Keresés

Részletes keresés

Özvegy Halpakker Dodóné Creative Commons License 2017.03.18 -3 0 61535

Tamás, okés. Én nyár közepén jártam ott még évekkel ezelőtt, nem volt élmény. 

 

A másik pedig az, hogy 2017ben megindul az M0 északi körgyűrű építése. Kőbérc erősen érintve van. 

Előzmény: olahtamas (61527)
Güsziológus Creative Commons License 2017.03.18 -1 0 61533

Én is megvettem már a hivatkozott térképet.

 

El is mentem egy problémás útvonalat "felfedezni", de nincsenek jó tapasztalataim.

A településen (Maglód) csodás jelzések vannak, de ott, ahol a TUHU térképén szakadás van, volt is út, meg nem is.

 

Fakitermelés miatt csak igen nehezen tudtam átvágni magam a kidöntött óriás fákon (gallyakon), út meg nemes egyszerűséggel nincs. Vannak jelek, de az erdősáv és a szántóföld között még keréknyom sincs. Hogy ki festett itt, azt nem erőltetném!

Több száz méter ez a szakasz, nem voltam feldobva. Más kerülő út nincs, de ha nincs út, akkor a jelzés sokat nem ér!

 

Az erdősáv végén egy jelzés mutatja az irányt, de kb. fél órát bolyongtam (trekkeltem), nem találtam a közelben jelet.

Gondoltam jelzem a térképet kiadóknak, de hagytam a fr*ba az egészet.

 

Mérgesen visszafordultam, át a farakáson, majd kapargattam a sarat, és feltettem a trekket.

A TUHU térképén (Maglód határában) láthatod, hogy "véget ér az út".

Mindez a PMP kiágazó útvonala (P+).

 

 

Az Újhartyánból "induló" Z4 jelzésről tudok, terveztem is egy túrát, de inkább mentem Zalába.

A Z+ Zrom lesz, a TUHU térképén még hibás K3-ból Prom lesz. Tavaszra biztos OK lesz!

Nem volt még időm javítani, de ha a Z4 miatt arra járok, elmegyek Csévharasztig, és akkor lesz trekk is. Jobb a béke!

 

A nyilvántartás legújabb verziója, melyen épp most bütykölök tartalmazni fogja mindezt, sőt még a pusztavacsi Zrom is benne lesz, hisz azt már hónapokkal ezelőtt felfedeztem.

Az OSM térképét amúgy jzp "bütyköli", lelkiismeretesen trekkel, és rajzol, biztosan átvezeti majd a változásokat, és akkor mindkét térkép OK lesz.

Előzmény: pozo (61532)
pozo Creative Commons License 2017.03.18 -1 2 61532

NEFAG Zrt. ÚJ TURISTAUTAK MONOR KÖRNYÉKÉN címmel turistatérképet jelentetett meg, amely segíti a környéken túrázni vágyókat. A térképen a NEFAG Zrt. Monori Erdészetének valamennyi létrehozott erdei pihenőhelye, valamint a kezelt turista útvonalak nyomvonala megtalálható. Utóbbiak közül kiemelném a Pest Megyei Piros, valamint a „Zöld sáv az ország közepén” nevű turistautat, melynek nyomvonala nem csak a Monori Erdészet, hanem a Pusztavacsi Erdészet területén is átmegy. 

A fejlesztések megvalósításában nagy szerepe volt a Pest Megyei Természetbarát Szövetségnek is, amely a NEFAG Zrt.  Monori és Pusztavacsi Erdészetével együttműködve az utóbbi két évben 153 kilométer turistaút felújításában, kijelölésében, felfestésében vett részt. A 2016-ban létrehozott négy pihenőhely mindegyike ezen megújult útvonalak mentén fekszik.

 

Nekem meg van az ÚJ TURISTAUTAK MONOR KÖRNYÉKÉN című turistatérkép. Összehasonlítva a TUHU-val, jó néhány eltérés található. Az OSM viszont elég pontos. Persze, azért akadnak hiányosságok, mind a TUHU-nál, mind az OSM-nél, hiányzik például mindegyiknél a zöld sávból kiágazó, Újhartyánba tartó zöld négyszög jelzés.

