagykanizsa--Letenye--Lenti--Őriszentpéter--Csákánydoroszló--Ják--Szombathely--Kőszeg--Lövő--Fertőszentmiklós;. Jó lenne továbbá a Székesfehérvár-Dunaújváros gyorsforg.-utat tovább tervezgetni keleten a Szolnok--Hatvan--Salgótarján--Somoskőújfalu, ill. nyugaton a Székesfehérvár--Mór--Kisbér--Komárom nyomvonalakon még tovább kiterjeszteni!) (A hiányolt főutakat szaggatott vastag lila színű vonallal, míg a hiányolt gyorsforg.-utakat szaggatott vastag bordó színű vonallal vittem fel az Ő térképére.) <---(Lásd az 2. Térképet!)

 

2. Térkép: A Berg-tervezetből hiányolt főutak és gyorsforgalmi utak. A tervezet összességében jó, de a határ menti főutakat(!!!) a jelzett helyeken erősen hiányolom belőle.

Carina_S Creative Commons License 2017.06.04 0 0 35947

Találtam két régi magyarországi úttérképet, melyekből az akkor érvényes országos útszámozás is teljes egészében kiderül. Tanulmányozható rajtuk, hogy miként változott, és hogyan fejlődött Magyarország útszerkezete.

 

1. Térkép: Magyar főúthálózat 1937 után (ill. a Dél-Felvidéki és a Délvidéki, ill. a Mura-vidéki településnevekből megítélve, a feltehetően 1941.04.11.-e és 1945.04.04.-e között fennállott főút-szerkezetet mutatja meg, amikor ezek a települések Magyarországhoz tartoztak.): >>

 

 

Magyarország főközlekedési útvonalai (1937)


((Összesen: 193 db főútvonal; ebből egyszámjegyű (elsőrendű): 8 db főútvonal; két,- és háromszámjegyű (másodrendű): 185 db főútvonal <---[melyekből kétszámjegyű: 35 db főútvonal; háromszámjegyű: 150 db főútvonal].))


<---(Ezen útszerkezet 1937 után, ill. 1941.04.11.-e és 1945.04.04.-e között állott fenn.)

 