 

A fentieket azért írtam le, hogy érzékeltessem, milyen fontos (lenne) a központi nyilvántartás, amihez profi, főállású emberek kellenek. Természetesen továbbra is szükség van az olyan lelkes természetjárókra is, akik utuk során hiányosságokat fedeznek fel, és ezt jelzik a központ felé.

 

 

Güsziológus Creative Commons License 2017.03.18 -2 2 61531

Visszatérnék oda, ahol tegnap abbahagytam, a sok zagyvasággal, melyet .... összehordott, nem foglalkoznék.

Már többször leírtam, hogy a személyeskedést mellőzni kéne, én nem reagálok. Se pro, se kontra.

 

 

"Bizony, kell az engedélyeztetés, kell a felújítás, a felmérés, ami alapján összeállhat az országos regiszter."

 

Ez a mondat szerintem jól foglalja össze a megközelítés különbözőségét, a sorrendet, mely az MTSZ számára úgy látszik, vezérfonal.

 

Én már lassan három éve azon dolgozok, hogy legyen országos regiszter. Nem tilos, remélem!

Természetesen nem érdekel az engedélyeztetés és a felmérés se, hisz nem nagyon van olyan út, mely ne lenne valaki által felmérve.

Az országban meg szabad a mozgás, mehetek, ameddig a lábam bírja.

 

Szerintem tehát az alap az önkéntesek által sok-sok év alatt összerakott adatbázis, természetesen fontos forrás az MTSZ meglévő, nyilvános honlapja, mely többé-kevésbé a jó 5 évvel ezelőtti állapotokat tükrözi, na és vannak hagyományos térképek, beszereztem minden elérhetőt.

Sajnos, az MTSZ adatbázisából hiányzik a Börzsöny, a Mátra jó része, és a Gödöllői-dombság.

Biztos más is, de ezzel már rég foglalkoztam.

A hagyományos térképeket is fenntartással kell kezelni, meglepő hiányosságokat tapasztaltam.

 

A stabil forrás tehát a TUHU adatbázisa, bár néha "belesek" a "szomszédba" is.

A TUHU adatbázisában több is van, mint kéne. Nem egyszerű feladat "kiszűrni" azt, ami létezik, de némi szerencsével, és itt-ott felcsipegetett információ-morzsákkal összeáll a kép, remélem, még a nyár előtt.

Mivel a nyilvántartás, nevezhetjük regiszternek is, nyilvános lesz, ha elkészül az MTSZ regisztere, bárki összehasonlíthatja majd, hogy mennyivel pontosabb a hivatalos nyilvántartás, mint az önkéntesek által összerakott.

Hangsúlyozom, én trekkelek, de nem felmérek, csak akkor használjuk a trekket, ha valahol szakadás van, vagy áthelyezték az útvonalat.

 

240 túranap tapasztalata alapján talán megállapíthatom, hogy a TUHU térképe jól tükrözi a valóságot, ahol meg hiba van, ott javítunk.

Részletes nyilvántartást készítettem azokról az útvonalakról, melyet be kéne járni, ezekből szemezgetek, hisz sok száz kisebb-nagyobb problémát tapasztaltam.

Én nem a frekventált helyeken járok, a Mátra, a Bükk, a Pilis (Budai-hegység), a Börzsöny, a Vértes, stb. szerintem tökéletesen fel van mérve, csodálkoznék, ha eltérés lenne a TUHU és az OSM térképe között.

 

Természetesen országos lesz a nyilvántartás. A két leggyengébb láncszem a Zalai-dombság, és a Gödöllői-dombság.

 

Előbbire koncentrálok, már 20 felett van a túranapok száma, de még van bejárni való.

Hatalmas segítség, hogy az Olajos Körút útvonalát 2016-ban felújították, Lenti nagyon messze van, meg aztán én már bejártam ezt a vidéket, inkább új helyeket szeretnék felfedezni.

 

Reménykedjünk, hogy egy éven belül lesz országos regisztere az MTSZ-nek, és akkor minden probléma megoldódik!

Én túrázgathatok kedvemre, felfedezhetem kis hazánk rejtett kincseit.

Előzmény: garass (61500)
hobo-bobo Creative Commons License 2017.03.18 -2 1 61530

Nem fogyott el innen semmi, és senki, nagyon jól elvan ez a fórum még ma is, a fészbúk árnyékában. Nagyjából 150-200 ember olvasgat itt rendszeresen, de csak kb a tizede szól hozzá gyakrabban.

 

De igazad van, tényleg kár volt visszajönni ezért amit itt leműveltél, egy óra alatt belemartál jó sok emberbe, nulla információval. Mi szükség volt erre az ámokfutásra? 

Múltkor ugyanezt tetted egy másik fórumban, gyakorlatilag az élő fába is belekötve, fórumtagokat alázva szétziláltad. Végignéztem, csak az nem érdekelt.

 

Amikről homályosan írogatsz az is több mint 5 éve volt már, nem kéne végre elengedni? Kit érdekel? Ezért belemarni újra HEV-be... ez már nem normális dolog. 

 

És most is tartom hogy akinek eleve olyan a hozzáállása az nem fog végigmenni a kéktúrán soha. Mert semmi kitartása, ha már a bélyegzés is ekkora feladat számára.

 

 

Előzmény: Özvegy Halpakker Dodóné (61526)
Kéktúra ellenőrök Creative Commons License 2017.03.18 0 5 61529

A QR kódós igazolás tényleg nem működik, egyedül csak a hagyományos pecsételés a járható út a bejárt kéktúra szakaszok igazolására! Mi, ellenőrök nem kaptunk még ezzel ellentétes tájékoztatást.

 

De ha már idetévedtem, akkor annyit megemlítenék, hogy néhány héten belül várható az újtípusú Országos Kéktúra igazolófüzet megjelenése! Azt hiszem, nem fecsegek ki szolgálati titkokat azzal, hogy elárulom, szép, színes térképeket tartalmazó füzet lesz, vastagabb az elődjénél. Megmarad a dupla pecsételés, mint igazolási mód a bejárt szakaszok kezdő- és végpontján, a pecsétek kockái pedig meghíznak és a sarkukra állnak a lapokon, hogy a stampedlik tájoláshelyesen beleférjenek.

olahtamas Creative Commons License 2017.03.18 0 1 61528

Köszönöm a szavaidat, rávilágítottál a lényegre!

A tiszteletpéldányt a térképből az ingyenes térképek esetében nincs értelme küldeni, így csak köszönet jár a hibák bejelentőinek :)

És nem csak a térképek szerkesztőitől, hanem azok használóitól is!

Az épp terítéken levő Rozáliás terelést pl. már a tervezési stádiumban feltettem az OSM térképre, hogy tudjanak a festők térképvázlatoz nyomtatni az engedélyeztetéshez.

3 nappal később egy teljesítménytúra teljes mezőnye ott ment már végig, úgyhogy akkor gyorsan vissza is vettem, hogy az engedély megérkezése előtt ne legyen belőle gond.

Mindenesetre mutatja, hogy Budapest környékén már igen elterjedt a mobiltelefonos térképhasználat, és ez előbb-utóbb a fiatalság körében el fog terjedni.

Szóval nagyon hasznos, ha valaki jelzi a hibákat!

 

Ugyan az a helyzet, mint a jelzések esetében, igazából a közös hangnemet kell jól eltalálni, hogy az építő jellegű kritika kerüljön előtérbe, ne a pocskondiázás.

Előzmény: garass (61488)
olahtamas Creative Commons License 2017.03.18 0 2 61527

Épp azért lett áthelyezve az útvonal, mert a patakparti terület járhatatlan lett.

Állítólag a vasút melletti utat a helyiek is rendszeresen járják, és a tisztítása megoldott.

Én is bejártam az útvonalat, hogy lássam mi a helyzet, és annyira nincs közel a vasúthoz, hogy veszélyes legyen.

Amúgy a MÁV sem engedélyezte volna.