1. Budapest--Oroszvár--Wien
2. Budapest--Balassagyarmat--Losonc
3. Budapest--Miskolc--Kassa
4. Budapest--Püspökladány--Kolozsvár
5. Budapest--Szeged--Beograd
6. Budapest--Mohács--Eszék
7. Budapest--Nagykanizsa--Varasd
8. Székesfehérvár--Jánosháza--Graz
11. Budapest--Esztergom
12. Rétság--Ipolyság
21. Hatvan--Salgótarján
22. Kerecsend--Miskolc
23. Miskolc--Putnok
31. Cegléd--Hatvan
32. Abony--Füzesabony
33. Füzesabony--Nyírábrány
34. Miskolc--Sátoraljaújhely
35. Bodrogkeresztúr--Nyírbátor
36. Berettyóújfalu--Záhony
37. Püspökladány--Beregszász
41. Cegléd--Kecskemét
42. Kiskunfélegyháza--Orosháza
43. Berettyóújfalu--Szeged
51. Budapest--Zombor
52. Dunaföldvár--Kecskemét
53. Dunaföldvár--Szabadka
54. Szeged--Bátaszék
61. Dunaföldvár--Dombóvár
62. Székesfehérvár--Cece
63. Dombóvár--Bátaszék
64. Dombóvár--Drávaszabolcs
65. Dombóvár--Nagykanizsa
66. Kaposvár--Szántód
71. Polgárdi--Keszthely
72. Veszprém--Balatonkövesd
73. Keszthely--Kiskomárom
74. Veszprém--Keszthely
75. Tapolca--Vasvár
76. Jánosháza--Sümeg
81. Győr--Székesfehérvár
82. Győr--Veszprém
84. Sopron--Jánosháza
85. Győr--Sopron (Wiener Neustadt-i kiágazással)
111. Magyaróvár--Rajka
112. Győr--Magyaróvár
113. Vác--Ipolyság
200. Bercel--Szurdokpüspöki
201. Újpest--Fót
202. Dunakeszi--Mogyoród
203. Vác--Galgamácsa
204. Vác--Acsa
205. Rétság--Galgaguta
206. Balassagyarmat--Aszód
207. Kétbodony--Alsótold
208. Szécsény--Pásztó
209. Szécsény--Zagyvapálfalva
211. Gyöngyös--Szurdokpüspöki
212. Kisterenye--Szarvaskő
213. Gyöngyös--Eger
214. Kápolna--Zabar
215. Felnémet--Vadna
231. Sajószentpéter--Bódvaszilas
232. Putnok--Aggtelek
233. Edelény--Bakta
301. Budapest--Nagykáta
302. Vecsés--Kistarcsa
303. Alberti--Nagykáta
311. Nagykáta--Jászapáti
321. Szolnok--Újszász
322. Jászkisér--Kunhegyes
323. Tiszafüred--Tiszaroff
324. Kenderes--Kunmadaras
325. Karcag--Tiszafüred
326. Tiszafüred--Nádudvar
327. Püspökladány--Balmazújváros
331. Miskolc--Debrecen
332. Nyékládháza--Ónod
333. Polgár--Nyíregyháza
334. Hajdúböszörmény--Rakamaz
335. Balmazújváros--Nyíregyháza
341. Mád--Encs
351. Olaszliszka--Nagyhalász
352. Rakamaz--Vencsellő
353. Nyíregyháza--Kisvárda
361. Nyíregyháza--Ilk
362. Kisvárda--Vásárosnamény
363. Mátészalka--Rohod
371. Mátészalka--Tiszabecs
372. Győrtelek--Csenger
373. Zsarolyán--Csengersima
401. Vecsés--Alsónémedi
402. Alberti--Örkény
411. Szolnok--Tiszainoka
412. Kisújszállás--Szarvas
413. Kisújszállás--Körösladány
414. Szarvas--Körösladány
415. Kecskemét--Békéscsaba
416. Kunszentmárton--Szentes
417. Szentes--Szarvas
418. Orosháza--Szarvas
421. Szentes--Hódmezővásárhely
422. Kistelek--Hódmezővásárhely
431. Szeged--Kiszombor
432. Hódmezővásárhely--Makó
433. Orosháza--Csanádpalota
434. Csanádapáca--Dombegyház
435. Békéscsaba--Gyula
436. Körösladány--Geszt
437. Kiszombor--Csanádapáca
438. Makó--Magyarcsanád
501. Dunaharaszti--Alsónémedi
502. Örkény--Tass
503. Kunszentmiklós--Szabadszállás
511. Adony--Ráckeve
512. Kalocsa--Fadd
521. Izsák--Kiskunfélegyháza
522. Kiskunfélegyháza--Kiskunmajsa
523. Kiskunhalas--Kistelek
524. Izsák--Kiskőrös
525. Soltvadkert--Szeged
531. Kiskőrös--Kalocsa
532. Sükösd--Kecel
533. Kecel--Kiskunhalas
534. Kiskunhalas--Csávoly
535. Kalocsa--Mélykút
541. Mélykút--Bácsalmás
542. Csávoly--Katymár
601. Adony--Sárkeresztúr
602. Adony--Sárbogárd
603. Székesfehérvár--Dunapentele
611. Cece--Paks
612. Tamási--Szedres
613. Szekszárd--Bonyhád
621. Simontornya--Enying
622. Siófok--Tamási
623. Igal--Kocsola
631. Pécs--Bonyhád
632. Pécs--Mohács
633. Pécsvárad--Magyarbóly
634. Siklós--Virágos
635. Nagyharsány--Beremend
641. Kaposvár--Sásd
642. Oroszló--Vejti
643. Pécs--Barcs
644. Kaposvár--Szigetvár
645. Szigetvár--Nagybajom
646. Böhönye--Vízvár
647. Háromfa--Barcs
648. Iharosberény--Gyékényes
649. Nagykanizsa--Zákány
651. Balatonboglár--Kaposvár
652. Balatonkeresztúr--Böhönye
653. Öreglak--Galambok (Kiskomárom-i kiágazással)
701. Veszprém--Balatonalmádi
711. Balatonakarattya--Enying
712. Aszófő--Tihany
731. Körmend--Keszthely
732. Keszthely--Lenti
733. Zalabér--Nagykanizsa
734. Zalaegerszeg--Őriszentpéter
735. Körmend--Alsólendva
751. Jánosháza--Türje
761. Devecser--Kőszeg
801. Budapest--Pilisszentiván
802. Budapest--Győr
803. Bia--Sóskút
804. Felcsút--Baracska
805. Székesfehérvár--Felcsút
806. Bodajk--Tinnye
807. Dunaalmás--Tóváros
808. Komárom--Kisbér (kiágazás az országhatárig)
811. Bodajk--Zirc
812. Kisbér--Lázi
821. Csorna--Városlőd
822. Pápa--Sárvár
823. Pápa--Jánosháza
824. Pápa--Devecser
825. Jánosháza--Kapuvár
826. Győr--Pápa
827. Csorna--Vámoscsalád
828. Beled--Sopronszécsény
829. Lövő--Fertőszentmiklós
841. Sárvár--Rábahídvég
842. Kőszeg--Körmend
843. Sárvár--Szombathely
844. Hegyfalu--Vát
845. Lövő--Kőszeg
846. Sopron--Harka
851. Csorna--Mosonszentpéter
852. Moson--Pusztasomorja
853. Magyaróvár--Hegyeshalom
854. Fertőszentmiklós--Eszterháza
855. Sopron--Pozsony