Mint ahogy Piliscsabánál pl. megtiltották a vasúti síneken történő áthaladást, pedig az utasforgalom is azokon keresztül zajlik...

Előzmény: Özvegy Halpakker Dodóné (61486)
Özvegy Halpakker Dodóné Creative Commons License 2017.03.18 -3 0 61526

Abban viszont igazad van, hogy a pipától nem látok jól.

 

Mindig elfelejtem, hogy miért fogyott innen el a gárda.

Aztán feljövök, írok kettőt és rájövök, hogy miért

 

Amiért jöttem, az a rozáliás téma. Ott le kellett volna ragadnom és nem tovább menni.

 

Itt hibáztam. Megyek is vissza oda, ahonnan jöttem.

Előzmény: nagypapi (61524)
Özvegy Halpakker Dodóné Creative Commons License 2017.03.18 -3 0 61525

Értelmeztem.

Azt írtad, pénzt szánni nem működő rendszerekre, mint pl QR, ranger, szolgáltatóház

 

Pozó megállapítása pont a ranger fontosságát támasztja alá

Amiért alapvetően írtam az az, hogy ezeket a munkákat nem lehet csak önkéntesekre bízni.

 

 

QR kód - végül is ennek igazad van, nincs értelme. Ott a telefonos alkalmazás, ami már rögzíti az útvonalad. Tényleg nem kell QR ebben igazad van.

 

 

Előzmény: nagypapi (61524)
nagypapi Creative Commons License 2017.03.18 -1 1 61524

"nem működő..." - ezzel kezdődött a mondatrész.

Legalább próbálnád meg először értelmezni amit írtam, aztán kötözködni.

Előzmény: Özvegy Halpakker Dodóné (61522)
pozo Creative Commons License 2017.03.18 -1 0 61523

Egyetértek, szerintem is útfelújításokra adjanak pénzt, de ha már adnak, akkor minőségi, profi munkára adják. Ehhez hozzátartozik az egyidejű útrögzítés is, ami a térképekre kerül.

Amiért alapvetően írtam az az, hogy ezeket a munkákat nem lehet csak önkéntesekre bízni.

Előzmény: nagypapi (61520)
Özvegy Halpakker Dodóné Creative Commons License 2017.03.17 -4 0 61522

Semmi értelme...

 

Ranger - festhetne rendszeresen jelzést, takaríthatná az utat. Semmi értelme. Már most meglenne rá a gárda, hiszen ott van a kiképzett jelzésfestő csapat, csak szerződtetni kellene. De tényleg felesleges. Felejtsük el.

 

Szolgáltatóház, tényleg semmi értelme

 

TTR - QR, hagyjuk. 

 

Tényleg jobb lett volna kihagyni.

 

Idejön az ember és visszamegy 50 évet az időben. 

Előzmény: nagypapi (61520)
csg65 Creative Commons License 2017.03.17 0 0 61521

Már megint ott a két pont! Hát persze, csak OKT-s (hivatalos) honlap van, a többi nem vihet sehová. De ha megdobnál egy ilyen sehova se mutató linkkel, már csak kíváncsiságképpen, azt nagyon megköszönném.

Előzmény: HEV (61514)
nagypapi Creative Commons License 2017.03.17 -1 3 61520

No lám, pár óráig nem vagyok gépnél, erre alig győzöm visszaolvasni a hozzászólásokat. Bár talán jobb is lett volna kihagyni... 

Pozo, szerintem inkább útfelújításra adjanak pénzt, legyen akárhány kilométer, mert legalább értelme van, nem úgy, mint ezeknek a csilliárdokba kerülő, nem működő TTR-rendszernek, QR kód igazolásoknak, réndzs-őr gárdának, szolgáltatóhálózatnak stb. 

Előzmény: pozo (61518)
Özvegy Halpakker Dodóné Creative Commons License 2017.03.17 -2 0 61519

Hörpölintől bocsánatot kértél már? Mert az egyik, akit besároztál az pont ő volt.

 

 

Előzmény: HEV (61514)
pozo Creative Commons License 2017.03.17 -1 0 61518

Válaszoltam HEV 61465 hozzászólására. Persze, lehet, hogy hozzászólásomat másnak is lehetne címezni.

Természetesen úgy gondoltam, hogy az országos profi gárda főállású lenne, ez lenne a biztosítéka annak, hogy a jelzések a különféle térképeken egyforma útvonalon haladnának, a tereptárgyak is azonos helyeken lennének ábrázolva.

Azt nem tudom megérteni, miért kell 4000 km utat felújítani egy év alatt, mire a nagy rohanás.

 

A sokszínűséget (a sokféleség jobb szó lett volna) nem a jelzésekre értettem (bár az utóbbi időben sok értelmezhetetlen jelzés is felbukkan), hanem arra, hogy egy azonos útvonal jelzése másfelé halad a TUHU-n, az OSM-n és másképpen a papírtérképen. Akkor melyik is az igaz? Ha egy profi festőgárda lenne, akkor egyúttal felvihetné egységesen az említett helyekre az útvonalakat.

 

Előzmény: garass (61496)
Özvegy Halpakker Dodóné Creative Commons License 2017.03.17 -2 0 61517

Garass, tudom, hogy mi volt régen. 2009ben kezdtem teljesíteni az OKT-t.

 

Itt is sokszor csínbe mentem az őskövületekkel.

 

Mint látod HEV eleve ellenlábasom. Sőt Güszi is.

 

Idén volt időm megint kijárni rövideket és nagy örömmel tapasztaltam, hogy a jelzések minden igényt kielégítenek, teljesen bolondbiztossá tették a túrázást. Két éve Zemplénben is ezt láttam, pedig akkor még dübörgött a projekt, ha jól emlékszem.

 

Ami pedig a támadásokat illeti - nézd meg, HEV mit csinált. A sarzsi miatt sokan acsarkodtak akkor is, most is, illetve ez az a közeg, ahol mindenki mindent kvára tud és jobban tud, mint mindenki más. Beleértve engem is :D

 

Ezért még egyszer megkérdezem, hogy a Rozália téglagyárnál biztos jó-e hogy annyira a sín mellé tettétek az elterelést, mert ott nyáron nagyon nagy dzsindzsa szokott lenni és ahogy a maiakat nézem, nehogy valaki a sineken táncoljon.

 

Nekem van türelmem kivárni mindent, mert ami eddig történt, az tök pozitív.

Előzmény: garass (61507)
Özvegy Halpakker Dodóné Creative Commons License 2017.03.17 -3 0 61516

Idefigyelj HEV, igen, én vagyok az. És a véleményem rólad továbbra is ugyanaz. Nyugodtan mutogass ujjal, majd én meg megint előszedem azt, hogy te mit műveltél. Még mindig adós vagy egy rohadt nagy bocsánatkéréssel azért, mert sunyin bemásztál egy magán fórumba, nem jelezted, hogy ott vagy, majd teljesen hamis vádakat terjesztettél itt ezen a fórumon.

 

Jelesül azt, hogy a magán fórum résztvevői elkezdték osztogatni az OKT projekt pénzét. Állításod semmilyen szinten nem volt megalapozva, a magánfórum egyik tagja sem részesedett pályázati pénzből. 

 

Ha jól belegondolok, akkor tulajdonképpen túratársakat sároztál be érdemtelenül.

 

Ez vagy te hírszerzőkém.

 

Hogy a QR kódok terén tévedtem - vállalom.  

 

 

Előzmény: HEV (61513)
Özvegy Halpakker Dodóné Creative Commons License 2017.03.17 -3 1 61515

Túl van lihegve. 

Ha valaki bejárja az országot, de nem pecsétel, akkor is bejárta az országot.

 

Na mindegy. 

Előzmény: hobo-bobo (61508)
HEV Creative Commons License 2017.03.17 0 1 61514

Annyival egészítenélek ki, hogy a Hörpölin féle lerövidített szöveg kizárólag az OKT-ra érhető el. (szerencsére, annak idején ezt is kitárgyaltuk, tudom, hogy nem az Ő ötlete volt) 

Én OKT-s  QR kódot még nem próbáltam lehet, hogy az legalább a működő oldalra vezet de az RP-DDK és AK sehova.