 

 

1. Térkép: Magyar főúthálózat 1950 körül (ez teljesen biztosan az 1945.04.04.-e után fennállott, ill. ki,- és átalakított főút-szerkezetet mutatja meg): >>

 

 

mzdude Creative Commons License 2017.06.04 0 0 35946

Nonszensz hogy minden pénz oda folyik.

 

Hát, nyoma az nem sok van. Egy-két luxusberuházáson kívül, amelyek főként a lopást szolgálják.

Előzmény: klimakiraly (35916)
Roger Preed Creative Commons License 2017.06.04 0 0 35945

Először kéne egy M3#3 csomópont Gödöllőtől Keletre, majd utána lehetne beszélni egy déli elkerülőről...

Előzmény: Csülkös.Pantani (35888)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.04 0 0 35944

"És az a román oldalon is követhetetlen.

Ezzel együtt 79A 2x2 sávjáról beszélni kb. ugyanaz mint a vármegyeszékhelyekről."

 

A románoknak a Nagyvárad-Arad elsőrendű főútig vezető 79A-t csak kb. 22 km-es szakaszán kellene ehhez 2×2 sávosítaniuk, mert ez a Gyulavarsánd-Kisjenő útszakasz hossza. Ez a nyúlfarknyi útfejlesztés pedig nem lehet annyira megerőltető összegű beruházás, hogy a pénz oldaláról ne valósulhasson meg... . :)!

Másfelől magyar részről nézve a dolgot, Békéscsaba az egyik olyan megyeszékhely, amelyiknek jelenleg nincsen elsőrendű főútvonalú bekötése, csak másodrendű főútvonal összeköttetési szinten. (Mint ahogy nincsen elsőrendű főútja még Zalaegerszeg, Eger, Kaposvár, Szombathely megyeszékhelyeknek sem. Egyszóval: volna itt mit fejleszteni... .. .)

Előzmény: dimelo (35943)
dimelo Creative Commons License 2017.06.04 0 1 35943

Mint ugyanabban a posztban jeleztem: nem kell újra feltalálni a spanyol viaszt.

 

Ez nem topográfiai kérdés, az evidencia.

Ez gazdaságpolitikai kérdés, még inkább protekcionista szándék.

 

És az a román oldalon is követhetetlen.

Ezzel együtt 79A 2x2 sávjáról beszélni kb. ugyanaz mint a vármegyeszékhelyekről.

 

Minthogy az osztrákok sem fognak a határig 2x2 sávot építeni, az M8 "kedvéért"

 

Szállj le a földre, mert keserű ébredni a vágyálmokból...

Előzmény: Carina_S (35940)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.04 -2 0 35942

Nem Magyarországon múlt hogy ez csak egy álom "maradt" (pontosabban 4 éven át nem álom volt ez, hanem valóság!); jobban mondva változtatták vissza külföldi hatalmak erővel 4 év elteltével. Ez nem rajtunk magyarokon múlott, hanem a külföldieken.

 

De ha Magyarország saját magának akar(*1), vagy nem akar(*2) jobb utakat építeni, azzal már a saját sorsát formálja pozitívan(*1), vagy negatívan(*2). De ez viszont (azaz a magyarországi útfejlesztések jövője!), csak rajtunk, magyarokon múlik. Akkor pedig a fejlesztési lehetőségeket ne szalasszuk el.

((Éppen pár napja mondták a TV-híradókban egyes magyar kormányemberek, hogy Magyarország az EU-tól már csak 3 évig, 2020-ig kaphat olyan EU-támogatási pénzeket, amelyek vissza nem térítendő EU-támogatásoknak számítanak. És ez az utakra adott EU-pénzforrásokra is érvényes! Addig kell élni vele, amíg még lehet!!!))

Előzmény: hegyaljai3 (35933)
dimelo Creative Commons License 2017.06.04 0 0 35941

Ezért már 5-6 éve nem találkozom a "szakma" képviselőivel.

 

Ha valakik közülük itt a fórumon olvashatják véleményemet, akkor ennyi a "szakmai" kapcsolat.