Előzmény: csg65 (61512)
HEV Creative Commons License 2017.03.17 0 1 61513

Elnézést kell kérnem, mert nem figyeltem arra, hogy ki is az aki ezeket a hasznos információkat terjeszti itt!

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=143037324&t=9004689

csg65 Creative Commons License 2017.03.17 0 0 61512

Ott a két pont! Most, hogy megnéztem a kód alatti szöveget, már egyértelmű. Az valóban egy szakasz azonosítója, tehát alkalmatlan a pont igazolására, már csak azért is, mert nincs hozzá működő alkalmazás, meg annak a háttere. Legfeljebb elolvasható az a használhatatlanul rövidre visszavágott szakasz összefoglaló, ami a hivatalos honlapon van.

Előzmény: HEV (61509)
garass Creative Commons License 2017.03.17 -1 0 61511

Köszönöm, majd élek vele.

Előzmény: osm (61495)
garass Creative Commons License 2017.03.17 0 3 61510

Már megint olyan témában akadtunk össze, amire azt kell írnom, részt vettem benne.

Az Ódvaskői- barlangszálló építésében és az alatta lévő Ámor forrás foglalásában. Az avató ünnepségen is jelen voltam. Tehát tudom, hogy az a mellvéd, aminek a tábláját beemelted, mire vonatkozik. A második képen van a megoldás. A mellvéd jobb oldalából ahogy látom, hiányzik egy tábla. annak a szövege: ÁMOR-FORRÁS.

Tehát a baloldali szöveg mind az Ámor-forrás foglalására vonatkozik és nem csak úgy egy jubileumi emlékműre.

Amikor a barlangszállót építettük, 6-8 sátorral ott sátraztunk a forrás előtti réten hétvégeken. Mert akkor ott egy kis tisztás volt. Aztán a foglalt forrás kitört, minden felé szivárgott, folyt a víz, csak nem a jobboldali mellvéd mögötti kiépített medencéből. A terület is elmocsarasodott.  A medence ajtót és a forrás névtáblát meg valaki magáévá tette. Így évek óta tévesen turista emlékműként hozza a turistatérkép.

 Ezek még kedves emlékek voltak. Bocs, de kissé bele éltem magam a régi szép időkbe.

Előzmény: hobo-bobo (61494)
HEV Creative Commons License 2017.03.17 0 2 61509

'most már telefonnal és QR kóddal is megtehetik ezt, akkor elkerekedett a szeme'

 

Na ettől az enyém is elkerekedett, ennyire tudatlanok lennének egyes sporttársak?  Sajnos lassan oda jut a természetjárás is, hogy a sok valótlanságot addig ismételgetnek amig egyesek azt el is hiszik. 

 

Tessék itt egy QR-kód,  a pecsételő doboz oldaláról.

Ez a link van benne: http://www.dunantulikek.hu/ddk03.html

 

Ugyanez a kód és link van az innen kb. 10 km-re lévő következő pecsételődobozon is, és persze ismétlődik a 25 km-re lévő pecsétnél is.

Nem egyedi a kód, és valójában nem vezet sehova a link. Az értelmetlen és használhatatlan munkáért remélhetőleg senki nem tett zsebre semmit. Ezt persze nem állítom biztosan.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Özvegy Halpakker Dodóné (61491)
hobo-bobo Creative Commons License 2017.03.17 -1 0 61508

Nem ítélek, és nem elhamarkodottan. 

Régóta ez a véleményem, hogy aki a kéktúrázás szinte egyetlen szabályába már az elején beleköt abban semmiféle alázat nincsen a több mint 60 éves mozgalom iránt, és nagy valószínűséggel soha nem is fogja teljesíteni.

 

Régi és gyakran előkerülő téma ez, szerencsére nem kell újrafogalmaznom, elég ha idézek régebbi hozzászólásokat amelyek tökéletesen fedik a véleményemet.

 

Annyi baj legyen:

 

"...Lehet túrázni a kéken pecsétgyűjtés nélkül is, lehet pecsételve is, de ahhoz, hogy a kéktúra teljesítésünket hivatalosan elismerjék, néhány szabályt be kell tartani a pecsételéssel kapcsolatban.
És igen, ki lehet játszani a dupla pecsételést, hogy kétszer nyom az ember, de nem sok olyan módszer van, amit nem lehetne. Ha kötelezővé tennék a gps track leadását, egy óra alatt írhatnék olyan scriptet, ami legyártja a gpx-et, tetszőleges dátummal, és megadott sebességhatárok közt ingadozva. A mozgalom kiírói a szakaszhatáros pecsételést választották ellenőrzésnek, és ez senki előtt nem lehet ismeretlen, mert ott van a megvásárolt füzet elején. Lehet más szabályok szerint is játszani, de akkor ne kérjük, hogy az okt nevű játék szabályai szabályai szerint ismerjék el tettünket.
Az egyik kéktúrázik, a másik túrázik a kéken."

 

2015 februári saját véleményem nagyjából ide is passzol, vonatkozik a pecsételést, mint 65 éves szabályt rögtön felrúgni akarókra is.

Láthatod hogy a véleményem azóta sem változott, ezt ma is írhattam volna:

 

Olyan divat-turistáknak pedig akiket a városokban is szoktam látni több százezres szerkókban, botokkal pózolva sétálgatni eszébe ne jusson elindulni rajta, akik már az első száz km-en, GPS-szel a kézben nyavalyognak hogy hiányosak a jelzések, meg nem tökéletes a bélyegző lenyomata. Olyanoknak akiben a tisztelet és az alázat legparányibb jele sem érhető tetten a kéktúra iránt.

 

Akiknek például a bélyegzőhelyek fórumán az első bejegyzései szinte mind kritikák, ahelyett hogy örülne hogy kéktúrázhatott. Na, az ilyen maradjon inkább otthon, ha meghallja hogy szar a jelzettség, nincsenek pihenők, hidak, vagy éppen gazos az ösvény, mert nem is akar igazán kékezni és megkockáztatom a Dunától keletre nagyjából Romhány után már nem is nagyon fog eljutni úgysem,mert kezd macerássá válni a buli.

 

Naív és konzervatív idealista vagyok? Az. 

Meg lehet hogy egy kicsit hülye is, de vállalom! :-)

 

 

 

 

Előzmény: Özvegy Halpakker Dodóné (61498)
garass Creative Commons License 2017.03.17 0 4 61507

Az első mondatod kérdésére alább sokat, írtunk.

Igazad van, rengeteg a változás. De ennek ma oka van. Korábban soha nem volt lehetőség ekkora felújítási munkát elvégezni az ország turistaútjain. Időközben elszaporodtak az illegális utak, elhanyagolt utak, hibás utak, többszörös jelzettségű párhuzamos utak, a látnivalók küszöbéig vezetendő elméletek és még sorolhatnám. Most van alkalom arra, hogy ezeket felülvizsgáljuk, és ahol szükséges, módosítsuk, egyszerűsítsük, racionalizáljuk az úthálózatunkat. Mi itt borsodban legalább is már két éve ezen dolgozunk. Ez persze most változásokat jelent, sok változást. De amíg van pénz addig kell ezt kihasználnunk. Aztán remélem minden letisztul, mint ahogy ez talán már a Zemplénre lassan elmondható.

Türelmet kérünk.

Elismerő szavaidat ezúton is köszönöm. Sokáig kellene visszaolvasnom, míg valaki köszönetet mondott és nem támadott, követelt eddigi erőfeszítéseinkért.

Előzmény: Özvegy Halpakker Dodóné (61491)
garass Creative Commons License 2017.03.17 -1 2 61506

Gratulálok!

Kívánom, annyi örömöd legyen a jövőben a túrázásból is, mint amennyire a rád eső részt letudtad.

Előzmény: Csuhás (61490)
garass Creative Commons License 2017.03.17 0 1 61505

Jól mondod. Sokkal több még ma is, aki a GPS előtti állapotban túrázik. Mert a tájékozódáshoz nem kell a műszer. De műszerrel is el lehet tévedni.

Előzmény: hobo-bobo (61484)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!