Előzmény: trizs77 (35939)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.04 0 1 35940

 

"Az I. rendű úthálózat 2x2 sávra átépítése minden más szempontnál előbb való, mégis M44-et építenek faltól-falig előbb, és most a 47-et is fontosabbnak tartja?[...]

[...]Egy megyeszékhely bekötéséért 80-110 km 2x2 sávot építeni brutális pazarlás, ha nem folytatódik-kapcsolódik a hálózat sehová."

 

Ha valóban nem vezetne sehová sem az M44-es, ha nem folytatódna valóban sehová sem a hálózat, akkor valóban így lenne. De az M44-est lehet csatlakoztatni a Gyula_[HU]-Gyulavarsánd (Varsand)_[RO] határátkelőn át a romániai Szatmárnémeti-Nagyvárad-Nagyszalonta-Arad főútvonalhoz, ami szintén elsőrendű főútvonal. Az mostani 44-es út határon túli része 79A-ként csatlakozik ebbe bele Kisjenő (Chisineu-Cris) városánál.

Amiből egyrészt következik, hogy ez az út román oldalon továbbmegy Aradig, onnantól pedig Dél-Erdélyben Déván át Nagyszeben, Fogaras, és Brassó irányába, tehát a távolsági folytatás már megvan.

Másrészt pedig következik belőle az, hogyha a forgalom egy részét a 44[Mo]--79A[Ro] felé írányítjuk, akkor le lehet valamennyit venni a 43[Mo]--7[Ro] nyomvonal túlterheltségéből.

Előzmény: dimelo (35938)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.04 -1 2 35939

A szakma ehhez szalutál?

 

 

---------------

 

Mit ígértél a 15 éves fiadnak? Mehet jövőre angol nyelvű informatikai szakkörbe ?

 

Mit ígértél a 13 lányodnak ? Folytathatja a lovasklubban a serdülő II-as bajnokságban jövőre, ahol idén III. lett ?

 

Mert ha ezt, ezeket ígérted, akkor fogd be a száz, és szalutálj.

 

A később születetteknek minden féle kígyót-békát kiabálnal az átkosról.

Könnyen lehet, hogy az akkor, a felső politikát játszó b. 2000-4000 főnél ez így is vot.

 

De a szakmákban (sokfajtában) dolgozó 200.000-400.000 fő bizony szakmai alapon dönthetett.

 

Ma olyan korban élünk, hogy egy falusi járdaszegély építéshez ne követ végy először, hanem tudd meg, ki melyik párt befizetője, kifizetője?

 

 

 

 

Előzmény: dimelo (35938)
dimelo Creative Commons License 2017.06.04 0 1 35938

Túlnyomó részben nagy tiszteletem Berg Tamásnak!

 

Ez volt az utolsó konzultációs kísérlet amiben részt vettem és még naivan reméltem: lehet társadalmi egyeztetés.

A fórumon azóta is egyeztet  mindenki mindenkivel.

 

Ezért most csak annyit szolidan: nem kell feltalálni újra és újra a spanyol viaszt.

 

Az elvekben létezik konszenzus (sugaras-gyűrűs-hálós, kinek hogy tetszik) a veszedelem az, hogy a kormány önkényesen felülírja a prioritási sorrendet.

Olyanokat hoz előre, vagy legalábbis ígérgeti, amelyek indokai nem helytállóak, de az még nagyobb gond, hogy nem intézkedik létfontosságú elemek befejezéséről.

Csak egy példa, így kampányban: Ha Mr. Laser bejelenti, hogy M47 Szeged-Berettyóújfalu közé, akkor először is nevezzük R47-nek,

de fontosabb, hogy, majd azután ha az M4 megépül Törökszentmiklós-B. újfalu között. Ez már bűn, amit az M4 körül elkövetnek!

Az I. rendű úthálózat 2x2 sávra átépítése minden más szempontnál előbb való, mégis M44-et építenek faltól-falig előbb, és most a 47-et is fontosabbnak tartja?

Igen, hazabeszél. Fazekas és Varga meg sehova sem beszél...

A szakma ehhez szalutál?

 

Egy megyeszékhely bekötéséért 80-110 km 2x2 sávot építeni brutális pazarlás, ha nem folytatódik-kapcsolódik a hálózat sehová.

 

Ilyenek: M44 Békéscsaba, M4 Szolnok, R67 Kaposvár, de sorolható még S.tarján, Ózd, Pápa

ugyanakkor hidak a semmibe Kalocsánál, vagy Mohácsnál.

A hiányzó M0 Nyugat, a lyukas M9, a sehogy sem haladó M8.

 

Néhány poszttal ezelőtti térkép-kiegészítésem erről szólt.

 

Előzmény: mash.69 (35937)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.04 0 0 35937

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!